Gurra eller Söderblom?

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Post Reply
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Gurra eller Söderblom?

Post by krysset »

Det är slutspel. Det ringer på din telefon och det är ett nu du inte känner igen. Är det någon försäljare? Du svarar. Det visar sig vara Erik Forsell och du hör Holm, Hedlund, Klockare och Falk i bakgrunden. Det verkar vara en Polsk riksdag. Erik är samlad och säger till dig : "Tjenare, Erik här. Vi har ett stort problem, vem ska vi ställa i mål. Motivera så jag får tyst på de här bakom. Men du har bara 30 sekunder på dig eftersom jag har snart slut batteri och ingen laddare"


Du säger helt säkert...........
Torsgatan
Posts: 943
Joined: 14 May 2020, 13:04

Re: Gurra eller Söderblom?

Post by Torsgatan »

Söderblom.
Känns aningen stabilare och har snyggare skydd.
*klick*
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Gurra eller Söderblom?

Post by krysset »

Söderblom eftersom han har flest nollor och Gurra är en otroligt bra backup ifall mitt val är fel. Vi vinner ju över 7 matcher ändå 😀
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Gurra eller Söderblom?

Post by Snuskhummern »

Lindvall, mer rutin från täta matcher.
Frantisek Pospisil
Posts: 1377
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Gurra eller Söderblom?

Post by Frantisek Pospisil »

Öhhhhh,,,,,,, öhhhhh, svårt de där.
Vänta lite Erik, jag måste fundera lite..........................

Jag skulle välja.......öhhh...



Beep, beep, beep, beep.......
User avatar
Talbot25
Posts: 1027
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Gurra eller Söderblom?

Post by Talbot25 »

Hade nog gått på popvalet, gillar Arvids hybridstil och att han är bättre med klubban.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Gurra eller Söderblom?

Post by nishog04 »

Ingen av dem kan hålla samma panikräddningsnivå som Ortio (vilket behövs), men jag skulle liksom många andra här säga Arvid.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Gurra eller Söderblom?

Post by krysset »

Skulle rekommendera Arvid. Låt han stå och när han ev gör en sämre insats låt han stå ändå en match. Först efter två sämre matcher tar man in Gurra och låt då honom köra på tills han också ev gjort två sämre på taken.
Fdskebo
Posts: 1101
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Gurra eller Söderblom?

Post by Fdskebo »

Jag skulle svara så här:

- Eftersom ni redan i september hade bestämt er för vilka kedjor ni skulle använda och att Gurra är förstemålis så är det väl bara att ni kikar på schemat som ni gjorde då och har följt sedan dess, där står ju redan vilken match respektive målvakt ska stå. Och så kör ni på det, det har ju bevisligen funkat hittills.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Gurra eller Söderblom?

Post by krysset »

Anser att Söderblom ska stå i kvartsfinal nummer 1. Låt honom stå så länge han spelar bra. Han har varit snäppet bättre än Gurra. Ett angenämt problem dock.
Fdskebo
Posts: 1101
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Gurra eller Söderblom?

Post by Fdskebo »

Håller helt med.
Det är ju ett angenämt problem eftersom vi har två bra målvakter, men Gurra har ju haft det där obligatoriska "mellan-benen-målet" som han släpper varje match. Dessutom så köpte han korv i förlängningen mot FBK.
Ultron
Posts: 364
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Gurra eller Söderblom?

Post by Ultron »

Tvåan eller fyran i målvaktsligan? Det här är verkligen ett icke-problem. Båda har bevisat många gånger om att de kan vinna matcher åt oss.

Söderblom snäppet stabilare på slutet, men Lindvall har slutspelsrutin. Jag tror att det senare avgör coachernas val.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Gurra eller Söderblom?

Post by krysset »

Ultron wrote: 03 Apr 2021, 16:04 Tvåan eller fyran i målvaktsligan? Det här är verkligen ett icke-problem. Båda har bevisat många gånger om att de kan vinna matcher åt oss.

Söderblom snäppet stabilare på slutet, men Lindvall har slutspelsrutin. Jag tror att det senare avgör coachernas val.
Berätta lite mer om Gurras slutspelsrutin?
Ultron
Posts: 364
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Gurra eller Söderblom?

Post by Ultron »

Gurra: Tre slutspel/kvalserier på allsvensk nivå, tre SHL-slutspel som andrepilot i en pålitlig långflights Airbus.
Arvid: 0.

Tror båda skulle göra det bra, men nu gällde det här vem jag tror coacherna ställer mellan stolparna.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Gurra eller Söderblom?

Post by krysset »

Vi kan konstatera att ingen av våra målisar har rutin från SM slutspel.
Tror dock att oavsett vem vi satsar på så kan den andre ta över om det går knackigt för nummer ett.
Arvid har under Gurras skada stått väldigt många matcher på raken och visat sig palla med det.

Målvakten kan vinna matcher i ett slutspel och på så vis kanske den viktigaste indigriensen.

Jag är ganska säker på att om vi går långt har bägge fått stå

Men Arvid skulle jag starta med.
Ultron
Posts: 364
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Gurra eller Söderblom?

Post by Ultron »

Det blir ju lite speciellt i år också, med så tätt mellan matcherna. Det vanliga mönstret är ju att den som börjar att stå sedan fortsätter tills han blir pååkt och hjärnskakad. Nu är det svårt att tänka sig att en (1) målis ska spela fyra matcher på fem dar, så båda lär nog få chansen i a f.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Gurra eller Söderblom?

Post by krysset »

Kan ju bli få matcher menar att det kanske bara är 4 ST kvar.
Post Reply