Silly Season 21/22

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Gargamel
Posts: 510
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly Season 21/22

Post by Gargamel »

nr86 wrote: 04 Mar 2021, 17:12 Följer man Robin på twitter skriver han att aik och Ogge aldrig varit så nära en återkomst sedan han lämnade 2013. Även Kim Johansson nu i hästen ska vara aktuell. Vilket snuskigt lag vi skulle få om vi hade Ogge och Pär som 1a och 2a centrar. Sundsvik och Linus som 3e och 4e. Oj oj
Sanningshalten kanske är låg men surras gör det och bara det är kul😀
Så ännu en back från norrbotten och LHF på väg till AIK?
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1564
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Silly Season 21/22

Post by Dwight_Shrute »

Gargamel wrote: 04 Mar 2021, 15:32 Hört att man tittar på ett möjligt upplägg med totalt sex tränare där ingen är huvudtränare utan alla skall samarbeta tillsammans. Varje tränare tar hand om en position, precis som målvaktstränaren fungerar idag som blir en del av tränarsextetten:

målvaktstränare
högerbackstränare
vänsterbackstränare
högerforwardstränare
vänsterforwardstränare
centerforwardstränare

Tydligen skall AIK vara först i världen med det här upplägget och därmed världsledande.
Ja, man jobbar också med ett koncept där alla spelare i laget har en egen tränare och att dessa har en huvudtränare över sig som ansvarar för hela alla målvakter, alla backar och alla forwards. Sen kommer en tränare anställas för att hålla ordning över dessa tre huvudtränare, ta presskonferenser och se till att det finns fika på fredagarna.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly Season 21/22

Post by Snuskhummern »

Ska vi anta att Broberg gör sorti när man nu hugger på Kim Johansson. Granberg gissar jag inte blir kvar heller med tanke på hans saftiga lön och dom poster vi ska fylla nästa säsong.
Frantisek Pospisil
Posts: 1370
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 21/22

Post by Frantisek Pospisil »

Sillyn har verkligen nått toppen just nu.
Ska man tro på alla som är på ingång så betyder det att minst en kedja är förlorad.

Senaste jag hörde är att Åkerman köpt hus i stan, Strandgatan är det visst.

Märkligt detta Klockarerykte. Precis som Forsell säger att han vill ha kvar Stefan så ryktas han bort här på detta forum. Skönt veta att folk här inne vet mer än Forsell.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly Season 21/22

Post by nishog04 »

GroovyEd wrote: 04 Mar 2021, 10:25 Svaret är väl uppenbart - Pour some sugar on me.
Låten som strippor världen över använder mest, har jag läst någon gång :lol:
Last edited by nishog04 on 04 Mar 2021, 18:47, edited 1 time in total.
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly Season 21/22

Post by ante08 »

Frantisek Pospisil wrote: 04 Mar 2021, 18:38 Sillyn har verkligen nått toppen just nu.
Ska man tro på alla som är på ingång så betyder det att minst en kedja är förlorad.

Senaste jag hörde är att Åkerman köpt hus i stan, Strandgatan är det visst.

Märkligt detta Klockarerykte. Precis som Forsell säger att han vill ha kvar Stefan så ryktas han bort här på detta forum. Skönt veta att folk här inne vet mer än Forsell.
Enligt Sportbladets uppgifter talar det mesta för att inte heller Stefan Klockare kvar kommande säsong.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -med-rival
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 21/22

Post by krysset »

Jag hade rätt om Manuel Ågren. Den fd Luleå backen har jag noll koll på. Sett att han gjort mycket poäng.
Gargamel
Posts: 510
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly Season 21/22

Post by Gargamel »

Frantisek Pospisil wrote: 04 Mar 2021, 18:38 Sillyn har verkligen nått toppen just nu.
Ska man tro på alla som är på ingång så betyder det att minst en kedja är förlorad.

Senaste jag hörde är att Åkerman köpt hus i stan, Strandgatan är det visst.

Märkligt detta Klockarerykte. Precis som Forsell säger att han vill ha kvar Stefan så ryktas han bort här på detta forum. Skönt veta att folk här inne vet mer än Forsell.
Åkerman är klar som vänsterbackstränare.
marre
Posts: 3142
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 21/22

Post by marre »

Nån som har koll på Kim?
Frantisek Pospisil
Posts: 1370
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 21/22

Post by Frantisek Pospisil »

Känns som Albin Eriksson snart dyker upp i tråden.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 21/22

Post by krysset »

Men skulle dessa två spelare som norran skriver om vara vansinne? Vad tyckte folk om Oskar Nilsson när han presenterades?

Det har skrikits hela säsongen om att vi måste ha en huvudtränare.
User avatar
nr86
Posts: 5251
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 21/22

Post by nr86 »

Kim känns spännande men om man jämför med Oskar Nilsson så hade Oskar en säsong i shl i benen innan han kom till oss. På den punkten är Kim ett oprövat kort. Men han har utvecklingspotential helt klart. Bara 22 år gammal. Men hur blir det med klockare? Om vi får en ny huvudtränare efter Hedlund tycker jag det vore bra om Klockare stannade kvar. Men man undrar hur vi ligger till med samtalen med de utgående backkontrakten. Om jag får rangordna som jag tror med den mest troliga att behålla ser det ut som följer.
1 Burström
2 Granberg
3 Lundberg
Räknar bort Andersson då AIK redan visat att man inte tror på honom med de få chanser man gett honom.
Nilsson Wilsby
Burström Granberg
Kim Ny
Junior
Räknar med att Lundberg drar och tjänar pengar.
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly Season 21/22

Post by Erwynn »

krysset wrote:Jag hade rätt om Manuel Ågren. Den fd Luleå backen har jag noll koll på. Sett att han gjort mycket poäng.
Inte läst om detta någonstans utöver ditt inlägg och omnämnandet på Norran. Finns det något mer att gå på eller är det direktlinje mellan forumet och hockeybloggen? Blir kämpigt för dom i vår/sommar isf
Hata allt.
Ripper83
Posts: 117
Joined: 31 May 2014, 08:39

Re: Silly Season 21/22

Post by Ripper83 »

Vilka hemvändande/tidigare spelare kan vara aktuella?
Erixon?
Lundberg?
Heed?
Lindholm?
Rundblad?
PEB?
Lindberg?


Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

marre
Posts: 3142
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly Season 21/22

Post by marre »

Heed har ju sålt huset.Lär hamna där han får högst lön.
Gargamel
Posts: 510
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly Season 21/22

Post by Gargamel »

nr86 wrote: 05 Mar 2021, 10:27 Kim känns spännande men om man jämför med Oskar Nilsson så hade Oskar en säsong i shl i benen innan han kom till oss. På den punkten är Kim ett oprövat kort. Men han har utvecklingspotential helt klart. Bara 22 år gammal. Men hur blir det med klockare? Om vi får en ny huvudtränare efter Hedlund tycker jag det vore bra om Klockare stannade kvar. Men man undrar hur vi ligger till med samtalen med de utgående backkontrakten. Om jag får rangordna som jag tror med den mest troliga att behålla ser det ut som följer.
1 Burström
2 Granberg
3 Lundberg
Räknar bort Andersson då AIK redan visat att man inte tror på honom med de få chanser man gett honom.
Nilsson Wilsby
Burström Granberg
Kim Ny
Junior
Räknar med att Lundberg drar och tjänar pengar.
Inga egna juniorer att plocka upp längre till backsidan i AIK? Halva uppställningen från Norrbotten. :lol:
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly Season 21/22

Post by Snuskhummern »

Oskar Eriksson, Måns Forsfjäll och Elias Salomonsson lär alla få vädra speltid. De två sistnämnda är väl något större talanger och några som kan bli riktigt bra.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 21/22

Post by krysset »

Erwynn wrote: 05 Mar 2021, 11:08
krysset wrote:Jag hade rätt om Manuel Ågren. Den fd Luleå backen har jag noll koll på. Sett att han gjort mycket poäng.
Inte läst om detta någonstans utöver ditt inlägg och omnämnandet på Norran. Finns det något mer att gå på eller är det direktlinje mellan forumet och hockeybloggen? Blir kämpigt för dom i vår/sommar isf
Så du tror att Norran kollar i forumet och att forumet är deras källa?

Tror du att jag skulle kunna kontakta norran och påstå att den är på gång och då skriver norran?

De källor jag har väljer jag givetvis att inte hänga ut.

Norran tror jag trots allt har något på fötterna innan de skriver saker.

Jag är ganska övertygad om en spelare fått förfrågan av en klubb så brukar kretsen runt spelaren veta. Tyvärr så brukar det då läcka och på så sätt får till slut media nys om det hela.

När det gäller AIK så har spelare via agenter fått frågan hur det ser ut kommande säsong. Det blir en dialog. Att det sedan leder till påskrift är ju inte alltid fallet. Saker beror ju mycket på vilka spelare som man själv kommer behålla.

Vi har nog en hel del forwardsplstser att fylla.
Kiskiinen, Fröden, Berggren ev Wingerli. Melker?

Det vore mycket konstigt om inte AIK har hört sig för om kanske en handfull spelare utifrån och kollat med agenter hur det ser ut för vissa spelare. I samma veva får de även veta om andra spelare dvs agenten slänger ut krokar.

Här är jag övertygad om att i Forsells kollegieblock finns bl a Ågrens namn.

Mr Madhawk är en duktig herre men han lägger bara ut om han är först. Han är ofta först och det beror på att han förmodligen har många kontakter och att det är hans jobb. Tror att han till och med skulle kunna jobba som assistent åt någon sportchef, så mycket kontakter har han. Avslöjar han sina källor? Skulle Norran avslöja sina källor?
Skulle du avslöja dina källor?

En liten fundering. Tänk om någon av våra burväktare skulle lämna pga klausul?
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly Season 21/22

Post by ante08 »

Klart att Lasse Marklund och AIK går skilda vägar.
– Vi har gjort en omorganisation i föreningen och strukturerat om. Det har gjort att vi går åt varsitt håll, säger klubbdirektören Pea Israelsson till Norran.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 21/22

Post by krysset »

Intressant med Marklund. Undrar vad som händer där. Han har väl säkert en stor del i framgångarna.

Byter förening? Borde väl vara intressant för andra klubbar. Bra cv

Spelare på elitnivå
Arbetat i Västerbottens ishockeyförbund
Sportchef i AIK
ASS tränare i a laget
Juniortränare i AIK
Hockeyförälder

Vad är hans styrkor? Har noll koll på honom.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 21/22

Post by Chippen »

krysset wrote: 05 Mar 2021, 14:25 Intressant med Marklund. Undrar vad som händer där. Han har väl säkert en stor del i framgångarna.

Byter förening? Borde väl vara intressant för andra klubbar. Bra cv

Spelare på elitnivå
Arbetat i Västerbottens ishockeyförbund
Sportchef i AIK
ASS tränare i a laget
Juniortränare i AIK
Hockeyförälder

Vad är hans styrkor? Har noll koll på honom.
Det är väl ungefär skitsamma vad han ska ha för styrkor då numera är på minuskontot?
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 21/22

Post by krysset »

Ingen aning om vad orsaken till skilda vägar är mellan AIK och Marklund.

Hoppas dock att man satsar på juniorsidan så att vi får fram spelare.
Frantisek Pospisil
Posts: 1370
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 21/22

Post by Frantisek Pospisil »

krysset wrote: 05 Mar 2021, 14:25 Intressant med Marklund. Undrar vad som händer där. Han har väl säkert en stor del i framgångarna.

Byter förening? Borde väl vara intressant för andra klubbar. Bra cv

Spelare på elitnivå
Arbetat i Västerbottens ishockeyförbund
Sportchef i AIK
ASS tränare i a laget
Juniortränare i AIK
Hockeyförälder

Vad är hans styrkor? Har noll koll på honom.
Bästa och rättvisaste tränaren jag haft, så min son.

Min ide är att Lasse som alltid varit frispråkig sagt vad han tycker åsså har PeA dragit i värdegrundssnöret.
Stor förlust i mina ögon,,,,, mycket stor.
Chippen
Posts: 14237
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 21/22

Post by Chippen »

https://hockeynews.se/articles/18964/

Klart att Ohlsson lämnar DIF.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly Season 21/22

Post by Erwynn »

krysset wrote:
Erwynn wrote: 05 Mar 2021, 11:08
krysset wrote:Jag hade rätt om Manuel Ågren. Den fd Luleå backen har jag noll koll på. Sett att han gjort mycket poäng.
Inte läst om detta någonstans utöver ditt inlägg och omnämnandet på Norran. Finns det något mer att gå på eller är det direktlinje mellan forumet och hockeybloggen? Blir kämpigt för dom i vår/sommar isf
Så du tror att Norran kollar i forumet och att forumet är deras källa?

Tror du att jag skulle kunna kontakta norran och påstå att den är på gång och då skriver norran?

De källor jag har väljer jag givetvis att inte hänga ut.

Norran tror jag trots allt har något på fötterna innan de skriver saker.

Jag är ganska övertygad om en spelare fått förfrågan av en klubb så brukar kretsen runt spelaren veta. Tyvärr så brukar det då läcka och på så sätt får till slut media nys om det hela.

När det gäller AIK så har spelare via agenter fått frågan hur det ser ut kommande säsong. Det blir en dialog. Att det sedan leder till påskrift är ju inte alltid fallet. Saker beror ju mycket på vilka spelare som man själv kommer behålla.

Vi har nog en hel del forwardsplstser att fylla.
Kiskiinen, Fröden, Berggren ev Wingerli. Melker?

Det vore mycket konstigt om inte AIK har hört sig för om kanske en handfull spelare utifrån och kollat med agenter hur det ser ut för vissa spelare. I samma veva får de även veta om andra spelare dvs agenten slänger ut krokar.

Här är jag övertygad om att i Forsells kollegieblock finns bl a Ågrens namn.

Mr Madhawk är en duktig herre men han lägger bara ut om han är först. Han är ofta först och det beror på att han förmodligen har många kontakter och att det är hans jobb. Tror att han till och med skulle kunna jobba som assistent åt någon sportchef, så mycket kontakter har han. Avslöjar han sina källor? Skulle Norran avslöja sina källor?
Skulle du avslöja dina källor?

En liten fundering. Tänk om någon av våra burväktare skulle lämna pga klausul?
Tog du åt dig personligen av vad som skrivs på ett anonymt forum? Orkar inte svara hela inlägget men att norran bara skriver om de har något att gå på stämmer väl delvis då man ofta är sist av alla med nyheter. Men ändå får man det inte alltid rätt, Pär senast t.ex. där man två dagar efter alla andra gick ut med nyheten och skulle vara edge med att det bara rör sig om ett kort kontrakt.

Hata allt.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 21/22

Post by krysset »

Att Djurgården gått ut med att Ohlsson lämnar efter säsongen tyder på att han är klar för annan klubb. Tror att han kommer att vara bra här. Men sedan beror ju mycket på vad han kommer att ha för material.

Förvånar mig inte om ännu en hemvändare från andra sidan Atlanten dyker upp. Forsell har varit duktig på den biten.
persson82
Posts: 653
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Silly Season 21/22

Post by persson82 »

krysset wrote: 07 Mar 2021, 02:19 Att Djurgården gått ut med att Ohlsson lämnar efter säsongen tyder på att han är klar för annan klubb. Tror att han kommer att vara bra här. Men sedan beror ju mycket på vad han kommer att ha för material.

Förvånar mig inte om ännu en hemvändare från andra sidan Atlanten dyker upp. Forsell har varit duktig på den biten.
Jag har en känsla av att Anton L, bellemare och ogge är tillbaka
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Silly Season 21/22

Post by Skidrow »

persson82 wrote: 07 Mar 2021, 08:46
krysset wrote: 07 Mar 2021, 02:19 Att Djurgården gått ut med att Ohlsson lämnar efter säsongen tyder på att han är klar för annan klubb. Tror att han kommer att vara bra här. Men sedan beror ju mycket på vad han kommer att ha för material.

Förvånar mig inte om ännu en hemvändare från andra sidan Atlanten dyker upp. Forsell har varit duktig på den biten.
Jag har en känsla av att Anton L, bellemare och ogge är tillbaka
Jag skulle inte klaga :)
persson82
Posts: 653
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Silly Season 21/22

Post by persson82 »

Skidrow wrote: 07 Mar 2021, 12:28
persson82 wrote: 07 Mar 2021, 08:46
krysset wrote: 07 Mar 2021, 02:19 Att Djurgården gått ut med att Ohlsson lämnar efter säsongen tyder på att han är klar för annan klubb. Tror att han kommer att vara bra här. Men sedan beror ju mycket på vad han kommer att ha för material.

Förvånar mig inte om ännu en hemvändare från andra sidan Atlanten dyker upp. Forsell har varit duktig på den biten.
Jag har en känsla av att Anton L, bellemare och ogge är tillbaka
Jag skulle inte klaga :)
Får vi tebax 2 av 3 så skulle det vara helt okej 👌
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Silly Season 21/22

Post by bsa »

Återvändare är en balans, många har varit sämre än när de åkte, både i AIK & i plast. AIK har inte råd med hur många som helst. Det var nog en del av början på MODOs ras. Men det fanns många fler som tron på att AIKs framgångar var Forsbergs förtjänst, fast det var snarare trots Forsberg AIK var bra.
Rätt återvändare i lämplig mängd ja, men tappa inte den röda tråden.
Post Reply