Frölunda-AIK 6 nov kl. 15.15

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
Special Brew
Posts: 9901
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Frölunda-AIK 6 nov kl. 15.15

Post by Special Brew »

Frantisek Pospisil wrote: 06 Nov 2021, 18:06
p-play wrote: 06 Nov 2021, 17:39 Man borde aldrig ha förlängt kontraktet med Nilsson. Han defensiva spel ser nu ut som det gjorde i Oskarshamn. När det står 1-1 med 10 kvar i tredje så måste man spela enkelt och inte göra idiotgrejor. Jag retar mig rejält på spelare som sätter laget i skiten. Oskar Nilsson borde bli bänkad för hans spel efter kontraktsförlängningen har varit ansvarslöst för att inte säga bedrövligt. Hans chansspel avgör matchen. Jag retar mig otroligt på spelare som sätter laget i skiten och Nilsson har gjort det konstant de senaste veckorna. Vi var lite bättre än Frölunda precis som i förra matchen mot dem, men tar inte var på chanserna. Fjärdekedjan förtjänar mycket beröm. #10 kommer numera en tiondel för sent in i situationerna. Han är fortfarande bra, men inte den som leder offensiven längre. #22 imponerar. Det har var en match av slutspelskaraktär och ett bra test. Vi är bra, men klarar inte riktigt av att spela med rätt tålamod eller rättare sagt Nilsson klarar inte av det.
Återigen ett otroligt obegåvat inlägg om en back.
Med tanke på hans fjolårssäsong, den nuvarande med 7 poäng och +15 skulle inte du som sportchef ha förlängt? Killen offrar gärna sina framtänder, gör ständigt bra matcher,,,,,,,,,, och du vill se honom i Luleå???
Ja du milde.....
Håller med. Oscar ska vara kvar.
User avatar
nr86
Posts: 5255
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Frölunda-AIK 6 nov kl. 15.15

Post by nr86 »

Oskar Nilsson gjorde en av sina bättre matcher anser jag. Väldigt kreativ med pucken och satte sina medspelare i många bra lägen. Johnsson var väldigt bra och jag hoppas man får till en förlängning där för han har framtiden för sig. Jag känner en stark framtidstro och får vi bara tillbaka några spelare kommer vi att vara högt upp i tabellen när seren är färdigspelad. Hugg har verkligen kommit igång den här säsongen och driver på i alla lägen. Matchen idag och i förrgår kunde vi lika väl ha vunnit.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Frölunda-AIK 6 nov kl. 15.15

Post by krysset »

På presskonferensen säger Olsson att Gurra inte kunde stå. Är han skadad?
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Frölunda-AIK 6 nov kl. 15.15

Post by svea_man »

p-play wrote: 06 Nov 2021, 17:39 Man borde aldrig ha förlängt kontraktet med Nilsson. Han defensiva spel ser nu ut som det gjorde i Oskarshamn. När det står 1-1 med 10 kvar i tredje så måste man spela enkelt och inte göra idiotgrejor. Jag retar mig rejält på spelare som sätter laget i skiten. Oskar Nilsson borde bli bänkad för hans spel efter kontraktsförlängningen har varit ansvarslöst för att inte säga bedrövligt. Hans chansspel avgör matchen. Jag retar mig otroligt på spelare som sätter laget i skiten och Nilsson har gjort det konstant de senaste veckorna. Vi var lite bättre än Frölunda precis som i förra matchen mot dem, men tar inte var på chanserna. Fjärdekedjan förtjänar mycket beröm. #10 kommer numera en tiondel för sent in i situationerna. Han är fortfarande bra, men inte den som leder offensiven längre. #22 imponerar. Det har var en match av slutspelskaraktär och ett bra test. Vi är bra, men klarar inte riktigt av att spela med rätt tålamod eller rättare sagt Nilsson klarar inte av det.
Såg du matchen eller vill du bara hacka på nån , Nilsson var ju riktigt bra sen behöver vi nån mer med tyngd på forward sidan ..
User avatar
vonschnauser
Posts: 925
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Frölunda-AIK 6 nov kl. 15.15

Post by vonschnauser »

Känns som vi lika gärna kunnat vinna båda dessa 2 senaste bortamatcher. Så är inte orolig! Speciellt med tanke på att vi har många bärande spelare skadade.

Det som fortfarande känns onödigt är 2 förlusterna mot Brynäs! Där slarvade vi bort 6p :lol:
User avatar
nr86
Posts: 5255
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Frölunda-AIK 6 nov kl. 15.15

Post by nr86 »

Mot spelande lag vilket de flesta lag i shl är har vi nästan alltid ett litet spelmässigt övertag. Med spelande menar jag att de vill återerövra pucken lite högre upp i banan. Brynäs vill nästan inte ha pucken utan är bara inriktat på kontringar och att motståndarna ska gå bort sig. Vi har inte hittat någon medicin mot det. Vi har sett väldigt mycket sämre ut i matcherna mot Brynäs och det beror nog inte bara på en dålig dag eller dylikt.
Empress
Posts: 7008
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Frölunda-AIK 6 nov kl. 15.15

Post by Empress »

Robban konstaterar ofta att aik behöver ha mer attackpsyke och komma mer på insidan in mot motståndarmålet.
Helt rätt förstås. Men titta på laget just nu -
Första femman - JL kommer aldrig vara en inbrytare. Loibl kanske- Albin är center.
I övriga kedjor är det också tunnsått med spelartyper som kan pressa in sig mot mål - vi har speed men trycks ganska lätt ut mot hörnen av starkare motståndare.
Under långa perioder spelar AIK dump and chase ner i hörnen - även då är det svårt komma på insidan.

Är inte heller direkt orolig, men dom två klart bästa ”insidespelarna” Jayce och Adam är skadade, och Kuhnhackl säger själv han inte är fulltränad för det snabba spelet.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Frölunda-AIK 6 nov kl. 15.15

Post by Skidrow »

Special Brew wrote: 06 Nov 2021, 17:34 Fy fan. Inte ett dugg rättvist. Och att det kan dömas mål i en sån situation med målvakten utplockad är ju en direkt svaghet i regelverket.
Vem missar en straff utan målvakt?
Empress
Posts: 7008
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Frölunda-AIK 6 nov kl. 15.15

Post by Empress »

Skidrow wrote: 07 Nov 2021, 21:54
Special Brew wrote: 06 Nov 2021, 17:34 Fy fan. Inte ett dugg rättvist. Och att det kan dömas mål i en sån situation med målvakten utplockad är ju en direkt svaghet i regelverket.
Vem missar en straff utan målvakt?


Jag var tvungen. Sorry! :D
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Frölunda-AIK 6 nov kl. 15.15

Post by Skidrow »

Empress wrote: 07 Nov 2021, 22:21
Skidrow wrote: 07 Nov 2021, 21:54
Special Brew wrote: 06 Nov 2021, 17:34 Fy fan. Inte ett dugg rättvist. Och att det kan dömas mål i en sån situation med målvakten utplockad är ju en direkt svaghet i regelverket.
Vem missar en straff utan målvakt?


Jag var tvungen. Sorry! :D
Inte en straff, på straff hade han kunnat stanna vänta på pucken :)
Post Reply