Publiken tillbaka från 29 september

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Post Reply
Sportis
Posts: 635
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Publiken tillbaka från 29 september

Post by Sportis »

Underbart! Nu fyller vi Skellefteå Kraft igen!
Joner
Posts: 74
Joined: 05 Jan 2019, 00:05

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Joner »

SÅ JÄVLA FINT! Finns inte en ursäkt som duger nu, 30 september ses vi på plats.

Skickat från min GM1913 via Tapatalk

jens.falestal
Posts: 2
Joined: 18 Mar 2018, 00:48

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by jens.falestal »

Äntligen!!

Fullsatt Tors 30/9 mot Real Färjestad...

Skickat från min LYA-L29 via Tapatalk

Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Skidrow »

Jag är ju tveksam till regeringens beslut här. Vete fan om jag köper säsongskort.
Jocko Homo
Posts: 483
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Jocko Homo »

Udda protest
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by krysset »

Blir det inte fullsatt så kan vi lika väl ha kvar restriktioner. Sedan så undrar man över alla som har cmore om de fick se fara till arenan?

Nä det bör vara 5000 och mer från och med första matchen det är spelarna och föreningen värd.

Jag har såsongskort och kommer givetvis att nyttja det maximalt.

Nu visar vi att vi är den sjätte spelaren på isen och vi går all in och hjälper laget.
Strffa
Posts: 254
Joined: 21 Nov 2019, 14:15

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Strffa »

Så otroligt fantastiskt på alla sätt!!
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Special Brew »

Hoppas på fullsatt! Men det blir nog runt 4300 som vanligt.
Empress
Posts: 6991
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Empress »

Special Brew wrote: 08 Sep 2021, 07:16 Hoppas på fullsatt! Men det blir nog runt 4300 som vanligt.
Tror tyvärr du har rätt. Visst finns det ett uppdämt sug se AIK live, men dom som inte gick innan pandemin torde inte gå nu heller. Dessutom finns säkert en viss rädsla kvar att vistas i större samlingar.
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by ante08 »

Luleå har lämnat ett önskemål till Skellefteå AIK om att få flytta matchen den 23/9 för att dom ska kunna spela den inför fulla läktare vid ett senare tillfälle.
https://www.luleahockey.se/article/cpp8 ... nformation
User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Special Brew »

ante08 wrote: 08 Sep 2021, 15:35 Luleå har lämnat ett önskemål till Skellefteå AIK om att få flytta matchen den 23/9 för att dom ska kunna spela den inför fulla läktare vid ett senare tillfälle.
https://www.luleahockey.se/article/cpp8 ... nformation
Säg nej. Finns ingen anledning att ge motståndarna en fördel.
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by ante08 »

Special Brew wrote: 08 Sep 2021, 16:34
ante08 wrote: 08 Sep 2021, 15:35 Luleå har lämnat ett önskemål till Skellefteå AIK om att få flytta matchen den 23/9 för att dom ska kunna spela den inför fulla läktare vid ett senare tillfälle.
https://www.luleahockey.se/article/cpp8 ... nformation
Säg nej. Finns ingen anledning att ge motståndarna en fördel.
Hoppas att AIK står på sig! Men jag väldigt svårt att tro att dom kommer göra det tyvärr.
I denna fråga backar jag upp Patrik Sylvegård till 100 procent 👍
Malmös klubbdirektör säger nej till de som vill flytta matcher hans lag är inblandat i före 29 september
https://www.expressen.se/kvallsposten/s ... giriga-nu/
Joner
Posts: 74
Joined: 05 Jan 2019, 00:05

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Joner »

Förstår inte varför ni vill att AIK ska säga nej, är det bara för att Luleå inte ska gynnas på något sätt? Det är väl bättre att matchen flyttas till ett datum då även AIK-supportrar kan vara på plats. Vi är ju inte direkt bortskämda med att kunna åka på bortaresor.

Skickat från min GM1913 via Tapatalk

Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Chippen »

Jag tycker är på tok för naivt att gå från i princip 0 till 100 på en gång. Känslan är att kan bli kaos igen, men jag hoppas att folk inte tror pandemin är över bara för detta.

Fulltsatt på första hemma är en fantasi. Tror att folk fortfarande är restriktiva och sedan har nog många blivit ännu bekvämare
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by ante08 »

Hur kan AIK tillåta att Luleå får byta en Torsdagsmatch mot oss mot en Lördagsmatch i Januari bara för att dom ska ha fullsatt 🤭
Finns det ingen på Kansliet som kan visa någon form av ryggrad och sätta ner foten någon gång?
SimonL
Posts: 89
Joined: 10 Jun 2017, 18:36

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by SimonL »

Pandemin kommer att bli en endemi (årligt återkommande), den försvinner inte men med vaccin och en grundimmunitet så klarar man sig. Så ni som inte är vaccinerade än, fixa det nyss, och sen tutar vi och kör. Skellefteå ligger f.ö djävligt bra till med över 87% av alla 16+ som fått minst en dos. Är man under typ 80 och har ett normalt immunförsvar så är risken efter att ha vaccinerar sig i princip noll.
User avatar
pajala
Posts: 78
Joined: 22 Aug 2011, 20:28
Location: Norrland

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by pajala »

ante08 wrote: 10 Sep 2021, 13:30 Hur kan AIK tillåta att Luleå får byta en Torsdagsmatch mot oss mot en Lördagsmatch i Januari bara för att dom ska ha fullsatt 🤭
Finns det ingen på Kansliet som kan visa någon form av ryggrad och sätta ner foten någon gång?
Nu får ju Skellefteå ta in sina supportrar, kul för oss alla.
Ultron
Posts: 364
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Ultron »

Det som ändå svider här är att vi är eviga good guys. Vi bjuder alltid till för all fylla kassakistorna hos klubbar som Lule och Löven, men man ser aldrig att vi fiskar efter att få flytta matcher eller skaffa oss fördelar gentemot vårt motstånd. Och vad får vi tillbaka? Avstängningsanmälningar typ.

Med det sagt tycker jag ändå det är rätt att vi tillsammans skapar bästa möjliga förutsättningar för match. Klart vi vill att så många som möjligt ska kunna komma och kolla och skapa stämning. Vi gör inte fel här tycker jag, men vi borde vara bättre på att kräva mer av våra motståndare.

(En sån här gång kan man väl dela på intäkterna t ex, som man gjorde på den gamla goda tiden i en avgörande match 3 i playoff?)
Torsgatan
Posts: 941
Joined: 14 May 2020, 13:04

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Torsgatan »

Håller med 100%
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by p-play »

+1. Vi sysslar mest med att vinna politiskt korrekta poäng nuförtiden och tala om hur moraliskt högstående vi är istället för att göra allt som krävs på alla plan för att skaffa oss fördelar. Jag säger inte att administrativ personal skall sanda gången utanför motståndarnas omklädningsrum, men den där viljan att till varje pris vinna både sportsligt och ekonomiskt saknas numera ibland från en del i klubben (och vi talar inte här om de i sporten som tränare eller spelare som självklart och absolut ger allt).
Jocko Homo
Posts: 483
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Jocko Homo »

Ja det finns en olycklig tendens att se motståndare som samarbetspartners för att "utveckla hockeyn" istället för just som motståndare.

Tror att den roll som SHL tagit på sig som liga har en ganska stor del i detta. Det är mycket som ska vara gemensamt, på bekostnad av att varje klubb får odla sin särart.

Tycker att Modo-chefen som beskrev att Modo skulle vara som "en sekt" var helt rätt ute.
User avatar
ossian
Posts: 3592
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by ossian »

Jag skulle satt villkorlet att flens-osten maste komma till matchen med Skelleftea AIK mundering
Empress
Posts: 6991
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Empress »

Ser ut som Luleå hade minst 100-150 på sin ståplats dag.
Vad gäller i SKA? 25 på bortastå?
Joner
Posts: 74
Joined: 05 Jan 2019, 00:05

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Joner »

50 på bortastå är det som gäller för oss. Restriktionerna säger att endast 50 personer är tillåtna på en ståplatssektion inomhus. Skulle tro att Luleå delat upp deras ståplats i två sektioner med separata ingångar, kiosker och toaletter så att de kan vara 100 pers totalt.

Skickat från min GM1913 via Tapatalk

User avatar
Special Brew
Posts: 9898
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by Special Brew »

Efter 29/9 lättas restriktionerna för vaccinerade samtidigt som ovaccinerade fortfarande inte ”bör” gå på tex hockey.
Hur ska man se till att det efterlevs?
Covidpasset känns som enda möjligheten att kolla det.
Tidigare bönade hockeylagen om att det skulle användas covidpass för att kunna fylla upp arenorna.
Hur är det nu?
Kan dom kräva det? Eller skiter dom i det nu?
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by krysset »

Håller med där. Tänk om det kommer 4822 pers till första matchen. Kort efteråt visar det sig att 97 pers insjuknat någon dag efter matchen och Dee har i sin tur smittat 500.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by p-play »

Special Brew wrote: 16 Sep 2021, 16:36 Efter 29/9 lättas restriktionerna för vaccinerade samtidigt som ovaccinerade fortfarande inte ”bör” gå på tex hockey.
Hur ska man se till att det efterlevs?
Covidpasset känns som enda möjligheten att kolla det.
Tidigare bönade hockeylagen om att det skulle användas covidpass för att kunna fylla upp arenorna.
Hur är det nu?
Kan dom kräva det? Eller skiter dom i det nu?
Covidpass känns som en ganska stor inskränkning på den personliga integriteten. Har man dessutom haft infektionen så har män bättre skydd än de som har tagit två sprutor. https://www.tv4.se/artikel/75hERAYL06Q2 ... aen-vaccin
Jag tror inte att det kommer att vara något problem då de som är ovaccinerade och inte har haft infektionen och är i någon form av riskgrupp självmant lär stanna hemma. Jag tror att det svåra kommer att bli att få folk till arenan och inte tvärtom.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by GroovyEd »

Personlig integritet? Ingen mänsklig rättighet att gå på hockey precis.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by p-play »

GroovyEd wrote: 16 Sep 2021, 17:21 Personlig integritet? Ingen mänsklig rättighet att gå på hockey precis.
Ett pass lär knappast gälla bara för hockey.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Publiken tillbaka från 29 september

Post by krysset »

Kommer i så fall att gälla idrottsevenemang, resor, konserter etc.
Post Reply