Leksands IF - Skellefteå AIK 30/12 1900

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
vonschnauser
Posts: 925
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Leksands IF - Skellefteå AIK 30/12 1900

Post by vonschnauser »

Sen är ju Jocke punktmarkerad av domarna i ligan oxå.

Så mycket som är dåligt.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Leksands IF - Skellefteå AIK 30/12 1900

Post by svea_man »

Kommer nog sluta 10-12 i år
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Leksands IF - Skellefteå AIK 30/12 1900

Post by BubbelVe »

Det positiva är att Gurras grundspel såg helt ok ut denna match han gör inte många småfel överhuvudtaget (lite passiv dock kan jag tycka)
Det negativa är ..... jag tror det var den sämsta domarinsatsen för denna säsong .

Jocke var verkligen så usel idag (inte bara trippingen) så de som åkte med som extraforwards borde vara rätt djävla sura med obefintlig istid ...
Nu såg jag ju inte matchen klart men tror väl knappt jag missade något ...
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Leksands IF - Skellefteå AIK 30/12 1900

Post by p-play »

Jag undrar hur Morley känner sig när han ser JJ:s storspel? Det måste vara helt hopplöst att tro att man skall kunna ta sig upp i hierarkin när individuella insatser under matcherna inte spelar någon roll. Det här laget hittar hela tiden vägar att förlora matcher. Man har spelat bra BP hela säsongen och så plötsligt uppträder man som ett juniorlag i två på raken.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Leksands IF - Skellefteå AIK 30/12 1900

Post by GroovyEd »

svea_man wrote: 30 Dec 2020, 21:19 Kommer nog sluta 10-12 i år
Hoppas!
User avatar
Special Brew
Posts: 9901
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Leksands IF - Skellefteå AIK 30/12 1900

Post by Special Brew »

Humlannitton wrote: 30 Dec 2020, 21:08 Nån behöver fan ta ett snack med Jocke. Näst flest utvisningar är fan inte okej, hur mycket vinnarskalle man än har. Hur många av dem har kommit i anfallszon?

Och tamejfan att tränarna ska klara sig från kritik, för att det inte finns en huvudtränare att ställa till svars. Som sagt, när alla är ansvariga blir ingen ansvarig istället. Jävla idioti, sossecoachning funkar ingenstans.
Jockes utvisning beror inte på någon vinnarskalle. Han bryr sig inte lika mycket längre. Den utvisningen startade en våg av skit! 2-2, domarmiss, en frustrationsutvisning på Burström.
msoe
Posts: 1581
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Leksands IF - Skellefteå AIK 30/12 1900

Post by msoe »

Rolle en positiv överraskning iaf. Om han är ringrostig och dessutom ovan med stor rink så finns det stor potential där.
Tjernan
Posts: 696
Joined: 27 Feb 2015, 20:31
Location: Hallsberg / Örebro
Contact:

Re: Leksands IF - Skellefteå AIK 30/12 1900

Post by Tjernan »

persson82 wrote: 30 Dec 2020, 21:16 Bort med tränar trojkan nu....in med forre/ Jimmie
+1
Frantisek Pospisil
Posts: 1376
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Leksands IF - Skellefteå AIK 30/12 1900

Post by Frantisek Pospisil »

Special Brew wrote: 30 Dec 2020, 21:24
Humlannitton wrote: 30 Dec 2020, 21:08 Nån behöver fan ta ett snack med Jocke. Näst flest utvisningar är fan inte okej, hur mycket vinnarskalle man än har. Hur många av dem har kommit i anfallszon?

Och tamejfan att tränarna ska klara sig från kritik, för att det inte finns en huvudtränare att ställa till svars. Som sagt, när alla är ansvariga blir ingen ansvarig istället. Jävla idioti, sossecoachning funkar ingenstans.
Jockes utvisning beror inte på någon vinnarskalle. Han bryr sig inte lika mycket längre. Den utvisningen startade en våg av skit! 2-2, domarmiss, en frustrationsutvisning på Burström.
Väldigt bra sammanfattning hur man lyckas förstöra en nyårshelg för supportrarna.
Jocke gör en lika slät figur i denna match som Morley, men Morley får skiten.

Ska se om man kan toppa detta å kliva upp i natt för att se junisarna bli slaktade i Stalingrad (läs Edmonton).
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: Leksands IF - Skellefteå AIK 30/12 1900

Post by kriwi »

Positivt med Roland dock. Ser riktigt fin ut. Frågan är om tränarna är kapabla att få ut max av materialet? Johnsson får mycket skit, och med all rätt. Dock har han spetskompentens när han får tid på sig (vilket aldrig händer i 5-5 spelet). Gissar att de ser på Johnsson som en långsiktig investering. Är dock verkligen dags att röra om i kedjorna nu. Är vansinne att spela Möller och Fröden med varandra. Finns ju potential för tre fina kedjor åtminstone.

Möller-Melker-Jocke
Fröden-Wingerli-Berggren
Nowick-Morley-Hugg
4:e - Resten
msoe
Posts: 1581
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Leksands IF - Skellefteå AIK 30/12 1900

Post by msoe »

Tjernan wrote: 30 Dec 2020, 21:27
persson82 wrote: 30 Dec 2020, 21:16 Bort med tränar trojkan nu....in med forre/ Jimmie
+1
Fast Forre är väl den som sitter i andra ändan av klockares öronsnäcka och styr hur vi spelar redan nu, så jag vet inte om det skulle göra nån större skillnad.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Leksands IF - Skellefteå AIK 30/12 1900

Post by nishog04 »

msoe wrote: 30 Dec 2020, 21:30
Tjernan wrote: 30 Dec 2020, 21:27
persson82 wrote: 30 Dec 2020, 21:16 Bort med tränar trojkan nu....in med forre/ Jimmie
+1
Fast Forre är väl den som sitter i andra ändan av klockares öronsnäcka och styr hur vi spelar redan nu, så jag vet inte om det skulle göra nån större skillnad.
Är det inte Holm?
persson82
Posts: 653
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Leksands IF - Skellefteå AIK 30/12 1900

Post by persson82 »

nishog04 wrote: 30 Dec 2020, 21:32
msoe wrote: 30 Dec 2020, 21:30
Tjernan wrote: 30 Dec 2020, 21:27
persson82 wrote: 30 Dec 2020, 21:16 Bort med tränar trojkan nu....in med forre/ Jimmie
+1
Fast Forre är väl den som sitter i andra ändan av klockares öronsnäcka och styr hur vi spelar redan nu, så jag vet inte om det skulle göra nån större skillnad.
Är det inte Holm?
Att forre är i örat på klockare kan stämma, men frågan är hur många spelare bryr sig om klockares röst och förmedling
Larionov
Posts: 211
Joined: 10 Aug 2011, 10:07

Re: Leksands IF - Skellefteå AIK 30/12 1900

Post by Larionov »

p-play wrote: 30 Dec 2020, 21:21 Jag undrar hur Morley känner sig när han ser JJ:s storspel? Det måste vara helt hopplöst att tro att man skall kunna ta sig upp i hierarkin när individuella insatser under matcherna inte spelar någon roll. Det här laget hittar hela tiden vägar att förlora matcher. Man har spelat bra BP hela säsongen och så plötsligt uppträder man som ett juniorlag i två på raken.
JJ storspel?

Tycker ändå att vi gör en bra match. Ihop ned KLM, fröden med wingerli och Berggren så blir detta bra.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Leksands IF - Skellefteå AIK 30/12 1900

Post by Chippen »

Om backarna fattade att de är en del av uppspelen och inte är uppspelen skulle det bli bättre.

Börja störa mig å det grövsta på Wilsby som visserligen får upp pucken men blir ju ensam för forwards står still.
Tyvärr blir värre så Broberg kommer tillbaka oxå.

Vårt 0-2 mål vill jag se mera av, anfall i fart.

Vi vill fan inte anfalla med tryck iaf.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Leksands IF - Skellefteå AIK 30/12 1900

Post by p-play »

Är de här tränarna kvar som huvudtränare nästa år så tro jag att jag hoppar matcherna. När man spelar en spelare som Morley på kanten i en fjärdefemma och i BP så kan man inte veta mycket om hockey. Att man matchar Möller så hårt i BP att han inte har kvar någon energi i fem mot fem bara understryker det. Spelare som LL, Melker, Nowick, Kiiskinen, Hugg och Wingerli ska matchas hårt där. Det här laget skall vara mycket bättre än så här givet de spetsspelare man faktiskt har.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Leksands IF - Skellefteå AIK 30/12 1900

Post by Chippen »

Larionov wrote: 30 Dec 2020, 21:38
Tycker ändå att vi gör en bra match. Ihop ned KLM, fröden med wingerli och Berggren så blir detta bra.
Det skulle vara korkat att sätta ihop KLM nu när Nowick verkar ha hittat rätt i kedja.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Leksands IF - Skellefteå AIK 30/12 1900

Post by p-play »

Larionov wrote: 30 Dec 2020, 21:38
p-play wrote: 30 Dec 2020, 21:21 Jag undrar hur Morley känner sig när han ser JJ:s storspel? Det måste vara helt hopplöst att tro att man skall kunna ta sig upp i hierarkin när individuella insatser under matcherna inte spelar någon roll. Det här laget hittar hela tiden vägar att förlora matcher. Man har spelat bra BP hela säsongen och så plötsligt uppträder man som ett juniorlag i två på raken.
JJ storspel?

Tycker ändå att vi gör en bra match. Ihop ned KLM, fröden med wingerli och Berggren så blir detta bra.
Ironi. 8-) JJ såg ut att ha lagt blyinlägg i skridskorna i den här matchen. Hade man haft någon form av matchcoachning så hade han plockats bort ganska snabbt.
Last edited by p-play on 30 Dec 2020, 22:08, edited 1 time in total.
petterrr_dd
Posts: 299
Joined: 15 Jun 2011, 23:08

Re: Leksands IF - Skellefteå AIK 30/12 1900

Post by petterrr_dd »

p-play wrote: 30 Dec 2020, 21:39 Är de här tränarna kvar som huvudtränare nästa år så tro jag att jag hoppar matcherna. När man spelar en spelare som Morley på kanten i en fjärdefemma och i BP så kan man inte veta mycket om hockey. Att man matchar Möller så hårt i BP att han inte har kvar någon energi i fem mot fem bara understryker det. Spelare som LL, Melker, Nowick, Kiiskinen, Hugg och Wingerli ska matchas hårt där. Det här laget skall vara mycket bättre än så här givet de spetsspelare man faktiskt har.
+ 100000000

Vad riktigt håller dom på med????? Har dom hand om 7 spelare var som dom slänger in där dom tycker det passar?

Enligt mig så ska LL endast spela bp och nått enstaka byte för att hålla sig varm tills vi får utv...

Dock är jag så grymt besviken på kisse, glömmer ofta att han ens fins i laget! VAD har hänt med han?
Larionov
Posts: 211
Joined: 10 Aug 2011, 10:07

Re: Leksands IF - Skellefteå AIK 30/12 1900

Post by Larionov »

Chippen wrote: 30 Dec 2020, 21:41
Larionov wrote: 30 Dec 2020, 21:38
Tycker ändå att vi gör en bra match. Ihop ned KLM, fröden med wingerli och Berggren så blir detta bra.
Det skulle vara korkat att sätta ihop KLM nu när Nowick verkar ha hittat rätt i kedja.
Skiter fullständigt i Nowick, han är en legoknekt som gör samma jobb i en tredjekedja:

KLM
Föden-Wingerli-Berggren
Nowick-Morley-Hugg
Kiiskinen(sämst någonsin in Aik just nu).-LL-Sundsvik/valfri junior.

Skicka JJ, kan man inte åka skridskor hamnar man i allsvenskan.
User avatar
nr86
Posts: 5255
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Leksands IF - Skellefteå AIK 30/12 1900

Post by nr86 »

Gud vad tråkigt att domarna inte ser/tar utvisningen som Leksand gör sig skyldig till. Ronald ser riktigt bra ut! Tror han kommer att växa vad det lider. Lindvall ska verkligen inte lastas för förlusten då han gjorde många fina räddningar. Melker tycker jag ändå gör det bra med tanke på att det är hans blott andra match för säsongen. Men gud vad bra lifs 1a Lina är! De gör precis som de vill därute. Lite skönt ändå att framförallt klockare visar lite känslor då vi blir rånade på utvisningen och därav målet. Börjar också tro att bif dragit vinstlotten med sitt myckna matchande. 2 segrar så här långt. Men dipparna vi får i matcherna måste vi radera ut för jag tycker vi alltid får dessa djupa dalar och det blir väldigt kostsamt.
User avatar
Larstage
Posts: 681
Joined: 15 Jun 2011, 22:41

Re: Leksands IF - Skellefteå AIK 30/12 1900

Post by Larstage »

nr86 wrote: 30 Dec 2020, 22:49 Gud vad tråkigt att domarna inte ser/tar utvisningen som Leksand gör sig skyldig till.
Det går ej komma ifrån att där och då ger domarna Leksand momentum i matchen. Ingen ursäkt till att Burström snackar till sig en 2;a i efterförloppet, som blir spiken i kistan. Det är ändå fruktansvärt dåligt att 4 domare i landets högsta serie kan agera så otroligt tafatt och dåligt.

För övrigt håller jag med er som klagar på coachningen av laget. Där måste det till nytänk till nästa säsong, bara måste. Annars kommer det att gå en väg och det är neråt.
I en tid av universellt bedrägeri är sanningen en revolutionär handling - George Orwell
dovienya
Posts: 2169
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Leksands IF - Skellefteå AIK 30/12 1900

Post by dovienya »

Backsidan matchades dock väldigt hårt på slutet: Nisse, Wilsby, Rolle och 58 körde väldigt mycket. Arvid betydligt mindre, och Andersson spelade bara sporadiskt och Forsfjäll drog väl in tre byten på hela matchen.

På forwardssidan måste man VÅGA ha lite känsla för vem som är hetast; denna match var det väldigt tydligt att det inte var Jocke, Kiiskinen, 22 tex, ändå är det de som spelar på slutet.. De tre i laget som har sämst hockeykondis och hamnar då dessutom inne i monsterbyten i anfallszon, vilket gör att de inte har ork att ta bra beslut.

Blir förutom domarinsatsen på 3-2-målet mest irriterad på Jockes monsterbyten; han är inte jätteexplosiv från början, och har han då fått syra efter 44 sekunder, som sig bör, ska han inte vara kvar i 1 minut till. Vore intressant att se skifteslängderna över matchen.

Jocke och JJ hade alltså mest istid av forwards idag, och då var de inte inne på BP....
Torsgatan
Posts: 943
Joined: 14 May 2020, 13:04

Re: Leksands IF - Skellefteå AIK 30/12 1900

Post by Torsgatan »

Sen läser man AIKs twitter där det i vanlig ordning står ”nya tag nästa match” el dylikt. Förstår självklart att man inte kan lacka utåt men det börjar bli jävligt tröttsamt att läsa...
Vi hittar än en gång vägar att förlora och ingenting händer varken på isen eller i båset. Klockare å co ropar ”gasa på!” när vi i matchen helt uppenbart har kört ner i de lerigaste av träskmarker.
Gör vad som helst! Ändra kedjor, bänka folk, sparka folk, gör bara NÅTT så man känner att dom ser samma problem vi ser. Är så överjävulskt frustrerande att prestationerna kan svänga så mkt i en och samma match.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Leksands IF - Skellefteå AIK 30/12 1900

Post by p-play »

Man kan inte skylla på domarna när det ser likadant ut i match efter match. De missade även solklara utvisningar åt andra hållet bl a när en Leksandsspelare screenades bort. Det mesta av problemen återfinns i ledarskapet. Grundläggande delar i spelet ser inte bra ut och sammansättning/matchning av kedjor är undermålig. Sedan ger man enskilda spelare istid som de inte förtjänat och enorma friheter utan konsekvenser, samtidigt som andra inte ens får chansen till mer speltid trots att de har en bra dag. 10 tar fullständigt idiotiska utvisningar i mer eller mindre varje match utan att det händer något från tränarhåll, oftast p g a han inte tar ett par extra skär av antingen slapphet eller trötthet (för långa byten). Han struntar numera ofta också i vad allt vad defensivt spel i egen zon heter. JJ bör få gå samma väg som Heed gjorde första året, d v s ytterst begränsat med speltid för att istället genomföra extra fyspass i gymmet. Det enda positiva med den här säsongen som bara handlar om ekonomi är att vi är tillräckligt bra för att komma före Malmö och Oskarshamn, men inte tillräckligt bra för att kunna gå långt i ett slutspel.
Last edited by p-play on 31 Dec 2020, 15:39, edited 1 time in total.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Leksands IF - Skellefteå AIK 30/12 1900

Post by Skidrow »

Syntes tydligt att laget fasnade på domaren när dom godkände 2-3 målet vilket är trist.
Last edited by Skidrow on 01 Jan 2021, 12:18, edited 1 time in total.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Leksands IF - Skellefteå AIK 30/12 1900

Post by krysset »

Man ska inte påverkas av felaktiga domslut. Vi spelade dåligt även innan trippingen. Här måste ledarna ta ansvar.
Post Reply