SHL omg 6 Linköping - AIK 2/10 kl 15:15

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: SHL omg 6 Linköping - AIK 2/10 kl 15:15

Post by Skidrow »

Sportis wrote: 02 Oct 2021, 22:44
p-play wrote: 02 Oct 2021, 21:30
StigVig wrote: 02 Oct 2021, 20:06 Fascinerande hur snabbt spelarna har kommit in i spelsystemet och hur spelet ser ut i SHL
Alla nyförvärv är riktigt bra (tysken kommer igång snart, jag är inte orolig)
Hatten av för Sportchefen och tränarna, blir en jävla kul säsong detta😀
Vilken tysk? Kühnhackl är riktigt bra i spelet kring kassen. Bättre än #88. Det är inte lätt för motståndarna att hantera honom. LL hade ett antal fina lägen.
Jag tycker båda tyskarna är riktigt bra. Hoppas på mer speltid för #34 snart. Det förtjänar han.
Körde 4 kedjan mycket framförallt i 3 perioden.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: SHL omg 6 Linköping - AIK 2/10 kl 15:15

Post by krysset »

Havryluk är ju som en Pitbull på isen. Herregud vad bra han är.
Vi funderade lite över Nowick, inget ont om honom, men visst är detta en rejäl uppgradering?
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1564
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: SHL omg 6 Linköping - AIK 2/10 kl 15:15

Post by Dwight_Shrute »

krysset wrote: 03 Oct 2021, 07:56 Havryluk är ju som en Pitbull på isen. Herregud vad bra han är.
Vi funderade lite över Nowick, inget ont om honom, men visst är detta en rejäl uppgradering?
Utan tvekan. Han har inte heller märkts av Sanny "Sauron" Lindströms onda öga så att varje tackling blir "fruktansvärd" oavsett hur den ser ut eller var den kommer ifrån. Du vet, det där ögat som gärna ser hemskheter i andra lag än Färjestad, Frölunda eller Djurgården, men rycker på axlarna när någon i nämnda föreningar dunkar motståndares bakhuvuden i isen.

Hawryluk känns också att han är enormt mycket mer än Nowick, som jag verkligen gillade. Han har både ett rungande skott och en "rakt-på" mentalitet som vi saknat i ett antal säsonger. Känns seriös i allt han tar sig för och jobbar alltid, alltid klart alla situationer. När han, Kühnhackl (som jag tror ligger på samma nivå mentalt och motoruppvärmningsmässigt) och Mazarinen blivit varma i kläderna på riktigt kommer det här bli en *mycket* rolig säsong.

Är bara lite smått tveksam över Kapla, som jag tycker ser överambitiös och lite opolerad ut än så länge, men han måste ju också få bli varm i aik-kalsongerna.
medli
Posts: 265
Joined: 04 Aug 2011, 20:54

Re: SHL omg 6 Linköping - AIK 2/10 kl 15:15

Post by medli »

Dwight_Shrute wrote: 03 Oct 2021, 11:16
krysset wrote: 03 Oct 2021, 07:56 Havryluk är ju som en Pitbull på isen. Herregud vad bra han är.
Vi funderade lite över Nowick, inget ont om honom, men visst är detta en rejäl uppgradering?
Utan tvekan. Han har inte heller märkts av Sanny "Sauron" Lindströms onda öga så att varje tackling blir "fruktansvärd" oavsett hur den ser ut eller var den kommer ifrån. Du vet, det där ögat som gärna ser hemskheter i andra lag än Färjestad, Frölunda eller Djurgården, men rycker på axlarna när någon i nämnda föreningar dunkar motståndares bakhuvuden i isen.

Hawryluk känns också att han är enormt mycket mer än Nowick, som jag verkligen gillade. Han har både ett rungande skott och en "rakt-på" mentalitet som vi saknat i ett antal säsonger. Känns seriös i allt han tar sig för och jobbar alltid, alltid klart alla situationer. När han, Kühnhackl (som jag tror ligger på samma nivå mentalt och motoruppvärmningsmässigt) och Mazarinen blivit varma i kläderna på riktigt kommer det här bli en *mycket* rolig säsong.

Är bara lite smått tveksam över Kapla, som jag tycker ser överambitiös och lite opolerad ut än så länge, men han måste ju också få bli varm i aik-kalsongerna.
Man märker att han är smart på isen också, kolla bara på den här när han undviker tacklingen från Ejdsell.

nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: SHL omg 6 Linköping - AIK 2/10 kl 15:15

Post by nishog04 »

Man kan se klippet hur många gånger som helst :lol:
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: SHL omg 6 Linköping - AIK 2/10 kl 15:15

Post by p-play »

Dwight_Shrute wrote: 03 Oct 2021, 11:16
krysset wrote: 03 Oct 2021, 07:56 Havryluk är ju som en Pitbull på isen. Herregud vad bra han är.
Vi funderade lite över Nowick, inget ont om honom, men visst är detta en rejäl uppgradering?
Utan tvekan. Han har inte heller märkts av Sanny "Sauron" Lindströms onda öga så att varje tackling blir "fruktansvärd" oavsett hur den ser ut eller var den kommer ifrån. Du vet, det där ögat som gärna ser hemskheter i andra lag än Färjestad, Frölunda eller Djurgården, men rycker på axlarna när någon i nämnda föreningar dunkar motståndares bakhuvuden i isen.

Hawryluk känns också att han är enormt mycket mer än Nowick, som jag verkligen gillade. Han har både ett rungande skott och en "rakt-på" mentalitet som vi saknat i ett antal säsonger. Känns seriös i allt han tar sig för och jobbar alltid, alltid klart alla situationer. När han, Kühnhackl (som jag tror ligger på samma nivå mentalt och motoruppvärmningsmässigt) och Mazarinen blivit varma i kläderna på riktigt kommer det här bli en *mycket* rolig säsong.

Är bara lite smått tveksam över Kapla, som jag tycker ser överambitiös och lite opolerad ut än så länge, men han måste ju också få bli varm i aik-kalsongerna.
Kapla borde ha inlett att spela enkelt på samma sätt som Roos gjort för att känna av hur det är att spela i SHL. Det är en nivå upp jämfört med Hockeyallsvenskan och man ser att han i överambition försätter sig i en del situationer som till slut leder till att han hamnar i problem, lite på samma sätt som juniorer brukar göra. Det ser dock bättre och bättre ut.
User avatar
ossian
Posts: 3592
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: SHL omg 6 Linköping - AIK 2/10 kl 15:15

Post by ossian »

nishog04 wrote: 03 Oct 2021, 12:57 Man kan se klippet hur många gånger som helst :lol:
Underbart klipp, sargen fick sig en riktig kyss! :lol:
User avatar
StigVig
Posts: 1557
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: SHL omg 6 Linköping - AIK 2/10 kl 15:15

Post by StigVig »

p-play wrote: 02 Oct 2021, 21:30
StigVig wrote: 02 Oct 2021, 20:06 Fascinerande hur snabbt spelarna har kommit in i spelsystemet och hur spelet ser ut i SHL
Alla nyförvärv är riktigt bra (tysken kommer igång snart, jag är inte orolig)
Hatten av för Sportchefen och tränarna, blir en jävla kul säsong detta😀
Vilken tysk? Kühnhackl är riktigt bra i spelet kring kassen. Bättre än #88. Det är inte lätt för motståndarna att hantera honom. LL hade ett antal fina lägen.
Kühnhackl tror de flesta inklusive StigVig, hade förväntat sig mer av Tysken
Krossa Skiten!!!!!
Post Reply