Re: Silly Season 20/21

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Locked
Trollet
Posts: 8478
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by Trollet »

marre wrote: 09 Feb 2021, 13:39 Borde inte Norran ta ett snack med Forre??
De är upptagna med att berätta att Fimpen har varit på ladan iklädd skidutrustning - Kanske Klas Nilssons! - och att Fimpen jobbar för Betsson. Samt att Petter Granberg fick välförtjänt jubel efter att ha gjort mål på träning.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly Season 20/21

Post by Lidlund »

nr86 wrote:Det är klart att man går igång när Ros och Abris avslutar podden med att säga att det är någon kanon på gång till AIK. Ingen rök utan eld som det brukar heta. Jag lägger mina pengar på Pär Lindholm. Drömmen vore om vi kan signa Pär och Melker på flerårskontrakt! Vilket lag vi skulle ha 21/22 om inte annat. Ja vilka ska slå oss detta år? :D
Jag försökte lyssna på deras podd för nån V sen.. blev bara irriterad..

Sen lyssna jag på senaste avsnittet igen.. blev bara irriterad igen..

Abris går hem, men Ros.. Huva..
User avatar
nr86
Posts: 5351
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by nr86 »

Håller med om att Ros bara babblar på och liksom stakar fram meningar som gör att det är riktigt jobbigt att lyssna på. SHL podden rekas då jag tycker den är både roligare och mer intressant. Men de nämnde likväl att en bomb skulle släppas från vår förening och det tror jag de har substans i då de brukar ha på fötterna när de yppar sådant. Spännande!
Lyssna från 54:20 ca så slipper ni allt annat trams.
Riktigt skönt att Melker är tillbaka i träning. Alltid oroande då den där sjukdomen kan slå så olika.
User avatar
Erwynn
Posts: 2411
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly Season 20/21

Post by Erwynn »

Är det någon annan Journo eller någon som brukar vara ITK eller dylikt som nämnt denna bomb överhuvudtaget? Det känns lite klent att bygga spekulationerna på ”inget namn, men en bomb” och i övrigt inget alls
Hata allt.
Frantisek Pospisil
Posts: 1410
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 20/21

Post by Frantisek Pospisil »

Kan ju vara "Rumpan" som jag nämnde tidigare. Får man ingen lön kan man likt Lassinanti lessna å dra. Rundblad har ju uppenbarligen ont om stålar då han lade ut på Facebook om gratis rivning av kåken han förvärvat på södra sidan.
Ultron
Posts: 382
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by Ultron »

marre wrote: 09 Feb 2021, 13:36 Ja,SHL är nog enda ligan man kan bli 10 och ändå mästare.
Nja, även Liiga kör play in med lagen på platserna 7-10, liksom tjeckiska Extraliga. DEL har också s k pre-playoffs mellan lag 7-10. Och såväl NHL som KHL låter ju de sexton (!) bästa lagen göra upp om titeln. Så det är nog bara norrmännen som fortfarande kör rena kvartsfinaler. ;)
krysset
Posts: 2000
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 20/21

Post by krysset »

Läste någonstans att någon hade kastat ut namnet Anton Lindholm. Någon sa då att nej det är ju en forward vi behöver. Givetvis ska vi ta Lindholm om han erbjuds. Blir väl annars någon annan klubb som tar honom.
AIK kommer att ha ny spelare innan den 15 e. Dom har nog flera att ta ställning till.

Trisst att Wingerli missar 2 matcher. Är ju han som bär den kedjan
bsa
Posts: 1133
Joined: 15 Jun 2011, 19:05

Re: Silly Season 20/21

Post by bsa »

Sen lyssna jag på senaste avsnittet igen.. blev bara irriterad igen..

Abris går hem, men Ros.. Huva..
[/quote]
Ja, dom kanske kör en variant på bad cap och good cap.
Förvirrad lätt korkad snubbe pratar med insatt typ, och Ros går in lite väl mycke in i sin roll...
marre
Posts: 3179
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by marre »

Måste ju va tunnt på marknaden nu.Med tanke på att ingen presenterar nåt.Känns som dom flesta lagen tittar på förstärkningar.
Empress
Posts: 7159
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 20/21

Post by Empress »

Tror ingen vill göra en Örebro - ta in en lirare som inte fixar fysen och sedan skeppas hem 2 veckor senare.
Vi har möjligen en annan situation med bara 12? seniorforwards där det handlar om att täcka ev skador.
Tror inte en ny spelare in i aiks trupp kommer nämnvärt förbättra chanserna i slutspelet.
Lixom even/steven.
krysset
Posts: 2000
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 20/21

Post by krysset »

Tror inte att en ny spelare kommer att kunna tillhöra top 3 bland forwards. Grunnar på att det tar tid och laget spelar bra. Det skulle vara klokt att ta in en spelare som man tänker sig även kunna spela kommande säsong. Kanske någon utveclingsbar som inte riktigt fått förtroende i nuvarande klubb.
Bäst vore väl om ex Pär Lindholm skulle bestämma sig för oss.

Jag tror att en spelare från ahl nog varit och är aktuell men......

Laget har gått så fruktansvärt bra med de spelare vi har så om vi visste att inga skador, sjukdomar eller avstängningar kommer så klarar vi oss bra.

Tror att man har angenäma bekymmer om hur vi ska göra. Hade laget gått segt fortfarande hade man garanterat tagit in en spelare redan nu men det är lite andra förutsättningar just nu.
king_louie
Posts: 576
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by king_louie »

Förväntar mig ingen bomb, snarare bredd för att täcka upp vid skador.
Helst någon som lirat i SHL eller åtminstone på stor rink förut.
AHL-spelare utan erfarenhet av spel utanför nordamerika går bort för mig, speciellt om de inte har varit igång på typ ett år. Oavsett meriter.
P. Lindholm känns osannolik, iaf i år, han fick ju lira en match i NHL också nyligen.
Jaja, vi får vänta och se, inte långt kvar nu till deadline.
User avatar
ossian
Posts: 3655
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly Season 20/21

Post by ossian »

Hemvandare ar saklart valkomna. Flerarskontrakt pa duktiga spelare ocksa. Men annars har vi ett kanonlag med fyra bra kedjor. Skulle vara synd att stalla nagon av de nuvarande utvecklingsbara at sidan for att bereda plats at nagon inkopt som forst behover trana ikapp och sen knappt hoja laget namnvart.
number 7
Posts: 777
Joined: 15 Jun 2011, 23:11

Re: Silly Season 20/21

Post by number 7 »

Lite konstigt är att inget SHL-lag presenterat någon spelare ännu. Endast 5 dygn kvar, å inte ett enda konkret namn på någon ny spelare. ;)
User avatar
ossian
Posts: 3655
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by ossian »

Det kan ju vara sa att alla avvaktar Forssells beslut? Snalla lat mig komma till Skelleftea och fa vinna ett guld.
Chippen
Posts: 14275
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by Chippen »

Jag tror faktiskt att de usla värvningarna av Ryan Stoa och han Ho-Sang satt en del käppar i hjulen.
Man ser på andra klubbars misstag i research och att man går på agentens "men han är i bra form". Många tilltänkta nyförvärv har nog inte varit mycket på is och ävenom de är billiga är det inte värt det
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
marre
Posts: 3179
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by marre »

Guldkornen finns i AS.Men är väl få lag som släpper sina stjärnor.Men även riktigt bra brunkare som har grym fart skulle kunna bredda vår forwardssida.
Empress
Posts: 7159
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly Season 20/21

Post by Empress »

Det viktigaste är att vi får hem alla från Tre Kronor hela och friska: Borde inte spelas några träningsturneringar i år.
Rätt säker alla klubbar tycker så även om den officiella linjen säger något annat.

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... -sasongen/
Rollie
Posts: 2044
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by Rollie »

Nån som har Expressen premium och kan se vilken fd AIK spelare som Läulä ville värva?
Gargamel
Posts: 511
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by Gargamel »

Rollie wrote: 11 Feb 2021, 11:44 Nån som har Expressen premium och kan se vilken fd AIK spelare som Läulä ville värva?
Tim Söderlund.
marre
Posts: 3179
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by marre »

Finns inte mycket på marknaden med andra ord :lol:
lh=1
Posts: 540
Joined: 16 Jun 2011, 08:33
Location: Stöckhölm

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by lh=1 »

👍😂
number 7
Posts: 777
Joined: 15 Jun 2011, 23:11

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by number 7 »

Vad bidde det då ?
Det bidde en vant-tumme.
marre
Posts: 3179
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by marre »

Lulä måste va jävligt desperata.Dom har ju haft Tim i föreningen tidigare.
krysset
Posts: 2000
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly Season 20/21

Post by krysset »

Desperat? Möjligt att Bulan kanske kan få Tim att lira som han ska. Gällde det resten av säsongen eller även för kommande år?
Kan någon referera artikeln det står väl om Markus Svensson också. Mackan vilken målvakt det var. Minns när han kom och den utveckling han hade.
Hur mycket är Holms förtjänst?
Gargamel
Posts: 511
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by Gargamel »

Skuggan/Engman brukar lägga ut dimridåer, så svårt veta hur sannolikt det är att Tim hamnar i LHF. Luleå är närmare Wellman om jag fått rätt info. Muzito-Bagenda en annan som skulle kunna hamna i Norrbotten.

AIK då? Ngn som hört nåt?
krysset
Posts: 2000
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by krysset »

Jag har bara hört att Bauhmann var en av spelarna som GM fått erbjudande om. Men det borde vara fler.
Det dröjer och är snart den 15:e. Skulle inte förvåna mig om man presenterar någon hemvändare på flera år. Det vore ju i längden det bästa.
Kan vara så att GM inte vill ha en spelare för bara säsongen ut. Bättre satsa långsiktigt.
Tänk om Roland vill stanna i stan. Det vore ju en bomb. Han har verkligen varit bra. Perfekt scouting där.
marre
Posts: 3179
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by marre »

Ja får Lulä Wellman är det bara gratulera.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 20/21

Post by smogz »

Vi får hoppas att spökplumpen/Padwick har rätt om Per Lindholm på fyra år.
Last edited by smogz on 11 Feb 2021, 20:30, edited 1 time in total.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
nr86
Posts: 5351
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly Season 20/21

Post by nr86 »

smogz wrote: 11 Feb 2021, 20:30 Vi får hoplas att spökplumpen/Padwick har rätt om Per Lindholm på fyra år.
Det var värst!
Om vi ska värva är det precis denna värvning vi ska göra allt för att ro hem!
Men oj vad bra Berggren och Winge är i 3kr😀
Locked