Rögle-AIK 28/10 kl 19:00

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
TigerShark
Posts: 3761
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Rögle-AIK 28/10 kl 19:00

Post by TigerShark »

Sportis wrote: 28 Oct 2021, 21:02 Jocke tyvärr bedrövlig idag.
Mycket onödig utvisning och en hel del slarv. Han har ju gjort några fina grejer också men inte tillräckligt för att väga upp.
Rollie
Posts: 2026
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Rögle-AIK 28/10 kl 19:00

Post by Rollie »

Sportis wrote: 28 Oct 2021, 21:02 Jocke tyvärr bedrövlig idag.
Det har han varit senaste 3
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Rögle-AIK 28/10 kl 19:00

Post by p-play »

Kühnhackl är nog bäste spelare igen. Roos och Granberg är de enda backarna som är stabila. Jag hoppas att vi kastar om i kedjorna till nästa match.
Frantisek Pospisil
Posts: 1376
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Rögle-AIK 28/10 kl 19:00

Post by Frantisek Pospisil »

Får Jocke mer än en överstruken etta imorgon i Norran bevisar det journalisternas totala okunskap.
Brukar försöka att inte vara negativ men ikväll träffade skiten fläkten vad gäller Jocke.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Rögle-AIK 28/10 kl 19:00

Post by p-play »

Någon gång tar det slut för honom fysmässigt. Han är trots allt snart 38. Det bästa vore nog att matcha honom mer sparsamt. Det har varit alldeles för mycket misstag de senaste matcherna.
Last edited by p-play on 28 Oct 2021, 21:20, edited 1 time in total.
User avatar
nr86
Posts: 5255
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Rögle-AIK 28/10 kl 19:00

Post by nr86 »

Riktigt bra match trots allt. Vi skapar väldigt mycket tycker jag. Jag tycker inte det ska vaskas om i kedjorna! Hugg kedjan skapade väldigt mycket och Linus karlsson gjorde en av sina bättre matcher. Strauss kan ta Is skottet med fri sikt annars var han väldigt stabil. Sedan när man lyssnar på Bristedt blir man illamående när skrävlar om hur bra de är och att de inte får med sig några utvisningar. Riktigt starkt av oss att kriga oss tillbaka i 3 e perioden som vi vinner. Loibl bäst i aik tycker jag.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Rögle-AIK 28/10 kl 19:00

Post by GroovyEd »

Båda tyskarna är bra och kommer gilla det täta spelet i slutspelet. Hawryluk tycker jag är riktigt bra också, och Roos.
Jocko Homo
Posts: 483
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: Rögle-AIK 28/10 kl 19:00

Post by Jocko Homo »

Ja nog ser man olika på hockey jämfört med Savonen. 34 får underbetyg som en av de sämsta AIK:arna, tycker han var vår bäste spelare ikväll tillsammans med 88:an.
User avatar
TigerShark
Posts: 3761
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Rögle-AIK 28/10 kl 19:00

Post by TigerShark »

Tycker Sundsvik är riktigt bra idag också. Hårt arbete i PP och gör det jobbigt för Rögles backar i deras zon. Ser ut att vara i rätt bra fysisk form!
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Rögle-AIK 28/10 kl 19:00

Post by GroovyEd »

Jocko Homo wrote: 28 Oct 2021, 21:46 Ja nog ser man olika på hockey jämfört med Savonen. 34 får underbetyg som en av de sämsta AIK:arna, tycker han var vår bäste spelare ikväll tillsammans med 88:an.
Han borde nog hålla sig till MMA och lyfta tungt med krokig rygg på gymmet.
Empress
Posts: 7008
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Rögle-AIK 28/10 kl 19:00

Post by Empress »

Jocko Homo wrote: 28 Oct 2021, 21:46 Ja nog ser man olika på hockey jämfört med Savonen. 34 får underbetyg som en av de sämsta AIK:arna, tycker han var vår bäste spelare ikväll tillsammans med 88:an.
Enig. Wilsby och Granberg också godkända.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Rögle-AIK 28/10 kl 19:00

Post by p-play »

nr86 wrote: 28 Oct 2021, 21:19 Riktigt bra match trots allt. Vi skapar väldigt mycket tycker jag. Jag tycker inte det ska vaskas om i kedjorna! Hugg kedjan skapade väldigt mycket och Linus karlsson gjorde en av sina bättre matcher. Strauss kan ta Is skottet med fri sikt annars var han väldigt stabil. Sedan när man lyssnar på Bristedt blir man illamående när skrävlar om hur bra de är och att de inte får med sig några utvisningar. Riktigt starkt av oss att kriga oss tillbaka i 3 e perioden som vi vinner. Loibl bäst i aik tycker jag.
Jag tycker inte alls att man gör någon bra match. Man släpper till massor med frilägen och farliga spelvändningar. Man kan inte trycka fram laget som om det inte finns någon morgondag när man möter kontringsstarka lag som Rögle och Örebro. Man måste spela kontrollerat med tålamod och med låg risk på blå linjen. Special team är svagt. I PP går det för långsamt där både 10 och 22 skall åka med pucken. I BP klarar vi inte av att hålla skottlinjen. Rögle spelade som vi gjorde mot Malmö och bara väntade på öppningar. Oskar Nilssons spel har fallit ett par nivåer sedan han skrev på det nya kontraktet. Kapla gör en riktigt svag match precis som Pudas. Det känns som laget inte klarar av tre matcher per vecka fysmässigt. Jag undrar hur Forsell tänker kring JJ för nästa säsong. Han har så mycket spel i sig och gjorde ånyo poäng, men det ser ju segt ut.
Fdskebo
Posts: 1101
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Rögle-AIK 28/10 kl 19:00

Post by Fdskebo »

Är det bara jag som tycker att Möller var totalt dominant i första perioden? Han var ju överallt och skapade det mesta framåt och täckte upp bakåt. Hans bästa period på länge. Sen så gjorde han, precis som hela laget, en slätstruken andraperiod mot ett sjukt effektivt Rögle och då var matchen över.
andreas22222
Posts: 1415
Joined: 17 Jun 2011, 02:50

Re: Rögle-AIK 28/10 kl 19:00

Post by andreas22222 »

Håller med P-play. Man anfaller med huvudet under armen.
Precis som du skriver låt Rögle få föra spelet på hemmaplan.
Är att ge dom matchen då man släpper till så många enkla kontringar och friläggen.

Tycker vi gör motstånd bättre än dom är och dom mål vi släppt till senaste matcherna är rejält slarv.
User avatar
nr86
Posts: 5255
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Rögle-AIK 28/10 kl 19:00

Post by nr86 »

Så som vi dominerade 1a perioden mot Rögle tror jag inget annat shl lag gjort hittills. Håller med om att Möller såg väldigt vass ut och gjorde lite som han ville. Ineffektivitet och dåligt pp fram till sista minuterna i 1a perioden la grunden för förlusten. Rögle gör det bra men de är väldigt effektiva i sina avslut. Under 5-6 ödesdigra minuter i 2a gör de mål på alla lägen känns det som. Visst skulle det vara bra om vi fick bort de 5-6 minutrarna men jag har inte sett det hända tidigare under säsongen vilket bara det är en styrka i sig. Vi ändrade inte nämnvärt på laget inför 3e och jag tycker vi dominerar stora delar av den och får dessutom lite retroaktiv utdelning och vi gör faktiskt match av det till slut. Det mest intressanta blir ju nu hur vi reagerar på den här förlusten framgent. Det defensiva Brynäs imorgon och ”derby”på tisdag. Nä jag ser inte nattsvart på gårdagen utan jag känner snarare en optimism inför fortsättningen. Khunhackl känns som en ny bättre spelare nu. Loibl tar stora kliv i rätt riktning jag låter kanske naiv i mångas öron men jag framhåller att stora delar av gårdagens match var grymma förutom de hemska minuterna i 2a perioden men det tror jag händer fler lag i Catena Arena.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Rögle-AIK 28/10 kl 19:00

Post by p-play »

Vårt defensiva spel i egen zon när motståndarna lyckas få puckkontroll är inte heller bra. De kan spela runt tills de får öppna ytor då vi inte klarar av att sortera utan blir som yra höns efter ett tag. Man har sett det här i många matcher, men de flesta lagen är inte lika bra som Rögle på att blotta bristen. Vi är inte heller lika bra på att spela blad mot blad längre som vi var för ett par år sedan och motståndarna får igenom i princip alla skott. Man förstår att Robban inte var nöjd med spelet i egen zon. Laget har dock presterat bättre än förväntningarna så här långt så det finns mycket positivt också.
king_louie
Posts: 544
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Rögle-AIK 28/10 kl 19:00

Post by king_louie »

Tyvärr slåss Jocke och Pudas om titeln vem som ställer till det mest bakåt.
Jocke spelar svårt med små marginaler och tappar puck i fel lägen, Pudas med sina blindpass när han inte får tid på sig.

Tyskarna bäst tillsammans med Möller igår.

Men ändå - det är ett nöje att kolla matcherna i år jämfört med de senaste åren, fart och fläkt, kan bli bra framöver
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Rögle-AIK 28/10 kl 19:00

Post by Skidrow »

Försvarsspelet var riktigt uselt stundtals, Wilsby har problem i försvarsspelet runt sargen vilket jag inte upplevde förra säsongen.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Rögle-AIK 28/10 kl 19:00

Post by krysset »

Är små marginaler faktiskt. Rögle gjorde mål i slutet av första i ett PP. Väldigt snyggt sådant. Tänk om vi hade haft ledningen i första? Tillfällen fanns.
Det andra målet ska givetvis Mann ha men en tavla gör alla. Han tog frilägen och kan inte lastas för förlusten.

Tycker faktiskt med lite flax hade vi kunnat vinna matchen. Men hockey går ut på att göra mål. Mot Malmö var vi väldigt effektiva.

Vi tar nya tag och vi ligger högre upp än många trott. Nu gäller Brynäs imorgon.

Rögle är ett bra lag och i år spelar de inte lika fult som stundtals ifjol. Alltid bra matcher lagen emellan.
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1570
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Rögle-AIK 28/10 kl 19:00

Post by Dwight_Shrute »

Hmm.. Jag har kollat Rögle - Djurparken och måste nog säga att di gröne håller på med väldigt mycket interference och and "olagligheter" utan åtgärd från domarna. Förra säsongen var det ju ett snäpp fulare, men jag är ändå väldigt förvånad att så få interference döms mot dom. Det är ju inte konstigt att det är svårt att komma in på mål när 1-2 spelare interferar mer eller mindre aggressivt.

De har kört över Djurparkens målis 2 gånger också utan åtgärd..
Post Reply