Silly Season 21/22

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Gargamel
Posts: 510
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly Season 21/22

Post by Gargamel »

Frantisek Pospisil wrote: 24 Oct 2021, 20:35
Gargamel wrote: 24 Oct 2021, 18:10
Frantisek Pospisil wrote: 24 Oct 2021, 15:24 Finns en pojke i SSK som jag förälskat mig i .
Brett Pollok.
Kolla in honom om ni får chansen.
Typiskt dig att gnälla om IKO som ”Europas onödigaste köpelag” och sedan i nästa tråd vilja köpa upp en ny import.
Du gillar verkligen inte mig och mina inlägg :0))
Var någonstans skriver jag att vi ska köpa honom???
Uppmanar folk att ta sig en titt på honom.
Ta och hata dig själv en stund, eller är du från Luleå och hatar allt?
Skriver du om spelare i SSK i Silly-tråden för AIK 21/22 får man väl rimligen anta att du tycker det vore en spelare för AIK? Eller tog du bara fel på vilket forum du var i och kanske ville skriva om vad IKO borde värva? :)

Hata kan du göra själv eller på högstadieskolan där du går. Jag gillar IKO och deras frejdiga spel och lirare och har inget emot Luleå heller. Kan till och med titta på en match med de grönklädda utan att hata.
User avatar
nr86
Posts: 5252
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 21/22

Post by nr86 »

Någon som är uppdaterad på Mascherins skade prognos? Inget brutet vilket ju är bra men om han slog upp någon gammal grej kan det innebära lång frånvaro.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 21/22

Post by krysset »

Tror nog ingen på forumet är uppdaterad mer än det som går att läsa i tidningen.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

Jag skulle gissa att de nog inte ens själva vet vad den egentliga statusen är. Akutmottagningar brukar bara göra röntgenundersökningar eftersom magnetkameraundersökningar inte klassificeras som akutsjukvård. Underförstått är det någon form av röntgen som de har gjort då de vet att inget är brutet. För att diagnosticera mjukdelar så behöver man göra en magnetkameraundersökning och de gör säkert en sådan under veckan för att därefter genomföra funktionstester. Först därefter vet man vad statusen är och vilka åtgärder som behöver vidtas.
Last edited by p-play on 25 Oct 2021, 22:20, edited 1 time in total.
andreas22222
Posts: 1401
Joined: 17 Jun 2011, 02:50

Re: Silly Season 21/22

Post by andreas22222 »

Axlar är ett helvete och han har redan gjort en operation.
Kan Adam spela i år igen och vara lika bra som han började får det ses som en bonus.

Är mycket som spelar in med en skada i axel själv fått min förstörd av volleyboll spel. Blev aldrig riktigt bra.

Även om axel / muskulatur osv läker så vid skott / tacklingar är risken slå upp skadan/komma i ytterläge stora och få ont igen.

Nu verkar Adam vara en hårding men efter en skada gäller det också att man litar på axeln läkt inte tveka vid skottlägen osv.

I länkad artikel från AHL beskriver han ju före operationen börjat passa i stället för skjuta på grund av smärtan.

Karin är en bra läkare och väldigt mån om sina patienter.

Men knän och axlar är dessvärre bland dom svårare skadorna för idrottare att komma tillrätta med.

Känns riktigt trist och hoppas han snart kan vara åter igen även om det tyvärr inte känns så.

Redan innan Adams skada var truppen tunn och känns tyvärr som junior forwards inte gör så stort avtryck då dom får chansen.

Dom kan spela med energi men inte mycket mer än så.

Robertsson gör sina poäng i J20 men känns väldigt blek då han får chansen.

Ksnske kan Tom få mera speltid och kliva fram lite mera offensivt.

Samt en mera gnuggar kedja med Robertsson/Sundsvik/Stenman
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

Malmö tar in även Pääjärvi. De börjar ha en ganska namnkunnig forwardsuppställning. Det är tur att de saknar utpräglade målskyttar för annars hade de blivit farliga i ett slutspel.
User avatar
ossian
Posts: 3592
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 21/22

Post by ossian »

De ar storre och starkare an alla andra lag, nar domarna slutar blasa i slutspelet lar de bli farliga
Rollie
Posts: 2026
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly Season 21/22

Post by Rollie »

Visst skulle en ersättare till Mascherin behöva tas in om det blir en lång frånvaro, men vete fan om inte stark back skulle vara viktigare inför ett kommande slutspel. Ser lite vekt ut emellanåt när motståndarna kliver på ordentligt.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

ossian wrote: 27 Oct 2021, 14:40 De ar storre och starkare an alla andra lag, nar domarna slutar blasa i slutspelet lar de bli farliga
Ja, men vet ju hur det ser ut i slutspelen med massor med hakningar och fasthållningar som resulterar i lägre tempo och en tilltäppt mittzon som det inte går att spela sig igenom utan man måste dumpa puck. För varje slutspelsomgång blir det mer och mer ställningskrig som passar lag med en stark defensiv och bra positionsspel som Växjö och Örebro. Malmö saknar dock målskyttar och deras backsidan känns inte heller stabil.
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 21/22

Post by marre »

Tror nog tanken hela tiden varit att stärka upp backsidan under säsongen.Ryms nog under budgeten.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 21/22

Post by Chippen »

Örebro bryter med Stefan Warg. Honom skulle utan vidare kunna se i vår trupp.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

Han verkar hamna i Djurgården. Vår nuvarande backbesättning får lite problem när de utsätts för hård press, men samtidigt så behöver de spela mycket för att utvecklas. Idealet är att gå runt på 6 backar och sedan ha någon yngre som kan ta runt 7 minuter per match, vilket är just som det ser ut just nu. Ekonomiskt sett är det bästa att lyfta in en bra defensiv back efter jul så att en spelare som Kapla hamnar som sjundeback, vilket kanske också är tanken. Jag skulle främst vilja att vi tar in en utpräglad målskytt nu när det råder så mycket osäkerhet kring Mascherins status. Vi skapar ganska mycket chanser, men har svårt att hänga dit dem. Mascherin var raka motsatsen. Han gjorde mål på halvchanser. Linus Andersson är inte tillräckligt bra för en andrakedja, men med tanke på att Djurgården har börjat att rensa i truppen och kanske behöver frigöra pengar för nyförvärv så skulle han kunna vara ett alternativ där tills man vet om Mascherin kommer tillbaka i spelbart skick.
Empress
Posts: 6990
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 21/22

Post by Empress »

Inga rykten om Alm?
Borde finnas många lag i Allsvenskan å SHLs nedre skick som kunde chansa på honom?
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

Leksand gav ju honom ett tryout-förslag och kontrakt på någon månad, men han ville ha minst hela säsongen för att skriva på. Det borde ha varit perfekt för honom, men han kanske har en försäkring eller liknande som täcker upp så länge han inte spelar?
Empress
Posts: 6990
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 21/22

Post by Empress »

Spelar han inte 21/22 så torde Alms karriär på hyfsat hög nivå vara över?
John
Posts: 250
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: Silly Season 21/22

Post by John »

Chippen wrote: 31 Oct 2021, 16:06 Örebro bryter med Stefan Warg. Honom skulle utan vidare kunna se i vår trupp.
Det var bland de värre åsikterna hittills. Om din mening innebär att du ville ha hit honom.
Frantisek Pospisil
Posts: 1371
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 21/22

Post by Frantisek Pospisil »

Empress wrote: 31 Oct 2021, 20:00 Spelar han inte 21/22 så torde Alms karriär på hyfsat hög nivå vara över?
Han får väl följa Krekulas exempel.
Kontrakt med KAIF är inte att förakta.
andreas22222
Posts: 1401
Joined: 17 Jun 2011, 02:50

Re: Silly Season 21/22

Post by andreas22222 »

Känns som en hund begraven Örebro släpper sin lagkapten mitt under säsong. Samt Djurgården desperata på allt ledigt.

Dock håller jag med om att Skellefteå behöver se över sin gameplan mot lag som spelar styrspel och bygger allt på kontring/Skellefteås misstag.

Spelar man defensivt kontrings hockey så blir en spelare som Warg helt ok på SHL nivå. Som Skellefteå spelar är en sådan spelare mest en belastning.

Granberg har i år äntligen hittat rätt i sitt spel och verkar vara skadefri/god fysisk form.

I slutspel och även nu Skulle en likande back helt klart göra stor skillnad. Har han dessutom ett bra första pass vore det trevligt.

Hoppas tränarna tar 64 och 58 i öronen.
Måste börja spela ett mycket mera enkelt rejält spel. Nu är det på chans och kostar dåliga utv/mål varje match.

Sen behöver vi få igång PP. På tok för slarvigt och långsamt trots vi egentligen har spets för åstadkomma bättre.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

Jag såg att en av Norrans skjutjärnsreportrar spekulerade i att Einar E skulle kunna vara en potentiell värvning. Han känns rätt så vek och är dessutom svag i egen zon, så jag vet inte om det skulle vara en så bra värvning. Han skulle hamna i en fjärdekedja precis som i Luleå. Han sitter säkert också på ett hyfsat kontrakt. Det är lite synd att Linus Andersson kommit igång nu för han hade varit en spelartyp som man hellre sett i laget.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly Season 21/22

Post by Skidrow »

När jag hörde intervjun med Adam som Sanny gjorde fick jag känslan att AIK och Adam håller på att förhandlar nu om ett förlängning av hans kontrakt :)
Jocko Homo
Posts: 483
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: Silly Season 21/22

Post by Jocko Homo »

Einar E känns väl lämplig för till exempel Timrå. Inte vad vi behöver.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly Season 21/22

Post by Snuskhummern »

Skidrow wrote: 03 Nov 2021, 07:09 När jag hörde intervjun med Adam som Sanny gjorde fick jag känslan att AIK och Adam håller på att förhandlar nu om ett förlängning av hans kontrakt :)
Intrycket är då att han gillar att spela här, skulle vara bra om vi kunde ha kvar en så pass utpräglad målskytt som Mascherin lite längre.
User avatar
haggloader
Posts: 703
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Silly Season 21/22

Post by haggloader »

Skidrow wrote: 03 Nov 2021, 07:09 När jag hörde intervjun med Adam som Sanny gjorde fick jag känslan att AIK och Adam håller på att förhandlar nu om ett förlängning av hans kontrakt :)
Är det inte den amerikanska stilen att prata mycket och gott om stället man är i...
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

Om jag skulle vara sportchef så skulle jag nog avvakta där för att se hur hans skadestatus utvecklar sig. Det var ju knappt en ordentlig närkamp som gjorde att han slog upp skadan utan när han föll i isen. Det är väl ganska självklart att Mascherin är angelägen om att förlänga då det känns som att t o m karriären kan vara i fara p g a de här problemen som verkar vara kroniska. Vad jag förstått så åkte han runt någon säsong utan att kunna skjuta ordentligt. Om jag vore i hans situation så skulle jag också välkomna ett kontrakt som kan trygga inkomsten. Känslan när man blev varse om skadehistoriken var tyvärr inte så positiv.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 21/22

Post by svea_man »

Skidrow wrote: 03 Nov 2021, 07:09 När jag hörde intervjun med Adam som Sanny gjorde fick jag känslan att AIK och Adam håller på att förhandlar nu om ett förlängning av hans kontrakt :)
Vars hittar du den?
Ripper83
Posts: 117
Joined: 31 May 2014, 08:39

Re: Silly Season 21/22

Post by Ripper83 »

svea_man wrote:
Skidrow wrote: 03 Nov 2021, 07:09 När jag hörde intervjun med Adam som Sanny gjorde fick jag känslan att AIK och Adam håller på att förhandlar nu om ett förlängning av hans kontrakt :)
Vars hittar du den?
Den gick på Cmore sändningen.

Skickat från min LE2113 via Tapatalk

Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly Season 21/22

Post by Skidrow »

haggloader wrote: 03 Nov 2021, 12:58
Skidrow wrote: 03 Nov 2021, 07:09 När jag hörde intervjun med Adam som Sanny gjorde fick jag känslan att AIK och Adam håller på att förhandlar nu om ett förlängning av hans kontrakt :)
Är det inte den amerikanska stilen att prata mycket och gott om stället man är i...
Nja men när Sanny frågade om Hugg och Sundsviks förlängning så lätt det som han funderade runt sitt eget kontrakt och svarade.
User avatar
nr86
Posts: 5252
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 21/22

Post by nr86 »

Skidrow wrote: 03 Nov 2021, 07:09 När jag hörde intervjun med Adam som Sanny gjorde fick jag känslan att AIK och Adam håller på att förhandlar nu om ett förlängning av hans kontrakt :)
Fick inte alls den känslan däremot verkar han gilla aik genuint och aldrig haft så roligt inom hockeyn tidigare. Med tanke på skadehistoriken tycker jag vi ska avvakta hur läkningen går innan vi börjar ropa efter förlängning. Mascherin är en toppspelare med topplön och då är det inte läge att chansa.
Ser att aik förhandlar med Johnsson om en förlängning. Kan vi dra nytta av hans fina formkurva och casha in det vi investerat framförallt år 1 vore bra. 😁
https://hockeysverige.se/2021/11/04/jon ... leftea-aik
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Silly Season 21/22

Post by bsa »

Hoppas att AIK är tillbaka till den tiden då man rehabbar stjärnorna länge så de blir riktigt hela så att de är friska till slutspel. Under tiden får lägre rankade spelare och juniorer större uppgifter och växer med det så till slutspel har nästan fem enheter och blir där mindre skadekänsliga, så var det på den riktiga storhetstiden. Och det måste vara en prio före att kortsiktigt jaga ett par platser i SHL. Kändes som vi tappat det tänker med Johansson, hoppas Forsell tar oss till baka.
User avatar
ossian
Posts: 3592
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 21/22

Post by ossian »

nr86 wrote: 04 Nov 2021, 11:01
Skidrow wrote: 03 Nov 2021, 07:09 När jag hörde intervjun med Adam som Sanny gjorde fick jag känslan att AIK och Adam håller på att förhandlar nu om ett förlängning av hans kontrakt :)
Fick inte alls den känslan däremot verkar han gilla aik genuint och aldrig haft så roligt inom hockeyn tidigare. Med tanke på skadehistoriken tycker jag vi ska avvakta hur läkningen går innan vi börjar ropa efter förlängning. Mascherin är en toppspelare med topplön och då är det inte läge att chansa.
Ser att aik förhandlar med Johnsson om en förlängning. Kan vi dra nytta av hans fina formkurva och casha in det vi investerat framförallt år 1 vore bra. 😁
https://hockeysverige.se/2021/11/04/jon ... leftea-aik
Hoppas Johnsson stannar. Ruggigt spelsinne och passningsspel, kul med spelare som ar olika andra och inte bara aker omkring i 100 kmh och flipprar ner pucken i sarghornet
Post Reply