AIK-VÄXJÖ idag kl 19.00

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
Special Brew
Posts: 10003
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: AIK-VÄXJÖ idag kl 19.00

Post by Special Brew »

Jocke gjorde 2 poäng igår. Men, var han bra? Han kämpar inte, visar inga känslor, ser allmänt loj ut. Han har orsakat flera baklängesmål den här säsongen när han missat passningar som gett kontringar. Näe, han är en stor besvikelse så här långt.
marre
Posts: 3174
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: AIK-VÄXJÖ idag kl 19.00

Post by marre »

Jocke skapar ju nåt i alla fall.Vi har 7-8 andra forwards som knappt syns.Tycker Jocke och JJ får för mycke skit.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: AIK-VÄXJÖ idag kl 19.00

Post by svea_man »

marre wrote: 13 Nov 2020, 06:23 Jocke skapar ju nåt i alla fall.Vi har 7-8 andra forwards som knappt syns.Tycker Jocke och JJ får för mycke skit.
+1
User avatar
nr86
Posts: 5340
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: AIK-VÄXJÖ idag kl 19.00

Post by nr86 »

marre wrote: 13 Nov 2020, 06:23 Jocke skapar ju nåt i alla fall.Vi har 7-8 andra forwards som knappt syns.Tycker Jocke och JJ får för mycke skit.
Det är bara det att Jocke skapar åt båda håll. Lite för mycket mot eget mål just nu. Men vass i anfallszon det är han. JJ har jag plussat för flera gånger och ser många gryende positiva saker i hans spel. Även klockare verkar dela min syn och lyfte fram just den enheten som vår bästa igår tillsammans med Arvid i kassen.
Torsgatan
Posts: 962
Joined: 14 May 2020, 13:04

Re: AIK-VÄXJÖ idag kl 19.00

Post by Torsgatan »

Vill se söderblom i buren nästa match med!
User avatar
Special Brew
Posts: 10003
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: AIK-VÄXJÖ idag kl 19.00

Post by Special Brew »

nr86 wrote: 13 Nov 2020, 08:33
marre wrote: 13 Nov 2020, 06:23 Jocke skapar ju nåt i alla fall.Vi har 7-8 andra forwards som knappt syns.Tycker Jocke och JJ får för mycke skit.
Det är bara det att Jocke skapar åt båda håll. Lite för mycket mot eget mål just nu. Men vass i anfallszon det är han. JJ har jag plussat för flera gånger och ser många gryende positiva saker i hans spel. Även klockare verkar dela min syn och lyfte fram just den enheten som vår bästa igår tillsammans med Arvid i kassen.
Den Klockare som var nöjd med LHC-matchen senast.
Empress
Posts: 7143
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: AIK-VÄXJÖ idag kl 19.00

Post by Empress »

Kiiskinen, L. Lindström, J. Lindström, Olofsson.

Dagens formation. Ska vi gissa Linus igen ska centra Jocke-Kiiskinen? Eller testar man en lealös Olofsson där?

Nästan så man hellre satt in Burström ...
Rollie
Posts: 2043
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: AIK-VÄXJÖ idag kl 19.00

Post by Rollie »

Många som man är besviken på rent individuellt. Men största oron är försvarsspelet som bara blir sämre och virrigare för varje omgång, det måste vara prio 1 nu att få till en stabilitet totalt sett för det är bara Arvid L som är en klippa och håller hög klass individuellt, resten av backarna är av allsvenskt snitt defensivt.
king_louie
Posts: 572
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: AIK-VÄXJÖ idag kl 19.00

Post by king_louie »

Om man ska ta det positiva tycker jag också att Johnsson och (faktiskt) Jacob Andersson har en positiv trend.
Johnssons kedja funkar ändå hyggligt även om jag tycker att Möller/Frödén är för lika i spelstil.
Andersson upplever jag har fått lite mer istid och det har gjort gott.

Morley ser ut att ha det tungt med träningsmängden, ser seg ut i motsats till i början, han måste komma över den puckeln, utan pigga ben funkar det inte. Men har ändå kvar visst hopp att det ska lossna.
Olofsson lätt sämsta forward, inget funkar, ramlar ofta, spelar svårt och tappar puck i fel lägen (i motsats till Linus om man nu ska jämföra dem). Skulle behöva miljöombyte, varför inte i Timrå som någon föreslog.

Ang matchen så var kvaliten helt bedrövlig, VLH bättre iaf 2a och 3e men det var vår tur få lite flyt den här gången.
king_louie
Posts: 572
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: AIK-VÄXJÖ idag kl 19.00

Post by king_louie »

Ett stort problem fortfarande är tekningarna, speciellt första teken i egen zon i BP och första teken i offensiv zon i PP, det är otroligt viktigt att vinna dem. Linus och Wingerli är svaga där. Vill ALDRIG mer se någon av dem ta första teken i BP eftersom de torskar typ 4 av 5 när de oftast ställs mot motståndarens bästa tekare. Samma gäller PP.
Hugg har visserligen bara tagit 4 tekningar men vunnit alla, varför ska det vara så svårt testa honom som tekare i stället för Winge i den kedjan? Fattar inte...
Post Reply