Skellefteå AIK - VLH 14/11 kl 19:00

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Skellefteå AIK - VLH 14/11 kl 19:00

Post by p-play »

snorhyveln wrote: 14 Nov 2019, 21:45 Kände att här kunde fan inte Östlund ha gjort det sämre.
Armalis sänkte oss . slut.
Och vad tycker du om Tim Erixons insats? :D
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK - VLH 14/11 kl 19:00

Post by snorhyveln »

p-play wrote: 14 Nov 2019, 21:49
snorhyveln wrote: 14 Nov 2019, 21:45 Kände att här kunde fan inte Östlund ha gjort det sämre.
Armalis sänkte oss . slut.
Och vad tycker du om Tim Erixons insats? :D
Öhhhh, nu hänger jag inte med?
king_louie
Posts: 544
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Skellefteå AIK - VLH 14/11 kl 19:00

Post by king_louie »

Sam har totalt läst sönder AIKs spel sedan lång tid tillbaka. Ser ut ungefär likadant varje gång vi möter dem (Inte förra gången dock). Inget funkar, ingen fart, gröt i mittzon, alla spelvägar stängda, vi får slita som hundar för att göra en kasse och släpper in till synes enkla mål. Konstigt det inte går hitta ett botemedel.
User avatar
vonschnauser
Posts: 925
Joined: 16 Jun 2011, 14:07
Location: Piteå

Re: Skellefteå AIK - VLH 14/11 kl 19:00

Post by vonschnauser »

Håller med dom som säger att det är målvaktsproblem som ställer till det lite.

Vi börjar matchen bra, men sen trillar två billiga mål in å då blir det uppförsbacke.

När vi vann matcher så spelade Lindvall otroligt bra. Blir lite som att målvakten å övriga laget hannar i en symbios, laget litar på målvakten å spelar bra. Målvakten får lättare bär laget spelar bra.

Bortsett Djurgården (SHL) så har vi haft enorma problem med målvaktssidan sen Lindvall blev skadad. Å då har vi inte tagit många poäng.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Skellefteå AIK - VLH 14/11 kl 19:00

Post by p-play »

snorhyveln wrote: 14 Nov 2019, 21:58
p-play wrote: 14 Nov 2019, 21:49
snorhyveln wrote: 14 Nov 2019, 21:45 Kände att här kunde fan inte Östlund ha gjort det sämre.
Armalis sänkte oss . slut.
Och vad tycker du om Tim Erixons insats? :D
Öhhhh, nu hänger jag inte med?
Du brukar ju alltid vara negativt inställd till honom. Han var bäste back på rinken idag.
User avatar
Lidlund
Posts: 2609
Joined: 15 Jun 2011, 18:58
Location: Linköping

Re: Skellefteå AIK - VLH 14/11 kl 19:00

Post by Lidlund »

En bättre coach och vi hade haft iaf 6p till toti..
Hade givit oss en delad 5e plats istället för 6p upp..

Borde bytt ut Tommy efter S.. ska bli spännande nästa år vem som tar över och hur Forsell formar laget när han slipper en del spelare/kontrakt.
dovienya
Posts: 2169
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Skellefteå AIK - VLH 14/11 kl 19:00

Post by dovienya »

nr86 wrote: 14 Nov 2019, 21:26 Pyatt är en Forsell kopia
Ja, till viss del påminner han om honom, faktiskt. Vinner otroligt många dueller trots att hans relativt ringa storlek, och trött verkar han inte riktigt bli heller. Trevlig arbetskapacitet. Synd att skärpan inte finns där i avsluten; det hade varit riktigt fin grädde på moset.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Skellefteå AIK - VLH 14/11 kl 19:00

Post by Snuskhummern »

Lidlund wrote: 14 Nov 2019, 22:25 En bättre coach och vi hade haft iaf 6p till toti..
Hade givit oss en delad 5e plats istället för 6p upp..

Borde bytt ut Tommy efter S.. ska bli spännande nästa år vem som tar över och hur Forsell formar laget när han slipper en del spelare/kontrakt.

Själv hoppas jag på Björn Hellkvist.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Skellefteå AIK - VLH 14/11 kl 19:00

Post by p-play »

Modo kan nog ta steget upp. Backsidan är SHL-mässig. De har en bra förstalina och en med allsvenska mått bra andrakedja. De har också två kompletteringskedjor med grovjobbare som har en hel del SHL-erfarenhet. Det största frågetecknet är nog på målvaktssidan. Sedan så är alla allsvenska lag lite mer skadekänsliga då de inte har samma breda spets som SHL-lagen.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Skellefteå AIK - VLH 14/11 kl 19:00

Post by krysset »

Vad gör nr 25 i laget?
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK - VLH 14/11 kl 19:00

Post by snorhyveln »

p-play wrote: 14 Nov 2019, 22:18
snorhyveln wrote: 14 Nov 2019, 21:58
p-play wrote: 14 Nov 2019, 21:49
Och vad tycker du om Tim Erixons insats? :D
Öhhhh, nu hänger jag inte med?
Du brukar ju alltid vara negativt inställd till honom. Han var bäste back på rinken idag.
Jaså de?
Javisst, han var duktig, liksom de flesta i Plast. Lade inte ner så mycket möda på Plastlaget, satt mest och försökte hålla mig vaken.
User avatar
BubbelVe
Posts: 1138
Joined: 22 Jun 2011, 13:20

Re: Skellefteå AIK - VLH 14/11 kl 19:00

Post by BubbelVe »

Tommy ? ...... hur kan han lastas ?
Vi spelar roligare, kretivare och bättre än då Bert förstörde Skellefteå AIK tre säsonger med tråkigare hockey än Säcken ens kunnat tänka fram en deprimerad torsdagskväll.
Vi har inte Ortio som (FULLSTÄNDIGT) räddade ansiktet på coacherna tidigare .

Nu är det dåligt målvaktsspel och TRETTIOÅTTA SKOTT UTANFÖR som är lagets största problem (tätt följt av att alla är så innerligt skitkass på skymma målvakter )

Jag håller Jockes svacka eller att Möller och Jocke inte får spela ihop som underordnat.

Även om jag håller med till 100% att Jocke behöver seriens bästa skottvilliga rightare med sig och Möller behöver sluta kämpa vinna puckar och gnugga sarg med fyra medföljande betonghandleder .....
msoe
Posts: 1581
Joined: 10 Apr 2012, 14:52

Re: Skellefteå AIK - VLH 14/11 kl 19:00

Post by msoe »

Shiminin i Expressen:
Vad säger du om bråket i slutet?
– Jag hade pucken i offensiv zon och borde ha fått med mig en utvisning, sen vände spelet och jag trodde att jag hamnade i bråk med spelaren som tacklade mig i offensiv zon sen efter några slag insåg jag att det var Burström och ångrade mig direkt. Han är en väldigt bra kille och jag känner ju honom från förra året, så jag sökte upp honom efter och bad om ursäkt. Jag hoppas han förstår och det tror jag han gör.

I Skellefteå finns det frustration över att du slår mot Burström efter han tappat hjälmen.

– Saker händer för snabbt på isen, jag måste kolla på det igen nu efteråt. Där och då insåg jag nog inte att jag slog när inte hjälmen var på och om det hände så har jag bett om ursäkt efteråt. Men hockey går snabbt och ibland går det fortare än vad man själv hänger med. Men givetvis är det inte en situation man vill hamna i men ibland händer det i ishockey för att det går så snabbt.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK - VLH 14/11 kl 19:00

Post by Trollet »

msoe wrote: 15 Nov 2019, 12:10 Shiminin i Expressen:
Vad säger du om bråket i slutet?
– Jag hade pucken i offensiv zon och borde ha fått med mig en utvisning, sen vände spelet och jag trodde att jag hamnade i bråk med spelaren som tacklade mig i offensiv zon sen efter några slag insåg jag att det var Burström och ångrade mig direkt. Han är en väldigt bra kille och jag känner ju honom från förra året, så jag sökte upp honom efter och bad om ursäkt. Jag hoppas han förstår och det tror jag han gör.

I Skellefteå finns det frustration över att du slår mot Burström efter han tappat hjälmen.

– Saker händer för snabbt på isen, jag måste kolla på det igen nu efteråt. Där och då insåg jag nog inte att jag slog när inte hjälmen var på och om det hände så har jag bett om ursäkt efteråt. Men hockey går snabbt och ibland går det fortare än vad man själv hänger med. Men givetvis är det inte en situation man vill hamna i men ibland händer det i ishockey för att det går så snabbt.
Värsta psykfallet jag sett någonsin.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Skellefteå AIK - VLH 14/11 kl 19:00

Post by snorhyveln »

Trollet wrote: 15 Nov 2019, 12:31
msoe wrote: 15 Nov 2019, 12:10 Shiminin i Expressen:
Vad säger du om bråket i slutet?
– Jag hade pucken i offensiv zon och borde ha fått med mig en utvisning, sen vände spelet och jag trodde att jag hamnade i bråk med spelaren som tacklade mig i offensiv zon sen efter några slag insåg jag att det var Burström och ångrade mig direkt. Han är en väldigt bra kille och jag känner ju honom från förra året, så jag sökte upp honom efter och bad om ursäkt. Jag hoppas han förstår och det tror jag han gör.

I Skellefteå finns det frustration över att du slår mot Burström efter han tappat hjälmen.

– Saker händer för snabbt på isen, jag måste kolla på det igen nu efteråt. Där och då insåg jag nog inte att jag slog när inte hjälmen var på och om det hände så har jag bett om ursäkt efteråt. Men hockey går snabbt och ibland går det fortare än vad man själv hänger med. Men givetvis är det inte en situation man vill hamna i men ibland händer det i ishockey för att det går så snabbt.
Värsta psykfallet jag sett någonsin.
Värsta psykfallet jag skulle vilja ha med i AIK.
Snacka om en spelare som kan väcka en hel landsända som sitter och halvsover. Som coach skulle jag bjuda vad som helst i pengar för att få ha med honom.
Trollet
Posts: 8466
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Skellefteå AIK - VLH 14/11 kl 19:00

Post by Trollet »

Skulle kunna svara en halv roman där, men nöjer mig med att säga att vi tycker olika, och att många tycker som jag.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Skellefteå AIK - VLH 14/11 kl 19:00

Post by Skidrow »

Fattar inte hur Shiminin kom undan 5min där.
Post Reply