Silly Season 21/22

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
nr86
Posts: 5340
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 21/22

Post by nr86 »

Nisse till IKO? Ja det verkar så när Fröberg är så öppen med att han vill se honom i laget.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... astarback/

Tror inte att Nisse är aktuell för oss då vi redan fyllt löneutrymmet med annat. Lite synd på ON som jag gärna bytt mot Nisse om pengen var den samma.
Frantisek Pospisil
Posts: 1408
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 21/22

Post by Frantisek Pospisil »

De va som tusan! Modigs lämnar MoDo för Linköping.
Hade hellre sett honom i truppen än Sandberg.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Silly Season 21/22

Post by bsa »

Beror väl på vilka AIK förlorar, men backsidan börjar rimligtvis vara rätt full till nästa år.
Om JWM backen från MIF ansluter och det verkar ju finnas mer än en junis från egna led som knacker på dörren. Värva på sig så att de inte kommer fram osmart, men det är ju inte Forre.
In Forre I trast.
User avatar
nr86
Posts: 5340
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 21/22

Post by nr86 »

Frantisek Pospisil wrote: 02 Feb 2022, 16:06 De va som tusan! Modigs lämnar MoDo för Linköping.
Hade hellre sett honom i truppen än Sandberg.
Nja jag tror på Sandberg. Det han visade igår bådar riktigt gott tycker jag. Lite Wingerli över honom.
gvargo
Posts: 102
Joined: 25 Sep 2020, 18:02

Re: Silly Season 21/22

Post by gvargo »

Såg rubriken att Fredrik Glader ryktas till Skellefteå.
Kommer inte åt artikeln, så jag kan inte se vilken roll det skulle handla om, men alltså, Glader, verkligen?

Våren 2019 då han tränade Luleås damer. I slutet av grundserien kämpade Skellefteå och Björklöven om förstaplatsen för att få kvala. Glader skickade flera damer från Luleås A-lag till Luleås B-lag, som Skellefteå skulle möta där i slutet. Helt regelriktigt, men kändes som det syftade till att sätta pinnar i hjulet för Skellefteå. Skellefteå vann ändå.
Men någon dag senare, lånade Glader ut samma gäng damer till Björklöven. Skellefteå vann dock ändå.
Men det slutade inte där. I kvalet, några dar senare, lånade Glader ut åtminstone en av lulespelarna, nu till Färjestad, som Skellefteås damer skulle kvalspela emot. Dessutom skickade nyss utslagna Björklöven ytterligare nån spelare till Färjestad. Men Skellefteå vann ändå.
Sen tog det stopp mot SDE i kvalet, men där tror inte dom var inblandade i Gladers utlåningskarusell.
I hadd aller vorte aintjeli
User avatar
nr86
Posts: 5340
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 21/22

Post by nr86 »

Om det blir så att khl ställer in resten av grundserien kan det ju hända väldigt mycket i shl!
Har dålig koll på våra spelare och hur deras respektive lag ligger till men de lag som missar slutspel torde göra sig av med sina spelare som har utgående kontrakt.

” KHL spelar inte klart grundserien. Beslutet ska fortfarande röstas igenom av styrelsen. Men i dagarna kan vi förvänta oss officiellt besked.

Slutspel efter OS alltså. Hur de tvisterna ska avgöras får vi se #twittpuck #khl #khlse”
Last edited by nr86 on 05 Feb 2022, 12:45, edited 1 time in total.
p-play
Posts: 6769
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

Rundblad?
krysset
Posts: 1998
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 21/22

Post by krysset »

Hamnar Glader i våran organisation så borde vi protestera.
Ripper83
Posts: 117
Joined: 31 May 2014, 08:39

Re: Silly Season 21/22

Post by Ripper83 »

https://hockeysverige.se/2022/02/04/upp ... ll-sverige

Gäller Damlaget.

Skickat från min LE2113 via Tapatalk

User avatar
nr86
Posts: 5340
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 21/22

Post by nr86 »

Ska pratas om khls beslut i studion på cmore idag. Blir spännande att följa.
bruno
Posts: 572
Joined: 15 Jun 2011, 19:23

Re: Silly Season 21/22

Post by bruno »

Intressant med KHL. Borde innebära att spelare som missar slutspel kan komma loss därifrån. AIK blir kompenserade med 40 000 dollar för de 4 spelare man släppt till OS av internationella ishockeyförbundet enligt en artikel i NSD. De pengarna borde läggas på att bredda försvaret med en bra back.
User avatar
nr86
Posts: 5340
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 21/22

Post by nr86 »

Ja intressant intervju med rysskännaren kronwall. Plockat ut Rundblad som tänkbar shl spelare. Vill vi? Tillför han något? Personligen tror jag det blir Europa för honom.
Empress
Posts: 7140
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 21/22

Post by Empress »

Tror vi aik skulle lägga pengar på ta hem Rundblad om chansen skulle uppstå om innan 15/2?
Vill Rundblad verkligen hem?
Måste finnas en drös SHL-klubbar som skulle ge honom en bättre deal. Växjö är min gissning om Sverige.

Jag tror inte det blir några fler värvningar till aik innan 15/2.
User avatar
nr86
Posts: 5340
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 21/22

Post by nr86 »

Nej jag har också svårt att se en till värvning av aik så som det ser ut nu. Nåja vi har varit ganska förskonade från skador och får vi en skada på någon tongivande spelare försämras chansen på guld avsevärt. Om vi skulle värva måste det bli en till Granberg typ. Rensa spelare i egen zon under slutspelet vore värdefullt.
p-play
Posts: 6769
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

Empress wrote: 05 Feb 2022, 17:05 Tror vi aik skulle lägga pengar på ta hem Rundblad om chansen skulle uppstå om innan 15/2?
Vill Rundblad verkligen hem?
Måste finnas en drös SHL-klubbar som skulle ge honom en bättre deal. Växjö är min gissning om Sverige.

Jag tror inte det blir några fler värvningar till aik innan 15/2.
Jag tror att vi värvar. Transferfönstret i KHL är redan stängt, så det går inte att byta klubb internt i ligan. Samtliga klubbar som har spelat klart kommer att vilja låna ut spelare eller avsluta kontrakt. Det kan bli ett rejält rally om vissa spelare. Jag skulle inte bli förvånad om Växjö lastar in helt gäng och plötsligt är ett helt annat lag. Det känns som att det här helt kan ändra förutsättningarna inför slutspelet. Någon som har koll på Agostino?
Empress
Posts: 7140
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 21/22

Post by Empress »

p-play wrote: 05 Feb 2022, 17:34
Empress wrote: 05 Feb 2022, 17:05 Tror vi aik skulle lägga pengar på ta hem Rundblad om chansen skulle uppstå om innan 15/2?
Vill Rundblad verkligen hem?
Måste finnas en drös SHL-klubbar som skulle ge honom en bättre deal. Växjö är min gissning om Sverige.

Jag tror inte det blir några fler värvningar till aik innan 15/2.
Jag tror att vi värvar. Transferfönstret i KHL är redan stängt, så det går inte att byta klubb internt i ligan. Samtliga klubbar som har spelat klart kommer att vilja låna ut spelare eller avsluta kontrakt. Det kan bli ett rejält rally om vissa spelare. Jag skulle inte bli förvånad om Växjö lastar in helt gäng och plötsligt är ett helt annat lag. Det känns som att det här helt kan ändra förutsättningarna inför slutspelet. Någon som har koll på Agostino?
Ska vi ha nått så vill jag ha en back. Kan aldrig säga nej till Rundblad, annars någon kopia av Granberg. Det är vad som behövs för vinna guld i vår.
p-play
Posts: 6769
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

Det beror väl på hur de andra klubbarna rustar. De här KHL-klubbarna kommer ju att vilja bli av med så mycket som möjligt av existerande kontrakt. Det borde kunna bli ett riktigt rally innan transferfönstret stänger.
Frantisek Pospisil
Posts: 1408
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 21/22

Post by Frantisek Pospisil »

Empress wrote: 05 Feb 2022, 17:40
p-play wrote: 05 Feb 2022, 17:34
Empress wrote: 05 Feb 2022, 17:05 Tror vi aik skulle lägga pengar på ta hem Rundblad om chansen skulle uppstå om innan 15/2?
Vill Rundblad verkligen hem?
Måste finnas en drös SHL-klubbar som skulle ge honom en bättre deal. Växjö är min gissning om Sverige.

Jag tror inte det blir några fler värvningar till aik innan 15/2.
Jag tror att vi värvar. Transferfönstret i KHL är redan stängt, så det går inte att byta klubb internt i ligan. Samtliga klubbar som har spelat klart kommer att vilja låna ut spelare eller avsluta kontrakt. Det kan bli ett rejält rally om vissa spelare. Jag skulle inte bli förvånad om Växjö lastar in helt gäng och plötsligt är ett helt annat lag. Det känns som att det här helt kan ändra förutsättningarna inför slutspelet. Någon som har koll på Agostino?
Ska vi ha nått så vill jag ha en back. Kan aldrig säga nej till Rundblad, annars någon kopia av Granberg. Det är vad som behövs för vinna guld i vår.
Märkligt hur det svänger.
Ifjol och året därföre var Granberg det sämsta en SHLrink sett enligt folk härinne.. Numera den som bär AIK:s försvar.
Har aldrig hållit med i klagomuren. Granen har varit för jevvligt bra hela tiden sedan han kom hem.

Rumpan bygger ju för fullt på södra sidan älven så en comeback är väl ingen kioskvältare. Frågan är bara,, vill AIK ha honom?
Niklas Lundquist är inte den som förförs av gamla meriter. Nisse, Arvid å Lasse Markund är exempel på spelare/ledare som sjunkit för djupt ner i zonen/kontorsstolen. Martin L utan kontrakt var aldrig ens upp på agendan.
Skulle tro Rumpan får spela gratis på prov innan ens Lundquist höjer på ögonbrynen.
p-play
Posts: 6769
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

Det är väl bra att han inte förförs av gamla meriter. När en spelare kommer tillbaka efter AHL så är lönekraven betydligt högre. Klubbar som vi som har begränsad budget måste välja vilka återvändare man skall satsa på. Alla får inte plats inom budget. Spelare som har varit i AHL/NHL länge är oftast inte heller samma typ av spelare när de kommer hem då oftast fått en annan roll där. Inget ont om Lundberg, men om man skulle ställa honom mot våra liknande forwards (Sundsvik, Hawryluk, Melker, K-hackl och LL) så tycker åtminstone jag att de har tagit rätt beslut.
Frantisek Pospisil
Posts: 1408
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 21/22

Post by Frantisek Pospisil »

Håller med i varje bokstav.
Vet hur överraskade alla blev när LM fick silkessnöret, men har du odlat hemoröjderna tillräckligt lång tid så ska inte gamla meriter ha med saken att göra. Sedan om jag känner LM rätt så är han en åsiktsmaskin och inte alltid (sällan) politiskt korrekt. När det finns så många kvinnor anställda på kansliet gäller det nog att hålla tand för tunga.

Värdegrund? Finns det något mer förhatligt uttryck.

Majoriteten här inne gillar säkert nostalgi. Jag kan lova att Lundquist skiter högaktningsfullt i nostalgi.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Silly Season 21/22

Post by bsa »

Hemmablindhet går före fall.
p-play
Posts: 6769
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

Det kommer att bli intressant framöver och se hur SHL-klubbarna agerar. Det finns en hel del riktigt bra spelare i de KHL-klubbar som avslutat säsongen.
andreas22222
Posts: 1509
Joined: 17 Jun 2011, 02:50

Re: Silly Season 21/22

Post by andreas22222 »

Hockeynews listar KHL spelare som skulle kunna vara aktuella för SHL.

https://www.hockeynews.se/articles/23004/
User avatar
GroovyEd
Posts: 1847
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 21/22

Post by GroovyEd »

Rundblad skulle sannerligen göra en besviken om han kom hit (vilket delvis är anledningen att han inte kommer hem, vad jag tror). Ändå ser jag hellre att han floppar i svartgult än gör succé i Örebro eller Växjö. Fan, jag ser nog till och med hellre att han floppar här än i de klubbarna, av någon anledning.
Ripper83
Posts: 117
Joined: 31 May 2014, 08:39

Re: Silly Season 21/22

Post by Ripper83 »

Går inte att förvänta sig att Rundblad är samma offensiva spelare som när han drog utomlands, Dem matcher jag sett han spela i KHL så är han inte så risktagande. Så en tvåvägs back som har offensiva kvaliteter. Ja tack. Annars är väl Anton Lindholm utanför slutspelet också.

Skickat från min LE2113 via Tapatalk

Jocko Homo
Posts: 484
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: Silly Season 21/22

Post by Jocko Homo »

Anton Lindholm vore drömmen. Även om det är som lån under våren och att han drar vidare i Europa sen.
Gezim
Posts: 168
Joined: 03 Jul 2011, 17:49

Re: Silly Season 21/22

Post by Gezim »

Minsk där A.Lindholm spelar slutspel
Ripper83
Posts: 117
Joined: 31 May 2014, 08:39

Re: Silly Season 21/22

Post by Ripper83 »

Gezim wrote:Minsk där A.Lindholm spelar slutspel
Du har helt rätt, jag som läste för fort.

Skickat från min LE2113 via Tapatalk

Empress
Posts: 7140
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 21/22

Post by Empress »

Vad är grejjen egentligen med Oskar Eriksson?
Är ju inte ens 8-9e back när Pudas är tillbaka.

Kan inte lira J20? Varför är han kvar i aik?
User avatar
Humlannitton
Posts: 1494
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Silly Season 21/22

Post by Humlannitton »

Empress wrote: 06 Feb 2022, 17:45 Vad är grejjen egentligen med Oskar Eriksson?
Är ju inte ens 8-9e back när Pudas är tillbaka.

Kan inte lira J20? Varför är han kvar i aik?
Gissningsvis för att han har ett kontrakt. Vill han inte bli utlånad eller trejdad så lär väl AIK bli sittande med honom. Att han inte ingår i framtidsplanerna verkar ju dock tämligen uppenbart.
Post Reply