Re: Silly Season 20/21

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Locked
Jimbalo
Posts: 10
Joined: 12 Nov 2020, 18:36

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by Jimbalo »

nr86 wrote: 07 Nov 2020, 11:00 Ja dessa spelare som inte sitter på kontrakt ännu som ser hela säsongen gå upp i rök börjar förstås bli mer och mer desperata efter jobb. Det kan ju bli så att en hel säsong går upp i rök om pandemin fortsätter som den gör.(Vilket allt tyder på) I bästa fall kanske det börjar bli mer "normalt" mars/april då ett vaccin förhoppningsvis finns att tillgå för de riskgrupper vi har i samhället. Så som Coronan drar fram tror jag snart Sverige kommer att få vår så kallade flock immunitet. I alla fall många hockeyklubbar kommer att ha antikroppar i alla fall. Men värvningsstoppet kommer ju snart för SHL så värvningar likt Calof Ehn mm kommer vi säkert att se mer av.
Förstår inte riktigt varför olofsson får så mycket skit. Har varit frisk 2 månader sen han kom hit ungefär... och ifjol när han spelade hade han ju period på 9 matcher när han gjorde 10-11 poäng på rad innan skadorna kom tillbaka. Jag tror då på honom och om jag inte minns fel spelade han då merparten av dom matcherna som center. Hur kan man inte ge han en chans där?
marre
Posts: 3174
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by marre »

Självklart ska Olofsson spela center,men han har varit sjukt risig.
p-play
Posts: 6770
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by p-play »

marre wrote: 12 Nov 2020, 21:37 Självklart ska Olofsson spela center,men han har varit sjukt risig.
Det största problemet är att han inte gör jobbet fullt ut. Arbetsinsatsen är inte på den nivån som den borde vara. Inte mycket stämmer för en som LL heller, men han jobbar hårt för laget.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by Snuskhummern »

Känns som att man kommer bryta med Morley snart, i år har man inte råd att betala en stor lön till någon som inte presterar därefter. Då får man väl hoppas på att Melker ansluter och tar en centerplats. Hörde jag KLM-kedjan?
User avatar
Erwynn
Posts: 2410
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly Season 20/21

Post by Erwynn »

Snuskhummern wrote:Känns som att man kommer bryta med Morley snart, i år har man inte råd att betala en stor lön till någon som inte presterar därefter. Då får man väl hoppas på att Melker ansluter och tar en centerplats. Hörde jag KLM-kedjan?
Kan du bara bryta med någon hur som?
Hata allt.
p-play
Posts: 6770
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by p-play »

Det finns nog inte så många klubbar som vill ta över kontrakt i år. Det känns dessutom inte så smart att skicka honom och kanske behöva stå för 75% av lönen när man har en tunn trupp. Enda möjligheten är väl att få in en ny center för en rookie-lön och sedan få något topplag i Hockeyallsvenskan att ta in honom för motsvarande lön. Han har uppenbara problem med att hantera träningsmängden precis som en del andra spelare. Det finns ganska många som åker runt på raka ben efter att bara ha varit inne på isen en kort tid. Han bör få ett par månader till på sig innan man helt dömer ut honom. Han var ändå en toppspelare ifjol i finska ligan.
User avatar
nr86
Posts: 5340
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by nr86 »

Ja Moreleys kurva har ju pekat neråt den senaste tiden. Började rätt bra tycker jag men hade oflyt med studsarna. Ser riktigt trött ut och bytet igår mot Linus i den kedjan gjorde stor inverkan i positiv bemärkelse. Linus och Jocke funkar ganska bra då Linus är en bättre 2 vägsspelare än Morley. Lite lik Lindholm då han spelade med Jocke och Möller. Antar att det är därför tränarna försökt sätta ihop Linus med Jocke och Oskar förut. Hoppas verkligen Linus kan sätta någon poäng nu framgent för det är han värd. Skulle betyda mycket för balansen i laget. Kunde VLH skeppa Davidsson och uppgradera med Calof borde vi kunna göra samma sak med Morley. Morley ut och Melker in? Olofsson är ju också en gåta. Dessa herrar är de mest icke fungerande i vårat lag just nu. Sedan har vi försvarsspelet som totalhavererat. Det är ju det mest akuta som jag ser det. Öva grundspel i egens zon är en hemläxa AIK måste göra ASP!
Frantisek Pospisil
Posts: 1409
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 20/21

Post by Frantisek Pospisil »

Mysteriet med Olofsson kanske löser sig själv, då han enligt en hyfsad säker källa vill bort.
Ska enligt källan vara redigt missnöjd med den roll han fått.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1849
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by GroovyEd »

I såna fall är det lika bra att han drar för han har inte bevisat nånting i någon roll.
päran
Posts: 536
Joined: 29 Jun 2011, 06:47

Re: Silly Season 20/21

Post by päran »

Brukar inte klaga på ledningen och tycker att AIK gör det mesta rätt på den fronten till skillnad från vad de flesta här verkar tycka. Laget är balanserat vältränat och potentialen är hög.

AIK:s stora brist enligt mig är avsaknaden av en kvicktänkt och lyhörd matchcoach. Inte sen Wallsons tid har den punkten fungerat bra, men just nu är den under all kritik. Det körs på match efter match i formationer som uppenbart är haltande och i princip inga förändringar görs i matcherna, kasta om, toppa, gå ner på folk, bänka.

Jag tycker att det ser fantstiskt spännande ut I år, men blir det inte bättre i båset kastar vi bort alla möjligheter enligt mig.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

marre
Posts: 3174
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by marre »

persson82
Posts: 657
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by persson82 »

Kanske det är så att Olofsson ut och Farbror melker in
marre
Posts: 3174
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by marre »

Hyfsad upogradering isf :D
User avatar
nr86
Posts: 5340
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by nr86 »

Olofsson finns inte med i laguppställningen ikväll. Verkar redan klart med tik.
https://www.skellefteaaik.se/gamecenter ... ticles/pre
Undrar om vi har chans på farbror Melker?
persson82
Posts: 657
Joined: 30 Jun 2011, 11:44

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by persson82 »

nr86 wrote: 16 Nov 2020, 12:25 Olofsson finns inte med i laguppställningen ikväll. Verkar redan klart med tik.
https://www.skellefteaaik.se/gamecenter ... ticles/pre
Undrar om vi har chans på farbror Melker?
Han sa väl i norran eller någon annan nyhetsbyrån för någon vecka sen att blir det inte NHL så blir det Skellefteå
User avatar
Erwynn
Posts: 2410
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly Season 20/21

Post by Erwynn »

nr86 wrote:Olofsson finns inte med i laguppställningen ikväll. Verkar redan klart med tik.
https://www.skellefteaaik.se/gamecenter ... ticles/pre
Undrar om vi har chans på farbror Melker?
Medicinska skäl enligt forellen
Hata allt.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly Season 20/21

Post by Snuskhummern »

Han har säkert en deadline som kryper nära, funkar ju inte att stå kontraktslös en hel säsong om man ska hålla hög nivå kommande säsonger.

Jag gissar på att Forre avvaktar Melkers ord i Norran-artikeln från idag.
markusmarkus
Posts: 9
Joined: 16 Mar 2014, 14:56

Re: Silly Season 20/21

Post by markusmarkus »

Snuskhummern wrote: 16 Nov 2020, 13:47 Han har säkert en deadline som kryper nära, funkar ju inte att stå kontraktslös en hel säsong om man ska hålla hög nivå kommande säsonger.

Jag gissar på att Forre avvaktar Melkers ord i Norran-artikeln från idag.
Vad säger Melker i artikeln?
king_louie
Posts: 572
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Silly Season 20/21

Post by king_louie »

markusmarkus wrote: 16 Nov 2020, 14:15
Snuskhummern wrote: 16 Nov 2020, 13:47 Han har säkert en deadline som kryper nära, funkar ju inte att stå kontraktslös en hel säsong om man ska hålla hög nivå kommande säsonger.

Jag gissar på att Forre avvaktar Melkers ord i Norran-artikeln från idag.
Vad säger Melker i artikeln?
Ingenting.
Forre säger inget heller, läget med Melker är oförändrat och vad gäller Olofsson 'inga kommentarer' och att han spelar inte ikväll pga medicinsk orsak.
Fdskebo
Posts: 1108
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Silly Season 20/21

Post by Fdskebo »

1. Olofsson lämnar. (bra källa)
2. Allt kring Melker är tydligen klart, upp till honom om/när han vill köra. (bra källa)

Övrigt då, vad händer om NHL ställs in?
Adam L och Marcus P är inte realistiska eftersom de båda har tunga kontrakt, försäkringen blir helt enkelt för dyr.
Men Aho eller Anton Lindholm skulle kunna vara möjliga lån om NHL klubbarna godkänner, där är försäkringspremien billig.

Dock är det så att om NHL ställs in så kommer det att finnas galet mycket BRA spelare på marknaden till "kaffepengar".
Problemet sitter i försäkringarna. De med riktigt höga löner som sitter på kontrakt kommer att bli svindyra även om de spelar gratis.
Tjernan
Posts: 696
Joined: 27 Feb 2015, 20:31
Location: Hallsberg / Örebro
Contact:

Re: Silly Season 20/21

Post by Tjernan »

päran wrote: 13 Nov 2020, 14:51 Brukar inte klaga på ledningen och tycker att AIK gör det mesta rätt på den fronten till skillnad från vad de flesta här verkar tycka. Laget är balanserat vältränat och potentialen är hög.

AIK:s stora brist enligt mig är avsaknaden av en kvicktänkt och lyhörd matchcoach. Inte sen Wallsons tid har den punkten fungerat bra, men just nu är den under all kritik. Det körs på match efter match i formationer som uppenbart är haltande och i princip inga förändringar görs i matcherna, kasta om, toppa, gå ner på folk, bänka.

Jag tycker att det ser fantstiskt spännande ut I år, men blir det inte bättre i båset kastar vi bort alla möjligheter enligt mig.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
+1 Håller fullständigt med... tyvärr finns det inte mycket att välja på ang tränare. Sam Hallan är en våt dröm, ge han vad han vill ha så ramlar titlarna in igen. En omvänd Växköp :P
Empress
Posts: 7143
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by Empress »

Tror inte shl kommer låta det vara fritt fram med nhl-spelare om nhl ställs in. Dessutom tror hag inte nhl ställs in.
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by Trollet »

Sam Hallam i båset så kommer nhl-protesten för några år sedan att framstå som en mild bris.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
p-play
Posts: 6770
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by p-play »

Trollet wrote: 16 Nov 2020, 21:39 Sam Hallam i båset så kommer nhl-protesten för några år sedan att framstå som en mild bris.
Det kommer aldrig att hända. Vi har inte de pengarna. Däremot så borde man ha kunnat hitta en fungerande huvudtränare istället för den miserabla idén med tre tränare med delat ansvar som vi testat tidigare flera gånger utan att det lyckats. Det känns som att man inte vågar göra Klockare till assisterande, vilket är hans rätta position då han inte känns som någon huvudtränare.
Frantisek Pospisil
Posts: 1409
Joined: 20 Mar 2020, 17:46

Re: Silly Season 20/21

Post by Frantisek Pospisil »

Pappalardo lånas ut.
Måste väl rimligtvis vara någon på väg in då?
User avatar
GroovyEd
Posts: 1849
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by GroovyEd »

Och med Olofsson ut, räcker det med en? Eller blir det Kamikaze plus Robertsson?
User avatar
nr86
Posts: 5340
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by nr86 »

Ja det är många som tror att tik vill ta tillbaka 38an. Om nu så blir fallet borde vi ha något annat på g. Hur stora är chanserna på att Melker återvänder? Om det händer torde det ta ganska lång tid att komma in i matchtempo och timing. Men det är inte svårt att tro att vårat lag blir betydligt vassare med 15 ( eller68 ) i laguppställningen. Han känner till den hockey vi vill spela och träna hårt finns i hans DNA. En grym bp spelare skulle vi dessutom få. Bara hoppas detta blir verklighet.....
User avatar
GroovyEd
Posts: 1849
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by GroovyEd »

Om nu Melker kommer och ersätter Olofsson så är han, oavsett form, en stor uppgradering.
lobo
Posts: 1561
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly Season 20/21

Post by lobo »

Melker är en våt dröm så som vi spelat de senaste åren. Han heter Kamikaze av en anledning. Vill se honom riva upp djupa sår i slottet, samt även skrapa in nån enstaka retur, liggandes.

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
medli
Posts: 267
Joined: 04 Aug 2011, 20:54

Re: Silly Season 20/21

Post by medli »

Undra ifall Möller vaknat till liv ifall Melker anslutit.
Locked