Silly season 19/20

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Locked
User avatar
nr86
Posts: 5353
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 19/20

Post by nr86 »

Det man undrar är ju om AIK gjorde sig av med Pyatt när man fick chansen. Har man ens något annat på g när erbjudandet dök upp? Jag är högst osäker om så är fallet. Spännande timmar att se fram emot med mycket silly kring AIK.
Tjernan
Posts: 696
Joined: 27 Feb 2015, 20:31
Location: Hallsberg / Örebro
Contact:

Re: Silly season 19/20

Post by Tjernan »

Tror vi får ge Forre lite arbetsro... den här säsongen är körd. Ta oss så långt som möjligt och skaffa större plånbok. Nästa säsong ska vi tävla om Guldet igen ;)
king_louie
Posts: 585
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Silly season 19/20

Post by king_louie »

bsa wrote: 07 Feb 2020, 04:53 Forsell påstår att de fått ett erbjudande. Om man vill sälja något man inte vill ha eller någon vill köpa något man har är inte samma sak.
Rappervill har ju dess utom sålt en utländsk spelare. Forsell påstår att affären bidrar med pengar till att handla nytt.
Jag tycker det låter som en lite större slant än en minskad lönepost för AIK.
Det tror jag också. Vi skulle knappast släppt Pyatt med så lite kvar av säsongen bara för att bli av med en lönepost, så dålig har han inte varit.
Gissar att de har tagit över kontraktet + betalat en summa till AIK.
king_louie
Posts: 585
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Silly season 19/20

Post by king_louie »

svea_man wrote: 06 Feb 2020, 16:52
Snuskhummern wrote: 06 Feb 2020, 16:49
Belsibub wrote: 06 Feb 2020, 16:46 Kan vara så att det är rock N roll, men det är bättre än dansband. Tycker att Forsell tar rätt beslut, behöver dock träffa bättre med nyförvärven
Är väl egentligen bara Pyatt som inte riktigt fallit så väl ut av Forres värvningar, resten har mer eller mindre presterat efter förväntningarna.

Garanterat att det kommer att dyka upp någon ersättare här under uppehållet.
Håller med tycker dom nya för iår har presterat efter förväntan är vell typ hugg man trodde skulle göra lite mer poäng ..
Tycker Hugg har gått väldigt mycket framåt, men tillhör kategorin spelare som aldrig får chansen i PP eller när det toppas, saknar Wallsons fingertoppskänsla där. En iskall Jocke går alltid före Hugg.
Inte lätt göra mycket poäng i BP, med begränsad istid i en fjärdefemma och ingen istid i PP.
User avatar
kopitar
Posts: 2575
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly season 19/20

Post by kopitar »

king_louie wrote: 07 Feb 2020, 08:46
svea_man wrote: 06 Feb 2020, 16:52
Snuskhummern wrote: 06 Feb 2020, 16:49

Är väl egentligen bara Pyatt som inte riktigt fallit så väl ut av Forres värvningar, resten har mer eller mindre presterat efter förväntningarna.

Garanterat att det kommer att dyka upp någon ersättare här under uppehållet.
Håller med tycker dom nya för iår har presterat efter förväntan är vell typ hugg man trodde skulle göra lite mer poäng ..
Tycker Hugg har gått väldigt mycket framåt, men tillhör kategorin spelare som aldrig får chansen i PP eller när det toppas, saknar Wallsons fingertoppskänsla där. En iskall Jocke går alltid före Hugg.
Inte lätt göra mycket poäng i BP, med begränsad istid i en fjärdefemma och ingen istid i PP.
Har jocke någon klausul i sitt kontrakt, som säger att han är spikad i första PP? eller är de bara så att dom inte vågar bänka jocke ?
Sargade Sune
Posts: 116
Joined: 21 Jul 2011, 10:39

Re: Silly season 19/20

Post by Sargade Sune »

kopitar wrote: 07 Feb 2020, 10:57
king_louie wrote: 07 Feb 2020, 08:46
svea_man wrote: 06 Feb 2020, 16:52

Håller med tycker dom nya för iår har presterat efter förväntan är vell typ hugg man trodde skulle göra lite mer poäng ..
Tycker Hugg har gått väldigt mycket framåt, men tillhör kategorin spelare som aldrig får chansen i PP eller när det toppas, saknar Wallsons fingertoppskänsla där. En iskall Jocke går alltid före Hugg.
Inte lätt göra mycket poäng i BP, med begränsad istid i en fjärdefemma och ingen istid i PP.
Har jocke någon klausul i sitt kontrakt, som säger att han är spikad i första PP? eller är de bara så att dom inte vågar bänka jocke ?
Även om Jocke inte har samma framgångar i PP längre, hur såg det ut när han inte spelade? Vi fick inte ens fast pucken i anfallszon. Anser att Möller med Lindström fortfarande är det vassaste vi har att erbjuda i PP den här säsongen 🙂
zharky
Posts: 89
Joined: 26 Jul 2011, 07:50

Re: Silly season 19/20

Post by zharky »

Tycker du på riktigt att Hugg borde ta Jockes plats i PP?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
"Det Carew gör med en fotboll gör jag med en apelsin" - Zlatan
king_louie
Posts: 585
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Silly season 19/20

Post by king_louie »

zharky wrote: 07 Feb 2020, 11:21 Tycker du på riktigt att Hugg borde ta Jockes plats i PP?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Säger inte att han ska ha just Jockes plats men att han borde få chansen i PP.
Vårt PP har ju inte varit mycket att hänga i julgranen direkt, kanske blir det bättre, kanske blir det sämre, det som är klart är att man kan aldrig veta om man aldrig vågar testa.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly season 19/20

Post by svea_man »

Vi har endå drygt 19% i pp inte piss dåligt Jocke är inte största problemet där utan det är kapmpen framför mål o bra skyttar tycker jag
shaquille
Posts: 1969
Joined: 15 Jun 2011, 15:45

Re: Silly season 19/20

Post by shaquille »

Vad har vårat pp med Silly att göra ???
User avatar
kopitar
Posts: 2575
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly season 19/20

Post by kopitar »

svea_man wrote: 07 Feb 2020, 12:15 Vi har endå drygt 19% i pp inte piss dåligt Jocke är inte största problemet där utan det är kapmpen framför mål o bra skyttar tycker jag
Och att jocke skjuter från exakt samma plats varje gång. Det är ju inte jättesvårt att läsa av det? Han kan ju testa att göra lite mer oväntade grejer istället.
Rollie
Posts: 2048
Joined: 16 Jun 2011, 13:05

Re: Silly season 19/20

Post by Rollie »

kopitar wrote: 07 Feb 2020, 12:28
svea_man wrote: 07 Feb 2020, 12:15 Vi har endå drygt 19% i pp inte piss dåligt Jocke är inte största problemet där utan det är kapmpen framför mål o bra skyttar tycker jag
Och att jocke skjuter från exakt samma plats varje gång. Det är ju inte jättesvårt att läsa av det? Han kan ju testa att göra lite mer oväntade grejer istället.
Håller med, han är väldigt förutsägbar. Även Möller till viss del.
Men Hugg göra skillnad i PP...seriöst. Han har gått från div 1 klass när han kom och är nu i AS klass typ. Behöver visa betydligt mer skills i 5-5 till att börja med.
User avatar
nr86
Posts: 5353
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 19/20

Post by nr86 »

Tillbaka till silly! Efter den 15e kan vi börja raljera över vilka som ska spela pp osv. Kanske finns det alternativ då?
king_louie
Posts: 585
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Silly season 19/20

Post by king_louie »

Håller med. Tillbaka till silly. Det här med PP var ett sidospår till diskussionen om hur lyckade förvärv Forre har gjort.

Såå... inga smaskiga rykten så här inför helgen?
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly season 19/20

Post by svea_man »

Lär nog bli nån ny transatlant från typ khl eller liknande
John
Posts: 257
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: Silly season 19/20

Post by John »

Det är väl silly (=tokigt) om något att vissa börjar skriva bänka/peta Jocke?! Oavsett om det är från PP eller vad som helst!
User avatar
kopitar
Posts: 2575
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly season 19/20

Post by kopitar »

Tror ni på något kl 15 ?
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly season 19/20

Post by snorhyveln »

Här är klockan 21 å det har fortfarande inte hänt nåt.
Faan vad jag önskar Oscar skrev på.
Sebban
Posts: 38
Joined: 16 Jun 2011, 00:54

Re: Silly season 19/20

Post by Sebban »

snorhyveln wrote: 07 Feb 2020, 15:10 Här är klockan 21 å det har fortfarande inte hänt nåt.
Faan vad jag önskar Oscar skrev på.
Jag lunchade precis med Oscars tjej, det låter som det är långt bort innan dom flyttar hem iaf! (Om hon inte mörkade som fan) har dock känt henne hela livet så svårt att tro att hon skulle mörka det.
Gargamel
Posts: 511
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly season 19/20

Post by Gargamel »

Sebban wrote: 07 Feb 2020, 15:38
snorhyveln wrote: 07 Feb 2020, 15:10 Här är klockan 21 å det har fortfarande inte hänt nåt.
Faan vad jag önskar Oscar skrev på.
Jag lunchade precis med Oscars tjej, det låter som det är långt bort innan dom flyttar hem iaf! (Om hon inte mörkade som fan) har dock känt henne hela livet så svårt att tro att hon skulle mörka det.
Nej och vem f-n vill till Vitberget när man är i Alperna? Kommer inte hem på flera år.
marre
Posts: 3179
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly season 19/20

Post by marre »

Fler Skellefteproffs som vill till Schweiz.Oscar bara glömma naturligtvis,för bra för SHL.
User avatar
Talbot25
Posts: 1068
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Silly season 19/20

Post by Talbot25 »

marre wrote: 07 Feb 2020, 17:08 Fler Skellefteproffs som vill till Schweiz.Oscar bara glömma naturligtvis,för bra för SHL.
Svensson (Mrmadhawk) har sagt att NLA-klubbarna brukar spika sin nästkommande säsong rätt tidigt. De får ha fyra importer och den kvoten har de ofta fyllt redan i januari. Så om någon spelare från AIK ska till NLA så är nog papperna påskrivna och skickade. Då får vi ställa allt hopp till att faxen går sönder igen.
Empress
Posts: 7162
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly season 19/20

Post by Empress »

På tisdag är det Luleå hemma-
Widerström, Berggren, Olofsson, Pyatt, Eriksson,
(Isaksson) (Östlund) ut
Holm, Robertsson in.

Svårt se Forre får in någon till spelklar innan shl drar igång igen. Undrar ändå hur man tänker då alla poäng behövs
ante08
Posts: 2584
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly season 19/20

Post by ante08 »

Om en vecka stängs transferfönstret för övergångar i SHL. Innan dess ska Skellefteå AIK ha hittat minst en ny forward. "Jag känner mig lugn och trygg", säger GM Erik Forssell.
Med bara elva friska spelare på forwardssidan är AIK ett av lagen i SHL som tydligast jagar förstärkningar innan midnatt den 15 februari.

Att man valt att släppa spelare under säsongen är det som primärt lett att att AIK befinner sig i denna situation. Det och att Jacob Olofsson och Jonatan Berggren ådragit sig skador för säsongen ut.

Men när Norran sätter sig ner med Erik Forssell, som gör sin första säsong som General Manager, så förklarar han att läget inte alls är särskilt stressat.

– Jag kan förstå om folk tror det. Men vi har en grupp som funkar, så jag känner mig lugn och trygg. Säkert mer än andra här i stan, säger Forssell med ett leende och fortsätter:

– Sen så kommer det naturligtvis att hända grejer den kommande veckan. Så det är inte lugnt men inte heller stressat.


Vad kan fansen vänta sig fram till 15:e?
– Minst en forward ska ju in, det är det ingen tvekan om. Sen så har ju Niclas Burström spelat center en del och gjort det väldigt bra vilket ger oss möjligheter och en trygghet om det skulle bli fler bortfall. Det i kombination att vi har unga och duktiga spelare underifrån gör att vi känner oss trygga, förklarar Forssell.


Söker ni primärt efter en center?
– Nej, forward eller center spelar ingen roll.


Söker ni efter en poängstark spelare?
– Ja, så kan det vara. Men det viktigaste är att det är en spelare som adderar något till vårt lag. Sen exakt vilken typ av spelare det blir, det får vi se.

Forssell berättar att försäljningen av Tom Pyatt, som gick till Rapperswil i Schweiz, var en affär som AIK inte sökte upp utan en som kom till klubben.


Är löneutrymmet stort för kommande värvningar?
– Ja, det finns ett helt okej utrymme kvar. Sedan är det upp till oss att värdera hur vi ska satsa de pengarna. Lite beroende på vad som finns att välja på, säger Forssell.


Ja, vad minns det egentligen på marknaden?
– InEn drömvärvning som de flesta pratar om är Oscar Lindberg, som just nu spelar en stor roll i Tre Kronor i Beijer Hockey Games.


Det är många som undrar: Finns det någon möjlighet att Oscar spelar i AIK denna säsong?
– Jag förstår att många vill se Oscar i AIK, det vill även vi. Men han har ju ett kontrakt med Zug i Schweiz vilket gör det hela väldigt avlägset. Det är också det vi har att förhålla oss till. Sen kan man alltid ha tur att ett läge förändras och dyker upp, men det är inget vi har kontroll över, säger Forssell.

Bortsett jakten på nyförvärv så går SHL in i ett avgörande läge då AIK spelar 14 matcher på 31 dagar med start på tisdag. AIK ligger dessutom åtta i tabellen vilket betyder att en hel del står på spel kommande månad.


Känner du att ni gjort rätt val längs vägen denna säsong?
– Ja, om jag tittar tillbaka så finns det inget jag ångrar. Sen är det väl så att om en skada hade skett en månad tidigare så kanske vi gjort andra val. Men det är sånt som är omöjligt att förutse, säger Erik Forssell.te jättemånga alternativ, det gör det inte. Men det finns några spelare samtidigt som det brukar komma loss en del under sista veckan. https://www.norran.se/sport/skelleftea- ... en-ska-in/
marre
Posts: 3179
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly season 19/20

Post by marre »

Man blir mörkrädd.
number 7
Posts: 777
Joined: 15 Jun 2011, 23:11

Re: Silly season 19/20

Post by number 7 »

Skrämmande läsning.
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly season 19/20

Post by svea_man »

Ta det nu lungt
User avatar
Erwynn
Posts: 2414
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly season 19/20

Post by Erwynn »

marre wrote:Man blir mörkrädd.
För?
Hata allt.
Empress
Posts: 7162
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly season 19/20

Post by Empress »

number 7 wrote: 07 Feb 2020, 18:50 Skrämmande läsning.
Lika skrämmande är att Norran aldrig ställer tuffa motfrågor utan fortsätter med myspyskompisjournalistiken.
User avatar
tazman
Posts: 2043
Joined: 01 Jun 2011, 18:49

Re: Silly season 19/20

Post by tazman »

Kom gärna med någon tydligare motivering till eran inlägg.

Jag vill då inte ha en desperat sportchef som värvar en dåligt tränad kanadensare som inte levererar alls. Visst vill vi ha en spelare som passar in i gruppen och höjer AIK?
"Vinstchans en procent: Lika stor risk som Norwich skulle vinna Premier League-lika stor risk är det att Liverpool vinner Champions League."/Simon Bank, Sportbladet, inför CL 2005.
Locked