K 6 Färjestad-Skellefteå AIK 11/4 kl 19.00

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Rollie
Posts: 2026
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: K 6 Färjestad-Skellefteå AIK 11/4 kl 19.00

Post by Rollie »

nishog04 wrote: 12 Apr 2022, 09:43 And so it begins:

"Vi möter ett bra lag men hade vi vänt på steken nu, och vunnit match sju, då hade vi vunnit hela skiten" - Lindvall
Hahaha, ja herrejösses så patetiskt
Norrland74
Posts: 870
Joined: 12 Jun 2014, 18:26

Re: K 6 Färjestad-Skellefteå AIK 11/4 kl 19.00

Post by Norrland74 »

kriwi wrote:Godkänd säsong. Med detta relativa budgetbygge med många tapp inför säsongen. Centersidan och backsidan som blir för svaga. Spelmässigt är vi ju inte ett dugg sämre, snarare bättre än FBK över 6 matcher.
+1
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: K 6 Färjestad-Skellefteå AIK 11/4 kl 19.00

Post by p-play »

nishog04 wrote: 12 Apr 2022, 09:43 And so it begins:

"Vi möter ett bra lag men hade vi vänt på steken nu, och vunnit match sju, då hade vi vunnit hela skiten" - Lindvall
Han borde fundera mer på sitt eget spel och det faktum att han går ned så tidigt på knä i situationerna. Det fanns mycket nät att skjuta på för motståndarna. Mann var den bättre av de två i den här matchserien.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: K 6 Färjestad-Skellefteå AIK 11/4 kl 19.00

Post by p-play »

Norrland74 wrote: 12 Apr 2022, 10:01
kriwi wrote:Godkänd säsong. Med detta relativa budgetbygge med många tapp inför säsongen. Centersidan och backsidan som blir för svaga. Spelmässigt är vi ju inte ett dugg sämre, snarare bättre än FBK över 6 matcher.
+1
Säsongen är i nivå med på förhand förväntat. Om jag kommer ihåg rätt så tippade jag laget runt sista kvartsfinalplats eller t o m sämre. Man presterade bättre än väntat i grundserien då det är mycket öppet spel. I slutspelet så fick man se den verkliga nivån laget håller. Även om vi hade vunnit mot Färjestad så hade vi inte gått hela vägen och det insåg nog alla i slutet av grundserien. Målet för säsongen är i någon mån uppfyllt, d v s gå igenom pandemin med en budgettrupp för att klara ekonomin och det utan att undvika att bli inblandad i kval. Det ser definitivt ljusare ut än för en del andra klubbar som har satsat under pandemin. Nu vill man se ett lagbygge som är byggt för slutspel nästa år. Fördelen är att vi kanske får behålla spelare som Linus Karlsson och Hugg ett år till då de inte känts som om de klarat av slutspelet som ledande spelare, vilket säkert scouterna också sett.
andreas22222
Posts: 1402
Joined: 17 Jun 2011, 02:50

Re: K 6 Färjestad-Skellefteå AIK 11/4 kl 19.00

Post by andreas22222 »

Tycker det är lite sorgligt Ohlsson hyllar domarna i presskonferensen efter match.

Kan man inte stå för sina åsikter förändrar man heller ingenting.

Färjestad var större och bättre i sitt fysiska spel.

Med det sagt är det illa man som domare medvetet släpper saker dom står och kollar på som alla dar i veckan är utv.

Alternativt matchen där vid Skellefteås målgård Skellefteå spelare får 3 crosschekingar men man plockar för Jockes för FBK spelaren kör döende svanen.

Att FBK spelar över gräsen och då som domare dessutom ta för rena förstärkningar smakar illa.

Skellefteås trupp var inte tippad så högt man gör återigen en bra grundserie men måste verkligen fundera på hur man ska bygga laget/ spela i slutspelet.

Får se vilken trupp vi får men var nog en nyttig lektion för flera spelare med liten eller ingen slutspelsrutin.
Gargamel
Posts: 510
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: K 6 Färjestad-Skellefteå AIK 11/4 kl 19.00

Post by Gargamel »

p-play wrote: 12 Apr 2022, 10:38
Norrland74 wrote: 12 Apr 2022, 10:01
kriwi wrote:Godkänd säsong. Med detta relativa budgetbygge med många tapp inför säsongen. Centersidan och backsidan som blir för svaga. Spelmässigt är vi ju inte ett dugg sämre, snarare bättre än FBK över 6 matcher.
+1
Säsongen är i nivå med på förhand förväntat. Om jag kommer ihåg rätt så tippade jag laget runt sista kvartsfinalplats eller t o m sämre. Man presterade bättre än väntat i grundserien då det är mycket öppet spel. I slutspelet så fick man se den verkliga nivån laget håller. Även om vi hade vunnit mot Färjestad så hade vi inte gått hela vägen och det insåg nog alla i slutet av grundserien. Målet för säsongen är i någon mån uppfyllt, d v s gå igenom pandemin med en budgettrupp för att klara ekonomin och det utan att undvika att bli inblandad i kval. Det ser definitivt ljusare ut än för en del andra klubbar som har satsat under pandemin. Nu vill man se ett lagbygge som är byggt för slutspel nästa år. Fördelen är att vi kanske får behålla spelare som Linus Karlsson och Hugg ett år till då de inte känts som om de klarat av slutspelet som ledande spelare, vilket säkert scouterna också sett.
Med den publiktrend och sponsorsupport som marknadsavd verkar lyckas uppbringa fattar inte jag hur det definitivt ser ljusare ut med nästa års trupp. Upplys gärna. Blir det en dyrare spelartrupp nästa år än denna säsong??
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: K 6 Färjestad-Skellefteå AIK 11/4 kl 19.00

Post by p-play »

Man har sagt att man budgeterade med väldigt lite publik under den här säsongen. Att sedan att marknadsavdelningen inte har varit bra är väl ingen nyhet. Jag och många med mig har gnällt på det i över 5 års tid och jag har inget inflytande över det.
Post Reply