Silly Season 21/22

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 21/22

Post by Trollet »

Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
marre
Posts: 3142
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 21/22

Post by marre »

Vet iaf en som blir överlycklig nu ;)
Sportis
Posts: 633
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: Silly Season 21/22

Post by Sportis »

Mycket tungt tapp. Tack för allt PA! Hans röda byxor måste upp i taket.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

marre wrote: 23 Nov 2021, 13:30 Vet iaf en som blir överlycklig nu ;)
Överlycklig är nog inte rätt ord. Han har gjort enormt mycket för klubben och lyckats etablera den som en toppklubb. Han förtjänar verkligen en storstilad avtackning för alla timmar han har lagt ned och vad han har åstadkommit som ansvarig. Om vi skall vara kvar som en toppklubb så behöver vi dock förbättra intäktssidan. Det har känts länge att man behöver få in lite mer förändring. Klubbdirektör, sportchef och tränare är de viktigaste rollerna och i den ordningen. Jag hoppas man att rekryterar någon med liknande profil som den som Färjestad tog in.
marre
Posts: 3142
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 21/22

Post by marre »

Själv känner jag mig riktigt orolig att Pea slutar.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

marre wrote: 23 Nov 2021, 15:02 Själv känner jag mig riktigt orolig att Pea slutar.
Det beror nog på vem som kommer in. Jag har varit mer orolig för den stagnation som man har haft de senaste 5 åren. I grunden skall man nog inte sitta alltför länge på samma post. 25 år är en väldigt lång tid. Jag vet inte om det är 25 eller 30 år som brukade renderade i en guldklocka. Jag hoppas att klubben ger honom något liknande för det har han förtjänat. Klubben har gjort det fantastiskt bra med en liten organisation och mycket ideellt arbete som gjort att man år efter år har haft en bättre trupp än vad man hade kunnat förvänta sig givet den ekonomin. Den nya klubbdirektörens främsta uppgift är att försöka hitta sätt att öka intäkterna med bibehållen kostnadsfokus. Kortsiktigt handlar det om saker som att få publiken att komma tillbaka till arenan, försöka hitta sätt att öka försäljningen i kiosker och barer och få in fler sponsorer eller åtminstone öka antalet företagsevents.
Last edited by p-play on 23 Nov 2021, 16:21, edited 1 time in total.
User avatar
ossian
Posts: 3590
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 21/22

Post by ossian »

Ett stort tack till Pea Israelsson. Omojligt att inte bli imponerad av hans ledarskap.
gvargo
Posts: 102
Joined: 25 Sep 2020, 18:02

Re: Silly Season 21/22

Post by gvargo »

marre wrote: 23 Nov 2021, 13:30 Vet iaf en som blir överlycklig nu ;)
Jag vet ingen som blev glad av det beskedet.
I hadd aller vorte aintjeli
Frantisek Pospisil
Posts: 1370
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 21/22

Post by Frantisek Pospisil »

Lite orolig blir man av detta besked. PeA har väl sina brister en han kan inte fråntas den eld han har för föreningen. Blir nog svårt hitta en liknande pyroman som kan leva AIK 24 timmar om dygnet.
Enda säkra är väl att efterträdaren blir en kvinna.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

Frantisek Pospisil wrote: 24 Nov 2021, 11:40 Lite orolig blir man av detta besked. PeA har väl sina brister en han kan inte fråntas den eld han har för föreningen. Blir nog svårt hitta en liknande pyroman som kan leva AIK 24 timmar om dygnet.
Enda säkra är väl att efterträdaren blir en kvinna.
Det kan ju finnas andra i organisationen som får lite friare tyglar och nu stiger fram. Det är helt klart en viktig rekrytering. Jag hoppas verkligen att man tar chansen och tittar bortom nejden och får in en person från näringslivet med marknadserfarenhet från ett större företag. Det värsta som kan hända är att man tar in en lokal föreningsperson som jobbat med lokalklubbar. Då kommer det att bli en försämring. Jag ser det här som en möjlighet till förändring för något måste hända. På den sportsliga sidan misslyckades man ju med att ersätta LJ på ett adekvat sätt, men har nu träffat rätt med Forsell. Förhoppningsvis får man tag i rätt person här.
User avatar
nr86
Posts: 5251
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 21/22

Post by nr86 »

Undrar om Linus Videll blir kvar i DIF efter att han anmält Smith och Ericsson för kränkande särbehandling. Ja soppan i DIF blir allt större och man börjar se varför klubben går som den gör just nu. Som några andra nämner så finns det en annan Linus i DIF som nog skulle må bra av ett miljöombyte. Skulle skadorna på Jayce och Adam visa sig bli både långvariga och återkommande måste vi agera. Oscar Lindberg visar framfötterna i khl trotts lång skadefrånvaro. Vilken dröm det vore att få hem honom! Vet att även Lindholm varit skadad men har noll koll på hans status. 2 centrar som skulle göra stor skillnad. Vet att denna säsongen är körd men nästa ….
marre
Posts: 3142
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 21/22

Post by marre »

Fast levererar inte Pär när han kommer tillbaka,kan allt hända.Ryska storklubbar sparkar ju ganska ofta importer.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

Det har ryktats att Videll varit på väg bort. Man förstår ju att det inte är spelartruppen som varit hela problemet där. De kanske inte har någon trupp för att gå långt i ett slutspel, men de borde åtminstone ett par lag efter sig. Jag kan tänka mig att det blir ohållbart för Djurgårdens sportchef så han åker nog snart. Det skall nog mycket till för att en spelare skall anmäla ledare för kränkande särbehandling även om Videll är i slutet på karriären och kanske inte behöver bry sig om framtida kontrakt.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 21/22

Post by Chippen »

Videll har inget att göra i vår klubb. En ångbåt bland racerbåtar. Tar ju fan en kvart för honom att ta sig från egna blå till offensiva blå.
Dessutom ser jag inte riktigt att någon klubb i SHL skulle vilja ha honom i truppen OM det visar sig att anmälan enbart har att göra med fråntagandet av C, som Dick påstår sig höra.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Empress
Posts: 6989
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 21/22

Post by Empress »

Chippen wrote: 24 Nov 2021, 17:02 Videll har inget att göra i vår klubb. En ångbåt bland racerbåtar. Tar ju fan en kvart för honom att ta sig från egna blå till offensiva blå.
Dessutom ser jag inte riktigt att någon klubb i SHL skulle vilja ha honom i truppen OM det visar sig att anmälan enbart har att göra med fråntagandet av C, som Dick påstår sig höra.
Tror Forre sitter extremt lugnt i båten. Trea i serien . Adam kanske tilbaka inom kort - tre/fyra juniorer som matchas hyfsat bra.

Precis som klubben vill ha det för en långsiktig utveckling.

Dessutom drar vi mindre och mindre folk till arenan så där finns inga extra pengar till spelare.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

Medlemsmöten brukar inte vara någon höjdare, men på Djurgårdens ikväll skulle man vilja närvara. :) Ruskigt vilket kaos det är i den klubben just nu. Sportchefen har kölhalats i ett par veckor nu, men det var verkligen inte populärt att göra en anmälan om kränkande särbehandling när man är en av klubbens bäst betalda spelare så nu är det Vidells tur att känna på det. :) Det måste finnas mer saker än kaptensbindeln för en person som stått ut med klimatet i Ryssland borde knappast reagera så här. Jag håller med om att det inte är så många SHL-klubbar som kan vara intresserade av att ta in Videll då han har kontrakt även för nästa år och inte riktigt passar in i högtempohockeyn som spelas i SHL.
Frantisek Pospisil
Posts: 1370
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 21/22

Post by Frantisek Pospisil »

Det där pratet om höghastighetshockey går jag inte en sekund på. Man behöver inte ha Söderlunds fart (se hur det gick för honom) för att platsa i SHL.
Bra exempel på låghastighetslok är bl.a. Liss, och den du själv, pplay dissat som både för gammal och för långsam, nämligen Patrik Karlkvist.

Är spelaren smart och placeringssäker duger dom gott utan raketfart.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

Frantisek Pospisil wrote: 24 Nov 2021, 19:50 Det där pratet om höghastighetshockey går jag inte en sekund på. Man behöver inte ha Söderlunds fart (se hur det gick för honom) för att platsa i SHL.
Bra exempel på låghastighetslok är bl.a. Liss, och den du själv, pplay dissat som både för gammal och för långsam, nämligen Patrik Karlkvist.

Är spelaren smart och placeringssäker duger dom gott utan raketfart.
Visst, Linus Karlsson är ett exempel på det. Karlkvist har fått en roll som passar honom i Oskarshamn. Han hade knappast fått den i någon annan klubb (förutom Timrå). Videll är en annan spelartyp.
lobo
Posts: 1522
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly Season 21/22

Post by lobo »

Johnsson förlängd till 2024
tror stenhårt på den

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
nr86
Posts: 5251
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 21/22

Post by nr86 »

Oj
Kul då han kommer mer och mer. Antar att det är lite klausuler i kontraktet men bra gjort av Forsell att knyta 2a centern i 2 år till.
Frantisek Pospisil
Posts: 1370
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 21/22

Post by Frantisek Pospisil »

Mycket bra,,, jag upprepar, mycket bra.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly Season 21/22

Post by Snuskhummern »

Kul med Johnsons förlängning han är verkligen säsongens största överraskning, även om en viss utveckling var väntad. Dock lär det betyda att vi knappast lär se Oscar Lindberg närmsta tiden - tänker jag. Bara hoppas på att Pär kommer tillbaka nästa säsong som lovat.
marre
Posts: 3142
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 21/22

Post by marre »

Varför inte Oscar?
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

Snuskhummern wrote: 25 Nov 2021, 22:07 Kul med Johnsons förlängning han är verkligen säsongens största överraskning, även om en viss utveckling var väntad. Dock lär det betyda att vi knappast lär se Oscar Lindberg närmsta tiden - tänker jag. Bara hoppas på att Pär kommer tillbaka nästa säsong som lovat.
Det är nog inga problem att ha tre toppcentrar i laget med tanke på att man går brett på materialet. Melker kan ju flytta ut på en kant. Huruvida man förlänger eller inte med Loibl ger nog klarare indikationer på vad som händer med de ovan nämnda.
marre
Posts: 3142
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 21/22

Post by marre »

Oscar,Pär,JJ,Lirre :D
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

Jag vill förlänga med Loibl då han tillför otroligt mycket, men inser också att det kan vara svårt då Sundsvik tar en plats högre upp i hierarkin nästa år och vi kanske behöver få in fler renodlade målskyttar ifall Hawryluk och Mascherin lämnar. Loibl är otroligt användbar. Så fort Mascherin är tillbaka så hoppas jag att han centrar den linan igen.
Schillgard
Posts: 27
Joined: 08 Apr 2020, 08:25

Re: Silly Season 21/22

Post by Schillgard »

John wrote: 19 May 2021, 18:25
Schillgard wrote: 19 May 2021, 12:59 Melker, Wingerli, Johnsson och Lindström/Sundsvik är väl inte en dålig centersida? Två potentiella landslagsspelare, JJ lär göra 30+ poäng, Lindström är etablerad SHL-spelare och Sundsvik är på väg upp.

Men avsaknaden av en "förstacenter" upprepas ju varje år som ett mantra, vilket gjordes också under guldåren (som heller inte erbjöd någon "förstacenter").
Det är bra mycket troligare att Johnson skickas härifrån än att han gör +30 poäng. Och då är det nog tyvärr ganska osannolikt att han byter klubb.
Härligt med två nya år! Och vi får väl se om han når 30+ pinnar eller inte.
User avatar
Miklosoft
Posts: 288
Joined: 16 Jun 2011, 12:13

Re: Silly Season 21/22

Post by Miklosoft »

Går Pea till Dif?
----Att bara prata med dem som tycker som en själv är grundreceptet för att bli riktigt dum i huvudet.---
User avatar
nr86
Posts: 5251
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 21/22

Post by nr86 »

Kul att Mascherin är tillbaka i full träning igen. Kan någon delge när han förväntas ingå i matchtruppen igen? Gissar att det rör sig om nästa vecka för att komma in i matchtempot. Bara att hålla tummarna för att han håller sig skadefri fortsättningsvis för lite orolig är man….
shaquille
Posts: 1950
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Silly Season 21/22

Post by shaquille »

Miklosoft wrote: 26 Nov 2021, 11:06 Går Pea till Dif?
Hur tänkte du nu ?
Post Reply