Ske AIK - MIF 21/11 kl 1800

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

andreas22222
Posts: 1401
Joined: 17 Jun 2011, 02:50

Re: Ske AIK - MIF 21/11 kl 1800

Post by andreas22222 »

Dom målvakter man träffat känner i olika sporter vill ju känna förtroende. Annars är det svårt bygga upp självförtroendet som är extremt viktigt i en sådan utsatt position.

Störst bekymmer är dock övriga spelares dåliga försvarsspel i 5 mot 5. Boxplay är ju bra , vi släpper in rätt få men för enkla mål men framför gör vi för lite mål sett till spelövertag och avslut.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Ske AIK - MIF 21/11 kl 1800

Post by Skidrow »

Special Brew wrote: 21 Nov 2020, 20:43 Alltså. Såg tacklingen på Oscar Sundh. Blind side! Tycker även att tacklingen som Sylvegård höll på att träffa Wilsby med är liknande. Tycker inte att Sylvegård försöker undvika tacklingen som han får beröm för. Snarare att Wilsby undviker smällen. Jag kan ha fel.
Nej det håller jag inte med om alls, han kommer snett framifrån alltså i Wilsbys åkriktning och ja han saktar in och flyttar sig en del Sylvegård.

Till matchen så var början urusel sen tycker jag det var en intressant match men man ser att Fröden, JJ osv har problem när det blir mer fysiskt, tur vi har LL även klarar att stångas när det blir mer fysiskt.
User avatar
ossian
Posts: 3590
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Ske AIK - MIF 21/11 kl 1800

Post by ossian »

Hoppas vi signar Melker och formerar laget sa har:

Moller - Melker - Jocke
Froden- Wingerli- Berggren
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Ske AIK - MIF 21/11 kl 1800

Post by Snuskhummern »

p-play wrote: 21 Nov 2020, 22:30
Snuskhummern wrote: 21 Nov 2020, 22:22
p-play wrote: 21 Nov 2020, 22:11 KLM-kedjan producerade rejält framåt, men var ganska svag i egen zon om jag kommer ihåg rätt. Jag vill hellre se K som ytterforward om han nu ansluter.
Vi får nog anta att 30 åriga Melker har bättre defensiv än 23 åriga dito med tanke på hans förmodligen rätt defensiva roll i NHL.
Frågan är väl hur hans skridskoåkning ser ut. Han har säkert lagt på sig mer muskler. Att lyckas som center i vårt spelsystem kräver en enorm skridskofys. Det är väl egentligen bara Wingerli som ser bra ut av nuvarande centrar.
Han är nog något undertränad och saknar matchvana men jag tror ändå han skulle lyckas rätt bra som center trots det som du säger angående fysen. Är han bara mer spelfördelande än tex. Pyatt så borde det gå vägen.
ossian wrote: 22 Nov 2020, 13:19 Hoppas vi signar Melker och formerar laget sa har:

Moller - Melker - Jocke
Froden- Wingerli- Berggren
Möller - Melker - Jocke
Hugg - Wingerli - Berggren
Nowick - Lindström - Frödén

Tycker Hugg gör det bra i nuvarande miljö, Frödén skulle absolut göra det bra också men för att få igång fler spelare så hade jag testat honom i Jockes nuvarande kedja då jag tror att han skulle må bra av mer fysiska spelare vid sin sida. Holm - Lindström - Frödén var ju en hyggligt bra kedja förra säsongen även om Holm lämnade lite mer att önska.
Post Reply