K 5 Skellefteå AIK-Färjestad 9/4 kl 15.15

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
TigerShark
Posts: 3750
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: K 5 Skellefteå AIK-Färjestad 9/4 kl 15.15

Post by TigerShark »

Färjestad visar sitt rätta grisiga jag när dom vet att matchen är förlorad, usch.

Skickat från min IN2023 via Tapatalk

p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: K 5 Skellefteå AIK-Färjestad 9/4 kl 15.15

Post by p-play »

Sandberg återigen bäst i laget.
User avatar
TigerShark
Posts: 3750
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: K 5 Skellefteå AIK-Färjestad 9/4 kl 15.15

Post by TigerShark »

Mitell är ju dum i huvudet. En gristränare i ett grislag. Påstår att vi "får" pp i första och därigenom momentum, det hade vi ju redan innan. Usch.

Skickat från min IN2023 via Tapatalk


User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1564
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: K 5 Skellefteå AIK-Färjestad 9/4 kl 15.15

Post by Dwight_Shrute »

Jävlart så härligt!! ..och så underbart att det var just SANDBERG!!! :-) Hade önskat liiite mer coolness och rejält spel i tredje, men alla segrar är segrar... ;-) Nu ska vi bara dunka ner karlstabornas fejjor i handikapptoan också på bortaplan, och jag är liiiiite mer övertygad om att vi har chansen nu!

Sandberg har alltså 1+1 och en jävla massa bra insatser i varje byte på TOLV minuters speltid den här matchen...finns många av våra "legendarer" som bör titta lite på vad han gör på isen och apa efter lite. Lite "Zlatan-varning" på en eller två av våra gamla legendariska storspelare - det går för långsamt..de kommer inte vara snabbare nästa säsong. Sorry.
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1564
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: K 5 Skellefteå AIK-Färjestad 9/4 kl 15.15

Post by Dwight_Shrute »

TigerShark wrote: 09 Apr 2022, 17:39
Dwight_Shrute wrote:Känns alltid tryggt med Sandberg på banan. Ser att han också tar ansvar i båset och pratar folk till rätta. Fan, blir mer och mer sugen på att behålla honom, till rätt pris. Hans lugn betyder massor i vårt lag, det tar udden av den hysteri som vissa spelare verkar leva i.. :-) Om han kunde leverera lite mer poäng...
Ask and you shall recieve!

Skickat från min IN2023 via Tapatalk
Haha! Vaffan! Jag som brukar vara mästerjinxarnas jinxande jinxtomte! :-)
Empress
Posts: 6992
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: K 5 Skellefteå AIK-Färjestad 9/4 kl 15.15

Post by Empress »

Torsgatan
Posts: 941
Joined: 14 May 2020, 13:04

Re: K 5 Skellefteå AIK-Färjestad 9/4 kl 15.15

Post by Torsgatan »

Bra av robban att sätta press på zebrorna!
John
Posts: 250
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: K 5 Skellefteå AIK-Färjestad 9/4 kl 15.15

Post by John »

Av er som skriver här under match, bor någon av er i Skellefteå med omnejd? Omnejd = 30 mil från arenan eller närmare.
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1564
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: K 5 Skellefteå AIK-Färjestad 9/4 kl 15.15

Post by Dwight_Shrute »

Fan på tiden att säga något om det som sker. Tycker det är helt rätt av Robban att reagera. Domarna är patetiska. Jag är jävligt enögd, men det är så lätt att se vad som sker i den här matchserien att ingen äkta oberoende kan missa det. Jag misstänker att Cmore och AB kommer tycka annorlunda men det är inte dom som är målgruppen; det är viktigt att laget, fansen och hela Skellefteå AIK känner att det är vi mot världen och att vi ska bränna ner hela jävla skiten innan vi är klara med den här säsongen.
User avatar
TigerShark
Posts: 3750
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: K 5 Skellefteå AIK-Färjestad 9/4 kl 15.15

Post by TigerShark »

John wrote:Av er som skriver här under match, bor någon av er i Skellefteå med omnejd? Omnejd = 30 mil från arenan eller närmare.
Hurså? Var det inte slutsålt idag?

Skickat från min IN2023 via Tapatalk

Frantisek Pospisil
Posts: 1371
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: K 5 Skellefteå AIK-Färjestad 9/4 kl 15.15

Post by Frantisek Pospisil »

Hemma igen efter en mycket trevlig kväll på arenan. Tankarna efter denna holmgång är:
Våldsamt slöseri med material att inte försöka behålla Kapla.
Havrelukkan börjar få fart under grillorna. Haglade mordhot mot Lennström när dom satt utvisade.
Tom blir bara bättre ju tuffare spelet blir,

Tjatet på Forfjäll (som aldrig spelat slutspelshockey) måste bero på att Nilsson saknas av de som tjatar om hans oförmåga. Uppenbarligen måste en back få all skit? Någon form av naturlag här inne.

Min granne var upprörd. Han tyckte att domarna totalt tappat det. Barn borde inte få gå denna typ av hockey, menade han. Dom kan ju få för sig att det som utspelar sig på isen faktiskt är något som är normalt och får finnas i det vardagliga livet.

Till viss del håller jag med honom. Zebrorna har fullständigt tappat det.
andreas22222
Posts: 1402
Joined: 17 Jun 2011, 02:50

Re: K 5 Skellefteå AIK-Färjestad 9/4 kl 15.15

Post by andreas22222 »

John som svar på din fråga. Sthlm jobbar 12 timmars pass och enbart nätter. Så blir tyvärr mindre live hockey på plats än man önskar.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: K 5 Skellefteå AIK-Färjestad 9/4 kl 15.15

Post by p-play »

Frantisek Pospisil wrote: 09 Apr 2022, 19:40 Hemma igen efter en mycket trevlig kväll på arenan. Tankarna efter denna holmgång är:
Våldsamt slöseri med material att inte försöka behålla Kapla.
Havrelukkan börjar få fart under grillorna. Haglade mordhot mot Lennström när dom satt utvisade.
Tom blir bara bättre ju tuffare spelet blir,

Tjatet på Forfjäll (som aldrig spelat slutspelshockey) måste bero på att Nilsson saknas av de som tjatar om hans oförmåga. Uppenbarligen måste en back få all skit? Någon form av naturlag här inne.

Min granne var upprörd. Han tyckte att domarna totalt tappat det. Barn borde inte få gå denna typ av hockey, menade han. Dom kan ju få för sig att det som utspelar sig på isen faktiskt är något som är normalt och får finnas i det vardagliga livet.

Till viss del håller jag med honom. Zebrorna har fullständigt tappat det.
Backspelet var bra och det var länge sedan som det var just så här bra. Forsfjäll gör det bra och är ljusår bättre än ON i egen zon. Kapla och Pudas gör sina bästa slutspelsmatcher och Roos är som vanligt en klippa där bak. Den här matchen borde ha varit avgjord efter två perioder. Även om fjärdekedjan är bra så borde man få ut mer målskytte om man låter Sandberg och Hawryluk gå i olika formationer. Dessutom får man i vanlig ordning tjata vidare om att man vill se Loibl som center. Jag tycker att han mest hamnar fel i situationerna som ytter. Det känns som att man inte får ut potentialen fullt ut. Sandberg förtjänar också mer speltid. Han har varit bäste forward så här långt i matchserien.
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: K 5 Skellefteå AIK-Färjestad 9/4 kl 15.15

Post by LeeGoren »

p-play wrote: 09 Apr 2022, 17:15 Man ser att Färjestad har scoutat Lindvall. Skotten är antingen höga eller isskott.
Wow. Han lär vara rätt usel isåfall?
Tompa
Posts: 488
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: K 5 Skellefteå AIK-Färjestad 9/4 kl 15.15

Post by Tompa »

Mycket angenäm kväll på arenan.
Känns som AIK återupprättade sin heder idag, och många som stod för starka insatser: Kapla en gigant idag, Pudas är Pudas och oj vad jag hoppas vi får behålla Roos en säsong till.
Kul att se att Robban och AIK äntligen börjar spela även spelet utanför rinken, blir en spännande måndag!
Winning isn't everything, it's the only thing
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: K 5 Skellefteå AIK-Färjestad 9/4 kl 15.15

Post by p-play »

LeeGoren wrote: 09 Apr 2022, 20:35
p-play wrote: 09 Apr 2022, 17:15 Man ser att Färjestad har scoutat Lindvall. Skotten är antingen höga eller isskott.
Wow. Han lär vara rätt usel isåfall?
Det har jag väl inte sagt? Alla målvakter har sina styrkor och svagheter. Manns styrka är att han står upp och väntar in skytten, medan Lindvall sätter sig rätt tidigt i ett V. Mann släpper å andra sidan mer returer och är inte lika mogen i spelet. Båda målvakterna har gjort bra insatser så här långt.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1471
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: K 5 Skellefteå AIK-Färjestad 9/4 kl 15.15

Post by Humlannitton »

Tycker gnället på Forsfjäll är rätt onyanserat. Jag håller med om att han är sämste back idag, men som nån påpekade tidigare så har han en större roll än vad han egentligen är mogen för. Ge honom lite tid, så kommer han att matcha Arvid Lundbergs karriär. Tycker fan vi ska vara rädd om bygdens egna söner, speciellt nu när det verkar vara en period där vi inte producerar varken samma bredd eller topp som under de gyllene åren.

Jag skulle vilja att man skrev fast Gabbe Säll och Fred Nilsson på ett par år, i syfte att låna ut dem hela nästa säsong.

I övrigt så är det ju det här gnetandet och koncentrationen i varje situation som vi måste kopiera till nästa match. Noggrannheten och framför allt viljan att vinna istället för rädslan att förlora. Tycker Sandberg under hela grundserien var totalt menlös, men faktum är att han är en av dem som leder laget nu.
Empress
Posts: 6992
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: K 5 Skellefteå AIK-Färjestad 9/4 kl 15.15

Post by Empress »

Börjar bli sugen på förlängning av #43 om det finns utrymme.
Men blir väl HååVee igen om dom går upp.
User avatar
ossian
Posts: 3592
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: K 5 Skellefteå AIK-Färjestad 9/4 kl 15.15

Post by ossian »

Forstar att Robban O blir forbannad nar man ser Rydahls manovrar ute pa isen. Gar verkligen in for att skada sina motstandare. Kapla ska vara glad over att han inte har en hjarnskakning likt Oskar Nilsson.
craft
Posts: 37
Joined: 14 Sep 2016, 02:35

Re: K 5 Skellefteå AIK-Färjestad 9/4 kl 15.15

Post by craft »

Var det verkligen rätt av domarna att ta ut Melker efter bollklubben gjorde mål i 5 mot 3? Ska inte avvaktande utvisning strykas när det blir mål?!

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: K 5 Skellefteå AIK-Färjestad 9/4 kl 15.15

Post by päran »

Domarna gjorde rätt: Regel 114: VII. Om icke felande lag gör mål under en avvaktande utvisning och det felande laget redan är i numerärt underläge, ska målet godkännas och det första mindre straffet/lagstraff som avtjänas
ska upphöra. Resterande straff ska avtjänas
Post Reply