Rögle-Skellefteå 19/10 kl 15:15

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
StigVig
Posts: 1557
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Rögle-Skellefteå 19/10 kl 15:15

Post by StigVig »

Ineffektivitet = Skellefteå AIK
En del spelare tänkte kanske redan på tisdagens match :roll:
Kör över tattarna på tisdag och så glömmer vi detta :)
Krossa Skiten!!!!!
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Rögle-Skellefteå 19/10 kl 15:15

Post by snorhyveln »

dovienya wrote: 19 Oct 2019, 17:41
kriwi wrote: 19 Oct 2019, 17:34
dovienya wrote: 19 Oct 2019, 17:29

Jag tycker Rögle har varit fullständigt överlägsna denna match, förutom första fem minuterna av första.
Så kan det kännas när man bara tittar resultat. 5 mot 5 är vi snäppet bättre. Är en jämn match men är lite oheta framför kasse, samtidigt som Rifalk är bra. PP/BP avgör idag. Tycker inte vi presterar sämre idag än mot DIF i torsdags.
Skönt med olika åsikter ibland; jag är av åsikten att vi hade i bästa fall tre passningar i rad sista 55 minuterna, räknar inte med bytespassningarna bakom mål, samt att PP är undantaget från de siffrorna.. fast jag tror inte vi hade många pass i rad i PP heller om jag ska vara ärlig.

Vårt PP går ju dock ut på att vänta in motståndaren och sedan slå en långsam flipp-passning till back som slår tillbaks till flipp-passaren som inte rört sig och fortfarande är markerad, och denne skjuter sedan i täck.

Rögle passar sig fram; vi passar i sidled, på skridskorna, i midjehöjd eller till motståndarna. Men framförallt åker vi fram med pucken. Denna match alltså. Såg inte DIF-matchen då jag var upptagen.

Tidigare under säsongen tycker jag det sett betydligt bättre ut. Skönt med en skrotmatch ibland så man blir nedtagen på jorden igen ;)
Det fria ordet är viktigt, men jag undrar vilken match du tittade på. Hade verkligen laget som större delan av matchen var i försvarszon gröna tröjor, och de som sköt fler skott än många älgjägare gör under en hel livstid vita?
Skämt åsido, tur vi kan tycka så olika. Själv är jag trots förlusten nöjd med vad jag ser, och kan inte hålla med merparten här inne att ALLT är nr 8:s fel.
Jirikucera
Posts: 65
Joined: 21 Feb 2019, 21:47

Re: Rögle-Skellefteå 19/10 kl 15:15

Post by Jirikucera »

SHLs mest ineffektiva är Luleå HF.
User avatar
nr86
Posts: 5255
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Rögle-Skellefteå 19/10 kl 15:15

Post by nr86 »

1a målet är otroligt viktigt. Hade vi gjort mål i övertaget vi hade i början hade det varit en annan match. Bara ett mål för oss hade förändrat matchbilden.
Nya tag på tisdag och lapp på luckan hoppas jag.
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Rögle-Skellefteå 19/10 kl 15:15

Post by marre »

Sådärja,när vi förlorar kommer idioten Kucera hit igen.
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Rögle-Skellefteå 19/10 kl 15:15

Post by Skidrow »

AIK bör titta på Rögles PP, snabba och distinkta pass inte som AIK.s där dom går med knapp styr fart.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Rögle-Skellefteå 19/10 kl 15:15

Post by krysset »

Vi förlorade mot ett lag före oss i tabellen, ingen katastrof.
Tänk att för en månad sedan skulle vi ju vara på de nedre platserna i tabellen.
p-play
Posts: 6763
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Rögle-Skellefteå 19/10 kl 15:15

Post by p-play »

Rögle har ett riktigt smart lagbygge med två toppfemmor, en hygglig tredjekedja som ger bredd till produktionen, samt en riktigt billig fjärdekedja med yngre spelare. Dessutom har de två bra målvakter. Offensivt har de nog bästa backbesättningen i serien. Jag tycker att det påminner en hel del om hur LJ:s upplägg brukade se ut. Vi är för övrigt bra mycket bättre i år än man vågade hoppas på.
Gargamel
Posts: 510
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Rögle-Skellefteå 19/10 kl 15:15

Post by Gargamel »

p-play wrote: 20 Oct 2019, 13:18 Rögle har ett riktigt smart lagbygge med två toppfemmor, en hygglig tredjekedja som ger bredd till produktionen, samt en riktigt billig fjärdekedja med yngre spelare. Dessutom har de två bra målvakter. Offensivt har de nog bästa backbesättningen i serien. Jag tycker att det påminner en hel del om hur LJ:s upplägg brukade se ut. Vi är för övrigt bra mycket bättre i år än man vågade hoppas på.
Rögle är ett topplag i år, ingen tvekan om den saken. Serien har börjat utkristallisera 2 delar: 8 topplag och 6 bottenlag. Lite oväntad tabell.
Post Reply