K 3:7 Luleå - Skellefteå AIK 14/4 kl 1900

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Jocko Homo
Posts: 484
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: K 3:7 Luleå - Skellefteå AIK 14/4 kl 1900

Post by Jocko Homo »

Tycker det är lite hockey-vm-känsla över spelet generellt. Det är ok prestationer på en professionell hockeynivå men ingen som är direkt beredd att göra det extra och lite till för att vrida matchen till sin fördel. Alla svettiga efteråt och känner säkert att de gjort sitt bästa, men fortfarande som ett hockeyvm – halvkul om man vinner och en förlust är snabbt glömd.

Cynisk tanke – men det som skulle skruva upp temperaturen mest och visa att AIK tänker göra allt för att vinna är att gå stenhårt och kanske lite över gränsen på Nils Lundqvist. Tror absolut inte det kommer att hända. Vi tar två uddamålsförluster till, kanske en vinst klämt mellan dom. Sen sommarlov.

AIK:s upplaga 20/21 kommer i och med det att bli sämst i föreningens historia när det handlar om slutspelsserier mot Luleå.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: K 3:7 Luleå - Skellefteå AIK 14/4 kl 1900

Post by svea_man »

Jocko Homo wrote: 15 Apr 2021, 10:20 Tycker det är lite hockey-vm-känsla över spelet generellt. Det är ok prestationer på en professionell hockeynivå men ingen som är direkt beredd att göra det extra och lite till för att vrida matchen till sin fördel. Alla svettiga efteråt och känner säkert att de gjort sitt bästa, men fortfarande som ett hockeyvm – halvkul om man vinner och en förlust är snabbt glömd.

Cynisk tanke – men det som skulle skruva upp temperaturen mest och visa att AIK tänker göra allt för att vinna är att gå stenhårt och kanske lite över gränsen på Nils Lundqvist. Tror absolut inte det kommer att hända. Vi tar två uddamålsförluster till, kanske en vinst klämt mellan dom. Sen sommarlov.

AIK:s upplaga 20/21 kommer i och med det att bli sämst i föreningens historia när det handlar om slutspelsserier mot Luleå.
+1
Rollie
Posts: 2043
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: K 3:7 Luleå - Skellefteå AIK 14/4 kl 1900

Post by Rollie »

Ligger en hel del i det du skriver. Pissljummet...
User avatar
GroovyEd
Posts: 1849
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: K 3:7 Luleå - Skellefteå AIK 14/4 kl 1900

Post by GroovyEd »

Räddningen är att man själv, faktiskt, har svårt att bry sig som man hade gjort en "vanlig" säsong. Visst var man irriterad igår när Lundbergs slarv leder till utvisning och mål i baken, men när jag slog på reprisen av Robinson vid 21.45 var irritationen som bortblåst.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: K 3:7 Luleå - Skellefteå AIK 14/4 kl 1900

Post by svea_man »

GroovyEd wrote: 15 Apr 2021, 12:47 Räddningen är att man själv, faktiskt, har svårt att bry sig som man hade gjort en "vanlig" säsong. Visst var man irriterad igår när Lundbergs slarv leder till utvisning och mål i baken, men när jag slog på reprisen av Robinson vid 21.45 var irritationen som bortblåst.
Önska jag kunde säga sammma sak irriterad än idag..
petterrr_dd
Posts: 327
Joined: 15 Jun 2011, 23:08

Re: K 3:7 Luleå - Skellefteå AIK 14/4 kl 1900

Post by petterrr_dd »

svea_man wrote: 15 Apr 2021, 12:49
GroovyEd wrote: 15 Apr 2021, 12:47 Räddningen är att man själv, faktiskt, har svårt att bry sig som man hade gjort en "vanlig" säsong. Visst var man irriterad igår när Lundbergs slarv leder till utvisning och mål i baken, men när jag slog på reprisen av Robinson vid 21.45 var irritationen som bortblåst.
Önska jag kunde säga sammma sak irriterad än idag..
Samma här... mest för att det känns fruktansvärt att kanske åka ut mot fule. Hatar dom och framförallt deras konstiga fans.
msoe
Posts: 1624
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: K 3:7 Luleå - Skellefteå AIK 14/4 kl 1900

Post by msoe »

Helt klart svårt att känna samma engagemang denna säsong som en vanlig säsong, med publik på läktarna osv. Det pirrar dock redan lite i magen och man kan ju inte sluta hoppas att det bara ska lossna och målen ska börja trilla in framåt. Det finns så mycket potential i den här truppen så det skulle kännas som ett rejält slöseri om vi skulle åka ut i kvarten, corona eller ej, så kommer man geäma sej över det länge. Har fortfarande inte kommit över finalförlusten 2012 ännu.
Jocko Homo
Posts: 484
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: K 3:7 Luleå - Skellefteå AIK 14/4 kl 1900

Post by Jocko Homo »

Håller med om 2012, det var tidernas rån och i min värld vann vi det året. Nu vart jag på dåligt humör.

I år är det väl mest synd om vi drattar ut mot Luleå. Rögle lär vi ju inte rubba
Post Reply