AIK-Luleå 1/12 kl 19:00

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Gargamel
Posts: 510
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: AIK-Luleå 1/12 kl 19:00

Post by Gargamel »

Vad har hänt med forumet förresten? Funkar inte att citera inlägg för mig längre efter senaste uppdateringen.
Jocko Homo
Posts: 483
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: AIK-Luleå 1/12 kl 19:00

Post by Jocko Homo »

Lassinantti, absolut! Han skulle såklart varit med.

I övrigt har jag 100 procent rätt. Stora delar av norrbotten (t.ex Kiruna) är också en del av bygden.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: AIK-Luleå 1/12 kl 19:00

Post by Snuskhummern »

Jag blir mest konfunderad över vad som känns som en total ovilja att ändra i kedjorna. Trots att man sparat in rätt mycket jämfört med andra lag så har vi ändå ett bra lag, men man stryper i min mening skickligheten med väldigt udda komponerade kedjor.
User avatar
Erwynn
Posts: 2393
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: AIK-Luleå 1/12 kl 19:00

Post by Erwynn »

Gargamel wrote:Du tycker inte Joel Lassinantti är ens värd att nämna ändå?

Halva AIK under storhetstiden har ju varit från Norrbotten så kanske värt att tagga ner litegrann...
Haha ja verkligen halva, eller typ fyra stycken 2013 och två 2014
Hata allt.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: AIK-Luleå 1/12 kl 19:00

Post by Chippen »

Blaaaaa, satan så irriterande att vi viker ner oss så pass mycket som vi gör. Hittar fan ingen som ska få godkänt efter matchen igår.

Luleå spelar försvar genom att överbelasta på puckhållare och går in i köttet. Vi spelar försvar genom att göra en typ av pokecheck och försöker styra ut puckhållare mot sargen. Vilket är mera vägvinnande?

Luleå passar pucken, chippar ut ur egen zon och forwards har fart när de får pucken. Våra backar åker och åker, forwards måste stanna upp, sedan dumpar backarna kanske pucken och forwards ska åka ikapp den från stillastående. Funkar så där.

0-2 målet: Nowick ska inte tappa pucken som han gör just innanför blå, men vad gör Broberg?
Han ska inte gå stenhårt på puckhållare i en 2vs1, och helt öppna upp den bortre ytan och ge bort målet. Så ja, många dåliga beslut, men Broberg kan rädda upp det hela genom att markera rätt spelare.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
lobo
Posts: 1525
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: AIK-Luleå 1/12 kl 19:00

Post by lobo »

""Våra backar åker och åker, forwards måste stanna upp, sedan dumpar backarna kanske pucken och forwards ska åka ikapp den från stillastående. Funkar så där."
Tycker detta är roten till vårt uddlösa anfallsspel.. De snabba omställningara med pass till fwd i fart är som bortblåsta.. Jag är säkert enögd men vi kommer ju fan aldrig i 3 mot 2 eller nån sorts flygande anfall.

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
pajala
Posts: 78
Joined: 22 Aug 2011, 20:28
Location: Norrland

Re: AIK-Luleå 1/12 kl 19:00

Post by pajala »

Det var utklassning igår.
king_louie
Posts: 544
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: AIK-Luleå 1/12 kl 19:00

Post by king_louie »

Mycket gnäll på olika spelare men det bara att konstatera att Bulan är helt överlägsen vår trojka när det gäller att sätta ihop ett fungerande spelsystem och fungerande kedjor.
Vi spelar med huvudet under armen, som även Sanny påpekade.
I Luleå ser det ut som varenda spelare vet exakt hur de ska uppträda i varje situation. Individuell skicklighet skiljer inte mycket.
Tränarna har inte förmågan att få ut det bästa av spelarna, ta Kiiskinen tex som alla vet (fortfarande) är en riktigt skicklig spelare, de får ut noll av honom, visst han har eget ansvar också men han måste ges förutsättningarna med ett bra spelsystem och passande kedjekompisar. F.ö. gäller samma med Morley som jag tycker se ut ha mycket hockey i sig och var en av de bästa i Liiga förra säsongen, även där får de ut noll.
Tyvärr kommer Melker (om han kommer) bara bidra marginellt så länge spelet är så virrigt.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: AIK-Luleå 1/12 kl 19:00

Post by Skidrow »

Tyvärr här gör AIK ett riktigt bottennapp, där man åker omkring som yrahöns att sen Fröden får 5min när man lika gärna kunnat ta ut Luleåspelaren för skallning (inget av dom stämmer) känns bara så jävla frustrerande. Brobergs ingripande både vid 2 och tredje målet var värdelöst och att sen en del hoppar på Granberg som jag tycker har spelat upp sig ordentligt den här säsongen förstår jag inte.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: AIK-Luleå 1/12 kl 19:00

Post by Snuskhummern »

Här hade man gärna som supporter velat ha någon sorts förklaring av tränartrojkan hur man tänker kring kedjorna, är det för mycket begärt av Norran att söka svar på den frågan? PärMikaelsson-bloggen?
king_louie
Posts: 544
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: AIK-Luleå 1/12 kl 19:00

Post by king_louie »

Norrans artiklar är skrivna för barn eller de som är halvintresserade, har tappat hoppet att det ska bli mer djuplodande än så, att skriva om spelsystem etc finns inte på kartan.
Post Reply