HV71-AIK 25/2 kl 1900

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Rollie
Posts: 2026
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: HV71-AIK 25/2 kl 1900

Post by Rollie »

Nu är det bara pp man väntar på ska börja klicka ordentligt.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: HV71-AIK 25/2 kl 1900

Post by p-play »

Och att man splittrar på Möller och Frödén. Jag tycker inte heller att det är optimalt att spela Melker med Wingerli och Berggren. Fjärdekedjan är nästan bästa formation just nu.
User avatar
nr86
Posts: 5255
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: HV71-AIK 25/2 kl 1900

Post by nr86 »

Hade förhinder av att se matchen live igår men har tittat igenom den nu i lugn och ro och det är nog roligast att höra superlativen i periodpauserna över vårt spel. Vi har verkligen 4! kedjor som kan gå in och avgöra vilket är en grym styrka och kännetecknar en guldkandidat. Jag hör inte till dem som vill se mer laborationer i femmorna nu då vi har fin produktion över hela laget nu. Varför hålla på att dribbla då bara för att Fröden inte gjort mål i 5-5 på ett tag? Möller har kommit igång och det tycker jag även Johnsson gjort. Melker tycker jag funkar klockrent med duracell kaninerna och vinner mycket puck vid sargerna. Pär och Jocke är så otroligt samspelta och det är bara en tidsfråga innan Kiiskinen kommer att näta. Det var så otroligt nära igår vid flera tillfällen. Söderblom är som en svamp som suger åt sig alla puckar hur tuff trafiken än är framför mål. Men skönast var nog Lindholms intervju när Rönnqvist ifrågasätter hans val att komma hem. Bara hans svar borde göra att en insamling borde startas i hans namn! Viktigaste spelaren vi har nu anser jag! Bra över hela banan och gör ALLT för Skellefteå AIK. Hur många andra lag tror ni har en sådan spelare som skulle ge upp så mycket för att komma hem? Blir nästan lite tårögd då jag tänker på det.....................
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: HV71-AIK 25/2 kl 1900

Post by päran »

Håller med om att laget går bra nu. Det som stör är oviljan att finna ännu bättre lösningar.

Alla, både experter och hobbytyckare ser att Fröden och Möller har en liknande spelstil som är ett bra inslag i en vass kedja.

Alla, både experter och hobbytyckare ser att Berggren och Jocke har en liknande spelstil som är ett bra inslag i en vass kedja.

Alla, både experter och hobbytyckare ser att Melker och Pär har en liknande spelstil som är ett bra inslag i en vass kedja.

Varsågod. Dukat bord. De kan väl åtminstone testa att kombinera dessa. Tror vi får SHL:s bästa och nöst bästa linor då.

Sen har vi en otroligt väl fungerande fjärde.

Tredje med Jonsson som center med Wingerli och Kiiskinen på kanten kan fungera. Där finns lite frågetecken.

Detta är absolut det bästa på papperet, inte säkert att det fungerar i verkligheten, men det får vi förmodligen aldrig svar på pga oviljan till förändring från tränarna.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Post Reply