Re: Silly Season 20/21

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
vonschnauser
Posts: 981
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by vonschnauser »

Grymt att Söderblom är presenterad nu också. Tycker vi göra väldigt spännande värvningar! Stort plus till Forre/Lundkvist som gör ett gediget arbete.

Hoppas också tränarfrågan är löst redan & att dom bara väntar på att kunna presentera den. Mest för att att det inte ska bli någon "gammal räv" som nödlösning. Men känns inte som Forre/Lundkvist är typen som gör något i den stilen, så känns lungt & tryggt.
User avatar
Erwynn
Posts: 2411
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly Season 20/21

Post by Erwynn »

Tackade precis av Mantas, Pudding, Berglund och Kallela på hemsidan. Inget om Nowick?
Hata allt.
Balotelli
Posts: 323
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Silly Season 20/21

Post by Balotelli »

Erwynn wrote: 24 Mar 2020, 15:51 Tackade precis av Mantas, Pudding, Berglund och Kallela på hemsidan. Inget om Nowick?
Detta innebär att vi antingen signat eller förhandlar med Nowik, Kiiskinen, Broberg, Pettersson, Noren, Alvarez, Holm. Förvånansvärt många
Chippen
Posts: 14276
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by Chippen »

https://twitter.com/difhockeyse/status/ ... 6QVyb3SprI
Tellan avslöjar vart Mantas kommer spela..
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
medli
Posts: 268
Joined: 04 Aug 2011, 20:54

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by medli »

Mantas och Linus Andersson presenterade av DIF nu.
krysset
Posts: 2000
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by krysset »

Var Linus aktuell mån tro?
User avatar
Foppas skridskocoach
Posts: 3044
Joined: 25 Jun 2011, 11:15

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by Foppas skridskocoach »

Ska man dra några slutsatser av faktumet att man inte bekräftade att Adam eller Nowick lämnar?
Tigerränderna går aldrig ur.
Chippen
Posts: 14276
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by Chippen »

Foppas skridskocoach wrote: 24 Mar 2020, 22:46 Ska man dra några slutsatser av faktumet att man inte bekräftade att Adam eller Nowick lämnar?
Jag gissar att de var/är i förhandlingar, men att värvningsstoppet satte det hela på paus. För om jag förstod det rätt så åkte Nowick hem rätt fort efter säsongen tog slut.
Så egentligen tror jag inte man ska dra för stora växlar redan nu.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
p-play
Posts: 6785
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 20/21

Post by p-play »

Balotelli wrote: 24 Mar 2020, 15:55
Erwynn wrote: 24 Mar 2020, 15:51 Tackade precis av Mantas, Pudding, Berglund och Kallela på hemsidan. Inget om Nowick?
Detta innebär att vi antingen signat eller förhandlar med Nowik, Kiiskinen, Broberg, Pettersson, Noren, Alvarez, Holm. Förvånansvärt många
Nja, inte direkt. Man brukar ju låta den nya klubben presentera spelaren innan man avtackar denne, så en eller flera av dessa kan vara klara för andra klubbar. De klubbarna kan vilja avvakta med sin presentation av anledningar som inte är kända.
Chippen
Posts: 14276
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 20/21

Post by Chippen »

p-play wrote: 25 Mar 2020, 08:50 Nja, inte direkt. Man brukar ju låta den nya klubben presentera spelaren innan man avtackar denne, så en eller flera av dessa kan vara klara för andra klubbar. De klubbarna kan vilja avvakta med sin presentation av anledningar som inte är kända.
Öh va?
Visst är det tvärtom man brukar göra?
Om det varit en speciell spelare som lämnar, brukar ju den klubben så tacka sin spelare offentligt först och meddela att han inte fortsätter i klubben. Sedan är det öppet vatten för den nya klubben.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
krysset
Posts: 2000
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by krysset »

Normalt tackar man spelaren för denna tid sedan brukar det då bli officiellt med ny klubb om spelaren då fått ny klubb.
Balotelli
Posts: 323
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by Balotelli »

krysset wrote: 25 Mar 2020, 14:03 Normalt tackar man spelaren för denna tid sedan brukar det då bli officiellt med ny klubb om spelaren då fått ny klubb.
naaaahhhh
ante08
Posts: 2583
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by ante08 »

Oscar Lindberg har varit ryktenas man under våren. Men när det gäller alla rykten finns det varken rök eller eld. 29-åringen är hemma i Skellefteå efter det abrupta slutet på säsongen. Till hösten bär det av utomlands på nytt. ”Jag är inställd på att resa tillbaka till Schweiz i nuläget”, säger Lindberg till Norran.
Årets säsong kommer sannolikt aldrig att bli glömd med tanke på Coronoviruset och dess effekter på både mänskligheten och konsekvenserna i form av beslut.

Det har också varit väldigt snabba kast med beslutsfattandet.

– Först var det prat om spel utan publik, sedan beslutades att avsluta säsongen. Allt skedde från en dag till en annan.

Dagen efter lämnade familjen Lindberg tillvaron i Schweiz och reste hem till Skellefteå.

– Väldigt synd med tanke på hur bra lag vi hade. Ett grymt lag och jag tror att vi hade haft bra möjligheter att slåss om titeln.

Lindberg kom tillbaka till Europa inför den här säsongen efter sex säsonger i Nordamerika.

– Det har varit lite omställning, men tycker ändå att det har gått helt okej.

”Buse”
Konkurrensen har varit tuff i topplaget Zug. Lindberg noterades för 30 poäng på 46 matcher och hamnade med det en bit ned i den interna poängligan.

– Det gick bättre och bättre. Efter alla år utanför powerplay var det lite ovant att få en mer offensiv roll igen.

Fast det som kanske sticker ut mest är Lindbergs utvisningsstatistik. Han är noterad på hela 91 minuter.

Du är ju inte känd som någon ful spelare, ändå har du nästan två minuter i snitt. Vad har hänt?

– Alltså, domarnivån är på en helt annan nivå i den här ligan. Sedan är inte spelare vana att bli tacklade. Jag har några 2+10 minuter som egentligen är helt vanliga tacklingar, men spelarna har legat kvar efteråt. Sedan skulle jag tackla en kille och så smet han undan. Då blev det en bentackling istället. Det blev matchstraff och tre matchers avstängning.

Rykten
Under säsongen har Lindberg varit ryktenas man. Särskilt intensiva var ryktena i samband med säsongens transferstopp. Då var det många spekulationer om att Lindberg var på väg till AIK. Något som inte var sant överhuvudtaget.

– Nej, jag har ingen out-klausul till SHL. Så även om jag hade skulle vilja lämna, skulle det inte vara möjligt.

Däremot har Lindberg möjligheten att gå tillbaka till NHL eller spela i KHL kommande säsong. Annars sträcker sig centerns avtal ytterligare ett år i NLA i Schweiz med Zug.

– Jag stänger inga dörrar, men just när är jag inställd på Schweiz i höst, säger Lindberg.

Domarnivån är på en helt annan nivå i den här ligan.

Centern vore ett drömförvärv för AIK, men med tanke på Lindbergs höga nivå talar mycket för att han kan stanna i Europa ett antal säsonger till. Men spelaren har AIK med i tankarna.

– Långsiktigt är det Skellefteå som gäller. Där har både jag och min sambo familj och vänner. Så ska jag väl hem, är det bara AIK och Skellefteå som gäller. Så visst finns tanken att spela där i framtiden.

Den stora frågan är förstås hur länge. Och som det ser ut just nu är det minst en säsong bort. https://www.norran.se/sport/hockey-loka ... -till-shl/
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly Season 20/21

Post by Snuskhummern »

Tack för delningen.
User avatar
Markman
Posts: 7831
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by Markman »

Spontant skulle jag kunna tänka mig ett kontrakt med Oscar Sundh från HV. Inget förnyat kontakt för honom där, men en riktigt bra skridskoåkare som kan peta in både en och två poäng. Ser honom som ett alternativ till Alvarez, med fördel att Sundh är habil i box play också. Kanske dyr för den rollen iofs, men till rätt pris så!
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
krysset
Posts: 2000
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by krysset »

Var inte han aktuell för någon säsong sedan? Har för mig att Norran hade intervju med honom då.
Bättre behålla Alvarez tror eller gissar att det inte skiljer så mkt i pris. Fördelen är att Alvarez redan acklimatiserat sig här och i 50 procent av matcherna har han varit mycket bra.

https://www.norran.se/hockeybloggen/rykten-4/
Ultron
Posts: 382
Joined: 24 Apr 2012, 08:51

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by Ultron »

He he, 0 av 5 stämde på "på väg in"...
krysset
Posts: 2000
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by krysset »

Jo såg det. Sundh skrev på för Luleå istället. Fick väl mer betalt.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1853
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by GroovyEd »

Ultron wrote: 27 Mar 2020, 16:46 He he, 0 av 5 stämde på "på väg in"...
Var väl bara ryktet gällande J-Fop som stämde överhuvudtaget.
krysset
Posts: 2000
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by krysset »

Norran har nog väldigt svårt med detektivarbete. De är för feg när de talar med ex GM. Visst borde de kunna få fram ev tränare.
User avatar
vonschnauser
Posts: 981
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 20/21

Post by vonschnauser »

Nån med premium på expressen som kan posta den här 10 bästa värvningarna så här långt i SHL? :D

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... i-shl2020/
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Silly Season 20/21

Post by Akerman2 »

Broberg blir kvar i Sverige... och enligt artikeln i Skellefteå.

https://edmontonsun.com/sports/hockey/n ... other-year

The Edmonton Oilers have told defenceman Philip Broberg they want him to stay in Sweden for another season in Skelleftea rather than come over and give the AHL farm team in Bakersfield a try.
krysset
Posts: 2000
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by krysset »

Låter bra, vad händer med Adam Pettersson?
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly Season 20/21

Post by Snuskhummern »

krysset wrote: 28 Mar 2020, 22:12 Låter bra, vad händer med Adam Pettersson?
Tänker att eftersom man inte tagit officiellt avsked med en handfull spelare inklusive Pettersson så har man nog iaf. fört samtal med honom.
User avatar
nr86
Posts: 5351
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by nr86 »

Adam gick upp ordentligt i lön senast han förlängde. 13p på 52 matcher är inte jättebra om han ska tillhöra de bättre betalda i laget. Han är 28 nu och vill säkert inte gå ner i lön såklart. Tufft läge med rådande omständigheter för båda parter. Aldrig att aik förlänger med nuvarande lönekuvert. Är övertygad om att alla lag kommer att sänka sin lönebudget och då ska någon vara villig att satsa på Adam. Oskarshamn kanske?
User avatar
GroovyEd
Posts: 1853
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by GroovyEd »

Kulturbärare i all ära, men hur mycket ska man betala för det? Hockeyspelaren Adam Pettersson är långtifrån oersättlig.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by Skidrow »

Slitvargar behövs så ser gärna förlängning med Adam.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by svea_man »

Skidrow wrote: 29 Mar 2020, 12:28 Slitvargar behövs så ser gärna förlängning med Adam.
De gör jag också men de ska vara för rätt pengarna är farligt ute om man som lite klubb som aik ändå är börja överbetala bredspelare.
Chippen
Posts: 14276
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly Season 20/21

Post by Chippen »

Akerman2 wrote: 28 Mar 2020, 22:00 Broberg blir kvar i Sverige... och enligt artikeln i Skellefteå.

https://edmontonsun.com/sports/hockey/n ... other-year

The Edmonton Oilers have told defenceman Philip Broberg they want him to stay in Sweden for another season in Skelleftea rather than come over and give the AHL farm team in Bakersfield a try.
...och de önskar att han ska ha mera tid i Special Teams. Suck...då han väl in i BP och bjuda på fler mål till motståndarna
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
vonschnauser
Posts: 981
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 20/21

Post by vonschnauser »

Adams jobb är en lönepost vi lätt kan spara in en slant på genom att plocka upp någon yngre (som dessutom kan få en utveckling). Så tycker inte att det är ett så svårt val!
Locked