AIK-LIF 17/3 kl 1900

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1570
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: AIK-LIF 17/3 kl 1900

Post by Dwight_Shrute »

Underbart med JJ, han har seglat upp som en av lagets absolut viktigaste spelare. Kanske den viktigaste. Det trodde jag verkligen inte. Den andra dubbelbokstaven i laget - LL - är också snuskigt viktig. Han vinner viktiga kamper, gör faktiskt en del viktiga mål och är allmänt jobbig för motståndarna. Det känns också som han förbättrat skridskoåkningen något i alla fall, även om det hade behövts ännu mer speed där.

..och nej, jag är inte riktigt övertygad om Jayce. Tycker han känns lite väl ofokuserad. Inledningsvis var han inte bara förbannad på banan utan hade ett spelmässigt fokus som jag tycker saknas idag; hans attacker och satsningar innebär inte sällan att han hamnar ur position och att han inte får utrymme för sin kreativitet offensivt. Det känns också som att han inte riktigt är byggd för det spel han spelar; han är utpumpad efter ett halvt byte. Det känns bara som att "vi" använder honom fel eller att han själv har ett felaktigt fokus. Synd. Och ja, det behövs fysiska och rejäla spelare i slutspelet, men det måste också vara smartness och finess inblandad och det tycker jag inte finns där idag.
Post Reply