Re: Silly Season 20/21

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly Season 20/21

Post by Snuskhummern »

kopitar wrote: 22 Mar 2020, 11:42 Varför förlänger man inte med Norén?
Hade nog egentligen sett honom hellre än Nilsson för att skapa bättre balans mellan antalet offensiva och defensiva backar, men Norén har kanske fått erbjudande om större roll och mer pengar någon annanstans.
krysset
Posts: 1998
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by krysset »

Är väl så att Forssell har talat med alla spelare om framtiden. Rätt naturligt så har spelare förfrågan från annat håll också men pga läget nu så ligger mkt stilla utåt sett. Forsell vet givetvis vilka som knappast blir kvar och jobbar därefter. Vi kommer ha en bra trupp vid nedsläpp.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by Snuskhummern »

Ja man måste ju säga att Forre & co har ett riktigt bra track record en så länge, ska bli spännande att se hur dom bygger laget framöver.
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by Chippen »

kopitar wrote: 22 Mar 2020, 11:42 Varför förlänger man inte med Norén?
Kan ju vara så att Norén inte är så sugen på att förlänga.
För chanserna till ökad matchtid är ju marginellt större kommande säsong. Skulle vara om Broberg försvann men det vet vi ju inte.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
John
Posts: 253
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by John »

Det finns ju ingen plats för Norén nu när vi har så pass många backar på kontrakt. Ingen nöjer sig väl med en back i hans kaliber på sista två platserna? Jag gillar Norén och tycker att han är bra, men man vet exakt vad man får.

Med Broberg vet man inte vad man får, vilket känns mycket mer spännande. Sista platsen till Aho, eller annan ersättare till Pudas.
krysset
Posts: 1998
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by krysset »

Cooper
p-play
Posts: 6768
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly Season 20/21

Post by p-play »

Jag hoppas verkligen att vi behåller Norén. Han gjorde det väldigt bra med tanke på att han kom tillbaka från en skada. Han är otroligt stark i sargduellerna och är bra på att rensa runt kassen. Det är med den här typen av stabila backar som man får till ett ramstarkt försvar.
addebeck
Posts: 537
Joined: 28 Sep 2011, 08:20

Re: Silly Season 20/21

Post by addebeck »

Sätter också ett stort plus för Noren, han är värd mer istid, sätter honom för Broberg och Andersson i prestation. Men han vill nog inte nöja sig med att få istid på i snitt 12 min/match. Får han träna skadefri och vara med från start när nästa säsong börjar är han väl värd att satsa på, i synnerhet nu när Filip Berglund lämnade laget.
User avatar
Erwynn
Posts: 2408
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly Season 20/21

Post by Erwynn »

Någon Martin som pratar i norran om att han inte hört något från AIK, vem är han och varför skulle vi höra av oss till han?
Hata allt.
Sed
Posts: 1611
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Silly Season 20/21

Post by Sed »

Erwynn wrote:Någon Martin som pratar i norran om att han inte hört något från AIK, vem är han och varför skulle vi höra av oss till han?
Måste vara nån som skulle kontakta Solna Hockey. Lätt blanda ihop...
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by Skidrow »

Martin Lundberg är välkommen hem, dock osäker om han platsar iår.
User avatar
vonschnauser
Posts: 971
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by vonschnauser »

Skidrow wrote: 23 Mar 2020, 17:43 Martin Lundberg är välkommen hem, dock osäker om han platsar iår.
Tycker inte att vi ska värva tillbaka honom.
User avatar
GroovyEd
Posts: 1847
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by GroovyEd »

Jag har ingen aning om vem denne Martin är, nån som kan upplysa mig?
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly Season 20/21

Post by smogz »

Om ledare tror han kan tillföra något är han välkommen tillbaka. Hör inte detta skitsnack om Burström. Fjompar.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
krysset
Posts: 1998
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by krysset »

Detta bedöm er nog ledningen bättre.
User avatar
vonschnauser
Posts: 971
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Silly Season 20/21

Post by vonschnauser »

Att jag anser att man inte bör värva tillbaka honom har precis noll att göra med att han gick till Växjö. Jag tycker inte han passar in i vårt spelsätt, tror det finns bättre & billigare alternativ. Ja, klart att ledningen vet bättre, dom har ju alla detaljer som vi inte vet ett smack om. Men detta är väl en supporter sida där vi snackar silly season. Vart annars ska man framföra sina åsikter om laget? :roll:
krysset
Posts: 1998
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by krysset »

Vad handlar detta om?
https://mobile.twitter.com/BlandadIshockey
Vilken tränare är det?
User avatar
Humlannitton
Posts: 1494
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by Humlannitton »

krysset wrote: 23 Mar 2020, 23:27 Vad handlar detta om?
https://mobile.twitter.com/BlandadIshockey
Vilken tränare är det?
Vad har detta nya twitterkonto med noll följare för track record när det gäller att pricka värvningar?

Aha, exakt noll. Varför ens länka? Är det ditt konto?
krysset
Posts: 1998
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by krysset »

Är du korkad. Fick länken av en snubbe som skriver här på forumet. Jag personligen tror inte att AIK har klart med tränare för i så fall hade det läkt ut eller redan presenterats. En som Mr Madhawk hade garanterat skrivit.
User avatar
Humlannitton
Posts: 1494
Joined: 15 Jun 2011, 14:37

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by Humlannitton »

krysset wrote: 24 Mar 2020, 00:21 Är du korkad. Fick länken av en snubbe som skriver här på forumet. Jag personligen tror inte att AIK har klart med tränare för i så fall hade det läkt ut eller redan presenterats. En som Mr Madhawk hade garanterat skrivit.
Är jag korkad för att jag genomför den källkritik du själv borde gjort innan du postade? Tja, det är säkert möjligt.

Men om du inte ens tror på det själv, varför ens posta en så totalt menlös tweet från ett nytt skitkonto?
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Silly Season 20/21

Post by Lidlund »

Kanske skulle ta en paus med påhopp och aggressivitet? Låt oss sjunga lite ”we shall ocercome”!
marre
Posts: 3172
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by marre »

Fast Humlan har ju rätt.
Chippen
Posts: 14270
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by Chippen »

Arvid Söderblom är då presenterad!
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Fdskebo
Posts: 1108
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Silly Season 20/21

Post by Fdskebo »

Jag har då svårt att undgå att lockas av tanken på tidigare hjältar, även om jag vet att det ofta slutar sisådär.
Både Anton Lindholm och Aho känns som spelare man skulle vilja se även om kanske främst Antons succé delvis berodde på lagets dominans.

Med tanke på att Löven lär satsa hårt på direktplatsen nästa år så hoppas jag att man gör en riktig ansträngning på Aho redan nu.
Erbjud honom ett 5års, med NHL-out.
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Silly Season 20/21

Post by Trollet »

Fdskebo wrote: 24 Mar 2020, 11:35 Jag har då svårt att undgå att lockas av tanken på tidigare hjältar, även om jag vet att det ofta slutar sisådär.
Både Anton Lindholm och Aho känns som spelare man skulle vilja se även om kanske främst Antons succé delvis berodde på lagets dominans.

Med tanke på att Löven lär satsa hårt på direktplatsen nästa år så hoppas jag att man gör en riktig ansträngning på Aho redan nu.
Erbjud honom ett 5års, med NHL-out.
NHL-out har alla, det ingår i avtalet.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
krysset
Posts: 1998
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by krysset »

Tycker inte AIK legat på latsidan eftersom kontrakt med nya spelare verkar skrivna sedan tidigare. Målvaktssidan låter bra. Hoppas någon av backarna från andra sidan Atlanten återkommer. Löven kommer nog vilja ha ett finger med i spelet när det gäller en som Aho.
User avatar
nr86
Posts: 5340
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by nr86 »

Välkommen Arvid!
AIK gör helrätt som satsar på utvecklingsbar talang som komplement till Lindvall. Känns jättebra. Tror spelare som Alvarez och Petterson kan ha svårt att hitta arbetsgivare till hösten pga rådande corona turbulens i ekonomin. Alvarez börjar vara till åren och tjänar bra och Adam är mer bredd men tjänar bra. Båda lär gå ner i lön om de vill stanna/spela i SHL. Annars lär de dra vidare ut i världen tror jag. Även en spelare som Martin L tror jag har svårt med jobb om han inte går ner ordentligt i löneanspråk. Till rätt peng ser jag honom gärna hos oss. Tror vi får svårt att behålla Kiiskinen då även han tjänar riktigt bra med SHL mått mätt. Men jag vill se en lösning på tränarsidan ASP! Många klubbar vår städar i trupperna nu.
krysset
Posts: 1998
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by krysset »

Tränare jobbas det nog på högtryck med. Kan man tänka sig Hedlund som headcoach och att vi tar in någon mindre namnkunniga i trojan. Någon fd spelare.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by Snuskhummern »

krysset wrote: 24 Mar 2020, 13:43 Tränare jobbas det nog på högtryck med. Kan man tänka sig Hedlund som headcoach och att vi tar in någon mindre namnkunniga i trojan. Någon fd spelare.
Petterström kanske skulle kunna ett namn.
Balotelli
Posts: 323
Joined: 08 Mar 2012, 11:37

Re: Re: Silly Season 20/21

Post by Balotelli »

Det skulle inte vara förvånande om de hade en tränare klar, åtminstone muntligt. Det är sannorlikt en viktig faktor för spelare vid rekryteringar.
Locked