Silly Season 21/22

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Fdskebo
Posts: 1100
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Silly Season 21/22

Post by Fdskebo »

p-play wrote: 19 Oct 2021, 23:10 Timashov till Brynäs. Jag antar att det bara handlar om vem som betalade mest. Det skall bli intressant att se vilken nivå han håller nu.
Konstig värvning kan jag tycka.
Offensivt bra när han är på humör men han är väl inte den som är känd för att backchecka stenhårt och vara stabil i egen zon.
Brynäs läcker ju som ett såll så att täta bakåt borde vara prio...
Sportis
Posts: 635
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: Silly Season 21/22

Post by Sportis »

Emil Djuses kontrakt går ut efter säsongen. Det är en kille jag tycker man ska lägga lite extra krut på för att få hem. I min bok är han en betydligt bättre back än Nilsson och framförallt bättre i ett hett slutspel där Nilssons visade svaghet förra slutspelet.
Sportis
Posts: 635
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: Silly Season 21/22

Post by Sportis »

Sportis wrote: 20 Oct 2021, 04:48 Emil Djuses kontrakt går ut efter säsongen. Det är en kille jag tycker man ska lägga lite extra krut på för att få hem. I min bok är han en betydligt bättre back än Nilsson och framförallt bättre i ett hett slutspel där Nilssons visade svaghet förra slutspelet.
Anton Lindholm känns ju också högaktuell och en kille man bör satsa på. Fasen, vi kan få en riktigt bra backuppsättning kommande år :o Burström med hans historik borde vara aktuell till ett rimligt pris.
User avatar
nr86
Posts: 5254
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 21/22

Post by nr86 »

Alla nordamerikaner har ju bara 1års kontrakt och jag gissar att Forsell hoppas få hem de tre L spelarna. Lindholm Lindholm Lindberg. Lyckas det bytet blir vi farliga. Återstår att se hur det bli med Jocke. Lägger han av frigörs mycket deg gissar jag. Men han brinner ju så för klubben så han kan säkert gå ner i lön för att få vara med på resan nästa år. 😁
Ultron
Posts: 364
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Silly Season 21/22

Post by Ultron »

Nilssons "dåliga" slutspel är väl ändå lite av ett falskt minne, eller? Han var den spelare som loggade mest istid av alla, hade bäst +/- av alla, tvåa i backarnas interna poängliga, ungefär samma corsi som i grundserien etc etc.
Sportis
Posts: 635
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: Silly Season 21/22

Post by Sportis »

Jag står kvar vid att jag tycker Nilsson är en ok back men han är inte värd hur mycket som helst, då tycker jag det finns mer intressanta alternativ. Statistik säger inte allt.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

Fdskebo wrote: 19 Oct 2021, 23:23
p-play wrote: 19 Oct 2021, 23:10 Timashov till Brynäs. Jag antar att det bara handlar om vem som betalade mest. Det skall bli intressant att se vilken nivå han håller nu.
Konstig värvning kan jag tycka.
Offensivt bra när han är på humör men han är väl inte den som är känd för att backchecka stenhårt och vara stabil i egen zon.
Brynäs läcker ju som ett såll så att täta bakåt borde vara prio...
Framförallt är det konstigt om man som svensk spelare går till Brynäs i nuläget. Karriärmässigt så borde han ha gått till en stabil klubb där han får visa upp sina offensiva kvaliteter och utvecklas i en bra omgivning. Vi eller Rögle eller hade varit optimala val där han hade passat in i spelmodellen. Växjö eller Örebro hade också varit bra val för honom då de klubbarna har en stabilitet i spelmodellen.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

Wilsby spelar nog i NHL (AHL) nästa år och då går Nilssons stats ned. Motståndarna har stora problem med att checka fast Wilsby då han är så rörlig och bara tar några extra skär. Burström hoppas jag att vi har avslutat med. Hans spel i egen zon håller inte speciellt bra SHL-klass längre.
User avatar
vonschnauser
Posts: 925
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 21/22

Post by vonschnauser »

Wedin lämnar KHL, hamnar i SHL? Ett riktigt långskott, men om vi hade en skattkista så vore det ju en riktig drömvärvning!
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1564
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Silly Season 21/22

Post by Dwight_Shrute »

Djuse + Lindholm skulle vara fint. Då får man lite fysisk närvaro och offensiv framåtanda i ett paket. Wilsby lär ju inte finnas kvar, han är alldeles för bra. Nilsson släpper jag faktiskt gärna, särskilt om det handlar om dessa ersättare.
User avatar
Halford
Posts: 132
Joined: 30 Jul 2011, 05:55

Re: Silly Season 21/22

Post by Halford »

Håller med. Gillar Nilsson som person, men känslan är att det är lite för lite bang for the buck, iaf efter andra kontraktet.
Kort sagt för dyr kontra produktion (framåt då...).
king_louie
Posts: 544
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Silly Season 21/22

Post by king_louie »

Ang Wilsby tycker jag han lever mycket på sin eminenta skridskoåkning, den är outstanding speciellt som back.
Vad gäller precision i passningar (slarvig emellanåt känns det som) och spelförståelse, dvs att ta rätt beslut i olika lägen, fattas det fortfarande en hel del i mina ögon.
Mao håller inte med att han skulle vara för bra för att spela kvar. Inte än iaf.
John
Posts: 250
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: Silly Season 21/22

Post by John »

Nilsson gjorde 28 pinnar förra säsongen. Pudas poängbästa är 36. Då har Pudas garanterat minst det dubbla (även jämfört med ett eventuellt nytt kontrakt på Nilsson).

Samt att Nilsson är stabilare i egen zon. Ganska bra bang for the buck, anser jag.

PS. Djuse har för dåligt spelsinne och kommer att kosta skjortan. DS.
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: Silly Season 21/22

Post by kriwi »

Dwight_Shrute wrote: 21 Oct 2021, 15:34 Djuse + Lindholm skulle vara fint. Då får man lite fysisk närvaro och offensiv framåtanda i ett paket. Wilsby lär ju inte finnas kvar, han är alldeles för bra. Nilsson släpper jag faktiskt gärna, särskilt om det handlar om dessa ersättare.
Lindholm och Aho är drömparet hem.
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1564
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Silly Season 21/22

Post by Dwight_Shrute »

Tycker nog Djuse växt som spelare genom åren. Mer mogen nu. Men visst, Aho vore också finemang. Tillsammans med Lindholm skulle vi få väldigt bra beläggning bland backarna om de övriga blir kvar, - Nilsson.
Frantisek Pospisil
Posts: 1372
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 21/22

Post by Frantisek Pospisil »

Nilsson 3 år till!!!!!!!!
Yiiiiihaaaaaaa.....
Empress
Posts: 6993
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 21/22

Post by Empress »

Om Adam blir borta en längre tid så tycker jag vi/NP drar igång en Fansens Värvning. Kan andra lag, så kan vi.
andreas22222
Posts: 1402
Joined: 17 Jun 2011, 02:50

Re: Silly Season 21/22

Post by andreas22222 »

Hoppas verkligen Adam kan spela i år igen men läste man artikeln länkad i matchtråden känns det som det kan bli lång frånvaro.

Tidigare opererat axeln och satt in skruvar.

Rätt tydligt det blev tunnt på forwards sidan med Melker och Adam borta.

Tyvärr gör inte Robertsson alls några avtryck.

Kanske Descheneau från Malmö kan lyfta i ny omgivning?

Är väl rätt tunt på spelarmarknaden men kanske har Forsell något ess i bakfickan.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1471
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Silly Season 21/22

Post by Humlannitton »

Empress wrote: 23 Oct 2021, 21:01 Om Adam blir borta en längre tid så tycker jag vi/NP drar igång en Fansens Värvning. Kan andra lag, så kan vi.
Ingen av våra tidigare spelare som gjort något större avtryck i sina första matcher i AHL, tänker på Frödén, Wingerli och Berggren. Nu kan man väl tänka sig att de kanske vill ha några fler matcher innan de ger upp, men kanske efter jul?
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 21/22

Post by Chippen »

Någon som hört vad som felas Melker?
Norran verkar då missat fråga om det, eller?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
andreas22222
Posts: 1402
Joined: 17 Jun 2011, 02:50

Re: Silly Season 21/22

Post by andreas22222 »

Stod bara sjukdom. Går väl influensa, samt har småbarn dom föräldrarna får ju sin beskärda del baciller om man ska gissa.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 21/22

Post by GroovyEd »

Humlannitton wrote: 23 Oct 2021, 21:28
Empress wrote: 23 Oct 2021, 21:01 Om Adam blir borta en längre tid så tycker jag vi/NP drar igång en Fansens Värvning. Kan andra lag, så kan vi.
Ingen av våra tidigare spelare som gjort något större avtryck i sina första matcher i AHL, tänker på Frödén, Wingerli och Berggren. Nu kan man väl tänka sig att de kanske vill ha några fler matcher innan de ger upp, men kanske efter jul?
Berggren kommer med stor sannolikhet få testa spel i NHL någon gång under säsongen, om inte annat efter Red Wings är ute från slutspelsjakten. Så att han kommer "ge upp" i år är högst osannolikt. Wingerli lär väl vara troligast av de tre.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly Season 21/22

Post by Skidrow »

GroovyEd wrote: 24 Oct 2021, 09:36
Humlannitton wrote: 23 Oct 2021, 21:28
Empress wrote: 23 Oct 2021, 21:01 Om Adam blir borta en längre tid så tycker jag vi/NP drar igång en Fansens Värvning. Kan andra lag, så kan vi.
Ingen av våra tidigare spelare som gjort något större avtryck i sina första matcher i AHL, tänker på Frödén, Wingerli och Berggren. Nu kan man väl tänka sig att de kanske vill ha några fler matcher innan de ger upp, men kanske efter jul?
Berggren kommer med stor sannolikhet få testa spel i NHL någon gång under säsongen, om inte annat efter Red Wings är ute från slutspelsjakten. Så att han kommer "ge upp" i år är högst osannolikt. Wingerli lär väl vara troligast av de tre.
Går ju låna någon av dom från deras NHL klubb :)
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

Jag tror knappast att någon av dem är aktuella. Det är ju i princip förutbestämt att spelare får börja i AHL såvida de inte är förstarundare. De som kan bli aktuella är sådana som Timashov som har harvat runt i ett par år och inte lyckats få fotfäste i ett NHL-lag.
Frantisek Pospisil
Posts: 1372
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 21/22

Post by Frantisek Pospisil »

Finns en pojke i SSK som jag förälskat mig i .
Brett Pollok.
Kolla in honom om ni får chansen.
Fdskebo
Posts: 1100
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Silly Season 21/22

Post by Fdskebo »

Mazarinen blir nog borta länge…
Ryktet säger operation. ☹️
Gargamel
Posts: 510
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly Season 21/22

Post by Gargamel »

Frantisek Pospisil wrote: 24 Oct 2021, 15:24 Finns en pojke i SSK som jag förälskat mig i .
Brett Pollok.
Kolla in honom om ni får chansen.
Typiskt dig att gnälla om IKO som ”Europas onödigaste köpelag” och sedan i nästa tråd vilja köpa upp en ny import.
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 21/22

Post by marre »

Du vill ta upp en junior ist?
Gargamel
Posts: 510
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly Season 21/22

Post by Gargamel »

marre wrote: 24 Oct 2021, 18:16 Du vill ta upp en junior ist?
Varför inte? Givet tabelläget finns ingen akut stress att jaga fler importer, precis. Men min största invändning gäller det ständiga gnället om ”köpelag”, ”växköp”, bla bla bla och att sedan i nästa andetag föreslå exakt det. Hyckleri på hög nivå. Försök fatta att ekonomi och lags ekonomiska förmåga är en del av verkligheten i SHL idag.
Frantisek Pospisil
Posts: 1372
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 21/22

Post by Frantisek Pospisil »

Gargamel wrote: 24 Oct 2021, 18:10
Frantisek Pospisil wrote: 24 Oct 2021, 15:24 Finns en pojke i SSK som jag förälskat mig i .
Brett Pollok.
Kolla in honom om ni får chansen.
Typiskt dig att gnälla om IKO som ”Europas onödigaste köpelag” och sedan i nästa tråd vilja köpa upp en ny import.
Du gillar verkligen inte mig och mina inlägg :0))
Var någonstans skriver jag att vi ska köpa honom???
Uppmanar folk att ta sig en titt på honom.
Ta och hata dig själv en stund, eller är du från Luleå och hatar allt?
Post Reply