Silly season 19/20

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Locked
lh=1
Posts: 541
Joined: 16 Jun 2011, 08:33
Location: Stöckhölm

Re: Silly season 19/20

Post by lh=1 »

krysset wrote: 23 Nov 2019, 11:15 Balkonghems och hans farsa
https://www.norran.se/nyheter/grannar-a ... lkongjakt/
Balkomhem, ja det var tider det :lol: :lol:
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly season 19/20

Post by snorhyveln »

krysset wrote: 23 Nov 2019, 12:37 Sägs att Gurra tydligen är på väg bort. Gnaget.
Vilket befängt rykte. Var kommer det ifrån?
Skulle ju innebära att han skulle ta platsen från Jönsson.Tror inte det + att Solna ju är mer eller mindre bankrutt.
Smakar ju ändå skumtomte då det i sånt fall innebär att Ortio är på väg in.
krysset
Posts: 2000
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 19/20

Post by krysset »

Tycker Albin såg blek ut då jag såg hans första match i Modotröjan. Han är dock bättre än Widerström. Ser ut som att Albin inte tar i då han spelar.
Ser för övrigt att Oskarshamn tagit ledningen mot Färjestad.
User avatar
Erwynn
Posts: 2411
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly season 19/20

Post by Erwynn »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ny-forlust Vad förväntade han sig när han skrev på för LIF?
Hata allt.
User avatar
Erwynn
Posts: 2411
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Silly season 19/20

Post by Erwynn »

Erwynn wrote:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... ny-forlust Vad förväntade han sig när han skrev på för LIF?
Hata allt.
User avatar
kriwi
Posts: 783
Joined: 21 Jun 2011, 19:35

Re: Silly season 19/20

Post by kriwi »

Hoppas AIK försöker locka till sig Kelleher till nästa säsong. Av det jag sett har han imponerat stort och kan diktera tempot i matcherna. Påminner väldigt mycket om Lasch.
User avatar
kopitar
Posts: 2559
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly season 19/20

Post by kopitar »

https://hockeynews.se/articles/11595/

Många intressanta namn på den listan, vi är i stort behov av centrar. Varför inte komarek eller Hrivik..
Chippen
Posts: 14279
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season 19/20

Post by Chippen »

Tydligen var vi intresserad av Bodie
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nr86
Posts: 5352
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 19/20

Post by nr86 »

Chippen wrote: 25 Nov 2019, 19:30 Tydligen var vi intresserad av Bodie
Verkar helt befängt. Känns som troll lång väg.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly season 19/20

Post by Snuskhummern »

Chippen wrote: 25 Nov 2019, 19:30 Tydligen var vi intresserad av Bodie
Knappast troligt, så länge inte Burström blir borta länge.
Chippen
Posts: 14279
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season 19/20

Post by Chippen »

Lars Lindberg twittrade ut det iaf, eller svarade på någon tweet. Kommer ihåg vems nu.

Tycker oxå det lät märkligt.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nr86
Posts: 5352
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 19/20

Post by nr86 »

Om det nu är så att vi visade intresse för Bodie måste det finnas pengar att värva nytt. Då är vi i betydligt större behov av spets framåt än att värva en dyr och i mina ögon inte så framträdande back. Blir däremot orolig för statusen på Nisse. Ingen som vet vad han har för skada och prognosen för den?
User avatar
StigVig
Posts: 1568
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly season 19/20

Post by StigVig »

Örebro går som tåget och leder SHL just nu
Största orsak de har SHL's bästa målvakt
Så in med Ortio eller en liknande klassmålvakt nu
Krossa Skiten!!!!!
zharky
Posts: 89
Joined: 26 Jul 2011, 07:50

Re: Silly season 19/20

Post by zharky »

StigVig wrote:Örebro går som tåget och leder SHL just nu
Största orsak de har SHL's bästa målvakt
Så in med Ortio eller en liknande klassmålvakt nu
Rimligt med 4 keepers? Image


Skickat från min iPhone med Tapatalk
"Det Carew gör med en fotboll gör jag med en apelsin" - Zlatan
ante08
Posts: 2583
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly season 19/20

Post by ante08 »

Erikssons frustration kring speltiden: ”Just nu är det min ilska som driver mig framåt”
Utlåningen av Albin Eriksson till Modo blev inte som Skellefteå AIK eller forwarden själv hade tänkt då han inte fick tillräckligt med speltid. Nu är han tillbaka – men frustrationen består.
Nio dagar i Modo och tre matcher i hockeyallsvenskan – mer än så blev det inte för Albin Eriksson innan han fick återvända till Skellefteå AIK.

– Skönt att komma hit och få ordning på grejerna och hitta mig själv litegrann igen. Det har varit en tuff period här nu med många personer som bara ställer till det för mig. Det är frustrerande och jag är rätt så irriterad, men så är det, säger Eriksson.

Men den korta tiden i Modo var inte bara pest och pina då han trivdes med laget.

– De har bra grabbar och en bra grupp, så där var det inga problem. Men jag var där av en anledning och det var för att få spela, vilket jag inte fick.

Att få mer speltid är av yttersta vikt för Eriksson då juniorkronornas förbundskapten Tomas Montén inom en snar framtid kommer plocka ut sin JVM-trupp.

– Ja, Montén vill ju att jag ska spela matcher, men det får jag göra varken här eller i Modo. Vi får se hur det blir med det.

Under årets SHL-säsong har Eriksson spelat 8.27 minuter per match hittills, och det är inte bra nog tycker han själv.

– Just nu är det min ilska som driver mig framåt. Och jag tänker mycket på saker och ting, men det håller jag inom mig själv.

Eriksson kommer inte heller hänga med laget ner till Karlstad för att möte Färjestad utan blir kvar i Skellefteå. https://www.norran.se/sport/skelleftea- ... ig-framat/
krysset
Posts: 2000
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 19/20

Post by krysset »

Träffade en modosupporter som sa att Albin räckte inte till. Tog det lugnt på träningar och Albin tyckte att han hade ju shl meriter. Inte bra för en grupp. Trisst.

Går inte in på fyra kedjor hos oss heller.

Mitt tips: Han lämnar nog aik. Tråkigt men hellre hungriga spelare från a Jun som är jättepeppade att bara få träna med A-laget
Jocko Homo
Posts: 484
Joined: 15 Jun 2011, 23:21

Re: Silly season 19/20

Post by Jocko Homo »

"Det har varit en tuff period här nu med många personer som bara ställer till det för mig."

Som i söndags på a-junmatchen då. Domaren var så dum mot honom så han vart tvingad ta ett matchstraff som sänkte laget i en viktig match.
krysset
Posts: 2000
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 19/20

Post by krysset »

Albin Eriksson står inte med i aiks eller modos trupp på eliteprospects. com
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly season 19/20

Post by snorhyveln »

krysset wrote: 27 Nov 2019, 16:28 Albin Eriksson står inte med i aiks eller modos trupp på eliteprospects. com
Står skriven i J20.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly season 19/20

Post by Snuskhummern »

Att han inte känner själv att hans beteende är otroligt kontra produktivt, killen har mycket hockey i sig men verkar samtidigt ha seriösa attitydproblem.

Från en rightare till en annan så har jag hört att Forre är på Linus Andersson till nästa säsong. Mycket förvånande...not, men kul.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly season 19/20

Post by nishog04 »

Jocko Homo wrote: 27 Nov 2019, 15:34 "Det har varit en tuff period här nu med många personer som bara ställer till det för mig."

Som i söndags på a-junmatchen då. Domaren var så dum mot honom så han vart tvingad ta ett matchstraff som sänkte laget i en viktig match.
"Just nu är det min ilska som driver mig framåt", säger han också. Det kommer gå för honom som det gick för Anakin Skywalker. Kommer hamna i sithen.
p-play
Posts: 6786
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly season 19/20

Post by p-play »

Snuskhummern wrote: 27 Nov 2019, 17:19 Att han inte känner själv att hans beteende är otroligt kontra produktivt, killen har mycket hockey i sig men verkar samtidigt ha seriösa attitydproblem.

Från en rightare till en annan så har jag hört att Forre är på Linus Andersson till nästa säsong. Mycket förvånande...not, men kul.
Lite överraskande är det nog trots allt att Linus Andersson är aktuell. I de 2-3 matcher jag sett honom här på slutet har han varit ganska anonym i spelet. Spelmässigt finns det bättre spelare i Allsvenskan. Han vet dock vart målet är beläget. Känslan just nu är att det utvecklingsmässigt vore bättre för honom med ytterligare ett år i Allsvenskan, men mycket kan säkert hända än då vi bara är halvvägs in i säsongen.
krysset
Posts: 2000
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 19/20

Post by krysset »

Tycker Albin kört fast. Men killen är 19 år och har talang. Tyvärr kommer perioder då det går tungt och många tror att har man inte blommat ut i tid så blir det inget.
Risk för att stangera sitter mycket i attityd och i skallen. Albin skulle kunna vara en kille för 3kr med 19 år men sannolikheten är större om två tre år. Draftad av är det många som är och man är inte färdig bara därför eller för att man är i j landslaget.
Albin måste spela seniorhockey och i offensiv roll. Om det sedan är i allsvenskan under en period så är det ju positivt för honom. Ställer han för höga krav på sig själv?
krysset
Posts: 2000
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 19/20

Post by krysset »

Pasic ser jag gärna att Forssell kontaktar. Tamberlini vore något men där lär nog flera lag bjuda.
https://www.eliteprospects.com/player/2 ... kola-pasic
marre
Posts: 3179
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly season 19/20

Post by marre »

Pasic kommer nog dom flesta lagen jaga,bara glömma.
User avatar
nr86
Posts: 5352
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 19/20

Post by nr86 »

p-play wrote: 27 Nov 2019, 20:41
Snuskhummern wrote: 27 Nov 2019, 17:19 Att han inte känner själv att hans beteende är otroligt kontra produktivt, killen har mycket hockey i sig men verkar samtidigt ha seriösa attitydproblem.

Från en rightare till en annan så har jag hört att Forre är på Linus Andersson till nästa säsong. Mycket förvånande...not, men kul.
Lite överraskande är det nog trots allt att Linus Andersson är aktuell. I de 2-3 matcher jag sett honom här på slutet har han varit ganska anonym i spelet. Spelmässigt finns det bättre spelare i Allsvenskan. Han vet dock vart målet är beläget. Känslan just nu är att det utvecklingsmässigt vore bättre för honom med ytterligare ett år i Allsvenskan, men mycket kan säkert hända än då vi bara är halvvägs in i säsongen.

Känner snarare tvärtom. Överraskande om han inte tog kontakt. Tycker han är lite lik Lindholm i utvecklings kurvan. Långsamt men stadigt uppåt. Avgjorde matchen igår. Tror han spelar i 0910 land inom snar framtid😀
p-play
Posts: 6786
Joined: 08 Nov 2011, 19:08

Re: Silly season 19/20

Post by p-play »

nr86 wrote: 28 Nov 2019, 08:50
p-play wrote: 27 Nov 2019, 20:41
Snuskhummern wrote: 27 Nov 2019, 17:19 Att han inte känner själv att hans beteende är otroligt kontra produktivt, killen har mycket hockey i sig men verkar samtidigt ha seriösa attitydproblem.

Från en rightare till en annan så har jag hört att Forre är på Linus Andersson till nästa säsong. Mycket förvånande...not, men kul.
Lite överraskande är det nog trots allt att Linus Andersson är aktuell. I de 2-3 matcher jag sett honom här på slutet har han varit ganska anonym i spelet. Spelmässigt finns det bättre spelare i Allsvenskan. Han vet dock vart målet är beläget. Känslan just nu är att det utvecklingsmässigt vore bättre för honom med ytterligare ett år i Allsvenskan, men mycket kan säkert hända än då vi bara är halvvägs in i säsongen.

Känner snarare tvärtom. Överraskande om han inte tog kontakt. Tycker han är lite lik Lindholm i utvecklings kurvan. Långsamt men stadigt uppåt. Avgjorde matchen igår. Tror han spelar i 0910 land inom snar framtid😀
Lindholm var dominant i spelet i Allsvenskan medan Andersson i de matcher jag sett har spelet betydligt längre ned i hierarkin i t ex en tredjekedja. Andersson är en av de bästa avslutare som klubben fått fram på ett par år så det skulle inte kännas bra om han skulle gå till någon annan SHL-klubb.
User avatar
nr86
Posts: 5352
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 19/20

Post by nr86 »

När man hör på ros senaste pod som ju var intressant med en agent som deltog. Det gångna uppehållet är tydligen vanligt att man gör klart med spelare samt förlänger befintliga kontrakt. Hos AIK har det varit tyst men det är säkert så att man gjort klart med spelare ändå. Men är det så att man förlängt borde man gått ut med det. Lite spännande att se vad som händer med Adam P och Robin A. Båda har utgående med relativt dyra kontrakt. Adam är en riktig kulturbärare i föreningen men är rätt dyr om jag tolkade senaste förhandlingen rätt. Tycker han bidrar med hårt jobb varje kväll och kan sprätta in någon puck då och då. Vinner mycket puck och har AIK i blodet vilket jag tycker är ett plus i dagens SHL. Allt har sitt pris men jag hoppas ändå att vi får se honom fortsätta i AIK. Gillar Alvarez också men han har inte riktigt fått ut sitt max känns det som. Skapar lägen och är oöm med bra storlek. Pudas har utgående och som han spelar nu hoppas jag nästan att han prövar lyckan i KHL. Det är för många gånger han skapat turnovers mot oss även om hans offensiva uppsida är enorm. Wilsby kan axla hans mantel tycker jag. Mycket är säkert klart med lagbygget 20/21 men inte mycket vi vet här inne...........Spännande.
Nu får verkligen Forsell sätta sin prägel på laget. En huvudtränare ska ju in också.......
Sportis
Posts: 681
Joined: 15 Jul 2012, 15:20

Re: Silly season 19/20

Post by Sportis »

Wilsby dominerar i Allsvenskan. Ta hem honom och ge han en ordentlig chans.
Locked