LHC-AIK 13/3 kl 1800

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: LHC-AIK 13/3 kl 1800

Post by p-play »

Pinsam insats. Inte många rätt i den här matchen. Precis som Frölunda har man nog mer fokus på slutspelet. Lite dumt dock att inte spela om andraplatsen.
Last edited by p-play on 13 Mar 2022, 20:14, edited 1 time in total.
number 7
Posts: 764
Joined: 15 Jun 2011, 23:11

Re: LHC-AIK 13/3 kl 1800

Post by number 7 »

Nu är ja dyster på riktigt..Möllers ev. tal i paus funka int.
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: LHC-AIK 13/3 kl 1800

Post by Special Brew »

Jävla skitmatch!!! Så pinsamt !!
Last edited by Special Brew on 15 Mar 2022, 21:53, edited 1 time in total.
Fdskebo
Posts: 1100
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: LHC-AIK 13/3 kl 1800

Post by Fdskebo »

Inte många gånger jag slagit av tvn. Men här gick fan gränsen.
Empress
Posts: 6990
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: LHC-AIK 13/3 kl 1800

Post by Empress »

Strauss enda som får godkänt med beröm idag.
dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: LHC-AIK 13/3 kl 1800

Post by dovienya »

Empress wrote: 13 Mar 2022, 20:07 Kanske tom värt spara Pudas till kvartsfinalerna börjar.
Definitivt
User avatar
nr86
Posts: 5251
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: LHC-AIK 13/3 kl 1800

Post by nr86 »

Oj vad har hänt med laget???
Det ser riktigt illa ut. Lite bättre när det vaskades om då Loibl växte flera centimeter. Dubbel möte med ett formsvagt lif nu då. Tror vi får det kämpigt att hålla topp 4.
User avatar
Scandic24
Posts: 1839
Joined: 30 Jul 2012, 20:07

Re: LHC-AIK 13/3 kl 1800

Post by Scandic24 »

Genomuselt genomförande. Inte bara 58 och 88. Vi har ingen spets och effektivitet öht.
Att ta alla utvisningar är kasst. Var är kylan och tålamodet? Man sätter ideligen laget i skiten.
Empress
Posts: 6990
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: LHC-AIK 13/3 kl 1800

Post by Empress »

Största problemet tycker jag är backsidan. Kapla/Forsfjäll/ON/ES/ i viss mån även Wilsby är alldeles för veka i egen zon. Orolig.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: LHC-AIK 13/3 kl 1800

Post by p-play »

Loibl måste flyttas tillbaka till en centerposition.
Tompa
Posts: 488
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: LHC-AIK 13/3 kl 1800

Post by Tompa »

En svag insats kan inträffa men det här är en oroande trend inför slutspelet. En topp 4:a placering och semifinal får räknas som en bra säsong med årets spelartrupp som saknar tillräcklig bredd och har en backsida som inte är bra nog för att gå hela vägen.
Winning isn't everything, it's the only thing
dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: LHC-AIK 13/3 kl 1800

Post by dovienya »

Hade det funnits beräkning som i tennis så hade Skellefteå fått omkring 150 "unforced errors" denna match...

Oscar Nilssons och Jayce Hawrylucks slumpmässiga ramlande är inte bra, faktiskt direkt uselt och ganska farligt sett ur omställningssynpunkt samt naturligtvis synktapp. ON skulle må bra av att måsta släppa pucken på ett tillslag, lite juniorträningsövningar alltså. Han (och Kapla) väntar in motståndarna och sedan har är huvudalternativet borta och sedan finns inte ett alternativalternativ för det är också bortväntat...

#43 skulle tvärtom ha fått mer speltid idag; kanske direkt bytt rakt av med #22 som helt plötsligt är helt iskall, och dessutom sönderläst i pp (blev supertydligt efter första tillfället). Spela de hetare spelarna, coach.

Byt ut #58 till #19 i pp, och nummer #3 till nummer #44 eller #2 i andra ppuppställningen. Men framförallt spela pucken lite snabbare. Vänd inte hem och ta burskydd VARJE gång; tvinga medspelarna att göra något bra också.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: LHC-AIK 13/3 kl 1800

Post by p-play »

Tompa wrote: 13 Mar 2022, 20:30 En svag insats kan inträffa men det här är en oroande trend inför slutspelet. En topp 4:a placering och semifinal får räknas som en bra säsong med årets spelartrupp som saknar tillräcklig bredd och har en backsida som inte är bra nog för att gå hela vägen.
Personligen har jag inte gett upp hoppet om den här säsongen. Några till klubbar som Frölunda och Leksand ser bedrövliga ut. Vissa klubbar har nog fokuserat på att toppa formen till slutspelet medan andra gnuggar på som vanligt och då det är så jämnt mellan lagen så blir utfallet så här. Det största problemet är coachningen. Vi ligger högt upp i tabellen trots att vi har varit ekonomiskt sparsamma. Jag är i grunden mer orolig för nästa säsong då vi har några spelare på kontrakt som kraftigt underpresterar.
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1564
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: LHC-AIK 13/3 kl 1800

Post by Dwight_Shrute »

Det känns inte som att vi kan ha kvar ON nästa säsong. På riktigt alltså. Om han inte höjer sig måste han bort; han är för mycket av en säkerhetsrisk. Sen är det inte bara han som sänker oss ikväll, så klart, men han har varit konsekvent usel under väldigt lång tid nu; sedan kontraktsskrivningen i stort sett. Han räcker helt enkelt inte till på den här nivån; om det hade varit tillfälligheter så hade det inte varit en så pass lång period med piss-insatser. Helt oförlåtligt. Kan vi byta honom mot någon spelare i allsvenskan om vi betalar hans lön? Fan, är lite desperat!!!

Det mest allvarliga är ju dock att hela spelargruppen verkar skakad. Vi spelar som ett bottenlag, helt förlamade. Det finns inget driv och ingen passion och det handlar i mina ögon absolut om en ledarfråga; inte bara Ohlsson etc utan framförallt de som ska vara lagets ledare. Det kan bli ett *mycket* kort slutspel om vi inte får ordning på det här, redan till nästa match.

Det är ju förbannat att man inte kunde lita på den här spelargruppen heller!! Säsongen har ju delvis sett förbannat lovande ut.
Frantisek Pospisil
Posts: 1370
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: LHC-AIK 13/3 kl 1800

Post by Frantisek Pospisil »

Mörka november kom sent denna säsong.
Tompa
Posts: 488
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: LHC-AIK 13/3 kl 1800

Post by Tompa »

p-play wrote: 13 Mar 2022, 20:38
Tompa wrote: 13 Mar 2022, 20:30 En svag insats kan inträffa men det här är en oroande trend inför slutspelet. En topp 4:a placering och semifinal får räknas som en bra säsong med årets spelartrupp som saknar tillräcklig bredd och har en backsida som inte är bra nog för att gå hela vägen.
Personligen har jag inte gett upp hoppet om den här säsongen. Några till klubbar som Frölunda och Leksand ser bedrövliga ut. Vissa klubbar har nog fokuserat på att toppa formen till slutspelet medan andra gnuggar på som vanligt och då det är så jämnt mellan lagen så blir utfallet så här. Det största problemet är coachningen. Vi ligger högt upp i tabellen trots att vi har varit ekonomiskt sparsamma. Jag är i grunden mer orolig för nästa säsong då vi har några spelare på kontrakt som kraftigt underpresterar.
Jag ser med tillförsikt fram emot nästa säsong, jag tror Forssell och övrig ledning kommer ta obekväma beslut när vi mest troligt har möjlighet att få in/hem spelare som bygger en balanserad spelartrupp som kan utmana om guld på allvar.
Angående årets säsong ser jag det väldigt osannolikt att vi med tappad placering i serien ska slå ut Luleå och Rögle som har förmodad hemmafördel. Det går inte nog att understryka betydelsen att komma topp-2 i grundserien.
Winning isn't everything, it's the only thing
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: LHC-AIK 13/3 kl 1800

Post by Special Brew »

Utvisningen som Tom tar vid 1-0 och 5 mot 4 för LHC är bara så jävla hjärndött! Fan!
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: LHC-AIK 13/3 kl 1800

Post by Trollet »

Ledarskapet sitter ju inte bara hos tränarna. Vi har en kapten också. Och en frånvarande assisterande kapten.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: LHC-AIK 13/3 kl 1800

Post by p-play »

Tompa wrote: 13 Mar 2022, 20:54
p-play wrote: 13 Mar 2022, 20:38
Tompa wrote: 13 Mar 2022, 20:30 En svag insats kan inträffa men det här är en oroande trend inför slutspelet. En topp 4:a placering och semifinal får räknas som en bra säsong med årets spelartrupp som saknar tillräcklig bredd och har en backsida som inte är bra nog för att gå hela vägen.
Personligen har jag inte gett upp hoppet om den här säsongen. Några till klubbar som Frölunda och Leksand ser bedrövliga ut. Vissa klubbar har nog fokuserat på att toppa formen till slutspelet medan andra gnuggar på som vanligt och då det är så jämnt mellan lagen så blir utfallet så här. Det största problemet är coachningen. Vi ligger högt upp i tabellen trots att vi har varit ekonomiskt sparsamma. Jag är i grunden mer orolig för nästa säsong då vi har några spelare på kontrakt som kraftigt underpresterar.
Jag ser med tillförsikt fram emot nästa säsong, jag tror Forssell och övrig ledning kommer ta obekväma beslut när vi mest troligt har möjlighet att få in/hem spelare som bygger en balanserad spelartrupp som kan utmana om guld på allvar.
Angående årets säsong ser jag det väldigt osannolikt att vi med tappad placering i serien ska slå ut Luleå och Rögle som har förmodad hemmafördel. Det går inte nog att understryka betydelsen att komma topp-2 i grundserien.
Jag tror att vi slår ut Luleå om vi möter dem. Rögle har däremot en rörlighet som vi har problem mot. De vänder spelet snabbt och när de får tryck så ser vi ser nästan ut som statyer i egen zon så de blir svårslagna. Det hinner dock hända mycket i ett slutspel och Rögle kan få det tungt mot t ex Frölunda.
Det finns en del spelare med kontrakt för nästa år som inte ser bra ut i spelet. Det kommer dock inte bara att vara som tidigare att meddela agenten att spelaren behöver söka sig vidare. Marknaden kommer att svämmas över av KHL-spelare och ingen kommer att vilja betala de kontrakt som skrevs för ett par månader sedan.
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: LHC-AIK 13/3 kl 1800

Post by marre »

Vem tänker du på förutom ON?
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: LHC-AIK 13/3 kl 1800

Post by p-play »

marre wrote: 14 Mar 2022, 08:13 Vem tänker du på förutom ON?
Först och främst tror jag att man har kört ganska hård fys off-ice nu i slutet och att det har påverkat insatserna. Vissa spelare ser väldigt sega ut, speciellt LL, K-hackl och #88. Man har ju ändrat träningsupplägget till i år och svackorna kommer därmed vid andra tidpunkter. Om Lindholm, Lindberg och Wingerli kommer nästa år så ser det tjockt ut på centerpositionerna. Jag gillar verkligen K-hackl och tycker att han tillför en hel del av det man saknat sedan Pontus Petterström slutade, men man får förmoda att han har en ganska hög lön och i en klubb med begränsad spelarbudget så vill man nog helst lägga de pengarna på offensiv spets och inte på en rollspelare för en tredje- eller fjärdelina.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: LHC-AIK 13/3 kl 1800

Post by Trollet »

Med tanke på att hela laget låg däckat för två veckor sedan (Timrå borta) tror jag knappast man har kört särskilt hård fys, varken då eller efter.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: LHC-AIK 13/3 kl 1800

Post by p-play »

Trollet wrote: 14 Mar 2022, 12:43 Med tanke på att hela laget låg däckat för två veckor sedan (Timrå borta) tror jag knappast man har kört särskilt hård fys, varken då eller efter.
Med tanke på ålder och hur vältränade spelare är så tror jag knappast de påverkas mer än kanske några dagar kanske upp till en vecka av en influensa eller liknande infektioner. Vad jag vet så har de ändrat träningsupplägg. Många spelare ser i alla fall sega ut och kommer sent in i situationer. Jag är inte speciellt oroad inför slutspelet. Det enda negativa är att det hade varit mycket bättre att gå mot 7:an eller 8:an. Slutspelet handlar mycket om att spela så få matcher som möjligt fram till finalen.
Rollie
Posts: 2025
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: LHC-AIK 13/3 kl 1800

Post by Rollie »

T o m Robban O är ju oroad....
Jocko Homo
Posts: 483
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: LHC-AIK 13/3 kl 1800

Post by Jocko Homo »

Ja vi har ju ingen historia av att vara takiska genier direkt. Vi har ändå vaskat bort två guld (2012, 2015) och sen dess inte varit nära. Eventuellt (?) har vi varit bra på fysträning, men får väl se om det stämmer i år då. Tror som Trollet, flunsan har gjort att man fått justera rejält i upplägget.

Är riktigt orolig. Även om jag tycker att Robert-Pierre är ett klart steg framåt jämfört med tidigare regimer.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: LHC-AIK 13/3 kl 1800

Post by p-play »

Jocko Homo wrote: 14 Mar 2022, 14:25 Ja vi har ju ingen historia av att vara takiska genier direkt. Vi har ändå vaskat bort två guld (2012, 2015) och sen dess inte varit nära. Eventuellt (?) har vi varit bra på fysträning, men får väl se om det stämmer i år då. Tror som Trollet, flunsan har gjort att man fått justera rejält i upplägget.

Är riktigt orolig. Även om jag tycker att Robert-Pierre är ett klart steg framåt jämfört med tidigare regimer.
Ja, det är ju tyvärr lite som så att vi nästan bara har ett sätt att spela på och det är maximal gas i botten, precis som Luleå för övrigt. När vi har sviktande form p g a sjukdom, hårt matchande eller många spelare borta och inte klarar av att sätta samma press på puckföraren hela tiden och hamnar på mellanhand så ser det plötsligt mycket sämre ut. En del andra lag kan växla sätt att spela på och därmed tempo i matcherna. Det är dock mycket som har förbättrats i år och speciellt spelet genom mittzonen är bra förutom mot Örebro och Brynäs. Det är också mindre snurr i hörnen även om det var mycket av den varan senast. Backspelet är också bättre. Vi tar inte heller lika mycket risk i fel lägen som tidigare. Jag är som sagt var ganska positiv inför slutspelet och tror att vi går till åtminstone semi, men har en bra chans att gå hela vägen om vi inte får gå alltför många matcher i kvart och semi. Det är många lag som kan vinna i år.
Post Reply