CHL - Skellefteå AIK-Oulun Kärpät - 8/10 kl 18:00

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

krysset
Posts: 1998
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: CHL - Skellefteå AIK-Oulun Kärpät - 8/10 kl 18:00

Post by krysset »

Intervju med Albin på norran s web tv. Han sa något att han inte fått mkt speltid i SHL berott på saker han inte vill gå in på....
Vad?
User avatar
nr86
Posts: 5340
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: CHL - Skellefteå AIK-Oulun Kärpät - 8/10 kl 18:00

Post by nr86 »

Granberg måste jag lyfta fram. Har hackat mycket på honom men han gjorde mycket bra ikväll. Hoppas han fortsätter så här för då blir vi så mycket bredare som lag.
Gargamel
Posts: 511
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: CHL - Skellefteå AIK-Oulun Kärpät - 8/10 kl 18:00

Post by Gargamel »

nr86 wrote: 08 Oct 2019, 21:47 Granberg måste jag lyfta fram. Har hackat mycket på honom men han gjorde mycket bra ikväll. Hoppas han fortsätter så här för då blir vi så mycket bredare som lag.
Tyckte han var precis lika klappkass som vanligt även om många andra lyfte sig ikväll. Höll ju på att drälla ut en puck out närmast ohotad i ett kritiskt läge i slutet av tredje dessutom. Hans nivå är under all kritik.
krysset
Posts: 1998
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: CHL - Skellefteå AIK-Oulun Kärpät - 8/10 kl 18:00

Post by krysset »

Granberg måste förbättra skridskoåkningen.
User avatar
StigVig
Posts: 1564
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: CHL - Skellefteå AIK-Oulun Kärpät - 8/10 kl 18:00

Post by StigVig »

TigerShark wrote: 08 Oct 2019, 19:24 Många spelare som inte haft så stabila insatser tidigare under säsongen gör det bra idag. Möller är kanske en av våra sämsta idag..
Ta bort kaptensbindeln så kanske det lossnar för Möller
Krossa Skiten!!!!!
Fdskebo
Posts: 1108
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: CHL - Skellefteå AIK-Oulun Kärpät - 8/10 kl 18:00

Post by Fdskebo »

Jag var orolig för att vi saknade en förstecenter, men med Pyatts intåg och prestation hittills så kan man inte klaga (dessutom så tekar han fantastiskt bra). Däremot så så skulle jag vilja få in Möller i den kedjan för både han och Jocke känns aningens vilsna utan varandra.

Utöver det så skulle jag önska att Olofsson får chansen i en producerande lina med ett par rivjärn,
kanske Alvarez-Olofsson-Kiiskinen när väl finnen kommer?

Tror det skulle kunna fungera med två arbetsmyror som har näsa för mål på var sin sida om den mest naturligt kreativa center vi har.
Sen så måste vi ju få igång Frödéns målskytte, kanske Winge och Berggren kan lösa det...

Jag skulle mao formera laget enligt nedan om jag fick vara coach för en dag. :D

Möller-Pyatt-Lindström
Alvarez-Olofsson-Kiiskinen
Frödén-Wingerli-Berggren
Hugg-L Lindström-A Pettersson
Sundsvik/Eriksson
marre
Posts: 3172
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: CHL - Skellefteå AIK-Oulun Kärpät - 8/10 kl 18:00

Post by marre »

Ser bra ut,men personligen har jag lite svårt för Alvarez,tycker Adam skulle passa där,vinner sjukt mycke puckar nere vid sargen.Tycker Adam får för lite cred,höjer många spelare.
Post Reply