Avslutningen

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Joner
Posts: 74
Joined: 05 Jan 2019, 00:05

Re: Avslutningen

Post by Joner »

Miklosoft wrote: 15 Mar 2020, 13:21
nr86 wrote: 15 Mar 2020, 12:57
Joner wrote: 15 Mar 2020, 12:47

Du gör det genom att swisha till 123 686 27 00. Sittplats: 150kr, ståplats: 100kr, skymd sikt: 50 kr, logeplats: 1500kr
https://www.northpower.nu/aktuellt/hjlp ... stdbiljett
Perfekt!!!
Bra initiativ! Hoppas vi blir MÅNGA som hjälper till!
Köpte en massa "biljetter". Skulle vara intressant att se någon räknare eller dyl på hur många biljetter som köpts
Vi närmar oss 400 000kr!
Empress
Posts: 7008
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Avslutningen

Post by Empress »

4 sittplatser inköpta.
phx70
Posts: 194
Joined: 15 Jun 2011, 14:10
Location: Toronto, Ontario

Re: Avslutningen

Post by phx70 »

Köpt sittplats, long live aik.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Avslutningen

Post by nishog04 »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... nner-nagot

Snacka om att aldrig kunna släppa nåt. Vilken jävla tölp!
User avatar
nr86
Posts: 5255
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Avslutningen

Post by nr86 »

Sittplats köpt.
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Avslutningen

Post by smogz »

För min del hade jag tyckt att 3e matchen Löven-Modo hade kunnat spelas. Vinnaren går upp och vi kör nästa säsong med 15 lag.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
TigerShark
Posts: 3761
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Avslutningen

Post by TigerShark »

nishog04 wrote: 15 Mar 2020, 16:40 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... nner-nagot

Snacka om att aldrig kunna släppa nåt. Vilken jävla tölp!
All idrott ställs in pga ett virusutbrott som drabbar hela världen och ändå väljer Roger att sätta sportsliga framgångar framför människoliv. Tölp är ganska lindrigt i hans fall.

Han är ju så sanslöst omogen. Helt oförmögen att vara "the bigger man".
User avatar
Biocellatus
Posts: 352
Joined: 12 Jan 2012, 20:26
Location: Skellefte

Re: Avslutningen

Post by Biocellatus »

smogz wrote: 15 Mar 2020, 17:41 För min del hade jag tyckt att 3e matchen Löven-Modo hade kunnat spelas. Vinnaren går upp och vi kör nästa säsong med 15 lag.
Va? Det här är ju drömscenariot med tanke på omständigheterna. Lule bommar guldet och löven får harva i AS ett år till! Det här ska firas med pizza och wirre 😉
User avatar
smogz
Posts: 5684
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Avslutningen

Post by smogz »

Jag är ju inte Skellefteåbo. Uppvuxen i Lycksele där ungefär hälften höll på AIK och hälften på Löven. Så jag har inte det där hatet som många av er har. Snarare ett sug efter riktiga derbyn igen. Tycker det är synd att det inte blir av nästa år.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
SimonL
Posts: 89
Joined: 10 Jun 2017, 18:36

Re: Avslutningen

Post by SimonL »

Efter att ha plöjt igenom diverse studier som gjort gällande Corona och smittspridning så är slutsatsen att vi kan nog tyvärr inte vara överraskade om nästa säsong ställs in. Viruset är så pass smittsamt och dödligt att vi inte har en chans om det får härja fritt, 'social distancing' är det som kan hålla situationen under kontroll. Den första vågen kommer att vara över nångång i Juni, sen har vi nån/några månader innan nästa topp kommer. Det enda som kommer att lösa situationen är ett vaccin, som realistiskt är över ett år bort, och innan vi nått flockimmunitet via vaccin så kommer det inte att vara över...
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Avslutningen

Post by svea_man »

SimonL wrote: 18 Mar 2020, 12:30 Efter att ha plöjt igenom diverse studier som gjort gällande Corona och smittspridning så är slutsatsen att vi kan nog tyvärr inte vara överraskade om nästa säsong ställs in. Viruset är så pass smittsamt och dödligt att vi inte har en chans om det får härja fritt, 'social distancing' är det som kan hålla situationen under kontroll. Den första vågen kommer att vara över nångång i Juni, sen har vi nån/några månader innan nästa topp kommer. Det enda som kommer att lösa situationen är ett vaccin, som realistiskt är över ett år bort, och innan vi nått flockimmunitet via vaccin så kommer det inte att vara över...
Ta de nu lungt . Ja de smittar lätt ja men så pass dödlig är de inte om du inte är multisjuk eller över 70år.. o härja fritt de gör de ju redan sen blir ju folk mest troligt immun efter som man bruka bli av influensa. O ja jag vet att man inte är immun för evigt utan en viss tid. Positivt tänkande klar de blir hockey nästa säsong!
SimonL
Posts: 89
Joined: 10 Jun 2017, 18:36

Re: Avslutningen

Post by SimonL »

Exponentiell tillväxt klår tyvärr ofta positivt tänkade. Jag ser gärna att det är fel men var som sagt inte förvånad..
User avatar
Humlannitton
Posts: 1471
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Avslutningen

Post by Humlannitton »

SimonL wrote: 18 Mar 2020, 13:14 Exponentiell tillväxt klår tyvärr ofta positivt tänkade. Jag ser gärna att det är fel men var som sagt inte förvånad..
Just den exponentiella tillväxten i kombination med det stora mörkertalet smittbärare utan symptom bör väl snarare göra att toppen nås snabbare? Jag skulle vara mer rädd för en mutation isf.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Avslutningen

Post by svea_man »

Jag är mer rädd för alla beslutsfattare som om det fortsätter kommer sätt hela västvärlden i depression o konkurs..
User avatar
Humlannitton
Posts: 1471
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Avslutningen

Post by Humlannitton »

svea_man wrote: 18 Mar 2020, 13:28 Jag är mer rädd för alla beslutsfattare som om det fortsätter kommer sätt hela västvärlden i depression o konkurs..
Det är svårt att skita och hålla igen samtidigt. Det är onekligen ingen enkel situation att hantera.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Avslutningen

Post by p-play »

svea_man wrote: 18 Mar 2020, 12:57
SimonL wrote: 18 Mar 2020, 12:30 Efter att ha plöjt igenom diverse studier som gjort gällande Corona och smittspridning så är slutsatsen att vi kan nog tyvärr inte vara överraskade om nästa säsong ställs in. Viruset är så pass smittsamt och dödligt att vi inte har en chans om det får härja fritt, 'social distancing' är det som kan hålla situationen under kontroll. Den första vågen kommer att vara över nångång i Juni, sen har vi nån/några månader innan nästa topp kommer. Det enda som kommer att lösa situationen är ett vaccin, som realistiskt är över ett år bort, och innan vi nått flockimmunitet via vaccin så kommer det inte att vara över...
Ta de nu lungt . Ja de smittar lätt ja men så pass dödlig är de inte om du inte är multisjuk eller över 70år.. o härja fritt de gör de ju redan sen blir ju folk mest troligt immun efter som man bruka bli av influensa. O ja jag vet att man inte är immun för evigt utan en viss tid. Positivt tänkande klar de blir hockey nästa säsong!
Det finns många yngre svårt sjuka i Italien. Många som klarar sig får kroniska skador. Det finns också patienter som är bärare av både L- och S- varianterna samtidigt. Vi lär också få se fler mutationer. De länder som har varit proaktiva t ex Hong Kong klarar sig bättre. Hade man bara varit snabb och stängt ned trafiken från Kina, Iran och Italien så hade situationen varit betydligt mer kontrollerbar. Det var länge sedan Sverige var i väpnad konflikt och det märks på det taffliga ledarskapet vi ser nu.
SimonL
Posts: 89
Joined: 10 Jun 2017, 18:36

Re: Avslutningen

Post by SimonL »

Sverige (och Hong Kong) klarar sig inte undan oavsett. Och Sverige är ett av de länder som klarat sig bäst so far. De flesta sjuka är unga och trycket på sjukvården är lindrigt än så länge. Dessutom är folk jävligt bra på att följa direktiven jämfört med många andra länder.
Frantisek Pospisil
Posts: 1376
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Avslutningen

Post by Frantisek Pospisil »

Kanske bäst det som blev.
Träffade en av tränarna för ett av J lagen början förra veckan. 5 - 7 spelare sjuka samt hela ledartrojkan, å då pratar vi A-laget. Själv lät han som en trasig pump i konverterhallen på Rönnskär.
Post Reply