Djurgården-Skellefteå AIK 22/10 kl 1900 (uppskjuten)

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

ante08
Posts: 2582
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Djurgården-Skellefteå AIK 22/10 kl 1900

Post by ante08 »

Empress wrote: 21 Oct 2020, 12:39 Blir det match?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... lare-sjuka
Empress
Posts: 7155
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Djurgården-Skellefteå AIK 22/10 kl 1900

Post by Empress »

Vad säger shls regelverk om covid19. Ger en konstaterad smittad spelare i a-lagstruppen ”möjlighet” att skjuta upp en match? Ponera ett lag med tre skador och två avstängningar, och en materialare och målvaktstränare med corona. Etc Vad gäller?
ante08
Posts: 2582
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Djurgården-Skellefteå AIK 22/10 kl 1900

Post by ante08 »

Empress wrote: 21 Oct 2020, 13:36 Vad säger shls regelverk om covid19. Ger en konstaterad smittad spelare i a-lagstruppen ”möjlighet” att skjuta upp en match? Ponera ett lag med tre skador och två avstängningar, och en materialare och målvaktstränare med corona. Etc Vad gäller?
Varje ärende kommer vara unikt och kräva separat prövning. För att nämnden ska ta upp ärendet behöver ett större antal spelare eller ledare i ett lag antingen ha konstaterad Corona eller insjuknat med stark misstanke om Corona och riktlinjen för större antal spelare är fem eller flera. Vidare behövs ett medicinskt utlåtande från den medicinskt ansvarige i föreningen med bedömning av risken för smittspridning.
https://www.shl.se/artikel/hut2akexz-40 ... nkt-corona
marre
Posts: 3176
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Djurgården-Skellefteå AIK 22/10 kl 1900

Post by marre »

Känns bra vi inte ska ner till Sthlm.
Sportis
Posts: 677
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: Djurgården-Skellefteå AIK 22/10 kl 1900

Post by Sportis »

Detta kommer bli svårlöst för SHL. Tycker det är fel att matcherna ställs in. Tycker allsvenskan i fotboll skött det bättre. Man får spela med den trupp man har och sedan fylla på vid sjukdomar och skador som man alltid gör.
User avatar
Special Brew
Posts: 10007
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Djurgården-Skellefteå AIK 22/10 kl 1900

Post by Special Brew »

Hur kan det vara fel att ställa in??
Sportis
Posts: 677
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: Djurgården-Skellefteå AIK 22/10 kl 1900

Post by Sportis »

Dessa lag bör inte kunna spela matcher kommande två veckor i och med detta beslut. Vad händer om andra spelare i laget blir sjuka om två veckor? Ska ett lag vara utan match 5-6 veckor och missa uppemot 12-13 matcher. När ska matcherna spelas?
Empress
Posts: 7155
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Djurgården-Skellefteå AIK 22/10 kl 1900

Post by Empress »

Det finns ju med detta beslut inga klara regler längre, utan tycks snarare tas i samförstånd mellan två lags klubbläkare. Är nog mycket som talar för många inställda matcher framöver.
Frantisek Pospisil
Posts: 1409
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Djurgården-Skellefteå AIK 22/10 kl 1900

Post by Frantisek Pospisil »

Tragiskt att ställa in med tanke på AIK:s nuvarande form
Som den konspirationsteoretiker jag är så skulle detta aldrig ha hänt om det INTE gällde EN (1) sjuk spelare i Skansen. Hade AIK 7 sjuka spelare var det bara att åka med junisar som täcker upp.
Samtidigt bra då det ger ett prejudikat inför resten av serien. Får Wingerli mässling men samtidigt symtom som liknar Covid är det bara att ställa in i väntan på bättre form för laget.
Missförstå mig rätt. Covid är en allvarlig sjukdom, men sällan skadlig för "vanligt" folk. Man ska ha i beaktande att måhända en spelare, ledare eller annan hörande till laget i en trupp måhända har de skadliga generna för att utveckla en allvarlig situation.
Samtidigt ifrågasätter jag nedsänkningen av hela samhällen för en sjukdom som i verkligheten inte sätter samhället i mer fara än den årliga influensan, vinterkräk eller andra årligt återkommande "pandemier".
Hade SHL varit förutseende (vilket det svenska samhället uppenbarligen inte är) hade man satt SHLklubbarna i en bubbla.

Förväntar mig inga vänliga kommentarer efter detta inlägg, utan sätter mig bara ner i solstolen med en paraplydrink och avvaktar hatet.
Sportis
Posts: 677
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: Djurgården-Skellefteå AIK 22/10 kl 1900

Post by Sportis »

Frantisek Pospisil wrote: 21 Oct 2020, 21:09 Tragiskt att ställa in med tanke på AIK:s nuvarande form
Som den konspirationsteoretiker jag är så skulle detta aldrig ha hänt om det INTE gällde EN (1) sjuk spelare i Skansen. Hade AIK 7 sjuka spelare var det bara att åka med junisar som täcker upp.
Samtidigt bra då det ger ett prejudikat inför resten av serien. Får Wingerli mässling men samtidigt symtom som liknar Covid är det bara att ställa in i väntan på bättre form för laget.
Missförstå mig rätt. Covid är en allvarlig sjukdom, men sällan skadlig för "vanligt" folk. Man ska ha i beaktande att måhända en spelare, ledare eller annan hörande till laget i en trupp måhända har de skadliga generna för att utveckla en allvarlig situation.
Samtidigt ifrågasätter jag nedsänkningen av hela samhällen för en sjukdom som i verkligheten inte sätter samhället i mer fara än den årliga influensan, vinterkräk eller andra årligt återkommande "pandemier".
Hade SHL varit förutseende (vilket det svenska samhället uppenbarligen inte är) hade man satt SHLklubbarna i en bubbla.

Förväntar mig inga vänliga kommentarer efter detta inlägg, utan sätter mig bara ner i solstolen med en paraplydrink och avvaktar hatet.
Jag håller med dig i allt du skriver.
shaquille
Posts: 1968
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Djurgården-Skellefteå AIK 22/10 kl 1900

Post by shaquille »

Har mycket svårt att tro att man kommer kunna fullfölja hela säsongen, hoppas givetvis jag har fel men en känsla jag har.
Frantisek Pospisil
Posts: 1409
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Djurgården-Skellefteå AIK 22/10 kl 1900

Post by Frantisek Pospisil »

Sportis wrote: 21 Oct 2020, 21:19
Frantisek Pospisil wrote: 21 Oct 2020, 21:09 Tragiskt att ställa in med tanke på AIK:s nuvarande form
Som den konspirationsteoretiker jag är så skulle detta aldrig ha hänt om det INTE gällde EN (1) sjuk spelare i Skansen. Hade AIK 7 sjuka spelare var det bara att åka med junisar som täcker upp.
Samtidigt bra då det ger ett prejudikat inför resten av serien. Får Wingerli mässling men samtidigt symtom som liknar Covid är det bara att ställa in i väntan på bättre form för laget.
Missförstå mig rätt. Covid är en allvarlig sjukdom, men sällan skadlig för "vanligt" folk. Man ska ha i beaktande att måhända en spelare, ledare eller annan hörande till laget i en trupp måhända har de skadliga generna för att utveckla en allvarlig situation.
Samtidigt ifrågasätter jag nedsänkningen av hela samhällen för en sjukdom som i verkligheten inte sätter samhället i mer fara än den årliga influensan, vinterkräk eller andra årligt återkommande "pandemier".
Hade SHL varit förutseende (vilket det svenska samhället uppenbarligen inte är) hade man satt SHLklubbarna i en bubbla.

Förväntar mig inga vänliga kommentarer efter detta inlägg, utan sätter mig bara ner i solstolen med en paraplydrink och avvaktar hatet.
Jag håller med dig i allt du skriver.
Korrigerar mig.
Enligt Ståkkhålmspressen har man HELA 2 spelare med sjukdomen, eller symtom.
Rätt skava rätt.
Strffa
Posts: 256
Joined: 21 Nov 2019, 14:15

Re: Djurgården-Skellefteå AIK 22/10 kl 1900

Post by Strffa »

Jag skulle bli förvånad om säsong inte går att genomföra. Covid kommer inte bara försvinna, det kommer vara med oss många många år.
Så vi kan ställa in varje år. Lika bra att spela nu.

Att några matcher ställs in är inte en så stor grej. En mängd tisdagar är fri iom CHL mm
User avatar
Oliman
Posts: 359
Joined: 15 Jun 2011, 23:06

Re: Djurgården-Skellefteå AIK 22/10 kl 1900

Post by Oliman »

Vore skönt att slippa konspirationsteorier och missinformation på detta forum.

Mycket bättre om kärleken för laget var det som stod i fokus, låt hockeyn fortsätta vara förbrödrande.
gvargo
Posts: 102
Joined: 25 Sep 2020, 18:02

Re: Djurgården-Skellefteå AIK 22/10 kl 1900 (uppskjuten)

Post by gvargo »

Nytt matchdatum 16 november.
Då är vi vinnare på flytten, då vi uppenbariigen lyckades styra det så att vi får två bortamatcher (Oskarshamn borta 14 nov) som går ta på samma bortatripp, och därmed pressa resekostnaderna, vilket är superviktigt denna säsong.
I hadd aller vorte aintjeli
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Djurgården-Skellefteå AIK 22/10 kl 1900 (uppskjuten)

Post by Trollet »

Mmm, men vi sitter med en betald flygresa och hotell som vi inte får tillbaka. Ännu iallafall.

Samt att vi hade fått möta ett enormt decimerat Djurgården idag. Den 16 november är varenda spelare tillbaka, inkl äckel-Högström.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
gvargo
Posts: 102
Joined: 25 Sep 2020, 18:02

Re: Djurgården-Skellefteå AIK 22/10 kl 1900 (uppskjuten)

Post by gvargo »

Trollet wrote: 22 Oct 2020, 17:39 Samt att vi hade fått möta ett enormt decimerat Djurgården idag. Den 16 november är varenda spelare tillbaka, inkl äckel-Högström.
Jag tycker snarast att det är ett minus att de är decimerade.
Slår hellre ett DIF med fullt manskap, än ett DIF med manfall, för då har dom inga ursäkter.
I hadd aller vorte aintjeli
Empress
Posts: 7155
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Djurgården-Skellefteå AIK 22/10 kl 1900 (uppskjuten)

Post by Empress »

Tala om hål i huvet ;

Fr Svenska Fans;

Tidsbestämda avstängningar
När det gäller Djurgårdens avstängda spelare, Tobias Björnfot och Marcus Högström, kommer inte deras straff att förlängas i och med den flyttade matchen. Avstängningarna är nämligen tidsbestämda och går efter datum.
Det betyder att Björnfot är tillgänglig för spel mot Brynäs nu på lördag. Om även den matchen skulle skjutas upp kommer Högströms avstängning, som sträcker sig till och med 25 oktober, vara hävd till tisdagens möte med Växjö.
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Djurgården-Skellefteå AIK 22/10 kl 1900 (uppskjuten)

Post by Trollet »

gvargo wrote: 22 Oct 2020, 17:45
Trollet wrote: 22 Oct 2020, 17:39 Samt att vi hade fått möta ett enormt decimerat Djurgården idag. Den 16 november är varenda spelare tillbaka, inkl äckel-Högström.
Jag tycker snarast att det är ett minus att de är decimerade.
Slår hellre ett DIF med fullt manskap, än ett DIF med manfall, för då har dom inga ursäkter.
Sist jag kollade gav ursäkter inga poäng i serien. Skiter ganska mycket i allt annat än att vi vinner matchen.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Djurgården-Skellefteå AIK 22/10 kl 1900 (uppskjuten)

Post by bsa »

Som tur är ut att ett uttryckte sej Forsell helt utan gnäll, som supoters
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Djurgården-Skellefteå AIK 22/10 kl 1900 (uppskjuten)

Post by bsa »

Som tur är ut att ett uttryckte sej Forsell helt utan gnäll, som supoters
User avatar
Special Brew
Posts: 10007
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Djurgården-Skellefteå AIK 22/10 kl 1900 (uppskjuten)

Post by Special Brew »

Trollet wrote: 22 Oct 2020, 19:17
gvargo wrote: 22 Oct 2020, 17:45
Trollet wrote: 22 Oct 2020, 17:39 Samt att vi hade fått möta ett enormt decimerat Djurgården idag. Den 16 november är varenda spelare tillbaka, inkl äckel-Högström.
Jag tycker snarast att det är ett minus att de är decimerade.
Slår hellre ett DIF med fullt manskap, än ett DIF med manfall, för då har dom inga ursäkter.
Sist jag kollade gav ursäkter inga poäng i serien. Skiter ganska mycket i allt annat än att vi vinner matchen.
Håller med! Bara poängen som räknas.
User avatar
Special Brew
Posts: 10007
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Djurgården-Skellefteå AIK 22/10 kl 1900 (uppskjuten)

Post by Special Brew »

2 spelare i AIK har testat positivt för Covid 19. Dessutom har halva laget antikroppar.
gvargo
Posts: 102
Joined: 25 Sep 2020, 18:02

Re: Djurgården-Skellefteå AIK 22/10 kl 1900 (uppskjuten)

Post by gvargo »

Nu fem bekräftade fall av Corona i Djurgården (varav fyra asymptomatiska)
Fortfarande sju DIF-are som väntare på provsvar så antalet kan växa.

Tur att klokskapen fick råda när man valde att skjuta upp.
I hadd aller vorte aintjeli
ante08
Posts: 2582
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Djurgården-Skellefteå AIK 22/10 kl 1900 (uppskjuten)

Post by ante08 »

Vi får Tacka Linköping som drog in Coronaviruset i SHL!
Det är väldigt oansvarigt.
User avatar
Special Brew
Posts: 10007
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Djurgården-Skellefteå AIK 22/10 kl 1900 (uppskjuten)

Post by Special Brew »

LHC är en jävla skitförening! Har alltid varit det.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1849
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Djurgården-Skellefteå AIK 22/10 kl 1900 (uppskjuten)

Post by GroovyEd »

Är det inte dags att tvångsnedflytta den där pissföreningen till div 2 eller nåt?
Ultron
Posts: 380
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Djurgården-Skellefteå AIK 22/10 kl 1900 (uppskjuten)

Post by Ultron »

"Det finns tomma speldagar och vi kan placera matcher där CHL skulle spelats eller under landslagsuppehåll, dock utan landslagsspelare för att det ska vara sportsligt rättvist." /Johan Hemlin

Hur tolkar man detta, som att det är ok att Djurgården får spela med avstängda spelare, men om vi spelar match under ett "landslagsuppehåll" så ska Wingerli, Berggren och Frödén sitta på läktaren?
Post Reply