Tappara-AIK

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Empress
Posts: 6990
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Tappara-AIK

Post by Empress »

Nåja det var det det. JJ kraschar bort pucken och därmed matchen. Trist med förlust, hoppas Lugano vinner mot Berlin.
number 7
Posts: 764
Joined: 15 Jun 2011, 23:11

Re: Tappara-AIK

Post by number 7 »

4-2 jublar litegrann..känns fel det med.
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1564
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Tappara-AIK

Post by Dwight_Shrute »

..däremot så är det ju lite synd att man inte tänkt igenom konceptet så pass att man kan hamna i ett "Österrike - Tyskland" - läge. Sorgligt att se att domarna är lika dåliga som många i SHL också.

Men trevligt att Jocke får skina lite extra. Verkar som att de lite mindre rinkarna gör honom gott.

Några iakttagelser av det mer negativa slaget; FAN vad vi kan slarva och åka "in i varandra". På lite samma sätt som vi gjorde under Klockare-eran. Det har sett oändligt mycket bättre ut i år i försvarsspelet med lite tydligare linjer och alla dessa år när vi spelade som träck och olja i egen zon är ju svåra att tvätta bort, de sipprar väl fram när tröttheten och mjölksyran sprutar ur öronen antar jag.

Vad tycker andra om Oskar Nilsson? Jag börjar bli lite orolig. Tycker han ser "klantig" ut på isen. Massor med slarv och ogenomtänkta passningar över hela banan. Det är ännu i säsongens linda, men tycker nog att han får steppa upp sitt spel ett antal steg för jag tycker inte att det duger just nu. Han verkar ha kraftigt okalibrerat spelsinne just nu..och det ska väl vara hans styrka... :-( Jag kanske är hård, men fan alltså.

Överlag en ganska så dålig match av oss ändå; hoppas det var och blev en "promenad runt kvarteret" för laget, så att man får komma in på stället ordentligt nästa gång, lite nyktrare.
cleo
Posts: 629
Joined: 17 Aug 2011, 11:23

Re: Tappara-AIK

Post by cleo »

Pajasturnering, skönt det (troligtvis) är över så vi kan koncentrera oss på nåt viktigt.
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Tappara-AIK

Post by Special Brew »

Äntligen över. Vi behöver kommande break till att ladda för SHL
Frantisek Pospisil
Posts: 1371
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Tappara-AIK

Post by Frantisek Pospisil »

Accepterar inga förluster, speciellt när några finn....a domare inte kan hålla sig från att vara partiska i målet. Bortdömningen av 2-3 målet gör att jag kommer att ha svårt att sova, sedan utvisningen på Granberg gör bara att behovet av Rohypnol blir oumbärligt.
Kände att vi kunde snika in 3 mille där, men det såg dommarjävlarna till att stoppa.

Ovanpå detta, utspelade av några Kräker i fotboll. Blir sömnlöshet inatt.
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Tappara-AIK

Post by Special Brew »

Frantisek Pospisil wrote: 12 Oct 2021, 21:07 Accepterar inga förluster, speciellt när några finn....a domare inte kan hålla sig från att vara partiska i målet. Bortdömningen av 2-3 målet gör att jag kommer att ha svårt att sova, sedan utvisningen på Granberg gör bara att behovet av Rohypnol blir oumbärligt.
Kände att vi kunde snika in 3 mille där, men det såg dommarjävlarna till att stoppa.

Ovanpå detta, utspelade av några Kräker i fotboll. Blir sömnlöshet inatt.
Vi hade aldrig vunnit den här skitturneringen till slut i alla fall. Det går bara ut över vårt resultat i SHL. Men helt sjuk bedömning på 2-3 målet.
dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Tappara-AIK

Post by dovienya »

Tämligen svårt att hitta video på det bortdömda målet; någon med tips?
Fdskebo
Posts: 1100
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Tappara-AIK

Post by Fdskebo »

dovienya wrote: 12 Oct 2021, 22:11 Tämligen svårt att hitta video på det bortdömda målet; någon med tips?
Nope.
Jag har också letat runt.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Tappara-AIK

Post by GroovyEd »

Helvete! I detta nu är vi ändå vidare ur gruppen.
Empress
Posts: 6990
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Tappara-AIK

Post by Empress »

58:20
Goal - 2:4. BER Short Handed Goal Empty Net.

Ja kors i taket - nu är vi nog vidare !
number 7
Posts: 764
Joined: 15 Jun 2011, 23:11

Re: Tappara-AIK

Post by number 7 »

2-4 jublar litegrann..känns fel det med.
Hedman
Posts: 283
Joined: 17 Jun 2011, 10:25

Re: Tappara-AIK

Post by Hedman »

Va fan kör all in på chl!
Empress
Posts: 6990
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Tappara-AIK

Post by Empress »

Tompa
Posts: 488
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: Tappara-AIK

Post by Tompa »

Är vi nu med i turneringen så ska vi självklart gå för att vinna hela skiten!
Winning isn't everything, it's the only thing
Empress
Posts: 6990
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Tappara-AIK

Post by Empress »

Antar vi inte kan bli lottade mot svenskt lag i 16delen. Eller?
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Tappara-AIK

Post by Skidrow »

Tycker ändå CHL iår har känts bättre än tidigare så jag tycker det är skoj :)
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Tappara-AIK

Post by p-play »

Suck. Nu får vi se till att vinna det här för att det inte skall bli så dyrt. SHL-spelet som är så mycket viktigare lär bli lidande med en så tunn trupp.
Jocko Homo
Posts: 483
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: Tappara-AIK

Post by Jocko Homo »

Vi kan bli lottade mot svenska lag och alternativen då är Rögle eller Frölunda. Inga höjdare resmässig direkt, om inte bortamatchen råkar vara nån dag innan match mot annat lag i södra Sverige.
User avatar
Oliman
Posts: 344
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Tappara-AIK

Post by Oliman »

Dwight_Shrute wrote: 12 Oct 2021, 20:29 ..
Vad tycker andra om Oskar Nilsson? Jag börjar bli lite orolig. Tycker han ser "klantig" ut på isen. Massor med slarv och ogenomtänkta passningar över hela banan. Det är ännu i säsongens linda, men tycker nog att han får steppa upp sitt spel ett antal steg för jag tycker inte att det duger just nu. Han verkar ha kraftigt okalibrerat spelsinne just nu..och det ska väl vara hans styrka... :-( Jag kanske är hård, men fan alltså.
Aldrig varit inne på ett baklängesmål i årets shl känns godkänt ändå...och skönt sur. Blir svår att ersätta.

https://www.shl.se/statistik/spelare/pl ... r&count=25
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1564
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Tappara-AIK

Post by Dwight_Shrute »

Oliman wrote: 15 Oct 2021, 15:35
Dwight_Shrute wrote: 12 Oct 2021, 20:29 ..
Vad tycker andra om Oskar Nilsson? Jag börjar bli lite orolig. Tycker han ser "klantig" ut på isen. Massor med slarv och ogenomtänkta passningar över hela banan. Det är ännu i säsongens linda, men tycker nog att han får steppa upp sitt spel ett antal steg för jag tycker inte att det duger just nu. Han verkar ha kraftigt okalibrerat spelsinne just nu..och det ska väl vara hans styrka... :-( Jag kanske är hård, men fan alltså.
Aldrig varit inne på ett baklängesmål i årets shl känns godkänt ändå...och skönt sur. Blir svår att ersätta.

https://www.shl.se/statistik/spelare/pl ... r&count=25
Så är det ju.
Post Reply