Silly Season 21/22

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Post Reply
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 21/22

Post by Chippen »

Jag tycker inte man ska stirra sig blind på återvändare. Det betyder ju inte per automatik succé igen och dessutom kan det nog i vissa fall bli dyrare att plocka hem en gammal spelare än att titta utifrån.

Det gäller oxå att det är rätt hemvändare. Skulle jag t.ex behöva välja mellan Sunken och Arvidsson skulle jag välja Sunken, då jag tror han passar bättre i vårt spel och är mera användbar i olika konstellationer, alla dar i veckan även om Arvidsson kanske gått bättre i NHL.

Se även på Holmström, som vi tydligen jagade. Blev väl ungefär som man kunde gissa, pannkaka.

Min lista på gamla spelare, som jag vill se i AIK igen:
Aho
Larsson
Lindholm
Sunken
Ogge
Bellemare
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
lh=1
Posts: 533
Joined: 16 Jun 2011, 08:33
Location: Stöckhölm

Re: Silly Season 21/22

Post by lh=1 »

Bra listat 👍
Strffa
Posts: 254
Joined: 21 Nov 2019, 14:15

Re: Silly Season 21/22

Post by Strffa »

Inte från andra sidan men ge mig Pudas. Mycket bara för inlevelsen.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 21/22

Post by Chippen »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... n-till-shl
Filip Roos? Ännu en värvning under radar.?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 21/22

Post by Chippen »

Petter Emanuelsson har tackat nej till att förlänga med Luleå. Vill avvakta tydligen?
Är vi med där tror ni?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly Season 21/22

Post by Lidlund »

Han skulle väl utomlands?
User avatar
nr86
Posts: 5254
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 21/22

Post by nr86 »

Filip Roos? Ska inte säga att jag följt allsvenskan så bra att jag kan säga att jag vet mycket om den herren men poäng har han gjort. Undrar hur många av den befintliga truppen som blir kvar då vi redan har 5 "billiga" under kontrakt om Kim också är klar.
Kim, Filip, Oskar N, Adam och Oscar Eriksson är inga jättedyra spelare får vi anta även om Wilsby så klart höjt sin lön.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly Season 21/22

Post by Lidlund »

nr86 wrote:Filip Roos? Ska inte säga att jag följt allsvenskan så bra att jag kan säga att jag vet mycket om den herren men poäng har han gjort. Undrar hur många av den befintliga truppen som blir kvar då vi redan har 5 "billiga" under kontrakt om Kim också är klar.
Kim, Filip, Oskar N, Adam och Oscar Eriksson är inga jättedyra spelare får vi anta även om Wilsby så klart höjt sin lön.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... n-till-shl
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 21/22

Post by krysset »

Lyssnade på podden Sanny och Svensson. De pratar om Modo och kastade ut sik Lasse Marklund som tränare och ev Ahro.

Vore inte likt mrmadhawk att bara vräka ut saker bara för att.

Modo har en del unga spelare som jag tycker var bra senast. Visserligen krossades Löven i 2 matcher men det är ju inget motstånd.

Ena gallerkillen borde nog shl lag ta och ha i egna led. Men han kanske mår bättre av att köra allsvenskan ett år. Riktigt bra spelare ju.

Såg någon fler från forumet den jag syftar på.? Ta han till oss kör i j laget träna med alaget ibland och vem vet. Kanske kan spela likt Robertsson i år. Låna ut etc.


Sebastian Olsson var riktigt bra. Kan han hålla klassen som sista två mötena mot kom inte ihåg var ett lag med massa transatlanter tror jag och en tränare som tydligen varit tränare hos oss, kommer inte ihåg lagets namn, gröna tröjor tror jag. Var inget lag jag lade på minnet.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 21/22

Post by GroovyEd »

nr86 wrote: 08 Mar 2021, 10:51 Filip Roos? Ska inte säga att jag följt allsvenskan så bra att jag kan säga att jag vet mycket om den herren men poäng har han gjort. Undrar hur många av den befintliga truppen som blir kvar då vi redan har 5 "billiga" under kontrakt om Kim också är klar.
Kim, Filip, Oskar N, Adam och Oscar Eriksson är inga jättedyra spelare får vi anta även om Wilsby så klart höjt sin lön.
Burström och Lundberg blir kvar tror jag och i så fall är väl backsidan klar. Granberg och Broberg ut.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Silly Season 21/22

Post by bsa »

Lundberg, kan ju behöva ett till två penga år. Det handlar ju inte bara om vad AIK vill ha kvar, det beror ju också på vilka som vill vara kvar.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 21/22

Post by GroovyEd »

bsa wrote: 08 Mar 2021, 11:10 Lundberg, kan ju behöva ett till två penga år. Det handlar ju inte bara om vad AIK vill ha kvar, det beror ju också på vilka som vill vara kvar.
Absolut. Men med tanke på att han nyblivit pappa och coronaläget tror jag han förlänger och avvaktar en säsong.
Frantisek Pospisil
Posts: 1371
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 21/22

Post by Frantisek Pospisil »

Varje gång Seb Olsson kommer upp så känns det som att jag behöver terapi. Har sett mer än 20 matcher med MoDo i vinter, och killen har gått från dålig till rent usel. På senaste tiden med ny tränare har han fått begränsad speltid i fjärdefemman i ett lag som i övrigt är en katastrof.

Min stora dröm inför nästa år är en hemkomst av Adam Larsson. Utgående kontrakt med Edmonton.
Som jag känner Adam är han inte speciellt intresserad av pengar. Mer intresserad av vara hemma i stugan, nära till familjen och umgås med nära och kära. Blir spännande se hur Oilers ska övertala honom till nytt kontrakt.
Jag kan ha fel, men av eventuella hemvändare är det honom jag har störst tilltro till.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly Season 21/22

Post by Skidrow »

Chippen håller inte helt med dig, väljer alla dagar Viktor före Sunken även om som spelare så är nog Sunken bättre för laget, Viktor är en spelare som lockar åskådare och en som alla pratar om när han spelar.
User avatar
nr86
Posts: 5254
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 21/22

Post by nr86 »

bsa wrote: 08 Mar 2021, 11:10 Lundberg, kan ju behöva ett till två penga år. Det handlar ju inte bara om vad AIK vill ha kvar, det beror ju också på vilka som vill vara kvar.
Det är just det jag tror blir avgörande. Lundberg kan tjäna stora pengar i KHL/NLA och det brukar de flesta elitspelare värdera högt då deras välbetalda arbetsliv inte är så värst långt Corona eller ej. Är ganska säker att just den situationen ser helt annorlunda ut till hösten.
Vad jag förstått har Granberg också ett ganska saftigt lönekuvert och med tanke på vad vi fått ut av honom under tre år är det bara nu på slutet han steppat upp. Kanske även Granberg prövar lyckan någon annan stans? Anton Lindholm kanske är sugen på en återkomst?
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 21/22

Post by krysset »

Frantisek Pospisil wrote: 08 Mar 2021, 12:10 Varje gång Seb Olsson kommer upp så känns det som att jag behöver terapi. Har sett mer än 20 matcher med MoDo i vinter, och killen har gått från dålig till rent usel. På senaste tiden med ny tränare har han fått begränsad speltid i fjärdefemman i ett lag som i övrigt är en katastrof.

Min stora dröm inför nästa år är en hemkomst av Adam Larsson. Utgående kontrakt med Edmonton.
Som jag känner Adam är han inte speciellt intresserad av pengar. Mer intresserad av vara hemma i stugan, nära till familjen och umgås med nära och kära. Blir spännande se hur Oilers ska övertala honom till nytt kontrakt.
Jag kan ha fel, men av eventuella hemvändare är det honom jag har störst tilltro till.
Håller med om Ohlsson. Han är rätt anonym Li de flesta matcherna. Bättre ge kontrakt till en junior om han inte säger att han spelar för 20000 i månaden. Han är duktig i BP osv men där har vi ju inga problem.
User avatar
haggloader
Posts: 703
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Silly Season 21/22

Post by haggloader »

På tal om Adam Larsson finns det tidigare någon spelare som återvänt till Sverige i AL ålder och med hans meriter?
Vem skulle det kunna vara?
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Silly Season 21/22

Post by bsa »

Loob
Gargamel
Posts: 510
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly Season 21/22

Post by Gargamel »

bsa wrote: 09 Mar 2021, 11:54Loob
Håkan
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Silly Season 21/22

Post by päran »

haggloader wrote:På tal om Adam Larsson finns det tidigare någon spelare som återvänt till Sverige i AL ålder och med hans meriter?
Vem skulle det kunna vara?
Kenny

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

User avatar
haggloader
Posts: 703
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Silly Season 21/22

Post by haggloader »

Kan inte Pär mikaelsson blogg skriva ett inlägg vilka Adam Larsson typer som har vänt hem i trettioårsåldern?
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 21/22

Post by GroovyEd »

päran wrote: 09 Mar 2021, 16:02
haggloader wrote:På tal om Adam Larsson finns det tidigare någon spelare som återvänt till Sverige i AL ålder och med hans meriter?
Vem skulle det kunna vara?
Kenny

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Jönsson kan inte säga r, kan inte säga r, kan inte säga r
lobo
Posts: 1523
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly Season 21/22

Post by lobo »

Adam Larsson : "I keep 'em guessing" säger han med ett leende... Varför säger man ens så tanken finns där, det tror jag

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
nr86
Posts: 5254
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 21/22

Post by nr86 »

Vilken uppgradering av 5an det skulle bli!
Att det är så tyst kring 52, 8 och 3 tyder på att förhandlingarna drar ut på tiden och att man står en bit ifrån varandra. Alla 3 är dyra etablerade spelare som säkert vill ha sin del av kakan. AIK kommer att behöva dra åt svångremmen efter Corona året och det blir ett givande och tagande åt båda håll. Om alla 3 försvinner måste vi ut på värvarstråt. Forsell har säkert koll på läget och snart får även vi det. Spännande var ordet😀
Fdskebo
Posts: 1100
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Silly Season 21/22

Post by Fdskebo »

Anton Lindholm på G. Ja, det förs iaf diskussioner så chansen finns...
Tror han är den ende potentiella hemvändaren. Frågan är väl om han är tänkt som en ersättare till PG?

Seriösa diskussioner med Burström också, där vill man ha ett flerårskontrakt från båda håll.
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 21/22

Post by marre »

Nisse förlänger,Granberg till typ Lulä eller Lakers och Arvid drar utomlands känns väl troligt?
User avatar
haggloader
Posts: 703
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Silly Season 21/22

Post by haggloader »

Fdskebo wrote: 11 Mar 2021, 23:38 Anton Lindholm på G. Ja, det förs iaf diskussioner så chansen finns...
Tror han är den ende potentiella hemvändaren. Frågan är väl om han är tänkt som en ersättare till PG?

Seriösa diskussioner med Burström också, där vill man ha ett flerårskontrakt från båda håll.
Adam Larsson då?
Anti Allo
Posts: 643
Joined: 16 Jun 2011, 09:52

Re: Silly Season 21/22

Post by Anti Allo »

Granberg har visst kritat på för tre nya år. Allt enligt Norrans twittrande

Balotelli
Posts: 320
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly Season 21/22

Post by Balotelli »

snark
Jocko Homo
Posts: 483
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: Silly Season 21/22

Post by Jocko Homo »

Mycket bra med Granberg! Viktigt med den typen av back. Vore bra för balans och helhet om även Anton Lindholm ville styra hemåt.
Post Reply