Frölunda-Skellefteå AIK 3/3 kl 1900

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Mkn
Posts: 29
Joined: 11 Jul 2012, 17:00

Re: Frölunda-Skellefteå AIK 3/3 kl 1900

Post by Mkn »

Skulle tro att det handlar mer om att den som blir tacklad beundrar sitt pass eller liknande då denne fortfarande är tacklingsbar. I det här fallet har Mustonen pucken under kontroll, gör en dragning och är egentligen förbi om det inte vore för att Jocke stoppar honom med en ful tackling. Hade det varit en armbåge som träffade huvudet istället för en bentackling tror jag inte någon yrkat på att det är mottagarens ansvar.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Frölunda-Skellefteå AIK 3/3 kl 1900

Post by krysset »

Nu är det som det är. Vi är på andra plats och andra kliver fram.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1828
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Frölunda-Skellefteå AIK 3/3 kl 1900

Post by GroovyEd »

Mkn wrote: 04 Mar 2020, 16:05egentligen förbi om det inte vore för att Jocke stoppar honom med en ful tackling.
Det är enbart Mustonens ovilja att ta emot tacklingen som gör den ful.

Men visst, helt orimligt i sig är straffet kanske inte. Men med tanke på Händemarks helt uteblivna straff och sämrebrorsan-Lundqvists straff blir man irriterad.
lundkvist
Posts: 104
Joined: 21 Jun 2011, 20:53

Re: Frölunda-Skellefteå AIK 3/3 kl 1900

Post by lundkvist »

p-play wrote: 03 Mar 2020, 21:50
lundkvist wrote: 03 Mar 2020, 21:27 Vi vinner oftare mot Frölunda när vi är det sämre laget än tvärtom, så har det varit sen vi gick upp. Vi har obegripligt svårt för Djurgården och Frölunda.
De lagen är starka i positionsspelet, håller boxen hårt och är bra på att städa undan runt kassen. Med en så tight box så blir det svårt att skapa något med kortpassningsspel då det inte finns så mycket ytor. Vi behöver spela enklare mot de lagen och lasta mer folk på mål för att skapa mer oordning och skymma målisen. Jag tycker vi spelar bra i fem mot fem och jättebra i BP. Skärpan och desperationen saknas däremot som väntat efter en lång segersvit. En bra insats trots allt.
Vi får hoppas skärpan är tillbaka imorgon.
msoe
Posts: 1581
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Frölunda-Skellefteå AIK 3/3 kl 1900

Post by msoe »

Mkn wrote: 04 Mar 2020, 15:37
GroovyEd wrote: 04 Mar 2020, 13:34 Tycker straffet är hårt faktiskt. Jockes avsikt var att gå på kropp och Mustonen går åt sidan. Vad ska Jocke göra? Gå upp i rök?
Vad ska Mustonen göra? Bli överkörd med flit för att någon siktat in en tackling på honom?

Jocke sträcker fram och träffar enbart med benet, 3 matcher är befogat och jag hade inte klagat om det blivit någon extra heller, knätacklingar kan orsaka otrevliga skador. Skrämmande däremot hur billigt Lundqvist kommer undan, eller än värre att Händemark slipper avstängning.

Jag tycker överlag ligan bedömer skaderisken uruselt, Nowicks "skallning" beskrivs som en skaderisk värd 2 matchers avstängning som i värsta fall kunde orsakat vadå, en öm nästipp?
Håller med. Tyvärr saknas det stringens i bedömningarna.
Fdskebo
Posts: 1101
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Frölunda-Skellefteå AIK 3/3 kl 1900

Post by Fdskebo »

Jag kan köpa att det blir fel av domarna på isen ibland, det går fort där ute, men att disciplinnämnden gör inkonsekventa bedömningar när de har obegränsat med material från tidigare domar att jämföra med är patetiskt.
Post Reply