Silly Season 21/22

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

ossian wrote: 04 Nov 2021, 15:15
nr86 wrote: 04 Nov 2021, 11:01
Skidrow wrote: 03 Nov 2021, 07:09 När jag hörde intervjun med Adam som Sanny gjorde fick jag känslan att AIK och Adam håller på att förhandlar nu om ett förlängning av hans kontrakt :)
Fick inte alls den känslan däremot verkar han gilla aik genuint och aldrig haft så roligt inom hockeyn tidigare. Med tanke på skadehistoriken tycker jag vi ska avvakta hur läkningen går innan vi börjar ropa efter förlängning. Mascherin är en toppspelare med topplön och då är det inte läge att chansa.
Ser att aik förhandlar med Johnsson om en förlängning. Kan vi dra nytta av hans fina formkurva och casha in det vi investerat framförallt år 1 vore bra. 😁
https://hockeysverige.se/2021/11/04/jon ... leftea-aik
Hoppas Johnsson stannar. Ruggigt spelsinne och passningsspel, kul med spelare som ar olika andra och inte bara aker omkring i 100 kmh och flipprar ner pucken i sarghornet
+1. Det är lite frustrerande att se att hans fys fortfarande är svag, men man kommer ju ihåg hur det var med Heed. Det tog lång tid där, men plötsligt när han fått ordning på den var han helt dominant.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1471
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Silly Season 21/22

Post by Humlannitton »

p-play wrote: 04 Nov 2021, 15:26
ossian wrote: 04 Nov 2021, 15:15
nr86 wrote: 04 Nov 2021, 11:01
Skidrow wrote: 03 Nov 2021, 07:09 När jag hörde intervjun med Adam som Sanny gjorde fick jag känslan att AIK och Adam håller på att förhandlar nu om ett förlängning av hans kontrakt :)
Fick inte alls den känslan däremot verkar han gilla aik genuint och aldrig haft så roligt inom hockeyn tidigare. Med tanke på skadehistoriken tycker jag vi ska avvakta hur läkningen går innan vi börjar ropa efter förlängning. Mascherin är en toppspelare med topplön och då är det inte läge att chansa.
Ser att aik förhandlar med Johnsson om en förlängning. Kan vi dra nytta av hans fina formkurva och casha in det vi investerat framförallt år 1 vore bra. 😁
https://hockeysverige.se/2021/11/04/jon ... leftea-aik
Hoppas Johnsson stannar. Ruggigt spelsinne och passningsspel, kul med spelare som ar olika andra och inte bara aker omkring i 100 kmh och flipprar ner pucken i sarghornet
+1. Det är lite frustrerande att se att hans fys fortfarande är svag, men man kommer ju ihåg hur det var med Heed. Det tog lång tid där, men plötsligt när han fått ordning på den var han helt dominant.
Johnson nämnde väl just fysen som ett utvecklingsområde i intervjun efter Luleå-matchen. Han har ju onekligen tagit kliv från förra säsongen tills denna, kan han fortsätta och ta ett steg till så är han mer än välkommen att signa nytt.
parhaimmisto
Posts: 42
Joined: 21 Jun 2011, 23:45

Re: Silly Season 21/22

Post by parhaimmisto »

Hoppas JJ förlänger, vore trist om vi tränar upp honom åt Frölunda
number 7
Posts: 764
Joined: 15 Jun 2011, 23:11

Re: Silly Season 21/22

Post by number 7 »

Behöver du ersätta någon av dem?


– Nej, det skulle jag inte säga att vi behöver utan att jag ska låsa mig själv vid något för man vet aldrig vad händer… Men vi letar inte aktivt, säger Forssell.

Skulle nästan va kul om Erik Forsell gör en Lasse Johansson, dvs att en spelare redan är klar. 😆
Rollie
Posts: 2025
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly Season 21/22

Post by Rollie »

Är det någon som har koll på status för Hawryluk? Har helt missat någon sån info.
Frantisek Pospisil
Posts: 1370
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 21/22

Post by Frantisek Pospisil »

Slöglor. på MoDo mot Västerås.

Kan inte komma ifrån att jag gillar Zetterberg. Tycker det är den enda i ett Vittvättat genomblekt Västerås. Killen skjuter på allt och är inte en oäven framspelare. Sedan han kanske har en skitdålig attityd och tar syret ur omklädningsrummet, men en lirare är det med massor av vilja.

Modo är lika genombleka, men syns bättre med sina röda dräkter.
Finns bara en som jag rynkar på ögonbryn åt å de e Hasa. Skulle med ett oar års "behandling" kanske kunna bli en SHLback.

Roligaste med denna match är egentligen se alla Allsvenska lirare som skaffat sig Burth Reynolds mustasch.

Nu Gargamel behöver du inte gå bananer över detta inlägg.
Är bara reflektioner, tycker inte vi ska värva någon av dessa.
Empress
Posts: 6989
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 21/22

Post by Empress »

Frantisek Pospisil wrote: 09 Nov 2021, 21:14 Slöglor. på MoDo mot Västerås.

Kan inte komma ifrån att jag gillar Zetterberg. Tycker det är den enda i ett Vittvättat genomblekt Västerås. Killen skjuter på allt och är inte en oäven framspelare. Sedan han kanske har en skitdålig attityd och tar syret ur omklädningsrummet, men en lirare är det med massor av vilja.

Modo är lika genombleka, men syns bättre med sina röda dräkter.
Finns bara en som jag rynkar på ögonbryn åt å de e Hasa. Skulle med ett oar års "behandling" kanske kunna bli en SHLback.

Roligaste med denna match är egentligen se alla Allsvenska lirare som skaffat sig Burth Reynolds mustasch.

Nu Gargamel behöver du inte gå bananer över detta inlägg.
Är bara reflektioner, tycker inte vi ska värva någon av dessa.
För modo-supporters så kan dom glädja sig åt att man har äntligen en målis i Tex W som håller hög klass.
Modo kan nog landa topp 4 när seroen är klar.
zharky
Posts: 89
Joined: 26 Jul 2011, 07:50

Re: Silly Season 21/22

Post by zharky »

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... ela-tiden/ nån som har premium och kan dela?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
"Det Carew gör med en fotboll gör jag med en apelsin" - Zlatan
User avatar
vonschnauser
Posts: 923
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 21/22

Post by vonschnauser »

zharky wrote: 10 Nov 2021, 07:22 https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... ela-tiden/ nån som har premium och kan dela?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Precis min tanke oxå! Vore intressant att läsa :roll:
Frantisek Pospisil
Posts: 1370
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 21/22

Post by Frantisek Pospisil »

Aho!!
Pratade med hans syrra i somras. På frågan om inte brorsan skulle vända hemåt å spela för AIK svarade hon
- Kommer aldrig att hända.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 21/22

Post by GroovyEd »

vonschnauser wrote: 10 Nov 2021, 09:48
zharky wrote: 10 Nov 2021, 07:22 https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... ela-tiden/ nån som har premium och kan dela?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Precis min tanke oxå! Vore intressant att läsa :roll:
Tror inte man får göra så, men kan väl säga att jag fick känslan att Forre ser det som väldigt stor chans att P.Lindholm och O.Lindberg återvänder till nästa år.
persson82
Posts: 653
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Silly Season 21/22

Post by persson82 »

Va alm med å tränade idag 👀
Empress
Posts: 6989
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 21/22

Post by Empress »

Melker dag till dag.
Adam/Jayce ett par veckor bort.
Enligt Karin i Norran.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

Kan Oskarshamn, Örebro, Leksand, Timrå eller Djurgården tänkas vara klubbar som är intresserade av Alm? Jag undrar om Adam P verkligen blir kvar i Brynäs säsongen ut.
parhaimmisto
Posts: 42
Joined: 21 Jun 2011, 23:45

Re: Silly Season 21/22

Post by parhaimmisto »

Kan tänka mig att AIK är nyfikna på Alm, sedan kan det ju givetvis vara så att Forsell vill ha in någon bättre... ifjol hade vi Jacob Andersson på läktaren, lite skillnad på konkurrensen då mot för i år.
Frantisek Pospisil
Posts: 1370
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 21/22

Post by Frantisek Pospisil »

Detta med Jacob var en tragisk historia.
Nu 14 poäng på 21 matcher med Ässät.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

I början av säsongen av säsongen i Hockeyallsvenskan så tänker man varje år att det är nog ganska få spelare som känns SHL-mässiga, men ju längre man kommer in på säsongen desto fler intressanta spelare får man upp ögonen för. Nu har jag dragit ned på tittandet och ser bara enstaka matcher, men en del spelare sticker ut. HV lär ju gå upp då de spelmässigt är totalt överlägsna, men det skulle vara intressant att se vad Thomson skulle kunna göra med en sådan som Fredrik Forsberg. Det kommer antagligen aldrig att hända, men kan han få ordning på fysen på spelare som Heed och JJ så är allt möjligt. Forsberg har alla verktygen förutom fysen. Måns Lindbäck och Vesel kommer också att återfinnas i SHL ganska snart. Max Lindholm gick för tidigt till SHL, men kanske kan komma in på rätt utvecklingsspår igen. Wernblom gör det bra för sin ålder, men även om det är lite för tidigt att säga så kanske han skulle må bra av ännu ett år i Hockeyallsvenskan.
marre
Posts: 3142
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 21/22

Post by marre »

Gillar dina analyser om AS! Väldigt läsvärt! När det gäller Wernblom så känns han SHL klass redan nu,dock alltid svårt bedöma i en lägre serie.
Ripper83
Posts: 117
Joined: 31 May 2014, 08:39

Re: Silly Season 21/22

Post by Ripper83 »

https://hockeynews.se/articles/21920/
David Rundblad?

Skickat från min LE2113 via Tapatalk

User avatar
nr86
Posts: 5251
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 21/22

Post by nr86 »

Nja har väldigt svårt att tro att han är aktuell. Artikeln sa väl inget egentligen. Bara att Forsell har kontakt med våra utflyktande spelare vilket ju är bra och något vi borde kunna förvänta oss. Vi har redan 2 mycket bra spelande offensiva backar under kontrakt i 58 och 64. Anton Lindholm hoppas jag mer på. Wilsby lär vi tappa till NHL
Men måste få säga att Pudas gör det bra i 3kr
User avatar
StigVig
Posts: 1557
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly Season 21/22

Post by StigVig »

Ett sätt att få mer publik är att värva in spelare som Magic No 7.
Publiksnittet lär höjas rejält
Krossa Skiten!!!!!
Frantisek Pospisil
Posts: 1370
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 21/22

Post by Frantisek Pospisil »

Med tanke på takten bygget sker på hans tomt i S Bergsbyn/Stackgrönnan så är det många år kvar innan 7:an är tillbaka. Jösses så segt bygge.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 21/22

Post by krysset »

Många är tveksam till Rundblad, men tänk hur det skulle låta om han skulle spela för någon annan SHL klubb?
marre
Posts: 3142
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 21/22

Post by marre »

Vad är det där för resonemang? Du tycker alltså vi ska värva hem #7 och bjuda över andra föreningar även om han håller en medelmåttig klass? Jag var stort fan av magic,men är ändå tveksam om han fortfarande är en toppback i SHL.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

StigVig wrote: 15 Nov 2021, 06:11 Ett sätt att få mer publik är att värva in spelare som Magic No 7.
Publiksnittet lär höjas rejält
Frågan är väl om det finns någon magi kvar där? Det känns som han numera är omskolad till att vara en stabilt spelande back eller t o m en "Stay-at-home Defenseman". Finns det något som talar för att han skulle vilja spela i SHL igen? Han kan nog få ett par säsonger till med rätt så bra kontrakt i KHL, NL eller DEL.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly Season 21/22

Post by Snuskhummern »

Tror inte han finns i Forres plan för framtiden, en värvning som hade andats trötthet jämfört med att fynda en ung och hungrig spelare från tex AS.
Fdskebo
Posts: 1099
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Silly Season 21/22

Post by Fdskebo »

För egen del så hoppas jag på Aho och A Lindholm till nästa säsong.

Jag tror tyvärr att Wilsby provar lyckan på andra sidan pölen.
Och Kapla har bara 1-års och får förmodligen inte förlängt.

Då skulle vi ha:

Pudas - Roos
Granberg - Aho
Lindholm - Nilsson
Forsfjäll

Skulle absolut funka för mig.
User avatar
nr86
Posts: 5251
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 21/22

Post by nr86 »

Otroligt bra backsida om vi skulle få den. Känner inte att jag kommer gråta blod om Rundblad spelar i en annan förening i shl. Vlh kommer garanterat att bjuda på bra där😁
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 21/22

Post by krysset »

Kan faktiskt tänka mig att Forsfjäll kan gå in bland sex backar nästa säsong. Har varit en överraskning hittills. Lagom matchning men skulle inte förvåna mig om han gör 15 min/match kommande säsong.
Rundblad har nog AIK koll på. Anser de att han tar plats och tillför så är det helt ok. Givetvis kommer vi inte kunna vara med om det blir budgivning.
Wilsby känns förlorad, Kapla är svårt att säga låt säga att han höjer sig så vet man inte men ett ettårskontrakt ska då förlängas och garanterat får han bud från annat håll.
I Västervik fick han ju spela PP och BP samt i fem mot fem såklart och logga mycket istid. Är ändå lite konstigt att han inte får ut mer. Men som sagt han kan ju höja sig.

Är övertygad om att vi kommer få tillbaka en av våra backar kommande säsong det finns många potentiella.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

Lite tveksam till att Aho återvänder. Överraskande att Färjestad gör sig av med GM och inte tränaren. Deras lag är visserligen lite obalanserat, men jag tycker alltid att de har känts ostrukturerade under Pennerborn. Den typen av spel fungerar bättre i grundserie än i slutspel.
Post Reply