Silly Season 21/22

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

ante08 wrote: 16 Dec 2021, 23:14 Intressant trade av Leksand för övrigt som byter Skellefteå fostrade Linus Anderson från Djurgården där Fredrik Forsberg går motsatt väg.
Kul med trejder. Det känns som Leksand vann den då Linus kan bli en toppspelare i SHL så småningom. Spelarna är nog också båda vinnare då de kört fast i sina klubbar.
Fdskebo
Posts: 1101
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Silly Season 21/22

Post by Fdskebo »

Empress wrote: 17 Dec 2021, 12:24 Det är nog mest om Adam blir borta lika länge som senast (6v) som Forsell kommer agera.
Tror tyvärr att han blir borta betydligt längre än så den här gången...

Samma skada som sist. Dvs att åtgärden som gjordes inte var tillräcklig.
Med tanke på att hans axelproblem funnits i mer än 5 år och att han varit borta av och till så känns det inte hoppfullt.
Han har ju opererat axeln tidigare utan att det blivit okej så jag skulle gissa ett det krävs någon form av axelrekonstruktion om det överhuvudtaget ska kunna bli bra över tid, och då är det lååååång rehab.

Ytterst tveksam till att vi ser honom i svartgult igen, tyvärr.
Frantisek Pospisil
Posts: 1373
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 21/22

Post by Frantisek Pospisil »

Fy för Sören vad bra han är Tim Heed.
Empress
Posts: 7002
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 21/22

Post by Empress »

https://hockeysverige.se/2021/12/20/tjo ... -i-leksand

Mon dieu! Men nog får man hoppas Skell lockar mer än Leksand? Beror säkert på hur många andra som vänder hem nästa år.

Forre öppnar upp i NV idag;

” Nu avslöjar Erik Forssell och AIK på allvar spanar efter att fylla på med en forward.

– Det är absolut aktuellt.

Är det möjligt att någon kommer in till nästa match, 26:e december?

– Det skulle kunna ske. Vi får se vad som händer.”
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 21/22

Post by krysset »

Undrar vad som finns på marknaden som är något att ha? Hur är det ställt med de vi har i AHL? Wingerli, Berggren, Fröden?
Jag tror knappast vi är beredda att ta över ett kontrakt på någon tilltänkt spets som lag lägger ut.
Empress
Posts: 7002
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 21/22

Post by Empress »

krysset wrote: 20 Dec 2021, 17:44 Undrar vad som finns på marknaden som är något att ha? Hur är det ställt med de vi har i AHL? Wingerli, Berggren, Fröden?
Jag tror knappast vi är beredda att ta över ett kontrakt på någon tilltänkt spets som lag lägger ut.
Ak Bars sägs ha signat en till jänkare. Hur många utlänningar får man ha per lag?
Frantisek Pospisil
Posts: 1373
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 21/22

Post by Frantisek Pospisil »

Jonte går väl bra, och Fröden är uppkallad enligt det sista jag hörde.
Däremot Wingerli sladdar väl lite. Han är ju dessutom "bara" utlånad av AIK, men på frågan till PEa så var svaret - Han måste ju vilja själv?????
Fröden tror jag vi kan fetglömma. Den mannen kommer aldrig spela i vårat AIK igen.

Killtipset är Winge eller Pär L. Pär blir pappa igen ganska snart och hans fru ska åka hem för att föda och därefter stanna hemma.

Bubblare blir Tim Söderlund.

Undrar hur det är i Sotji detta år?
Ifjol hade ägaren inte råd betala ut löner under månader i sträck. Rumpan fick uppenbarligen ut lönen till slut då han ju blev kvar.
Rolle vore en dröm att få hit på lån igen. Har dock ingen koll på hur det går för hans AHLlag.

SMliiga har snart separerat ut sig. Torde bli huggsexa med Plast som trolig vinnare på de mest eftertraktade lirarna.

Som vanligt blir det väl en totalt okänd indones eller mexikanare som INGEN haft på radarn som plötsligt utannonseras som den nya liraren.
Empress
Posts: 7002
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 21/22

Post by Empress »

Fröden tror jag blev nedskickad igen. Fast spelar nog ingen roll, Boston har coronakaos nu.
User avatar
tazman
Posts: 1984
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Silly Season 21/22

Post by tazman »

Utgår från att något är nära i och med Forsell uttalande i Norran. Något rykte som går i stan?
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 21/22

Post by krysset »

Exakt så tolkar jag det också. Rykten? Nä inget jag hört förutom att Pär spelar nästa säsong.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

Det skall bli intressant att se vem det är som kommer in i laget. Någon som följer Hockeyallsvenskan i år och kan ge omdömen kring David Bernhardt i Modo? Han ser ut att ha haft en bra utveckling.
Frantisek Pospisil
Posts: 1373
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 21/22

Post by Frantisek Pospisil »

Försöker hålla lite koll på Allsvenskan men det blir begränsade lag man kollar.
Bernhardt har en raketutveckling. Skulle vilja påstå han är Allvenskans bästa back.
Modigs är alldeles för bra för att harva i Allsvenskan.
Lilja i BIK mycket spännande. Undrar om inte AIK kollar lite där?
Tyler Vesel den sniper som behövs i alla lag. Har för hög kompetens för att bli kvar i den serien.
Fredrik Forsberg i samma lag likaså. Dock ganska begränsad i sitt spel, men står han på rätt plats och har en skicklig spelfördelare med sig blir det mål.
En förbannad och lite uppretad Liss är en toppspelare. Faller ibland bort, men får han en propp å blir förbannad är han en kross för motståndarna.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

Frantisek Pospisil wrote: 21 Dec 2021, 08:33 Försöker hålla lite koll på Allsvenskan men det blir begränsade lag man kollar.
Bernhardt har en raketutveckling. Skulle vilja påstå han är Allvenskans bästa back.
Modigs är alldeles för bra för att harva i Allsvenskan.
Lilja i BIK mycket spännande. Undrar om inte AIK kollar lite där?
Tyler Vesel den sniper som behövs i alla lag. Har för hög kompetens för att bli kvar i den serien.
Fredrik Forsberg i samma lag likaså. Dock ganska begränsad i sitt spel, men står han på rätt plats och har en skicklig spelfördelare med sig blir det mål.
En förbannad och lite uppretad Liss är en toppspelare. Faller ibland bort, men får han en propp å blir förbannad är han en kross för motståndarna.
Jag har tappat lite intresset för att se andra andra matcher än våra. Jag tyckte att man kunde se att Bernhardt hade stor potential när han var i Djurgården så det kändes överraskande när man släppte honom till Växjö. Det kan dock ta tid för vissa spelare att få ut potentialen när de har begränsat med speltid. Modigs var underskattad i Oskarshamn och jag tyckte att han skapade mycket, men det kan funnits orsaker till att han fick begränsat med speltid som man inte känner till. Vesel kommer att ha gjort tre säsonger i Sverige efter den här vilket ställer till det skattetekniskt. Jag håller med om Fredrik Forsberg, men han är säkert för välavlönad i HV och de går dessutom upp till SHL igen. Liss har färdigheterna men viljan att delta i spelet och jobba hårt saknas. Det fungerar inte med en sådan spelare hos oss. Axel Ottosson är väl den intressantaste i Löven om man tar hänsyn till att man vill ha en yngre spelare som är utvecklingsbar. Hur är Vigneault i Modo? Jag hörde att man lyfte fram honom i en viss podd.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Silly Season 21/22

Post by bsa »

Det går väl ej att värva från allsvenskan mitt i sesongen ?
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

Det har skett, men ingen av de uppräknade lär gå till SHL under säsong.
Frantisek Pospisil
Posts: 1373
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 21/22

Post by Frantisek Pospisil »

Vigneault är en jävla tanks. Stor, tung oberäknelig och har fina handleder men för seg för vår spelstil tycker jag.
Riley Woods däremot. Borde ha tagit med honom i det förra inlägget. Bud Hollowayvarning på den killen.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

Finns det några backar med storlek (förutom Bernhardt) som har stuckit ut? Roos har varit säsongens överraskning av nyförvärven så här långt och spelar hur stabilt som helst. Jag gillar verkligen den backtypen då de tillför trygghet till spelet.
Empress
Posts: 7002
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 21/22

Post by Empress »

Tre ass för Lindholm i afton. Nä det är nog bara sluta drömma om den julklappen.
Ripper83
Posts: 117
Joined: 31 May 2014, 08:39

Re: Silly Season 21/22

Post by Ripper83 »

Frölunda kanske vill bli av med någon back, när dem tagit in Borgman och Norlinder,

Skickat från min LE2113 via Tapatalk

marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 21/22

Post by marre »

parhaimmisto
Posts: 42
Joined: 21 Jun 2011, 23:45

Re: Silly Season 21/22

Post by parhaimmisto »

Inte för att jag tror bars kazan släpper Pär, men dom har ju en utlänning för mycket? Dom kanske roterar, ingen aning vem som hänger löst annars.
Empress
Posts: 7002
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 21/22

Post by Empress »

Undrar om Savonen hörde rätt för någon vecka sedan i intervjun med Forre? Kanske var det hemtagandet av Oscar från Karlskoga. Någon ny spelare till 26 o 28 dec känns osannolikt nu.
User avatar
tazman
Posts: 1984
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Silly Season 21/22

Post by tazman »

Att Norra skulle göra några uppföljande frågor eller sätta lite positiv press på Forsell kan vi absolut inte räkna med.

Nowick-gate visar att Norran skriver precis så mycket eller lite som AIK vill. Dom vågar inte ställa frågor som alla vi fans vill få svar på.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Empress
Posts: 7002
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 21/22

Post by Empress »

tazman wrote: 26 Dec 2021, 10:41 Att Norra skulle göra några uppföljande frågor eller sätta lite positiv press på Forsell kan vi absolut inte räkna med.

Nowick-gate visar att Norran skriver precis så mycket eller lite som AIK vill. Dom vågar inte ställa frågor som alla vi fans vill få svar på.
Status på Adam och Loibl vore intressant att veta.
Karin sa initialt 6 veckor, Robban sa 4-6 v, sedan någon sa mitten av januari. OS börjar 10 februari - frågan om Loibl åker?
Frantisek Pospisil
Posts: 1373
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 21/22

Post by Frantisek Pospisil »

Jaycee tillbaka ikväll.
Empress
Posts: 7002
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 21/22

Post by Empress »

Frantisek Pospisil
Posts: 1373
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 21/22

Post by Frantisek Pospisil »

Empress wrote: 26 Dec 2021, 11:13 https://parmikaelsson.blogspot.com/2021 ... a.html?m=1

Dagens bästa nyhet!
Ja de må jag säga.
Ultron
Posts: 364
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Silly Season 21/22

Post by Ultron »

Grymt!
Empress
Posts: 7002
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 21/22

Post by Empress »

Mascherins säsong över, spekulerar Lars L i C More.
User avatar
nr86
Posts: 5254
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 21/22

Post by nr86 »

Mascherin har visat att han är väldigt vass och funkar klockrent hos oss. Låt han få en ordentlig rehabilitering och erbjud ett till ettårskontrakt för båda parters skull. Är ingen läkare men han har charmat mig så att jag tycker vi ska erbjuda honom en ny chans. Kanske inte blir så dyrt om han själv vill få skjuts i karriären.
Post Reply