Rögle-AIK

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
nr86
Posts: 5255
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Rögle-AIK

Post by nr86 »

Dwight_Shrute wrote: 05 Mar 2022, 19:34 Nämen, det känns ju inte superskoj att se period 3. Det är ju helt enkelt så att vi inte räcker till mot lag som Mögle, Rövlunda och Häcksjö (även om vi vann på jävlar anamma senast)..jag är också livrädd för Örebro i slutspelsmatcher.

Det är trist att vi inte riktigt har det där egna spelet som räcker till hela vägen. Att vara topp-6 är inte så jävla illa, men det blir tröstlöst när vi är chanslösa på *riktiga* framgångar numer. Jag skulle också misstänka att det är där någonstans förklaringen till publiktapp och ointresse seglat upp.. Man lessnar på att se ett ganska ambitionslöst mittenlag harva på i samma hjulspår? Jag skulle *verkligen* gärna ta ett mellanår med placering en smula längre ner i tabellen och att föreningen gick in för att bygga om och hitta tillbaka till det som gjorde oss framgångsrika; en genomgående, röd tråd och ett spelsystem och en inställning som kändes ända in i ryggraden. Som det är nu hoppas vi på att vissa lågbudgetförvärv överträffar sig själva. Det känns ganska tröstlöst tyvärr.

Jävligt mörkt inlägg det här, sorry för det, jag vill inte mena på att vi inte gjort en bra säsong - eller att den är över - men det känns fortsatt ganska mörkt för framtiden om vi ska fortsätta såhär; vi behöver en större, mer strategisk plan.
Oj då det var ord och inga visor.
Håller inte alls med! Känner att det var länge sedan vi sett så här framåtlutade med Ohlsson vid rodret.
Det är inte nu le mat ska utses 😁
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1570
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Rögle-AIK

Post by Dwight_Shrute »

nr86 wrote: 05 Mar 2022, 19:39
Dwight_Shrute wrote: 05 Mar 2022, 19:34 Nämen, det känns ju inte superskoj att se period 3. Det är ju helt enkelt så att vi inte räcker till mot lag som Mögle, Rövlunda och Häcksjö (även om vi vann på jävlar anamma senast)..jag är också livrädd för Örebro i slutspelsmatcher.

Det är trist att vi inte riktigt har det där egna spelet som räcker till hela vägen. Att vara topp-6 är inte så jävla illa, men det blir tröstlöst när vi är chanslösa på *riktiga* framgångar numer. Jag skulle också misstänka att det är där någonstans förklaringen till publiktapp och ointresse seglat upp.. Man lessnar på att se ett ganska ambitionslöst mittenlag harva på i samma hjulspår? Jag skulle *verkligen* gärna ta ett mellanår med placering en smula längre ner i tabellen och att föreningen gick in för att bygga om och hitta tillbaka till det som gjorde oss framgångsrika; en genomgående, röd tråd och ett spelsystem och en inställning som kändes ända in i ryggraden. Som det är nu hoppas vi på att vissa lågbudgetförvärv överträffar sig själva. Det känns ganska tröstlöst tyvärr.

Jävligt mörkt inlägg det här, sorry för det, jag vill inte mena på att vi inte gjort en bra säsong - eller att den är över - men det känns fortsatt ganska mörkt för framtiden om vi ska fortsätta såhär; vi behöver en större, mer strategisk plan.
Oj då det var ord och inga visor.
Håller inte alls med! Känner att det var länge sedan vi sett så här framåtlutade med Ohlsson vid rodret.
Det är inte nu le mat ska utses 😁
Ja, sorry, jävligt mörkt är jag rädd; tappade bara all sug och allt fotfäste. :-( Det har sett bättre ut med Ohlsson, absolut, men det är så jävla långt fram till *riktiga* resultat.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1471
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Rögle-AIK

Post by Humlannitton »

Måtte vi få behålla Hugg-Karlsson-Johnsson nästa år. Då finns det hopp! Tappar vi Karlsson känns det tungt.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1471
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Rögle-AIK

Post by Humlannitton »

Bra Möller!
msoe
Posts: 1581
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Rögle-AIK

Post by msoe »

Starkt. 2 aikare mot 5 röglespelare och ändå vinner vi båda närkamperna.
andreas22222
Posts: 1415
Joined: 17 Jun 2011, 02:50

Re: Rögle-AIK

Post by andreas22222 »

Ohlsson var rätt tydlig inför 3:e energin saknas på grund av tidigare sjukdom.

Sen finns ändå vissa brister men sista perioden är ett fall framåt.
Os72
Posts: 873
Joined: 22 Jun 2011, 17:21

Re: Rögle-AIK

Post by Os72 »

Ändå roligt att se att man fullständigt spelar ut Rögle i tredje. Inte så konstigt att energin saknas efter coviden (eller vad det var).
User avatar
nr86
Posts: 5255
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Rögle-AIK

Post by nr86 »

Tar för lång tid!!!!
Förstör ju hockeyn totalt!
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Rögle-AIK

Post by marre »

Fast det handlar så mycket om pengar nuförtiden.Går inte komma från.Redan förra året hade vi ju 10-15 milj upp till Rögle och Luleå budgetmässigt.
andreas22222
Posts: 1415
Joined: 17 Jun 2011, 02:50

Re: Rögle-AIK

Post by andreas22222 »

Märklig granskning ska inte vara mål om man inte kan se puck och målet flyttat. Sen anfallet före öppet mål och känns inte enbart som klubban han låser utan även armarna.
User avatar
Scandic24
Posts: 1849
Joined: 30 Jul 2012, 20:07

Re: Rögle-AIK

Post by Scandic24 »

Allt annat hade varit skandal. Otroligt att det skulle ta mer än 10 sek att fatta det.
Os72
Posts: 873
Joined: 22 Jun 2011, 17:21

Re: Rögle-AIK

Post by Os72 »

Och nu ett snabbt mål då.
hillbilly
Posts: 845
Joined: 15 Jun 2011, 20:28

Re: Rögle-AIK

Post by hillbilly »

Hur kan man ha inne Sandberg med utplockad målis??
dovienya
Posts: 2169
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Rögle-AIK

Post by dovienya »

Filip Sandberg i 6v5 o//
number 7
Posts: 764
Joined: 15 Jun 2011, 23:11

Re: Rögle-AIK

Post by number 7 »

Snabbt mål i fel bur...gravöl ikväll igen.
andreas22222
Posts: 1415
Joined: 17 Jun 2011, 02:50

Re: Rögle-AIK

Post by andreas22222 »

Å precis som ni är inne på 43 ??? 22 tekare? Hur tänker man där?
Os72
Posts: 873
Joined: 22 Jun 2011, 17:21

Re: Rögle-AIK

Post by Os72 »

Ja ja. Rögle kändes ändå mänskliga i tredje. De blev ganska nedtryckta stundtals. De åker med stor sannolikhet mot poplaget Oskarshamn i slutspelet.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Rögle-AIK

Post by bsa »

Varför gnälla det så mycket på Sandberg, man vill kanske ha en hackkyling :roll:
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Rögle-AIK

Post by p-play »

Det var inte väntat att vi skulle kunna ta poäng med tanke på hur sjukdomsläget har varit. Man måste dock lära sig att spela lite smartare. Det har sett likadant ut i alla matcher mot Rögle där de hela tiden får vända och skapa numerära överlägen. Den enda fördelen är att man fått en ordentlig prövning av lagbygget och vi är i alla fall inte just nu ett lag för att gå hela vägen i slutspelet. Man bör nog också fundera på att ändra lite i någon formation.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1471
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Rögle-AIK

Post by Humlannitton »

bsa wrote: 05 Mar 2022, 20:12 Varför gnälla det så mycket på Sandberg, man vill kanske ha en hackkyling :roll:
För att det var en konstig värvning som inte slagit väl ut.
dovienya
Posts: 2169
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Rögle-AIK

Post by dovienya »

bsa wrote: 05 Mar 2022, 20:12 Varför gnälla det så mycket på Sandberg, man vill kanske ha en hackkyling :roll:
Han är våldsamt o-het; vinner 2 av 9 närkamper, liten, svag, inte supernsnabb, inte inne i spelsystemet än och har dessutom ganska dåligt skott, samt spelar helt utan självförtroende. Känns alltså inte som att det är den spelaren som kommer att avgöra det hela.

Gnälls väl kanske mer än på andra, men han är säkert likt #22 förra säsongen (och nu?) sjukt nertränad, men han får ju tyvärr ut mindre än #44, #26, #27, #40, #5 mfl trots femfaldigt med speltid.

#34 får för övrigt för lite istid i offensiva lägen.
Larionov
Posts: 211
Joined: 10 Aug 2011, 10:07

Re: Rögle-AIK

Post by Larionov »

Trodde det var i sådana här matcher Tom skulle kliva fram. Nåväl Rögle gör tre konstiga mål (är bättre i andra). Ingen förutom de två första linorna k-l-m och k-j-h) skapar något. Där har vi nyckeln.
Fdskebo
Posts: 1101
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Rögle-AIK

Post by Fdskebo »

Tror de flesta är överens om att vi är en bra bit från formtoppen. Prickar vi den lagom till slutspelet så bör det kunna bli en kul vår (för när allt stämmer är vi jävligt bra). Om vi inte prickar den… hmm. Då kommer vi inte ens att vara nära.

Håller tummarna för att Rögle gick all in på CHL och rider på den formtoppsvågen nu (en månad för tidigt). Är det så så tar vi dem i slutet.
dovienya
Posts: 2169
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Rögle-AIK

Post by dovienya »

Går ju inte komma ifrån att Rögle har bra stäm i sitt spel denna match (också); nästan varenda uppspel är i synk och alla bara fyller på och fyller på.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Rögle-AIK

Post by krysset »

Kuhnhackl är en flopp. Borde vara bättre än vad han visat. Är säkert dyr också.
User avatar
nr86
Posts: 5255
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Rögle-AIK

Post by nr86 »

Att så många sågar laget i och vissa spelare är en gåta för mig. Tom rankar jag väldigt högt. Att nästan hela laget genomgått en tuff influensa och ändå göra en så pass bra 1a period och skaka liv i matchen i 3e med dessa förutsättningar är starkt. Vet inte hur många av er som fattar betydelsen av stark kondition och fysisk status när ni klankar ner så på laget? Blir så många konsekvenser i spelet när orken tryter. Jag tycker att Sandberg fyller ut mina förväntningar jag har på honom. Jobbar väldigt hårt och gör mycket bra saker i linan han spelar i. Är ju en liten spelare men han passar bra in hos oss och rollen han tar. Det är klart att jag saknar Mascherin men jag vet inte hur avlägsen en återkomst är med tanke på intervjun i Folkbladet?
Upp på hästen igen för nu ska serien avgöras. Vi har många roliga matcher kvar med stora vinstchanser i alla. 😁
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Rögle-AIK

Post by p-play »

K-hackl har varit riktigt bra. Poäng är inte allt. Det var väl mest matchplanen igår som inte var bra. Att trycka fram med alla tre forwards när man vet att Rögle är starka runt framför mål och bra på att vända spelet känns inte väl genomtänkt. Det såg ju ut så här redan från start och har sett ut så i alla matcher mot dem. Att man sedan har orken senare i matchen är väntat. Laget har också varit drabbat av skador. Varken Hawryluk eller Loibl är i närheten av den nivå de hade i början av säsongen. Loibl är också bättre som center. Sargspel är inte hans grej. Det man vill se mot vissa lag är att man spelar lite smartare. Man borde kunna spela på andra sätt än maximal press med tre forwards.
dovienya
Posts: 2169
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Rögle-AIK

Post by dovienya »

krysset wrote: 06 Mar 2022, 00:48 Kuhnhackl är en flopp. Borde vara bättre än vad han visat. Är säkert dyr också.
Kühnhackl är tillsammans med LL den viktigaste balansspelaren vi har enligt mig. Märks oerhört mycket när någon av de två är borta.
Kan iofs hålla med om att han borde få in lite fler poäng, men det är inte riktigt den rollen han blivit tilldelad heller. Kanske testa ett nytt K i KLM?
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Rögle-AIK

Post by p-play »

Man undrar ju vad statusen egentligen är på Hawryluks skada? Hans skridskoåkning ser inte bra ut, speciellt i egen zon när han skall göra riktningsförändringar. KLM fungerar rätt så bra men som det ser ut just nu så påverkar det styrkan i tredje- och fjärdekedjan. Kanske man borde para ihop Möller med Loibl igen och försöka hitta en ytter som fungerar i den formationen.
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Rögle-AIK

Post by marre »

Tycker Sundsvik borde testas högre upp.Han har alldeles för lite speltid.
Post Reply