Spelschemat

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Spelschemat

Post by Skidrow »

Förstår inte varför har vi match på Lördag och Söndag till veckan? vi är ju inte efter på matcher?
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Spelschemat

Post by bsa »

Första derbyt flyttat för att kunna spela inför publik. Smart men sant.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Spelschemat

Post by Chippen »

Allt har med coronaflyttningar att göra.
Luleå skulle spelat Lör-sön denn vecka och även nästa.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Spelschemat

Post by Skidrow »

Känns lite tufft att AIK bara spelar 5 matcher i Mars före slutspelet i April.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Spelschemat

Post by krysset »

Spelschemat har blivit galet för många lag. Om vi skulle haft tätt med matcher på kort tid så hade ev skador kunnat göra så spelare missar väldigt många matcher.
Vi får försöka se det positiva. Vet att det är bättre med jämn ström av matcher men vi kanske lärt oss hur vi ska bevara ev form.

Rättvist schema har det väl inte blivit för något lag. Inget som vi kan påverka.

Kul med slutspel och skulle vi nå semi så tycker jag att det är bra med tanke på hur det såg ut före jul. Jag tror att flera lag än någonsin har chansen. Det lag som har målvakt i bäst form har chansen tillsammans med att slippa skador på nyckelspelare.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Spelschemat

Post by Skidrow »

Undrar om AIK funderar på att försöks få någon träningsmatch mot något lag.
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1570
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Spelschemat

Post by Dwight_Shrute »

Jahaja. Då skjuter vi på slutspelet pga att Miffona, Brynäs och ett par andra haft "coronautbrott" i laget (när nyckelspelare varit skadade och formen varit dålig). Ursäkta. Klart att det kan ha varit så, men med tanke på vilka jävla rövare som styr vissa lag så blir man minst sagt misstänksam.

Trist med tanke på vår form, men också för att vi får ett upphåll i matchandet och vi vet ju alla hur vi sett ut efter uppehåll... :-(

Men, det är klart att man måste prioritera såhär och skjuta på slutspelet. Om vi har tur kanske det kan få komma liiiiite publik till och med. Biljettprisidé: man måste köpa biljett för stolen man sitter på samt angränsande stolar, som måste stå tomma på grund av restriktionerna.

Hoppas verkligen INTE att vi träningsmatchar mot Löven, som jag hörde rykten om häromdagen.. De behöver ha sin skitform med sig in i slutspelet..
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Spelschemat

Post by GroovyEd »

Jag tycker att snart borde Malmö bara få lämna WO de matcher de missar. Vad är det, tredje utbrottet som ställer till det för spelschemat?
Frantisek Pospisil
Posts: 1377
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Spelschemat

Post by Frantisek Pospisil »

Tack Malmö.
Där rök min chans att få se en match live denna säsong.
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1570
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Spelschemat

Post by Dwight_Shrute »

GroovyEd wrote: 10 Mar 2021, 12:12 Jag tycker att snart borde Malmö bara få lämna WO de matcher de missar. Vad är det, tredje utbrottet som ställer till det för spelschemat?
Ja, det är ganska sjukt..Brynäs har ju också varit väldigt "drabbade"..om det handlar om att man slarvat med restriktionerna så är ju det i sig en sak som bör rendera i någon slags straff med tanke på att detta inte varit några bekymmer för andra lag i samma utsträckning..
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Spelschemat

Post by krysset »

Västerbotten har ju sista veckorna varit mest drabbat av Corona,även Norrbotten. Statistiskt borde personer "runt" Vi,Luleå och Löven vara sjuka ofta.
Löven har dessutom folk som regelbundet kommit dit och på så sätt gjort onödiga resor. De har ledare som åker till Skellefteå och Haparanda, vi har ledare som åker till Piteå etc. Vårat lag och de andra två har givetvis folk som måste handla fara med ungarna och på så sätt kanske inte kan vara helt iisolerad varje gång. Det har varit lite smitta i dessa lag.

Snart kommer väl lag att misstänka att de nordliga lagen har gått före i kön och redan vaccinerat sig? Jag vet att AIK tydligen hade många so hade antikroppar men "runt" laget kan ju vara "vem somhelst" i kommunen.

Fattar inte hockeyfolket att detta drabbar alla om man blir "sjuk" ofta och just när man har viktig match?

Kanske doktor Karin och låt säga Oscar Nilsson samt Jonte Berggren kunde ha över weben ha ett möte med berörda klubbar somhela tide är sjuka,

Kanske är det som jag läste i början av pandemin där det stod någonstans att snusare hade inte lika enkelt att bli sjuk.

Nu kom en idé som borde genomföras. Tillverka ett snus som heter Oskars. Sedan kan ju man ha en sort som heter Hellqvist. Vi kan ha eet light portsionssnus som heter Dick eller Rhödon eller Sylvergårds blandning och i stort sett innehåller smaker av viol.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Spelschemat

Post by krysset »

Om min sambo skulle springa på champangnepartyn eller kuta runt på olika reor etc så skulle då hennes chef och arbetskamrater kalla in henne och hon skulle få en rejäl prick.

Att Löven klarat sig beror på att ingen vill väl vara i närheten av dem och att de heller inte under matcjcher är så nära motståndarna.
Frantisek Pospisil
Posts: 1377
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Spelschemat

Post by Frantisek Pospisil »

Köper Oscars snus omedelbart, bara det smakar rappé.
Axelssons snus kommer jag inte att röra då det förmodligen är nikotinfritt (läs menlöst).
ante08
Posts: 2554
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Spelschemat

Post by ante08 »

Grundserien förlängs till den 31 mars.
AIK-Malmö: spelas fredagen den 26 mars 18:00.
https://www.shl.se/article/0klvakm6h-40 ... avslutning
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1570
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Spelschemat

Post by Dwight_Shrute »

..sitter och tittar på tabellen. Med tanke på form och antal matcher kvar så ser det i mina ögon ut som att det är troligt att vi får Luleå eller Frölunda i kvarten. Leksand har bra form och verkar hittat rätt balans i laget. Luleå och Frölunda ser jävulskt svaga ut, båda två. Att Frölunda vann mot Oskarshamn var rätt så chockerande med tanke på hur matchen såg ut - Frölunda var aldrig riktigt med i matchen och såg lika håglösa ut som de gjorde mot Brynäs. Ännu mer, till och med. Luleå verkar också smittats av samma sjuka och har sett extremt bleka ut under lång tid.

Ganska säker på att Frölunda får ihop grejjerna till slutspelet. Inte alls lika säker på Lulä, dom är trots allt ett loserlag med en ganska så inkissad förlorarmentalitet. ;-)

Såhär tror jag det slutar:

3. AIK -> 3 matcher kvar (IKO, FBK, MIF) -> Tips: +7 p -> Slutpoäng 93
4. Leksand -> 5 matcher kvar (IKO, LHF, HV, RBK, MIF) -> Tips: +10 p -> Slutpoäng: 89
5. Örebro -> 2 matcher kvar (FBK, MIF) -> Tips: +4 p -> Slutpoäng: 88
6. Luleå -> 4 matcher kvar (LIF, MIF, HV, LHC) -> Tips: +5 p -> Slutpoäng: 84
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7. Frölunda -> 2 matcher kvar (VÄX, VÄX) -> Tips: +2 p -> Slutpoäng: 83

Förmodade kvartsfinaler:

Växjö - Färjestad (4-1)
Rögle - Frölunda (2-4)
AIK - Luleå (4-1)
Örebro - Leksand (3-4)

Förmodade semifinaler:

Växjö - Frölunda (4-2)
AIK - Leksand (2-4)

Förmodad final:

Växjö - Leksand (4-1)

Fan också, på alla sätt. Vi har haft svårt mot Leksand i år. 1-3 i statistik och klart färre gjorda mål. Det känns som att deras jävla leading line kommer göra köttfärs av vårt försvar när det vankas avgörande.

Det känns som en final jag inte vill se och en segrare jag inte vill ha. Så - nu har jag väl jinxad dessa skitlag tillräckligt? ;-)
User avatar
PackSwede
Posts: 999
Joined: 21 Jun 2011, 20:36
Location: Umeå

Re: Spelschemat

Post by PackSwede »

Jahapp, då var torsdagens match mot Färjestad framflyttad pga Coronan. Om man kikar lite i schema så blir det inte så lätt att hitta nytt datum för den...
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Spelschemat

Post by GroovyEd »

Nu måste dom nästan bara få lämna WO eller en liknande lösning.
gvargo
Posts: 102
Joined: 25 Sep 2020, 18:02

Re: Spelschemat

Post by gvargo »

Spelarkontrakten löper väl till sista april?
Måste väl påverka hur slutspelet läggs upp i år. Kan väl knappast bli som vanliga slutspel.
Eller har det sagts nåt om nån deal med SICO om förlängning av spelarkontrakten?
I hadd aller vorte aintjeli
User avatar
Dwight_Shrute
Posts: 1570
Joined: 16 Oct 2011, 12:35

Re: Spelschemat

Post by Dwight_Shrute »

gvargo wrote: 22 Mar 2021, 11:51 Spelarkontrakten löper väl till sista april?
Måste väl påverka hur slutspelet läggs upp i år. Kan väl knappast bli som vanliga slutspel.
Eller har det sagts nåt om nån deal med SICO om förlängning av spelarkontrakten?
Det har väl hänt tidigare att man spelar väldigt många matcher på slutet och hamnar i det där att kontrakten gått ut?

Som jag förstår det så gör man bara en förlängning, knappast någon spelare som inte vill vara med i slutspelet. :-)
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Spelschemat

Post by bsa »

Förlängningen är redan gjord, spelarna kan neka skriva på, men händer i princip aldrig.
ante08
Posts: 2554
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Spelschemat

Post by ante08 »

Nytt speldatum för Färjestad Skellefteå: Långfredag 2 april kl 15.00.

SHL har kommit med besked om slutspelet.
Bland annat avgörs semifinalerna i bäst av fem matcher i stället för sju. – Det är ett förslag som klubbarna har godkänt, säger SHL:s sportchef Johan Hemlin till Sportbladet.
SHL:s slutspel startar alltså på annandag påsk med den första av tre åttondelsfinaler. Kvartsfinalerna startar därefter den 10 april och en eventuellt sjunde kvartsfinal spelas den 20 april. Därefter startar semifinalerna 22 april och en potentiell femte semifinal avgörs 29 april. Lördagen den 1 maj är det dags för den första SM-finalen och en eventuellt sjunde och avgörande finalmatch spelas lördagen den 15 maj. https://www.shl.se/article/pkw4akmm1-40 ... spel-20-21
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Spelschemat

Post by Lidlund »

Hade föredragit 8-delarna skipades!
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Spelschemat

Post by Chippen »

SHL kommer ju fan aldrig kunna spela grundserien klart.
Nu har Brynäs Corona och paus igen.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
TS_
Posts: 902
Joined: 15 Jun 2011, 21:04
Location: F.d Ursviken, numera Westeros

Re: Spelschemat

Post by TS_ »

Är inställd på 2 scenarion:
-Hockey på midsommarafton
-Inställt slutspel

Känns som att varje avbrott ökar risken för alternativ 2
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Spelschemat

Post by Chippen »

Slutspelet kommer inte ställas in. Det är ju klart när slutspelet ska vara klart.

När SHL går in i slutspelet så är det spela eller lämna WO.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Spelschemat

Post by Lidlund »

Chippen wrote:Slutspelet kommer inte ställas in. Det är ju klart när slutspelet ska vara klart.

När SHL går in i slutspelet så är det spela eller lämna WO.
Fan.. känslan att vinna guld på WO..
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Spelschemat

Post by Skidrow »

Alla spelare I Brynäs måste ha varit sjuka 2-3 gånger vid det här laget.
lh=1
Posts: 533
Joined: 16 Jun 2011, 08:33
Location: Stöckhölm

Re: Spelschemat

Post by lh=1 »

Jasså. Fbk flyttad igen!? 29/3 kl 18
shaquille
Posts: 1955
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Spelschemat

Post by shaquille »

Konstigt att lagen på nedre halvan verkar drabbas av mer Corona utbrott än topplagen.....
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Spelschemat

Post by marre »

Och varför har SHL haft så galet mycke mer än AS?? Är det mer tester?
Post Reply