Skellefteå AIK- IK Oskarshamn 29/10

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Frantisek Pospisil
Posts: 1377
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Skellefteå AIK- IK Oskarshamn 29/10

Post by Frantisek Pospisil »

Håller med Klockare.
Tycker vi spelar bra.
Tyvärr har vaktisarna på ladan svetsat på tjockare rör på morståndarmålet.
User avatar
tazman
Posts: 1984
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Skellefteå AIK- IK Oskarshamn 29/10

Post by tazman »

Domarna gör rätt utifrån regelboken att döma bort vårt första mål.
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
andreas22222
Posts: 1415
Joined: 17 Jun 2011, 02:50

Re: Skellefteå AIK- IK Oskarshamn 29/10

Post by andreas22222 »

Broberg kan säkert bli bra med en rejäl dos ödmjukhet.
Sen inte jätteovanligt yngre spelare har ojämna prestationer.
Samt efter lagt på sig några kilon kan bli både långsammare och klumpigare.

Problemet är väl då vissa spelare underpresterar rejält inte ha andra att ge mera speltid.

Tycker Skellefteå är för snälla varför ska vi spela matchen med 2 spelare borta. Bästa defensiva backen , samt Wilsby precis åter.

Då olika läkare har rätt olika syn på corona och dess effekter tycker jag det är leka med spelarnas hälsa.

Vissa som får Corona kommer tex aldrig igen få samma lungkapacitet då man får ärr i lungorna. Även elitidrottare.
hillbilly
Posts: 845
Joined: 15 Jun 2011, 20:28

Re: Skellefteå AIK- IK Oskarshamn 29/10

Post by hillbilly »

Fy fan. Räddningen blir att Shl förhoppningsvis ställs in. Med våran form är det allsvenskan nästa säsong. Håller med säsongen 20/21: När Oskarshamn gick om AIK 😢
User avatar
Special Brew
Posts: 9901
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Skellefteå AIK- IK Oskarshamn 29/10

Post by Special Brew »

När slängde sig en AIK:are och täckte skott senast? Är ju inte ens någon som vågar skymma målvakten längre! Fel av mig. Vi skymmer vår egen målvakt ibland.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK- IK Oskarshamn 29/10

Post by Trollet »

Vi ska investera 104 grundseriematcher i Broberg. Nu är vi uppe i 64 st. 40 kvar. När tror vi han ska betala igen skulden?
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Skellefteå AIK- IK Oskarshamn 29/10

Post by p-play »

andreas22222 wrote: 29 Oct 2020, 21:49 Broberg kan säkert bli bra med en rejäl dos ödmjukhet.
Sen inte jätteovanligt yngre spelare har ojämna prestationer.
Samt efter lagt på sig några kilon kan bli både långsammare och klumpigare.

Problemet är väl då vissa spelare underpresterar rejält inte ha andra att ge mera speltid.

Tycker Skellefteå är för snälla varför ska vi spela matchen med 2 spelare borta. Bästa defensiva backen , samt Wilsby precis åter.

Då olika läkare har rätt olika syn på corona och dess effekter tycker jag det är leka med spelarnas hälsa.

Vissa som får Corona kommer tex aldrig igen få samma lungkapacitet då man får ärr i lungorna. Även elitidrottare.
Man undrar ju om Möller har varit sjuk och drabbats av följdverkningar. Han ser ut att ha tappat flåset. Det finns liksom inget driv i skridskoåkningen längre.
andreas22222
Posts: 1415
Joined: 17 Jun 2011, 02:50

Re: Skellefteå AIK- IK Oskarshamn 29/10

Post by andreas22222 »

Nu är väl sanningen att ingen riktigt vet allt om det hära viruset.

Dock vad jag hör från dom som jobbar i vården har inte dödligheten gått upp mot vad som normalt dör under ett influensa år i Sverige.
Dom som drabbats hårt är äldre med bakomliggande sjukdomar.

Det otäcka utöver det är att även fullt friska verkar kunna få organskador på lungorna.

Vad man tidigt diskuterade var om tex en elitidrottare någonsin skulle kunna bli elitidrottare igen.

Så är ju inte någonting att leka med.

Jag tycker Skellefteå ska bojkotta landslagen just nu då smittan igen ökar i Sverige och EU.

Antikroppar är ju heller inte helt säkert ett skydd då viruset muterer och ingen vet hur länge antikroppar ger ett skydd.

Jag förstår uttagna spelare vill spela men känns som Skellefteå skulle kunna gå i bräschen för skydda klubben och sina spelare.

Nu har man chansen försöka isolera lagen under uppehållet.
Så kan man kanske få SHL hyfsat fri från Corona om spelarna sköter sin fritid med.
User avatar
StigVig
Posts: 1557
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Skellefteå AIK- IK Oskarshamn 29/10

Post by StigVig »

Örebro borta Lördag, lämna WO
3 klappkassa matcher som vi borde vunnit med en större arbetsinsats än motståndaren
Uruselt försvarsspel ikväll och offensiven vill man bara grina över
Hoppas de ställer in säsongen
Enda positiva Västerbotten vidare i TV pucken
Krossa Skiten!!!!!
gestur
Posts: 111
Joined: 27 Jun 2011, 22:46

Re: Skellefteå AIK- IK Oskarshamn 29/10

Post by gestur »

Tyvärr håller man på att tappa intresset. Varför? Tja matcher utan publik är inga riktiga matcher men det är inte hela svaret. Mättnad? Säkert men det är ju inte så att vi lekt hem SM-guld de senaste åren.
Jag kan bara landa i SPELET. Inte bara Skellefteås utan hela SHL. Högfysande VO2max-lirare åker skitfort på utsidan, slänger iväg skott som blockas. Och blockas. Till slut en grötpuck som nån slår in. I pausen påpekar spelarna hur de måste åka mer skridsko och jobba hårdare. Zzzzzz...
Jag är nog gammal och bitter men var är liret och profilerna? Jag har inget bra svar. Mindre rink? Större mål? Spelarna måste tvångsröka blend utan filter?
Ultron
Posts: 364
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Skellefteå AIK- IK Oskarshamn 29/10

Post by Ultron »

vonschnauser wrote: 29 Oct 2020, 19:52 Kan man inte se statistik på stolpträffarna någonstans? Skulle vara intressant att se hur många vi har i snitt per match?
Delad tredjeplats: https://www.shl.se/statistik/lag/shotsf ... vert=false

Ungefär som vanligt för AIK.
Empress
Posts: 7008
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Skellefteå AIK- IK Oskarshamn 29/10

Post by Empress »

gestur wrote: 30 Oct 2020, 09:01 Tyvärr håller man på att tappa intresset. Varför? Tja matcher utan publik är inga riktiga matcher men det är inte hela svaret. Mättnad? Säkert men det är ju inte så att vi lekt hem SM-guld de senaste åren.
Jag kan bara landa i SPELET. Inte bara Skellefteås utan hela SHL. Högfysande VO2max-lirare åker skitfort på utsidan, slänger iväg skott som blockas. Och blockas. Till slut en grötpuck som nån slår in. I pausen påpekar spelarna hur de måste åka mer skridsko och jobba hårdare. Zzzzzz...
Jag är nog gammal och bitter men var är liret och profilerna? Jag har inget bra svar. Mindre rink? Större mål? Spelarna måste tvångsröka blend utan filter?
Taktiken ovan funkar dock perfekt i hockey-bockey.
Gargamel
Posts: 510
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Skellefteå AIK- IK Oskarshamn 29/10

Post by Gargamel »

nr86 wrote: 29 Oct 2020, 21:32 Nu verkar matchen mot ÖHK bli flyttad. Kanske bra med tanke på hur vi spelar nu?
Starttiden är väl bara tidigarelagd från 18:00 till 15:15? På vilket sätt är det bra?
Rollie
Posts: 2026
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Skellefteå AIK- IK Oskarshamn 29/10

Post by Rollie »

gestur wrote: 30 Oct 2020, 09:01 Tyvärr håller man på att tappa intresset. Varför? Tja matcher utan publik är inga riktiga matcher men det är inte hela svaret. Mättnad? Säkert men det är ju inte så att vi lekt hem SM-guld de senaste åren.
Jag kan bara landa i SPELET. Inte bara Skellefteås utan hela SHL. Högfysande VO2max-lirare åker skitfort på utsidan, slänger iväg skott som blockas. Och blockas. Till slut en grötpuck som nån slår in. I pausen påpekar spelarna hur de måste åka mer skridsko och jobba hårdare. Zzzzzz...
Jag är nog gammal och bitter men var är liret och profilerna? Jag har inget bra svar. Mindre rink? Större mål? Spelarna måste tvångsröka blend utan filter?
Känner precis likadant
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Skellefteå AIK- IK Oskarshamn 29/10

Post by nishog04 »

Rollie wrote: 30 Oct 2020, 11:19
gestur wrote: 30 Oct 2020, 09:01 Tyvärr håller man på att tappa intresset. Varför? Tja matcher utan publik är inga riktiga matcher men det är inte hela svaret. Mättnad? Säkert men det är ju inte så att vi lekt hem SM-guld de senaste åren.
Jag kan bara landa i SPELET. Inte bara Skellefteås utan hela SHL. Högfysande VO2max-lirare åker skitfort på utsidan, slänger iväg skott som blockas. Och blockas. Till slut en grötpuck som nån slår in. I pausen påpekar spelarna hur de måste åka mer skridsko och jobba hårdare. Zzzzzz...
Jag är nog gammal och bitter men var är liret och profilerna? Jag har inget bra svar. Mindre rink? Större mål? Spelarna måste tvångsröka blend utan filter?
Känner precis likadant
Akta er, man är tydligen medgångssupporter om man tycker så :lol:
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK- IK Oskarshamn 29/10

Post by Trollet »

Visa mig ett inlägg bakåt i tiden där du klagat på samma sätt när vi vunnit matchen så ;)
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
gestur
Posts: 111
Joined: 27 Jun 2011, 22:46

Re: Skellefteå AIK- IK Oskarshamn 29/10

Post by gestur »

Medveten om att det luktar medgångssupporter 😁 men nånstans har den där känslan kommit de senaste åren.
Eller så är det så pass enkelt att jag är bortskämd😉
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Skellefteå AIK- IK Oskarshamn 29/10

Post by nishog04 »

Trollet wrote: 30 Oct 2020, 11:52 Visa mig ett inlägg bakåt i tiden där du klagat på samma sätt när vi vunnit matchen så ;)
Re: Omg 30: Färjestads BK - Skellefteå AIK 30/12 19:00
Post Wed Dec 30, 2015 9:11 pm

Snyggt! Spännande match men tråkigt spel. Segern viktigast, dock

---

Efter den här säsongen har inte spelet blivit roligare heller - snarare tråkigare.

Hoppas någonting snart görs för att sänka tempot och uppmuntra skönspel.
Rollie
Posts: 2026
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Skellefteå AIK- IK Oskarshamn 29/10

Post by Rollie »

Föredrar "dålig förlorare" istället för medgångssupporter 😉
Men helt ärligt så hade jag tyckt det var en världelös match igår spelmässigt även om vi vunnit. Ibland var det ren parodi i spelet med felpass på felpass och pucken studsade runt som en flipperkula medan 10 spelare åkte runt som huvudlösa kycklingar.
Fdskebo
Posts: 1101
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Skellefteå AIK- IK Oskarshamn 29/10

Post by Fdskebo »

Inför red line offside igen och mindre målvaktsskydd...
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Skellefteå AIK- IK Oskarshamn 29/10

Post by Skidrow »

tazman wrote: 29 Oct 2020, 21:47 Domarna gör rätt utifrån regelboken att döma bort vårt första mål.
Är inte så säker på det när det är Oskarshamns backen som trycker upp klubba i sin egen målvakts mask.
Sen höll jag på psyk bryt när Oskarshamnspelaren sliter ner en AIK bredvid mål 3m framför domaren och domaren bara skakar på huvudet lr höga klubban på Fröden i egen zon.
Chippen
Posts: 14239
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Skellefteå AIK- IK Oskarshamn 29/10

Post by Chippen »

Skidrow wrote: 30 Oct 2020, 21:32
tazman wrote: 29 Oct 2020, 21:47 Domarna gör rätt utifrån regelboken att döma bort vårt första mål.
Är inte så säker på det när det är Oskarshamns backen som trycker upp klubba i sin egen målvakts mask.
Sen höll jag på psyk bryt när Oskarshamnspelaren sliter ner en AIK bredvid mål 3m framför domaren och domaren bara skakar på huvudet lr höga klubban på Fröden i egen zon.
Fast nja, det vette fan du.
Morley kommer in bakom bakom backen och har sina händer i ryggen på honom, vilket får backen lite framåtböjd.

Sedan vill väl backen trycka bort Morley, rätar på sig bara och iom att Morleys händer kommer högre upp och han håller i klubban så åker ju klubba upp i masken.

Hade varit rätt galen om vi fått ett sådant mot emot oss
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Post Reply