SHL. Växjö-AIK. 1/3. 19.00

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

cleo
Posts: 629
Joined: 17 Aug 2011, 11:23

Re: SHL. Växjö-AIK. 1/3. 19.00

Post by cleo »

Har jag missat nånting eller…. (är det bara en tillfällighet)
Nu är det andra gången i rad som domarna gör wash-out vid mål, för att ringa på det. Tidigare har man i mer än 9 av 10 dömt mål för att sen ringa på det.
Nya direktiv kanske 🤔

Blir i alla fall lättare för domarna att inte ändra domslutet eftersom det ska vara solklart att det är mål, i så fall. Men va f*n, blir nog tombola i alla fall.
dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: SHL. Växjö-AIK. 1/3. 19.00

Post by dovienya »

Det är nog ett rätt vettigt sätt att bedöma på, faktiskt, rent mentalt. Både för publik och spelare; antingen får domaren rätt, eller så blir det en positiv överraskning.
Istället för att kritiskt granska en eventuell felaktighet så får man kritiskt granska åt andra hållet. Man letar rätt istället för att leta fel.
cleo
Posts: 629
Joined: 17 Aug 2011, 11:23

Re: SHL. Växjö-AIK. 1/3. 19.00

Post by cleo »

dovienya wrote: 02 Mar 2022, 17:04 Det är nog ett rätt vettigt sätt att bedöma på, faktiskt, rent mentalt. Både för publik och spelare; antingen får domaren rätt, eller så blir det en positiv överraskning.
Istället för att kritiskt granska en eventuell felaktighet så får man kritiskt granska åt andra hållet. Man letar rätt istället för att leta fel.
Håller absolut med, kan bara bli bättre
dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: SHL. Växjö-AIK. 1/3. 19.00

Post by dovienya »

Därmed menar jag inte att det skall vara kutym att vifta bort målsituationer. Men det kanske blir lättare att få en acceptans på beslutet på banan med tiden, så vi slipper videogranskningar hela tiden, och på så sätt dessutom stärker domarkåren. ;)
User avatar
ossian
Posts: 3591
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: SHL. Växjö-AIK. 1/3. 19.00

Post by ossian »

Nog var det ett korrekt bortdomt mal, och utvisningarna vi akte var det inget fel pa (fast sag ingen repris pa Pudas utvisning). Vaxkop kommer daremot undan med allt. Som vanligt. Dessuton aker de omkring och kastar sig hela tiden, sen har vi 4 i stolpen. Helvittes vicket ackligt lag Vaxkop ar
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: SHL. Växjö-AIK. 1/3. 19.00

Post by Skidrow »

Tragiskt av domarna som granskade klubban mellan benen men ändå väljer 2min, ska vara automatisk 5min utan att spelaren lägger sig ner och aj aj aj.
Post Reply