Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 18/2 kl 1900

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Strffa
Posts: 256
Joined: 21 Nov 2019, 14:15

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 18/2 kl 1900

Post by Strffa »

Jag trodde på en men två är inte skandal
lh=1
Posts: 541
Joined: 16 Jun 2011, 08:33
Location: Stöckhölm

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 18/2 kl 1900

Post by lh=1 »

Så förbenat djävla dumt! Har vevat situationen flera gånger, ja han böjer sig fram. MEN kraften i den crosschecking han får samtidigt gör ju att överkroppen åker fram mer.
Kommentatorerna har en djävla makt🤬
User avatar
nr86
Posts: 5352
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 18/2 kl 1900

Post by nr86 »

Väntat. Men jag vidhåller att det är hårt dömt!
Nu får Sundsvik hoppa in igen. Han har bara vuxit mer och mer. Nye Finnen får mer istid och visa vad han går för.
User avatar
Talbot25
Posts: 1059
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 18/2 kl 1900

Post by Talbot25 »

"En medveten skallningsrörelse" som disciplinnämnden skriver är helt fel. Darren gör en offensiv tackling, där energin är koncentrerad till bröstet på Djurgårdaren.Skallen har samma hastighet som resten av överkroppen, så var de ser skallningsrörelsen är höjt i dunkel. Utan Gnäll-Lenas kommentar hade situationen flugit obemärkt förbi.
Trollet
Posts: 8478
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 18/2 kl 1900

Post by Trollet »

Jag tycker faktiskt inte det. Han gör nu en nick-rörelse och det är ganska säkert den han åker dit på. Sen är det ju inte den värsta skallning man sett direkt.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
msoe
Posts: 1630
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 18/2 kl 1900

Post by msoe »

Nu är det ju inte det en sak som DN ska kolla på i det här ärendet, men ganska talande att man skriver att "Djurgårdsspelaren nr 56 Robin Norell går ut mot Skellefteåspelaren nr 9 Darren Nowick vid kortsargen" i mina ögon ser man en och annan "medveten cross-checkingrörelse" från Norell i den här situationen. och såhär ser ju tyvärr var och varannan närkamp ut i den här ligan. Vad hände med allt snack om att stävja spelförstörande moment?
User avatar
GroovyEd
Posts: 1855
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 18/2 kl 1900

Post by GroovyEd »

Man kanske är enögd men, jag tycker det ser ut som att han ska sätta in en offensiv tackling och missbedömer avståndet/farten Norell har mot honom och därför följer liksom huvudet med i rörelsen. Men visst, huvudet tar i Norells huvud och det är väl det man dömer på, antar jag (utan att ha läst motiveringen till beslutet).
Trollet
Posts: 8478
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 18/2 kl 1900

Post by Trollet »

SKÄL

Disciplinnämnden har tagit del av anmälan, ett yttrande från Darren Nowick samt en filmsekvens från händelsen.

Anmälan: Nästan 3 minuter in på period 3 så är det spel i Djurgårdens försvarszon. Pucken spelas ner mot kortsargen till en Skellefteåspelare. Djurgårdsspelaren nr 56 Norell går ut mot Skellefteåspelaren nr 9 Nowick vid kortsargen. När Norell närmar sig Nowick så böjer Nowick fram huvudet och skallar Norell i ansiktet med sidan av hjälmen.

Darren Nowick har uppgett följande


Myself and nr 56 are battling the whole shift and the puck went to the corner and as it was coming around the boards I tried to create space by hitting nr 56 and while doing so my head accidentally hit his chin. Looking at the play, I don’t think it was aggressive at all and my head very lightly touches his chin and as you can see nr 56 wasn’t very effected by the play.

Disciplinnämnden gör följande bedömning

Filmsekvensen ger stöd för uppgifterna i anmälan. Nämnden finner det utrett att Darren Nowick gjort sig skyldig till en skallning. Förseelsen bör föranleda en avstängning. Avstängningens längd bestäms till en tid som bedöms motsvara två matcher. Vid straffmätningen har nämnden särskilt beaktat följande nyckelfaktorer:

• Det är fråga om en medveten skallningsrörelse
• Skaderisk
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Kebabtallriken
Posts: 14
Joined: 23 Jul 2011, 15:39

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 18/2 kl 1900

Post by Kebabtallriken »

Helt jävla rubbat. Följ Norell får ni se en jäkla massa skit.

Crosschecking på Linus Lindström med 18:00 kvar. 17:51 crosschecking på Lindström igen. 17:33 håller fast Burströms klubba med vänster hand. 17:26 försöker haka Burström i nacken. 17.16 crosschecking i ryggen på Nowick. Klar utvisning. 17:10 åter en crosschecking i sidan. Sedan åker Nowick åker mot sargen med Norell efter sig. Norell är på väg att dra en till crosschecking till när Nowick sätter emot.

Om sopdomaren tagit crosscheckingen i ryggen på Nowick hade aldrig denna situation uppstått.

Ful jävla spelare som ger efterslängar och håller på med klubban.
User avatar
tazman
Posts: 2036
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 18/2 kl 1900

Post by tazman »

Talbot25 wrote: 19 Feb 2020, 14:36 Utan Gnäll-Lenas kommentar hade situationen flugit obemärkt förbi.
Hänvisar du till kommentatorn? :roll: :D

Kul om dagens hockeysnackare får mer att säga till om. Borde inte detta uppmärksammas på ett tydligare sätt?
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Don_Martin
Posts: 1
Joined: 16 Feb 2020, 08:02

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 18/2 kl 1900

Post by Don_Martin »

tazman wrote: 19 Feb 2020, 22:11
Talbot25 wrote: 19 Feb 2020, 14:36 Utan Gnäll-Lenas kommentar hade situationen flugit obemärkt förbi.
Hänvisar du till kommentatorn? :roll: :D

Kul om dagens hockeysnackare får mer att säga till om. Borde inte detta uppmärksammas på ett tydligare sätt?
Jag tror väl att det i de flesta fall snarare är producenten som tar fram klippet och visar om det och meddelar kommentatorn att nu visar vi en repris av en, i detta fall, misstänkt skallning. Lena märkte aldrig av när det skedde, det kan jag ta gift på :mrgreen: .
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 18/2 kl 1900

Post by smogz »

Som jag minns det nämnde hon det precis när det skedde. Men jag hade inte sett nånting. Möjligen viskade nån producent i hennes öra. Tycker i övrigt att hon är väldigt bra
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Erwynn
Posts: 2412
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 18/2 kl 1900

Post by Erwynn »

Hon trollade inte med formuleringen heller. ”Det är en skallning”, inget ”misstänkt” eller ”en situation som skulle kunna vara”.
Hata allt.
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 18/2 kl 1900

Post by päran »

Erwynn wrote: 20 Feb 2020, 08:13 Hon trollade inte med formuleringen heller. ”Det är en skallning”, inget ”misstänkt” eller ”en situation som skulle kunna vara”.
Och det var det ju! Helt rätt och bra att cmore hjälper till och stävjar fuffens och smutsigt spel. Problemet uppstår när de inte är konsekventa och en får känslan att vissa lag favoroseras av media.
User avatar
tazman
Posts: 2036
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 18/2 kl 1900

Post by tazman »

Så media (cmore, Aftonbladet med flera) favoriserar vissa lag och detta gör att bland annat AIK-spelare får fler och längre avstämningar. Korrekt uppfattat?
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 18/2 kl 1900

Post by päran »

tazman wrote:Så media (cmore, Aftonbladet med flera) favoriserar vissa lag och detta gör att bland annat AIK-spelare får fler och längre avstämningar. Korrekt uppfattat?
Precis Gäller inte enbart AIK. En handfull klubbar behandlas med silkesvantar enligt mig

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

User avatar
tazman
Posts: 2036
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 18/2 kl 1900

Post by tazman »

päran wrote: 20 Feb 2020, 21:31
tazman wrote:Så media (cmore, Aftonbladet med flera) favoriserar vissa lag och detta gör att bland annat AIK-spelare får fler och längre avstämningar. Korrekt uppfattat?
Precis Gäller inte enbart AIK. En handfull klubbar behandlas med silkesvantar enligt mig

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Vilka då?
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 18/2 kl 1900

Post by päran »

De klassiska storlagen Frölunda, Färjestad, Djurgården

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 18/2 kl 1900

Post by nishog04 »

Minns den kastade målvaktsklubban och Jimmies "slewfoot".
Post Reply