Ej populärt ämne...

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Post Reply
henkenorth12
Posts: 70
Joined: 25 Apr 2012, 21:57

Ej populärt ämne...

Post by henkenorth12 »

Jag har läst härinne rätt länge men skriver väldigt sällan.
Dock gör det idag för jag vill lyfta en fråga?

Är allt så illa med klubben som en klick användare på
Detta Forum vill få det till?


Jag tycker väl inte det ....
Det gick ekonomiskt bra man diskuterade etiken i norran trots allt är det roligare när man går med vinst än
Med förlust....🙄

Absolut finns det saker som.kan bli bättre ,som t ex hur göra matcher mer attraktiva .Visst Ekonomin d.v.s. börsen styr men med konstruktiva lösningar,
från er idérika supportrar så kan man hitta en lösning..
Det jag vill lyfta är se en lösning på problemet.

Klubben har en märklig förmåga att komma igen när man tappar nyckelspelare.
Jag tycker AIK spelnivå höjdes med Robert O och Pierre J tillträde,visst ingen tränare är felfri inte ens Sam Hallam.🙃

Jag menar nu inte man ska "supegulla med laget "men lite balans efterlyses.
Istället för gnäll konstruktiva lösningar.?

Tack för mig önskar er alla en fortsatt fin sommar !
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Ej populärt ämne...

Post by Skidrow »

Du har rätt men så mycket enklare att klaga och överdriva på internet. Tveksam till at dom på ett möte med AIK skulle säga samma sak.
Last edited by Skidrow on 18 Jul 2022, 08:27, edited 1 time in total.
krysset
Posts: 1974
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Ej populärt ämne...

Post by krysset »

Handlar väl om att många tycker att vi har ekonomi och att vi till varje pris ska värva det ena efter det andra.
Visst vore det häftigt att få hit ett riktigt namn i maj som många andra lag tydligen lyckas med.

Ifjol var det samma visa från fansen men truppen blev klar sent med rätt ok utfall.

En fråga som folk måste ställa sig är varför utvecklas spelare rätt bra här? Kanske pga AIK tänker på sikt och låter spelare utvecklas. Skulle vara omöjligt ifall vi alltid handlade färdiga spelare.

Personligen anser jag att det är en härlig känsla att se en ung spelare ta steg men det kittlar även att få in ett namn som tillför spets.

Jag litar självklart på de som har ansvaret för den sportsliga delen.
Empress
Posts: 6958
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Ej populärt ämne...

Post by Empress »

Själv tycker jag AIK som klubb är fantastisk.
Min ev oro över något är mindre folk på läktaren, att visionen fullsatt varje match är numera en utopi. Jag ser inget som kan ändra den trenden just nu.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Ej populärt ämne...

Post by p-play »

Visst kan det gnällas emellanåt, men det är i grunden bara för att man är rädd att förlora vad man har, d v s SHL-platsen. Har man förfrusit fötterna i Björkängshallen så vill man aldrig dit igen. :) När klubben tog senaste SM-gulden så hade man inte största budgeten i ligan, men inte långt ifrån. Nu har man en av de lägsta. I grunden är det nog bara Oskarshamn som har en signifikant lägre budget. Malmö och Timrå kanske också har lite lägre, men det är verkligen ett kanske. Det fungerar inte att ha 3500 personer i snitt där en signifikant del av biljetterna slumpats bort till lägre priser. Över tid så går det inte att förlita sig på att de sportsligt ansvariga varje år skall hitta fyndvärvningar. Forsell gjorde ett helt otroligt jobb inför förra säsongen, men förr eller senare så hamnar man i kval om man inte lyfter ekonomin. Vi är många som påpekade problemen redan för 6-7 år sedan och det fanns en forumtråd med förbättringsförslag. En del av förslagen togs också till klubben, men man var inte intresserade. Man verkade helt upptagen i sin egen förträfflighet. Pea skall ha ett stort tack för allt arbete, men ett klubbdirektörsbyte var verkligen angeläget. Många klubbar (t ex Leksand och Luleå) har en liknande situation som oss där det krävs att man lägger 30-45 min på resa för en hemmamatch och de lyckas bättre med att fylla arenorna. Att fylla arenan och få fart på kringförsäljningen är viktigt för ekonomin. Man behöver också bli mycket mer aktiv gällande sponsorsamarbeten.
Vad gäller spelarkritik så har alla sina egna favoriter och hackkycklingar. Jag har personligen väldigt svårt för spelartyper som Djuse, men det blev en bra hockeyspelare av honom till slut också.
Post Reply