AIK - VLH 3/2 kl 19:00

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
nr86
Posts: 5252
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: AIK - VLH 3/2 kl 19:00

Post by nr86 »

Väldigt skön vändning och vinst. MEN oj vad vi bjuder på mycket! Mann var grym i kassen och räddade många mycket svåra lägen. Tycker Sandberg gör väldigt mycket bra för laget. Hoppas vi kan skippa misstagen på lördag för det lär vi behöva.
dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: AIK - VLH 3/2 kl 19:00

Post by dovienya »

Kapla har växt. Erkänner detta :)

Däremot har han stora svårigheter med kortpassningsspelet. Rätt intressant felprocent på kortpassningsspelet. Ser däremot bättre ut på medel och långpass.
User avatar
tazman
Posts: 1983
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: AIK - VLH 3/2 kl 19:00

Post by tazman »

Såg matchen live, slarvigt och slappt samtidigt som vi knappt vann en närkamp i offensiv zon.

Utgår från allt detta beror på sjukdomsproblematiken i laget, spelas det på liknade sätt mot Lule så blir det klar förlust.

Att AIK lyckades vinna ikväll måste ses som ett underbetyg till Växjö och deras målvakt. Mann är helt klart matchens lirare i AIK, han gör några avancerade räddningar håller oss kvar i matchen.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: AIK - VLH 3/2 kl 19:00

Post by ante08 »

Båda tränarna förvirrade av manifestationen under kvällens match:
– Jag tror att vi alla stödjer Ukraina, men det var en jäkligt konstig manifestation, säger Växjös tränare Sam Hallam.
https://www.skellefteaaik.se/play/video ... r=staylive
Ultron
Posts: 364
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: AIK - VLH 3/2 kl 19:00

Post by Ultron »

Torsgatan wrote: 03 Mar 2022, 20:41 Vi har ju samtidigt haft grova problem i 7-8 år med att hitta en plan b mot denna typ av speldödade taktik. Skrämmande.
Lulekaptenerna uttalar sig i NSD idag. De tycks brottas med samma problem mot samma typ av lag. Press mot Styr har blivit lite Sten mot Sax generellt.

” Efter matchen hade lagkaptenerna Erik Gustafsson, Oscar Engsund och Juhani Tyrväinen ett möte med tränarna om den senaste tidens poängtapp. […] ‘Brynäs är ett svårt lag att möta när de ställer upp sådär. Man vet inte riktigt hur man ska komma förbi den väggen så vi tappade mycket puck i mittzon och lät dem skölja över oss. Vi hade tolv överlägen emot oss i dag som gjorde oss svagare i försvarszonen då man inte vet var de är. Det var hela tiden en man mer kändes det som’, säger Oscar Engsund som är assisterande lagkapten.”
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: AIK - VLH 3/2 kl 19:00

Post by krysset »

ante08 wrote: 04 Mar 2022, 00:47 Båda tränarna förvirrade av manifestationen under kvällens match:
– Jag tror att vi alla stödjer Ukraina, men det var en jäkligt konstig manifestation, säger Växjös tränare Sam Hallam.
https://www.skellefteaaik.se/play/video ... r=staylive
Jag håller faktiskt med. Givetvis bra att man manifesterar men tyst matchens första minut var lite konstigt. Vore bättre om ex ligan lät alla spelare i en match ha ett märke på hjälmen typ när det var Pride regnbåge.

Vems var idén? Vad förlorade Ryssland på detta?
User avatar
nomercy
Posts: 546
Joined: 15 Jun 2011, 21:49

Re: AIK - VLH 3/2 kl 19:00

Post by nomercy »

Jag tycker NP´s initiativ var underbart. Att Sam Hallam – den lismande, vidriga, beräknande tråkmånsen till tränare nödgar sig att ta upp det som punkt 1 vid PK´n gör att han bara känns ännu vidrigare. Ja, jag tycker också att det kändes ”konstigt” när väl manifestationen skedde (och naturligtvis späddes den känslan på ännu mer när växsjö petade in en puck efter 20 sek), men jag hyllar initiativet. Ibland blir initiativ klockrena och grandiost hyllade. Ibland blir initiativ mindre klockrena. Jag personligen känner mig dock ytterligt stolt över att vara medlem i en supporterklubb som iaf försöker göra något. Att SHL skulle göra något förefaller med en visshet som gränsar till sannolikhet som osannolikt.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1471
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: AIK - VLH 3/2 kl 19:00

Post by Humlannitton »

Jag fick en liten tår i ögonvrån av NP:s initiativ. Sam Hallam är patetisk. Växjö framstår allt mer som Sveriges mest osympatiska och själlösa lag.
jowa
Posts: 463
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: AIK - VLH 3/2 kl 19:00

Post by jowa »

Finns säkert många forumister som gärna sett honom i våran tränarstab trots mördarhockeyn han står för.

Skickat från min XQ-AU52 via Tapatalk

Post Reply