Silly Season 21/22

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Gargamel
Posts: 510
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly Season 21/22

Post by Gargamel »

Bob Probert wrote: 23 Mar 2021, 12:38
Gargamel wrote: 23 Mar 2021, 10:52
nr86 wrote: 23 Mar 2021, 08:34 Ingen Lundin hos oss. Det törs jag svära på. De spelare som Forsell kommer att värva från allsvenskan är unga hungriga spelare som ser sin chans att utvecklas och ta nästa kliv. Gillar Lööke i tik. En annan som gjort stort avtryck i år är Jonatan Harju. Vi kanske ska sno ännu en Lhf produkt 😂
Trist inställning du har.
Bättre plocka upp egna juniorer än att försöka sno Luleås.
Finns minst lika lovande spelare i J20.
Resonerade du likadant när ni signade Filip Gustavsson, Tim Söderlund, Lucas Wallmark, Petter Emanuelsson, eller när ni försökte ”sno” Pär Lindholm när han lirade i Karlskrona?
Jag fokuserar på vad AIK gör. Sedan kan du själv ta ansvar för vad Luleå gör istället för att insinuera att jag skulle gå deras ärenden.
Bob Probert
Posts: 255
Joined: 15 Jun 2011, 22:59

Re: Silly Season 21/22

Post by Bob Probert »

Du skriver i princip uteslutande negativt om AIK och i princip uteslutande positivt om Luleå och du tycker det är konstigt att jag ”insinuerar” att du är ett Luleå-fan?
Gargamel
Posts: 510
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly Season 21/22

Post by Gargamel »

Bob Probert wrote: 23 Mar 2021, 18:58 Du skriver i princip uteslutande negativt om AIK och i princip uteslutande positivt om Luleå och du tycker det är konstigt att jag ”insinuerar” att du är ett Luleå-fan?
Heja AIK! Hata Lulä!

Känns det bättre nu? :lol:
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Silly Season 21/22

Post by päran »

Gargamel wrote:
Bob Probert wrote: 23 Mar 2021, 18:58 Du skriver i princip uteslutande negativt om AIK och i princip uteslutande positivt om Luleå och du tycker det är konstigt att jag ”insinuerar” att du är ett Luleå-fan?
Heja AIK! Hata Lulä!

Känns det bättre nu? Image
Avslöjad! Ingen riktig AIK-supporter skulle skriva "Hata Luleå". Vi hatar bara ett lag! Image

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Bob Probert
Posts: 255
Joined: 15 Jun 2011, 22:59

Re: Silly Season 21/22

Post by Bob Probert »

Gargamel wrote: 23 Mar 2021, 19:06
Bob Probert wrote: 23 Mar 2021, 18:58 Du skriver i princip uteslutande negativt om AIK och i princip uteslutande positivt om Luleå och du tycker det är konstigt att jag ”insinuerar” att du är ett Luleå-fan?
Heja AIK! Hata Lulä!

Känns det bättre nu? :lol:
Känns varken till eller från. Har inget emot att diskutera med andra lags fans när det blir konstruktivt men när man som du mestadels sprider dynga och insinuerar saker som inte ens i närheten stämmer om AIK blir det mest tragiskt trollbeteende över det hela.
Gargamel
Posts: 510
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly Season 21/22

Post by Gargamel »

päran wrote: 23 Mar 2021, 19:18
Gargamel wrote:
Bob Probert wrote: 23 Mar 2021, 18:58 Du skriver i princip uteslutande negativt om AIK och i princip uteslutande positivt om Luleå och du tycker det är konstigt att jag ”insinuerar” att du är ett Luleå-fan?
Heja AIK! Hata Lulä!

Känns det bättre nu? Image
Avslöjad! Ingen riktig AIK-supporter skulle skriva "Hata Luleå". Vi hatar bara ett lag! Image

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Nja. Känns inte som om Löven är något riktigt hatlag längre jämfört med Luleå. Inte här bland alla skribenter som knappt har hår på pungen och än mindre sett någon tävlingsmatch mot spygrönt. :lol:
Gargamel
Posts: 510
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly Season 21/22

Post by Gargamel »

Bob Probert wrote: 23 Mar 2021, 19:23
Gargamel wrote: 23 Mar 2021, 19:06
Bob Probert wrote: 23 Mar 2021, 18:58 Du skriver i princip uteslutande negativt om AIK och i princip uteslutande positivt om Luleå och du tycker det är konstigt att jag ”insinuerar” att du är ett Luleå-fan?
Heja AIK! Hata Lulä!

Känns det bättre nu? :lol:
Känns varken till eller från. Har inget emot att diskutera med andra lags fans när det blir konstruktivt men när man som du mestadels sprider dynga och insinuerar saker som inte ens i närheten stämmer om AIK blir det mest tragiskt trollbeteende över det hela.
Jag har iaf inte sjunkit så lågt som du och börjat insinuera att du håller på något annat lag bara för att jag inte tycker som du.

Väx upp vet ja.
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 21/22

Post by marre »

Kan du inte stå för att du bara skriver skit om AIK hela tiden? Du verkar verkligen hata klubben.
User avatar
nr86
Posts: 5255
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 21/22

Post by nr86 »

Gargamel wrote: 23 Mar 2021, 10:52
nr86 wrote: 23 Mar 2021, 08:34 Ingen Lundin hos oss. Det törs jag svära på. De spelare som Forsell kommer att värva från allsvenskan är unga hungriga spelare som ser sin chans att utvecklas och ta nästa kliv. Gillar Lööke i tik. En annan som gjort stort avtryck i år är Jonatan Harju. Vi kanske ska sno ännu en Lhf produkt 😂
Trist inställning du har.
Bättre plocka upp egna juniorer än att försöka sno Luleås.
Finns minst lika lovande spelare i J20.
Förstår inte vad du menar?
Skulle våra j20 spelare som aik redan ha koll på ersätta Fröden och Berggren? Självklart kommer vi att scanna av allsvenskan och då är det mycket möjligt att spelaren råkar vara fostrad i en annan förening.
Bob Probert
Posts: 255
Joined: 15 Jun 2011, 22:59

Re: Silly Season 21/22

Post by Bob Probert »

Gargamel wrote: 23 Mar 2021, 19:36
Bob Probert wrote: 23 Mar 2021, 19:23
Gargamel wrote: 23 Mar 2021, 19:06
Bob Probert wrote: 23 Mar 2021, 18:58 Du skriver i princip uteslutande negativt om AIK och i princip uteslutande positivt om Luleå och du tycker det är konstigt att jag ”insinuerar” att du är ett Luleå-fan?
Heja AIK! Hata Lulä!

Känns det bättre nu? :lol:
Känns varken till eller från. Har inget emot att diskutera med andra lags fans när det blir konstruktivt men när man som du mestadels sprider dynga och insinuerar saker som inte ens i närheten stämmer om AIK blir det mest tragiskt trollbeteende över det hela.
Jag har iaf inte sjunkit så lågt som du och börjat insinuera att du håller på något annat lag bara för att jag inte tycker som du.

Väx upp vet ja.
Okej, du skriver endast skit om AIK och bara positivt om Luleå samt att ditt användarnamn ”Gargamel” är gamle Luleå-kult spelaren Stefan Jonssons smeknamn från Luleå, men du hejar på AIK. Makes sense. Vi lämnar det så👍🏿
Gargamel
Posts: 510
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly Season 21/22

Post by Gargamel »

Bob Probert wrote: 23 Mar 2021, 20:15
Gargamel wrote: 23 Mar 2021, 19:36
Bob Probert wrote: 23 Mar 2021, 19:23
Gargamel wrote: 23 Mar 2021, 19:06
Bob Probert wrote: 23 Mar 2021, 18:58 Du skriver i princip uteslutande negativt om AIK och i princip uteslutande positivt om Luleå och du tycker det är konstigt att jag ”insinuerar” att du är ett Luleå-fan?
Heja AIK! Hata Lulä!

Känns det bättre nu? :lol:
Känns varken till eller från. Har inget emot att diskutera med andra lags fans när det blir konstruktivt men när man som du mestadels sprider dynga och insinuerar saker som inte ens i närheten stämmer om AIK blir det mest tragiskt trollbeteende över det hela.
Jag har iaf inte sjunkit så lågt som du och börjat insinuera att du håller på något annat lag bara för att jag inte tycker som du.

Väx upp vet ja.
Okej, du skriver endast skit om AIK och bara positivt om Luleå samt att ditt användarnamn ”Gargamel” är gamle Luleå-kult spelaren Stefan Jonssons smeknamn från Luleå, men du hejar på AIK. Makes sense. Vi lämnar det så👍🏿
Wow... och Rob Probert har ju lika många framtänder som Emil Sylvegård, så med samma logik måste du väl vara en smyghök då??
:lol: Makes sense. Vi lämnar det så👍🏿

Fan, nästan så jag börjar förstå Lasse M... Stryker man inte medhårs jämnt så blir det jobbigt.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1471
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Silly Season 21/22

Post by Humlannitton »

Gargamel wrote: 23 Mar 2021, 19:28
päran wrote: 23 Mar 2021, 19:18
Gargamel wrote:
Bob Probert wrote: 23 Mar 2021, 18:58 Du skriver i princip uteslutande negativt om AIK och i princip uteslutande positivt om Luleå och du tycker det är konstigt att jag ”insinuerar” att du är ett Luleå-fan?
Heja AIK! Hata Lulä!

Känns det bättre nu? Image
Avslöjad! Ingen riktig AIK-supporter skulle skriva "Hata Luleå". Vi hatar bara ett lag! Image

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Nja. Känns inte som om Löven är något riktigt hatlag längre jämfört med Luleå. Inte här bland alla skribenter som knappt har hår på pungen och än mindre sett någon tävlingsmatch mot spygrönt. :lol:
Det här avslöjar dig mer än något annat. Groko-fansen vill SÅÅ GÄRNA vara hatade här, att det ska finnas en rivalitet. Du måste förstå att när de gulröda fansen kraxar pubertala hatramsor och NP svarar med ”Hata Löven”, så är det på fullaste allvar. Det finns inte en enda AIK:are som ser Luleå som något slags hot eller rival. Fan, de flesta känner fortfarande större rivalitet med Boden!

Luleå är som en irriterande finne på insidan av näsan.
Gargamel
Posts: 510
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly Season 21/22

Post by Gargamel »

Humlannitton wrote: 23 Mar 2021, 21:05
Gargamel wrote: 23 Mar 2021, 19:28
päran wrote: 23 Mar 2021, 19:18
Gargamel wrote:
Bob Probert wrote: 23 Mar 2021, 18:58 Du skriver i princip uteslutande negativt om AIK och i princip uteslutande positivt om Luleå och du tycker det är konstigt att jag ”insinuerar” att du är ett Luleå-fan?
Heja AIK! Hata Lulä!

Känns det bättre nu? Image
Avslöjad! Ingen riktig AIK-supporter skulle skriva "Hata Luleå". Vi hatar bara ett lag! Image

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Nja. Känns inte som om Löven är något riktigt hatlag längre jämfört med Luleå. Inte här bland alla skribenter som knappt har hår på pungen och än mindre sett någon tävlingsmatch mot spygrönt. :lol:
Det här avslöjar dig mer än något annat. Groko-fansen vill SÅÅ GÄRNA vara hatade här, att det ska finnas en rivalitet. Du måste förstå att när de gulröda fansen kraxar pubertala hatramsor och NP svarar med ”Hata Löven”, så är det på fullaste allvar. Det finns inte en enda AIK:are som ser Luleå som något slags hot eller rival. Fan, de flesta känner fortfarande större rivalitet med Boden!

Luleå är som en irriterande finne på insidan av näsan.
Berätta mer! Det där NP, vad är det för spännande förkortning??
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 21/22

Post by GroovyEd »

Mata inte trollet.
User avatar
Oliman
Posts: 344
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Silly Season 21/22

Post by Oliman »

Jag klickade in på en profil här och kryssade i rutan för "foe", sen dess har silly tråden blivit skönare för själen.
LeeGoren
Posts: 374
Joined: 04 Nov 2011, 00:10

Re: Silly Season 21/22

Post by LeeGoren »

Oliman wrote: 23 Mar 2021, 23:51 Jag klickade in på en profil här och kryssade i rutan för "foe", sen dess har silly tråden blivit skönare för själen.
Lika bra att göra det, så att tråden kan återgå till sitt syfte.
User avatar
haggloader
Posts: 703
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Silly Season 21/22

Post by haggloader »

Det låter på Forsell i NV som att en ska bort av Burström och Arvid Lundberg till nästa säsong.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1471
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Silly Season 21/22

Post by Humlannitton »

haggloader wrote: 24 Mar 2021, 12:42 Det låter på Forsell i NV som att en ska bort av Burström och Arvid Lundberg till nästa säsong.
Jag vill verkligen inte tappa Nisse. Hans utflykt är förlåten, alla måste få testa vingarna - men han känns extremt viktig som kulturbärare. Jag vill se honom spela ut hela sin karriär i Skellefteå AIK.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

Arvid L står nog först i den beslutskedjan. Vill han stanna och inte begär orimliga pengar så blir han kvar. Oscar Eriksson blir säkert utlånad en hel säsong direkt så att man slipper ta större delen av den lönekostnaden. Jag tycker att Burström är ojämn. När han är påkopplad och motiverad (läs: småelak) så är han bra i båda riktningarna, men vissa dagar är han mer än loj i försvarsspelet. Han är en bra spelare, men knappast på de lönenivåer som MrMadhawk nämnde att han hade nu. Kanske väljer man mellan honom och Lindholm som siste man in. Eller så tänker man sig kanske Forsfjäll t o m som sjunde back?

Lundberg -Pudas
Wilsby - Nilsson
Roos- Granberg
(Burström/Lindholm)-Forsfjäll
Salomonsson
Gargamel
Posts: 510
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly Season 21/22

Post by Gargamel »

Med Pudas in vore det en bättre match att prioritera Lundberg än Burström om man måste välja.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly Season 21/22

Post by Snuskhummern »

Gargamel wrote: 24 Mar 2021, 13:55 Med Pudas in vore det en bättre match att prioritera Lundberg än Burström om man måste välja.
Ja Burström räknas väl mer som en tvåvägsback med något mer fokus på det offensiva, medans Arvid är otroligt stabil i defensiven och skulle balansera backsidan mer. Prekärt om en angenämt läge för Forre.

Borde man inte kunna skriva ett typ 4-års avtal och betala en större portion av lönen under de två sista åren, när laget förhoppningsvis inte påverkas av en Corona-budget?
Frantisek Pospisil
Posts: 1377
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 21/22

Post by Frantisek Pospisil »

Känns sådär detta.
Lite av guldårens överflödsproblematik. Man får passa sig så det inte slår fel och ungdomarna sopas åt sidan och vi plötsligt målat in oss i ett hörn ur vilket vi inte tar oss ur om 6-7 år.
User avatar
haggloader
Posts: 703
Joined: 18 Jun 2011, 22:34

Re: Silly Season 21/22

Post by haggloader »

p-play wrote: 24 Mar 2021, 13:13 Arvid L står nog först i den beslutskedjan. Vill han stanna och inte begär orimliga pengar så blir han kvar. Oscar Eriksson blir säkert utlånad en hel säsong direkt så att man slipper ta större delen av den lönekostnaden. Jag tycker att Burström är ojämn. När han är påkopplad och motiverad (läs: småelak) så är han bra i båda riktningarna, men vissa dagar är han mer än loj i försvarsspelet. Han är en bra spelare, men knappast på de lönenivåer som MrMadhawk nämnde att han hade nu. Kanske väljer man mellan honom och Lindholm som siste man in. Eller så tänker man sig kanske Forsfjäll t o m som sjunde back?

Lundberg -Pudas
Wilsby - Nilsson
Roos- Granberg
(Burström/Lindholm)-Forsfjäll
Salomonsson
Vilken lönenivå hade Burström?
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1570
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Silly Season 21/22

Post by Dwight_Shrute »

haggloader wrote: 24 Mar 2021, 12:42 Det låter på Forsell i NV som att en ska bort av Burström och Arvid Lundberg till nästa säsong.
Fight to the death på vitbergsstugans tak?
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

Jag tycker inte att Burström ser så där jättemotiverad ut i vissa matcher och han är definitivt ingen ledande back som driver spelet i varenda match. Han kan vara väldigt bra i vissa matcher för att sedan vara allsvensk i nästa. Det kändes lite som att det blev en nytändning ifjol för honom när han fick gå center. Salomonsson kanske inte är redo för att ta en ordinarie plats redan nästa år, men det känns som att han och Forsfjäll bör vara högprioriterade. Burström har kanske förtjänat den lön han sitter på nu retroaktivt då han spelade några år med låg lön, men för att det skall bli en förlängning där så får han nog räkna med att gå ned rejält i lön. Jag tror inte att det är jättemånga klubbar som är intresserade av hans tjänster på nuvarande lönenivå. Lindholm är svårbedömd, men han har säkert ganska höga lönekrav som andra SHL-klubbar kan tillgodose då han är i en bättre ålder för utveckling. Om nu Klockare hamnar i Örebro så kan jag tänka mig att de plockar upp en sådan som Lindholm. Arvid L är det självklara valet av dessa om lönenivån är rimlig, men annars beror det nog på faktorer som bara ledningen känner till.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

haggloader wrote: 24 Mar 2021, 15:52
p-play wrote: 24 Mar 2021, 13:13 Arvid L står nog först i den beslutskedjan. Vill han stanna och inte begär orimliga pengar så blir han kvar. Oscar Eriksson blir säkert utlånad en hel säsong direkt så att man slipper ta större delen av den lönekostnaden. Jag tycker att Burström är ojämn. När han är påkopplad och motiverad (läs: småelak) så är han bra i båda riktningarna, men vissa dagar är han mer än loj i försvarsspelet. Han är en bra spelare, men knappast på de lönenivåer som MrMadhawk nämnde att han hade nu. Kanske väljer man mellan honom och Lindholm som siste man in. Eller så tänker man sig kanske Forsfjäll t o m som sjunde back?

Lundberg -Pudas
Wilsby - Nilsson
Roos- Granberg
(Burström/Lindholm)-Forsfjäll
Salomonsson
Vilken lönenivå hade Burström?
180' per månad enligt MrMadhawk och han brukar ha bra koll. Dessutom så tillkommer det bonusar utöver det.
User avatar
ossian
Posts: 3603
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 21/22

Post by ossian »

for hockeyspelare kommer att ga ned globalt eftersom manga foreningar har en risig ekonomi nu. Speciellt publiklag som Frolunda, HV och Farjestad drabbas. Det oppnar kanske upp for oss eftersom kopelagen inte kan hosta upp pa samma samma satt, bade i sorland och utlandet
User avatar
ossian
Posts: 3603
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 21/22

Post by ossian »

Lonerna for hockeyspelare...
Ripper83
Posts: 117
Joined: 31 May 2014, 08:39

Re: Silly Season 21/22

Post by Ripper83 »

Chippen wrote:
Trollet wrote: 21 Mar 2021, 13:56 Jimmie har ju stått i båset hos oss nån enstaka match. Däremot får man väl inte ha en tränarroll utan utbildning.
Visst får man tillgodoräkna sig en del av utbildning med aktiva år?
Tror inte det, men så länge man har en utbildningsplan så brukar man få dispens, vet att Jonas Rönnqvist och Thomas Berglund gick utbildningar över hela Sverige när dem började, satt på steg2 utbildningen i Haparanda med dem.

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 21/22

Post by Chippen »

Ripper83 wrote: 26 Mar 2021, 01:12
Chippen wrote:
Trollet wrote: 21 Mar 2021, 13:56 Jimmie har ju stått i båset hos oss nån enstaka match. Däremot får man väl inte ha en tränarroll utan utbildning.
Visst får man tillgodoräkna sig en del av utbildning med aktiva år?
Tror inte det, men så länge man har en utbildningsplan så brukar man få dispens, vet att Jonas Rönnqvist och Thomas Berglund gick utbildningar över hela Sverige när dem började, satt på steg2 utbildningen i Haparanda med dem.

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
Blandar kanske ihop med fotbollen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Post Reply