K 2:7 Skellefteå AIK - Luleå 12/4 kl 1900

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: K 2:7 Skellefteå AIK - Luleå 12/4 kl 1900

Post by svea_man »

Ja läser man vad alla experter tror kommer lulä att ta oss nu..
Ja sj har man också en dålig känsla nu när Lassinati vuxit till ett monster..
king_louie
Posts: 572
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: K 2:7 Skellefteå AIK - Luleå 12/4 kl 1900

Post by king_louie »

p-play wrote: 14 Apr 2021, 14:48 Kedjan med Berggren, Wingerli och Hugg hade en del problem med spelet i egen zon i vissa matcher och det är nog därför som de splittrat den. Jag kan förstå att man gjorde det. Melker är otroligt stabil defensivt sett så det problemet försvann med honom där. Det bästa vore nog att låta Wingerli och Berggren gå i varsin kedja då båda vill bära mycket puck.
Håller inte med som du nog förstår.
Hela laget hade problem med virrvarr i egen zon första halvan av serien.
Defensiven får Lulä ägna sig åt, nu gäller det göra mål framåt och då tror jag stenhårt på den kedjan.
Fdskebo
Posts: 1108
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: K 2:7 Skellefteå AIK - Luleå 12/4 kl 1900

Post by Fdskebo »

Det finns ju en hel uppsjö av uppställningar som jag tror skulle funka bättre än dem som vi envisats med att köra..
Om man ska vara lite wild n crazy och kasta om helt samtidigt som man har viss täckning bakåt så

Frödén - Lindholm - Berggren
Möller - Melker - Jocke
Nowick - Wingerli - Hugg
Sundsvik - Linus - Kiiskinen
Johnsson
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: K 2:7 Skellefteå AIK - Luleå 12/4 kl 1900

Post by päran »

Fdskebo wrote:Det finns ju en hel uppsjö av uppställningar som jag tror skulle funka bättre än dem som vi envisats med att köra..
Om man ska vara lite wild n crazy och kasta om helt samtidigt som man har viss täckning bakåt så

Frödén - Lindholm - Berggren
Möller - Melker - Jocke
Nowick - Wingerli - Hugg
Sundsvik - Linus - Kiiskinen
Johnsson
Skulle absolut fungera. Det viktigaste är att Fröden och Möller inte spelar ihop och likaså jocke och Berggren

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Fdskebo
Posts: 1108
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: K 2:7 Skellefteå AIK - Luleå 12/4 kl 1900

Post by Fdskebo »

päran wrote: 14 Apr 2021, 15:42
Fdskebo wrote:Det finns ju en hel uppsjö av uppställningar som jag tror skulle funka bättre än dem som vi envisats med att köra..
Om man ska vara lite wild n crazy och kasta om helt samtidigt som man har viss täckning bakåt så

Frödén - Lindholm - Berggren
Möller - Melker - Jocke
Nowick - Wingerli - Hugg
Sundsvik - Linus - Kiiskinen
Johnsson
Skulle absolut fungera. Det viktigaste är att Fröden och Möller inte spelar ihop och likaså jocke och Berggren

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Precis,
Jocke och Berggren i var sin lina med antingen Möller eller Frödén.
Då skapar man maximal förutsättning till att geniala passningar slutar med mål.
Sen vilken tvåvägscenter man sätter emellan har nog inte så stor betydelse.

I min värld så sitter vi på 4 tvåvägscentrar (Lindholm, Melker, Wingerli, Sundsvik), 1 offensiv center (Johnsson), och 1 defensiv center (Linus).

Tyvärr överväger JJs brister i det defensiva (för att inte tala om hans fysiska tillkortakommanden) det han tillför i offensiv zon, alltså blir han 13e. Jag tror att han säkerligen kommer att blomma ut nästa säsong men som läget är nu hoppas jag att han får titta på så mycket som möjligt.
Post Reply