Silly Season 21/22

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Post Reply
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 21/22

Post by krysset »

Om vi landar Roos är jag nöjd. Väldigt bra med pucken och har bra skridskoåkning. Hörde på podden med Sanny och madhawk att bägge imponerades av honom.

Petter? Vissa vill ha bort honom hur hade det låtit om Petter vore klar för Luleå eller för Modo?
Gargamel
Posts: 510
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly Season 21/22

Post by Gargamel »

Bob Probert wrote: 16 Mar 2021, 23:03
Gargamel wrote: 16 Mar 2021, 18:48
Erwynn wrote: 16 Mar 2021, 16:59 Kim Johansson verkar vara klar för Luleå istället. Svider tydligen att Oskar Nilsson gör det så pass bra här att de ville säkra upp Johansson för att undvika ett liknande scenario. Hoppas vi skruvade upp prislappen en aning iaf.
Bara bra. Börjar bli lite pinsamt med hur många norrbottningar som plockas in till AIK, både i ledningen och i själva laget. Mer egenproducerat tack.
”Mer egenproducerat tack” 😂
Skratta på du. Det sluttande Modo-planet är redan här. Det går ett par år, sedan märker man att återväxten från egna juniorled dött ut, men gamla hemvändare värvade på nostalgi finns det gott om.
Bob Probert
Posts: 255
Joined: 15 Jun 2011, 22:59

Re: Silly Season 21/22

Post by Bob Probert »

Ja det var ett rätt komiskt citat med tanke på att vi ligger i topp (förmodligen 1:a) i hela SHL på vilket sätt du än räknar egenproducerat och har gjort det en lång tid. Långt ”före” Luleå bla.

Här kan du bla läsa om det från 2017 https://hockeysverige.se/2017/06/05/sa- ... verksamhet

https://hockeysverige.se/2017/06/01/har ... -produkter

Framtiden är såklart svår att sia om när det gäller hemvävt. Men juniorerna som kommer upp nu är mer intressanta än på väldigt länge efter några år av lite ”svagare” kullar.
Gargamel
Posts: 510
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly Season 21/22

Post by Gargamel »

Bob Probert wrote: 16 Mar 2021, 23:33 Ja det var ett rätt komiskt citat med tanke på att vi ligger i topp (förmodligen 1:a) i hela SHL på vilket sätt du än räknar egenproducerat och har gjort det en lång tid. Långt ”före” Luleå bla.

Här kan du bla läsa om det från 2017 https://hockeysverige.se/2017/06/05/sa- ... verksamhet

https://hockeysverige.se/2017/06/01/har ... -produkter

Framtiden är såklart svår att sia om när det gäller hemvävt. Men juniorerna som kommer upp nu är mer intressanta än på väldigt länge efter några år av lite ”svagare” kullar.
Nu är tyvärr 2021 och inte 2017.
User avatar
nr86
Posts: 5255
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 21/22

Post by nr86 »

Det är just det. Förstår du inte vad Probert menar? Efter en svacka kan vi förhoppningsvis skörda under kommande årskullar om de utvecklas som vår förhoppning är att de ska. Sedan är det riktigt synd att Corona slagit till mot hela landet. Vår klubb i synnerhet som inte kan konkurrera ekonomiskt med jättarna och måste förlita sig på att återväxten hela tiden fylls på kan få sig en törn. Men jag väljer att se positivt på läget. Det blåser framtidstro i Skellefteå efter Northwolts intåg och det vore väl inte dumt med en till sponsor till laget? Jag är laddad....😂
Bob Probert
Posts: 255
Joined: 15 Jun 2011, 22:59

Re: Silly Season 21/22

Post by Bob Probert »

Gargamel wrote: 17 Mar 2021, 07:49
Bob Probert wrote: 16 Mar 2021, 23:33 Ja det var ett rätt komiskt citat med tanke på att vi ligger i topp (förmodligen 1:a) i hela SHL på vilket sätt du än räknar egenproducerat och har gjort det en lång tid. Långt ”före” Luleå bla.

Här kan du bla läsa om det från 2017 https://hockeysverige.se/2017/06/05/sa- ... verksamhet

https://hockeysverige.se/2017/06/01/har ... -produkter

Framtiden är såklart svår att sia om när det gäller hemvävt. Men juniorerna som kommer upp nu är mer intressanta än på väldigt länge efter några år av lite ”svagare” kullar.
Nu är tyvärr 2021 och inte 2017.
Jo det är jag medveten om och som jag skriver ligger vi i topp (förmodligen 1:a) på vilket sätt man än räknar ”egenproducerat” även år 2021.

Därav blev din kommentar om ”egenproducerat” rätt komisk och tyder antingen på okunskap eller avundsjuka.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly Season 21/22

Post by Snuskhummern »

Sen så behöver man ju inte ha återväxt enbart från egna led även om det såklart är att föredra. Man kommer långt genom att kunna förädla spelare från tex. Allsvenskan och andra SHL-lag. Jag tycker också att prata om ett sluttande ”Modo-plan” samtidigt som vi har Berggren och Frödén i ligans topp tio blir otroligt konstigt.
king_louie
Posts: 544
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Silly Season 21/22

Post by king_louie »

krysset wrote: 16 Mar 2021, 23:14 Om vi landar Roos är jag nöjd. Väldigt bra med pucken och har bra skridskoåkning. Hörde på podden med Sanny och madhawk att bägge imponerades av honom.

Petter? Vissa vill ha bort honom hur hade det låtit om Petter vore klar för Luleå eller för Modo?
Ja Svensson skröt då upp Roos ordentligt i podden, ett kap av Skellefteå typ, blir spännande se.
Skulle Adam L komma också kan vi få en grym back-sida :-)
User avatar
nr86
Posts: 5255
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 21/22

Post by nr86 »

Hur seriöst är Adam ryktet egentligen? Visst han har inte förlängt kontraktet med Edmonton men att han skulle vända hem redan nu verkar riktigt långsökt. Han har många år kvar på andra sidan som toppback. Kanske något topplag ger ett förslag och då tror jag han stannar för att kunna vinna något. Men jag hade fel om Lindholm så jag kan ha fel om Adam också men det håller jag som högst osannolikt. Hoppas det stämmer med Roos då. Trodde att även Kim var klar men så var inte fallet då LHF kände att man var tvungen att agera då vi haft förmågan att förädla spelare från Norrbotten. Det sticker i ögonen på dem och kan man ju förstå:) Borde också klarna hur det blir med Nisse och Arvid den närmsta tiden.
Gargamel
Posts: 510
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly Season 21/22

Post by Gargamel »

Bob Probert wrote: 17 Mar 2021, 09:18
Gargamel wrote: 17 Mar 2021, 07:49
Bob Probert wrote: 16 Mar 2021, 23:33 Ja det var ett rätt komiskt citat med tanke på att vi ligger i topp (förmodligen 1:a) i hela SHL på vilket sätt du än räknar egenproducerat och har gjort det en lång tid. Långt ”före” Luleå bla.

Här kan du bla läsa om det från 2017 https://hockeysverige.se/2017/06/05/sa- ... verksamhet

https://hockeysverige.se/2017/06/01/har ... -produkter

Framtiden är såklart svår att sia om när det gäller hemvävt. Men juniorerna som kommer upp nu är mer intressanta än på väldigt länge efter några år av lite ”svagare” kullar.
Nu är tyvärr 2021 och inte 2017.
Jo det är jag medveten om och som jag skriver ligger vi i topp (förmodligen 1:a) på vilket sätt man än räknar ”egenproducerat” även år 2021.

Därav blev din kommentar om ”egenproducerat” rätt komisk och tyder antingen på okunskap eller avundsjuka.
Avundsjuk kan du vara själv. Jag har inga ambitioner om att konkurrera om en plats i laguppställningen vilket du kanske har. :lol:
king_louie
Posts: 544
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Silly Season 21/22

Post by king_louie »

nr86 wrote: 17 Mar 2021, 10:57 Hur seriöst är Adam ryktet egentligen? Visst han har inte förlängt kontraktet med Edmonton men att han skulle vända hem redan nu verkar riktigt långsökt. Han har många år kvar på andra sidan som toppback. Kanske något topplag ger ett förslag och då tror jag han stannar för att kunna vinna något. Men jag hade fel om Lindholm så jag kan ha fel om Adam också men det håller jag som högst osannolikt.
I Adams fall beror det helt på vad han vill själv, det är därför jag har lite hopp + att jag tror han är ganska hemmakär.
Är han less på flänga runt i NHL och vill hem så har han sitt på det torra, även om han skulle spela gratis hos oss kan han garanterat ställa mat på bordet för sig och sin familj så det räcker och blir över livet ut.
Eller så vill han stanna och försöka vill Stanley Cup, vem vet, vi får vänta och se.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 21/22

Post by Chippen »

-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
tsedoc
Posts: 19
Joined: 19 Jun 2011, 19:50

Re: Silly Season 21/22

Post by tsedoc »

Återvänder också ser det ut som:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... skelleftea

Expressen skriver detsamma:
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -till-shl/
De pratar om 4 års kontrakt
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly Season 21/22

Post by Snuskhummern »

Så jävla bra, en personlig favorit och exakt den sorts spelare man vill ha i laget.

Han är Jonathan Pudas! Han jobbar hårt varje kväll!
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 21/22

Post by GroovyEd »

Lulä kan få den där Jim Johansson eller vad han hette, för vi har Jonathan Pudas, Pudas!
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly Season 21/22

Post by svea_man »

Så jävla bra Pudas är kung... bara hoppas på Anton Lindholm nu så är backsippan riktigt bra..
zharky
Posts: 89
Joined: 26 Jul 2011, 07:50

Re: Silly Season 21/22

Post by zharky »

HAN HATAR BJÖRKLÖVEN!!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
"Det Carew gör med en fotboll gör jag med en apelsin" - Zlatan
Frantisek Pospisil
Posts: 1377
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 21/22

Post by Frantisek Pospisil »

Ha Ha Ha Ha, tamefaan oslagbart!!!!
Bara hoppas på Adam så är skrattfesten fullbordad.

Slutar med att vi får göra om Nisse till center för att rymma alla.
User avatar
nr86
Posts: 5255
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 21/22

Post by nr86 »

Det trodde jag inte skulle komma!
Backsidan ser mycket vass ut till kommande säsong med många spelskickliga backar som bidrar i offensiven. Undrar hur detta får för konsekvenser med lagbygget? Kan aldrig tro att Pudas är en billig spelare men och andra sidan brukar de långa kontrakten inte vara lika saftiga vad jag har hört. Måste beundra Forsell som verkar linda den ena profilspelaren efter varandra runt sina fingrar. Med det sagt har ju inte Melker kritat på något nytt ännu. Vi kommer att tappa Berggren och Fröden som båda varit billiga succéspelare och där blir det svårt att ersätta med samma pengar. Har kollat en del på allsvenskan nu på slutet och det finns en del spelare där som Forsell säkert har kollat in.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly Season 21/22

Post by Snuskhummern »

nr86 wrote: 18 Mar 2021, 11:36 Har kollat en del på allsvenskan nu på slutet och det finns en del spelare där som Forsell säkert har kollat in.
För nån som inte hängt med i AS-matcherna. Vilka skulle passa in bra som forwardsvärvningar?
Torsgatan
Posts: 943
Joined: 14 May 2020, 13:04

Re: Silly Season 21/22

Post by Torsgatan »

Vilken jävla lycka!
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 21/22

Post by Chippen »

Då har AIK gått ut med det.
Stanbar till 24/25
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Frantisek Pospisil
Posts: 1377
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 21/22

Post by Frantisek Pospisil »

Snuskhummern wrote: 18 Mar 2021, 11:49
nr86 wrote: 18 Mar 2021, 11:36 Har kollat en del på allsvenskan nu på slutet och det finns en del spelare där som Forsell säkert har kollat in.
För nån som inte hängt med i AS-matcherna. Vilka skulle passa in bra som forwardsvärvningar?
Lööke i TIK är ju någonting utanför det vanliga,,, om man undantar Dahlen. Lööke skulle vara en utmärkt ersättare för Frödén. Troligtvis blir det huggsexa om honom.
Finns egentligen en hel buss med talanger, men väldigt få som går in utan att Thomson behöver ta fram piskan.
När man glor på lag som Tingsryd, Almtuna, Solna, Västerås, Södertälje så frapperas man framförallt över hur otroligt dåligt tränade (fys) dom är. MoDo ska vi inte nämna ens. Där är det stopp i hjärnan när dom åkt till tekningscirkeln från båset.
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly Season 21/22

Post by Erwynn »

svea_man wrote:Så jävla bra Pudas är kung... bara hoppas på Anton Lindholm nu så är backsippan riktigt bra..
Ska nog inte hoppas alltför mycket på Lindholm. Han har inte tjänat nämnvärt med pengar ”over there” (40% påslag i skatten denna säsong bland annat) och tittar nog österut eller ner mot Alperna för att göra något år som ger cash.
Hata allt.
User avatar
nr86
Posts: 5255
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 21/22

Post by nr86 »

Mrmadhawk tycker vi redan nu har ett "dyrt" lag på papperet. Har vi råd med Nisse nu när Pudas och Granberg redan finns i laget. Räknar bort Lundberg som nog prövar lyckan utomlands. Hur går det med Melker och en fortsättning? Efter hans intåg så gjorde vi inte annat än vann matcher. Verkar vara riktigt bra för gruppen och lagmentaliteten. Riktigt kul med Pudas som bara han gör att fler går på matcherna. En stor profil som AIK och SHL fått in.
Men jag är rädd för att kulorna snart är slut.
User avatar
kopitar
Posts: 2508
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly Season 21/22

Post by kopitar »

nr86 wrote: 18 Mar 2021, 17:51 Mrmadhawk tycker vi redan nu har ett "dyrt" lag på papperet. Har vi råd med Nisse nu när Pudas och Granberg redan finns i laget. Räknar bort Lundberg som nog prövar lyckan utomlands. Hur går det med Melker och en fortsättning? Efter hans intåg så gjorde vi inte annat än vann matcher. Verkar vara riktigt bra för gruppen och lagmentaliteten. Riktigt kul med Pudas som bara han gör att fler går på matcherna. En stor profil som AIK och SHL fått in.
Men jag är rädd för att kulorna snart är slut.
Snart pröjsar Northvolt laget.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 21/22

Post by nishog04 »

Jösses!
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Silly Season 21/22

Post by GroovyEd »

Jag är inte ett dugg orolig. Forre vet vad han gör.
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 21/22

Post by marre »

Tror nog Forre har mer koll än skåningen.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 21/22

Post by p-play »

Gargamel wrote: 16 Mar 2021, 23:22
Bob Probert wrote: 16 Mar 2021, 23:03
Gargamel wrote: 16 Mar 2021, 18:48
Erwynn wrote: 16 Mar 2021, 16:59 Kim Johansson verkar vara klar för Luleå istället. Svider tydligen att Oskar Nilsson gör det så pass bra här att de ville säkra upp Johansson för att undvika ett liknande scenario. Hoppas vi skruvade upp prislappen en aning iaf.
Bara bra. Börjar bli lite pinsamt med hur många norrbottningar som plockas in till AIK, både i ledningen och i själva laget. Mer egenproducerat tack.
”Mer egenproducerat tack” 😂
Skratta på du. Det sluttande Modo-planet är redan här. Det går ett par år, sedan märker man att återväxten från egna juniorled dött ut, men gamla hemvändare värvade på nostalgi finns det gott om.
Det såg ut som att vi skulle gå samma väg som Modo under Lindgren som sportchef, men Forsell har definitivt vänt på det. Värvningarna i år har varit bra, t o m Morley som visat i Linköping att han är en bra spelare. Det är liksom inte Forsells fel att tränarna vägrade spela honom i hans rätta position. Oskar Nilsson has visat sig vara en jättebra värvning. Personligen trodde jag inte att det skulle falla alltför väl ut då hans defensiv i Oskarshamn lämnade mycket i övrigt att önska. Det finns även en avgörande skillnad med Modo-fallet och det är att många av de som nu återvänder gör det när de är i sin "prime" med utveckling kvar. Spelare som har varit rollspelare i NHL och spelat där många säsonger och är lite äldre har ofta svårt att ställa om och bli offensiva spetsspelare igen när de återvänder. Jag tycker att man t ex kan se på Melker att han är en lite annan spelartyp nu än jämfört med när han lämnade. Hans spelartyp var dock enormt välkommen då det var det vi saknade. Arvid L är så pass bra att det kanske öppnar upp sig något i NHL. Han skulle klara av spelet bra där. Oskar Nilsson kanske lämnar för Schweiz nu när Pudas kommer? Med tanke på ekonomin och vilka spelare som kommit in så kanske det är tveksamt om man ens har råd att komplettera med de mest eftertraktade allsvenska spelarna utan man kanske får söka i skiktet under bland talanger och "sleepers". Jag har inte sett speciellt många allsvenska matcher den här säsongen efter jul, men följde Löven, Timrå och Södertälje innan. Lööke har väl ryktats till Leksand och Olesen till Brynäs. Christopher Bengtsson tycker jag nästan alltid sticker ut, men han verkar också vara skadebenägen. Måns Lindbäck är en fjärdelinespelare i SHL nästa år, men knappast hos oss då vi redan har fullt där. Sebastian Hartmann är en oöm spelartyp som gör mycket nytta som kanske skulle kunna vara en bra utvecklingsvärvning. Viktor Lodin har mycket talang, men Peas värdegrundsarbete är nog inte riktigt kompatibelt där. Linus Karlsson är en spelare som det snackas mycket om, men jag har inte följt Karlskoga så där får någon annan uttala sig. Det är för övrigt kul att se att det verkar lossna för Oskar Stål Lyrenäs. Jag har alltid tyckt att han har potential. Han kändes dock inte redo för SHL i de matcher jag såg honom innan jul.
Post Reply