TIK - Skellefteå AIK

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
nr86
Posts: 5251
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: TIK - Skellefteå AIK

Post by nr86 »

Blev alldeles för mycket lättja och garv i laget som tik utnyttjade och kämpar som ett lag. Vi måste tillbaka till att respektera matchen och inte falla in i olater. Straffar sig direkt.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: TIK - Skellefteå AIK

Post by nishog04 »

nr86 wrote: 09 Dec 2021, 20:26 Blev alldeles för mycket lättja och garv i laget som tik utnyttjade och kämpar som ett lag. Vi måste tillbaka till att respektera matchen och inte falla in i olater. Straffar sig direkt.
+1

Mota TIK och domaren i grind!
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1564
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: TIK - Skellefteå AIK

Post by Dwight_Shrute »

...försvarsspelet. :-(

Och Pudas JÄVLA halvhjärtade stötbrytningar i anfallszon! Gör om honom till center!

Det känns inte alls bra inför nästa period; Timrå vinner de flesta närkamper och går stenhårt på mål. Vi slarvar, spelar omständigt och 64+58 glömmer hjärnan i båset emellanåt, som vanligt..

Jag låter jävligt kritisk trots att vi leder, men det känns INTE klart på något sätt, detta..
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: TIK - Skellefteå AIK

Post by nishog04 »

Snyggt!
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: TIK - Skellefteå AIK

Post by Special Brew »

Jaa!
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: TIK - Skellefteå AIK

Post by nishog04 »

Dessförinnan tre-fyra slag på Karlssons handskar. Höjd arm, domaren?
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: TIK - Skellefteå AIK

Post by bsa »

Det borde vara spiken
User avatar
PackSwede
Posts: 999
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: TIK - Skellefteå AIK

Post by PackSwede »

Satan vad bra dom är nu 94,22,96

Håller med om slagen på handskarna, ibland får man göra hur hur som helst och ibland åker någon för en petning inom 2 decimeter av handskarna
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: TIK - Skellefteå AIK

Post by nishog04 »

bsa wrote: 09 Dec 2021, 20:44 Det borde vara spiken
Publiken börjar snart bua hysteriskt för att vaktmästaren halkar på en isfläck. Då höjer domaren armen och sen blir det farligt PP för Timrå.
Empress
Posts: 6989
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: TIK - Skellefteå AIK

Post by Empress »

Om aik hade en större trupp så skulle nog Simon R må bra av en utlåning till allsvenskan. Trampar vatten.
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: TIK - Skellefteå AIK

Post by Special Brew »

Där hade jag gjort mål.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: TIK - Skellefteå AIK

Post by nishog04 »

Spiken!
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: TIK - Skellefteå AIK

Post by nishog04 »

Special Brew wrote: 09 Dec 2021, 21:05 Där hade jag gjort mål.
:lol: Hugg blev plötsligt gräsligt ovän med pucken
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: TIK - Skellefteå AIK

Post by svea_man »

Blek insats men 3p
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: TIK - Skellefteå AIK

Post by nishog04 »

Stabilt jobb. AIK är många nummer för stora för TIK. Publiken uppenbarligen bland de mest okunniga i ligan.

Att vara enögd: "ja!", att bua för sånt som helt uppenbart INTE ska vara utvisning: "nej!".
Jocko Homo
Posts: 483
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: TIK - Skellefteå AIK

Post by Jocko Homo »

Gillar den enögda publiken. lite brinn i alla fall!

Mascherin ser tyvärr rädd ut på isen. Undviker allt som kan kallas närkamp och puttar iväg pucker enkelt för att undvika tacklingar.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: TIK - Skellefteå AIK

Post by svea_man »

Jocko Homo wrote: 09 Dec 2021, 21:11 Gillar den enögda publiken. lite brinn i alla fall!

Mascherin ser tyvärr rädd ut på isen. Undviker allt som kan kallas närkamp och puttar iväg pucker enkelt för att undvika tacklingar.
Förstår endå de bara hålla ihop nästa match sen jul uppehåll lite tid o ta hand om kroppen..
Jocko Homo
Posts: 483
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: TIK - Skellefteå AIK

Post by Jocko Homo »

Ja absolut. Frågan då om han ska spela mot Rögle eller om han ska ha fått lite snuva då...
Frantisek Pospisil
Posts: 1370
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: TIK - Skellefteå AIK

Post by Frantisek Pospisil »

Snyggt med 3 pinnar. Hade väntat mig en betydligt tuffare match än det blev, även om vår egen dumhet höll på att kosta oss ett likaläge.
Vi satt ett gäng på 16 pers å samtliga tyckte synd om Kühnhackl. Snacka om inte ett rätt, utom täckningen som gjorde ont, ont, ont.......
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: TIK - Skellefteå AIK

Post by smogz »

Måste erkänna att jag hänger med dåligt i år. Men var och tittade igår i alla fall (bor i Sundsvall).

Vi var ju en klass för stora för Timrå, helt klart, även om man trodde att det var klart där ett tag efter 3-0 men blir väl lätt då att man inte tar i och fokuseraf tillräckligt när det går för lätt.

En fundering är nr 88 skadad?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: TIK - Skellefteå AIK

Post by marre »

Vad har hänt?? Varför tappat intresset? :shock:
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: TIK - Skellefteå AIK

Post by smogz »

marre wrote: 10 Dec 2021, 08:20 Vad har hänt?? Varför tappat intresset? :shock:
Vetefan vad som händer (försöker rätta stavfel) men det skapas nya poster.

Inte direkt tappat intresset. Jag har prioriterat om lite. Jag följer Spurs och Bajen (fråga inte varför just de lagen) i fotboll. Det innebär att jag tittar på rätt mycket fotboll. Skellefteå spelar 2-3 matcher i veckan, och har egentligen efter Wallsons intåg börjat spela tråkigare och tråkigare hockey. Till Forssell tog över som sportchef (eller vad rollen nu heter), nu spelar vi rätt trevlig hockey igen. Tror att jag zoomade ut, slutade titta på matcher då. Tittade mer på fotboll istället och prioriterade det. Kan ju inte sitta hela tiden framför TVn och pga hur tråkigt AIK spelade valde jag fotboll (nu har ju iofs inte Spurs spelat särskilt kul fotboll sista åren men ändå). Men har svårt att nu när AIK spelar trevligt hockey igen att vrida tillbaka till att se mer hockey igen.

Vill ändå se de två matcherna borta mot Timrå live.

Nu när allsvenska fotbollssäsongen är slut ska jag försöka se lite mer hockey.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
king_louie
Posts: 544
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: TIK - Skellefteå AIK

Post by king_louie »

3p trots halvdant spel. Igen. Stämmer det att det är starkt vinna utan att spela bra så har vi ett grymt lag i år.
Men det är JJ-kedjan som bär upp det mesta.
Tycker både Melker och Lirre kedjorna trampar vatten, fattar inte att Robban inte kan testa röra om lite där.
Frantisek Pospisil
Posts: 1370
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: TIK - Skellefteå AIK

Post by Frantisek Pospisil »

Men snälla smogz.
Om hockey är tristare än fotboll,,,,, ja då är vi nära undergången.
Själv ser jag bara fotboll när det är EM eller VM. Somnar efter en kvart oavsett.
User avatar
haggloader
Posts: 703
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: TIK - Skellefteå AIK

Post by haggloader »

Frantisek Pospisil wrote: 10 Dec 2021, 11:28 Men snälla smogz.
Om hockey är tristare än fotboll,,,,, ja då är vi nära undergången.
Själv ser jag bara fotboll när det är EM eller VM. Somnar efter en kvart oavsett.
+1
Det går knappt att se VM och EM..
Jocko Homo
Posts: 483
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: TIK - Skellefteå AIK

Post by Jocko Homo »

Grejen med sport är ju att det är tråkigt.

Sen om AIK är kul eller inte tycker jag är mindre intressant.

AIK är viktigt. Det räcker så.
User avatar
nr86
Posts: 5251
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: TIK - Skellefteå AIK

Post by nr86 »

Det är Johnsson kedjan som driver hela laget just nu. Vill se mer av de andra kedjorna även om vi radar upp vinster på rad. Men ska vi slå de andra topplagen( Rögle och Frölunda ) måste fler steppa upp. Tycker Tom Kunhackl verkligen tagit kliv de sista tiden så även Sundsvik men han spelar i en kedja som mest kompletteras av juniorer. Linus L vill jag också plussa för. Väldigt bidragande i alla spelformer och jag ser mer och mer en Forsell typ av spelare i honom. Det känns som att detta är sista säsongen för 10an. Det går inte alls lika lätt längre och felprocenten blir högre och högre. Det tråkiga med att ha en kedja som dominerar så som den gör är att andra ligor och klubbar kommer att komma med fina kontrakt. Antar att det är en massa klausuler i de nya kontrakten Hugg och Johnsson signat men det är en verklighet vi inte är ensamma om att leva med.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: TIK - Skellefteå AIK

Post by nishog04 »

Ja, det är såklart tråkigt för oss när spelare som Berggren, Klingberg, Heed m.fl blir för bra för SHL. Men det är samtidigt det AIK lever på, dvs att leverera verktyg för att spelarna ska kunna förverkliga sina drömmar. Hade t.ex Linus Karlsson inte sett AIK som en språngbräda ut i världen hade han knappast kommit till kalla norr för att spela. Måste ju erkänna att jag myser lite när jag ser forna AIK:are i målprotokollet i NHL :)

Det är bara så det är. Vi får väl hoppas att detta sätter grunden för framtidens stjärnor och kanske även tränare.
User avatar
smogz
Posts: 5683
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: TIK - Skellefteå AIK

Post by smogz »

Frantisek Pospisil wrote: 10 Dec 2021, 11:28 Men snälla smogz.
Om hockey är tristare än fotboll,,,,, ja då är vi nära undergången.
Själv ser jag bara fotboll när det är EM eller VM. Somnar efter en kvart oavsett.
Tur att det är tillåtet att tycka olika.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
Post Reply