Silly season 19/20

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Locked
Tompa
Posts: 488
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: Silly season 19/20

Post by Tompa »

Kan man hoppas att det finns någon klubb som tar över Hedbergs kontrakt?
Ännu en misslyckad Lindgrenvärvning.
Winning isn't everything, it's the only thing
User avatar
kopitar
Posts: 2508
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly season 19/20

Post by kopitar »

Tompa wrote: 12 Apr 2019, 14:33 Kan man hoppas att det finns någon klubb som tar över Hedbergs kontrakt?
Ännu en misslyckad Lindgrenvärvning.
Killen har potential, kan han bara gå ned i lön så tycker jag han kan stanna ett år till. Han gjorde ändå 11 strutar i Rögle och 9 hos oss, dessutom är han snabb som vinden.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly season 19/20

Post by snorhyveln »

Begriper inte?
Här är det ett jävla gnäll hela vintern på dysfunktionella spelare, dyslektiska ledare och ett lag sammansatt koleriskt. Sedan när man bygger om laget är det gnäll om Burströms lön?????
Vid samtal med en MYCKET närstående till "Nisse" när han skrivit på för IK Plast så menade denne att AIK:s bud var väl i paritet (läs kanske högre) med Plats löneförslag, men det fanns som sagt andra saker som spelade in i valet av klubb.
Måhända är "Nisse" rena fyndet om man utgår från att AIK tagit över kontraktet och detta då i själva verket är billigare än det bud AIK gav honom vid budgivningen mot Plast.
Jag litar på "Nisse". Måste vara en av de smartaste backar SHL sett genom tiderna, dessutom kulturbärare. Att han skrev på för ett annat lag har som sagt sina orsaker.
Dessutom, vad säger att inte "LInkan" hade ett guldkontrakt? Med tanke på den nepotism som genomflödar samhället i stort ser jag det inte som en omöjlighet.
Så här långt ser bygget ut som en våt dröm. Saknas bara någon riktigt bra center.
För hoppas fördröjandet av släppet gällande Olofsson är av den goda arten, dvs. att man insett att killen inte håller.
JaJa, p-play, jag förordade honom ifjol, men kanhända var jag förblindad av det faktum att andra spelare, typ Dahlen, Hållander gjorde honom bra. Kommer han likväl hoppas jag det är på ett rockiekontrakt.
Jakob, bra. Han ser fram emot en sommar med Thomson i Vitbergsbacken.
Fröden, sett för lite av kopiorna från Solna.
Lundberg, bra. Bärande back, egentligen lite av en "Linkankopia", fast snäppet bättre.

Gillar att julafton kommer så här tidigt, dessutom händer det otroligt mycket skojiga grejer i damlaget.
Känns lite som att sommaren är lite onödig, varför inte vänta till efter VM åsså kör vi igång igen.
REVANCH!
svea_man
Posts: 1829
Joined: 15 Jun 2011, 16:27

Re: Silly season 19/20

Post by svea_man »

snorhyveln wrote: 12 Apr 2019, 15:55 Begriper inte?
Här är det ett jävla gnäll hela vintern på dysfunktionella spelare, dyslektiska ledare och ett lag sammansatt koleriskt. Sedan när man bygger om laget är det gnäll om Burströms lön?????
Vid samtal med en MYCKET närstående till "Nisse" när han skrivit på för IK Plast så menade denne att AIK:s bud var väl i paritet (läs kanske högre) med Plats löneförslag, men det fanns som sagt andra saker som spelade in i valet av klubb.
Måhända är "Nisse" rena fyndet om man utgår från att AIK tagit över kontraktet och detta då i själva verket är billigare än det bud AIK gav honom vid budgivningen mot Plast.
Jag litar på "Nisse". Måste vara en av de smartaste backar SHL sett genom tiderna, dessutom kulturbärare. Att han skrev på för ett annat lag har som sagt sina orsaker.
Dessutom, vad säger att inte "LInkan" hade ett guldkontrakt? Med tanke på den nepotism som genomflödar samhället i stort ser jag det inte som en omöjlighet.
Så här långt ser bygget ut som en våt dröm. Saknas bara någon riktigt bra center.
För hoppas fördröjandet av släppet gällande Olofsson är av den goda arten, dvs. att man insett att killen inte håller.
JaJa, p-play, jag förordade honom ifjol, men kanhända var jag förblindad av det faktum att andra spelare, typ Dahlen, Hållander gjorde honom bra. Kommer han likväl hoppas jag det är på ett rockiekontrakt.
Jakob, bra. Han ser fram emot en sommar med Thomson i Vitbergsbacken.
Fröden, sett för lite av kopiorna från Solna.
Lundberg, bra. Bärande back, egentligen lite av en "Linkankopia", fast snäppet bättre.

Gillar att julafton kommer så här tidigt, dessutom händer det otroligt mycket skojiga grejer i damlaget.
Känns lite som att sommaren är lite onödig, varför inte vänta till efter VM åsså kör vi igång igen.
REVANCH!
+1
Tompa
Posts: 488
Joined: 15 Jun 2011, 23:15

Re: Silly season 19/20

Post by Tompa »

kopitar wrote: 12 Apr 2019, 14:51
Tompa wrote: 12 Apr 2019, 14:33 Kan man hoppas att det finns någon klubb som tar över Hedbergs kontrakt?
Ännu en misslyckad Lindgrenvärvning.
Killen har potential, kan han bara gå ned i lön så tycker jag han kan stanna ett år till. Han gjorde ändå 11 strutar i Rögle och 9 hos oss, dessutom är han snabb som vinden.
Killen må vara snabb som vinden, men använder aldrig start-stopp och är ALDRIG i dom farliga ytorna framför mål. Det är ändå hockey som ska spelas, inte short track.
Winning isn't everything, it's the only thing
Fdskebo
Posts: 1100
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Silly season 19/20

Post by Fdskebo »

Enligt Burström-källa.
Varken Nisse eller Växjö var nöjda över prestationen, han ville bryta och kontraktet revs i samförstånd.
Skrivit på för Skellefteå till betydligt lägre lön (fast fortfarande riktigt bra givetvis).

Var dock andra orsaker än lön som gjorde att han inte skrev på för oss när han kom hem från Ryssland.
Sed
Posts: 1594
Joined: 15 Jun 2011, 22:42

Re: Silly season 19/20

Post by Sed »

Fdskebo wrote:
Var dock andra orsaker än lön som gjorde att han inte skrev på för oss när han kom hem från Ryssland.
Aha Bert. Image
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly season 19/20

Post by marre »

Konstigt inte Hugg eller Olofsson presenteras.Kör väl ett nyförvärv per dag.Visst borde vi ha råd med två spetsvärvningar på forwardssidan iaf? Shinimin skulle va häftigt :D
phx70
Posts: 194
Joined: 15 Jun 2011, 14:10
Location: Toronto, Ontario

Re: Silly season 19/20

Post by phx70 »

Hugg är under kontrakt och så länge slutspelet i ohl fortgår får man inte skriva under för andra klubbar, precis som i ho och ahl. Gör man det blir det böter.
ante08
Posts: 2553
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly season 19/20

Post by ante08 »

Enligt en källa ska Martin Lundberg vara klar för en bilig peng.
ninja
Posts: 26
Joined: 26 Mar 2019, 12:14

Re: Silly season 19/20

Post by ninja »

ante08 wrote: 12 Apr 2019, 23:57 Enligt en källa ska Martin Lundberg vara klar för en bilig peng.
Jag tror inte det stämmer.
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly season 19/20

Post by snorhyveln »

ninja wrote: 13 Apr 2019, 16:11
ante08 wrote: 12 Apr 2019, 23:57 Enligt en källa ska Martin Lundberg vara klar för en bilig peng.
Jag tror inte det stämmer.
Tror på Antes källa ja.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 19/20

Post by krysset »

Tror ni AIK försöker få någon klubb att ta över Hedberg?
Gargamel
Posts: 510
Joined: 29 Mar 2019, 10:32

Re: Silly season 19/20

Post by Gargamel »

krysset wrote: 13 Apr 2019, 17:20 Tror ni AIK försöker få någon klubb att ta över Hedberg?
Så strategin skulle i så fall bli byt ut halva laget och plocka in gamla AIK-produkter på gamla meriter som inte kan åka skridskor.
Nästa säsong blir verkligen intressant. Tror det blir ett helt annat tempo på grejerna då och inte i någon vidare bra bemärkelse.
Akerman2
Posts: 815
Joined: 18 Jul 2012, 00:29

Re: Silly season 19/20

Post by Akerman2 »

Men snälla. Arvid har varit en stabil topp 4 back i SHL senaste säsongerna. Riktigt bra värvning!

Nisses kapacitet bör inte ifrågasättas, sämre säsong ifjol men har alla verktyg att steppa upp hos oss.

Martin är en grym 3/4e lina spelare. Kändes som hans marknadsvärde var aningen högt men är lönen anpassad till 3/4e kedja och hans skadesituation är under kontroll är det också en bra breddvärvning.

Det som svider med Martin och Nisse är "sveket" och att nu stå med öppna armar. Men då är jag supporter och inte sportchef vars roll är att få ett slagkraftigt lag och där är Arvid L 5+, Nisse 4+ och Martin 3+. 3+ är godkänt..

Forwardssidan finns det en viss oro över bredden på spetsspelare dock.. Stämmer Hugg & Olofsson är det 12fw. Lägg till Martin då är det 13fw.. Då måste en riktigt vass center rymmas också.
dovienya
Posts: 2167
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Silly season 19/20

Post by dovienya »

#9 Viktor Arvidsson (LW/RW)
#41 Pierre-Édouard Bellemare (C/W)
#14 Petter Emanuelsson (RW/LW)
#21 Jimmie Ericsson (LW/RW)
#19 Johan Forsberg (RW)
#20 Erik Forssell (C)
#11 Bud Holloway (RW)
#15 Melker Karlsson (C/W)
#24 Oscar Lindberg (C/LW)
#10 Joakim Lindström (RW)
#27 Martin Lundberg (W/C)
#45 Oscar Möller (LW)
#12 Adam Pettersson (C/LW)
#18 Pontus Petterström (W/C)

#53 Sebastian Selin (RW)
#29 Oskar Sundqvist (C)
#17 Ryan Vesce (C/RW)
#65 Lucas Wallmark (C)
#25 Joel Mustonen (C/LW)
#29 Sam Marklund (C/LW)
#54 Jesper Johansson (RW/C)

21 fw 2012-2013.. sjuka namn iofs, men att fler spelare än 13 ryms är väl ändå inte någon tvekan; vi skrotade ju Jesper Johansson, Marklund, Selin, Wallmart, Vesce den säsongen? Mustonen skadad och Sunken lirade sporadiskt. De lirade tillsammans bara 52 matcher, så jag kanske minns säsongen i ett rosaskimmer... men minns att det verkligen var prat om att tävla tävla tävla för att överhuvudtaget få lira match.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly season 19/20

Post by Snuskhummern »

Känner mig rätt säker på att den tilltänkta förstacentern kommer vara bättre än det antiklimax som var Olimb, speciellt med tanke på hur jag tycker man värvat hittills. Är vi förövrigt säkra på att ingen av Lindberg eller Bellemare inte kommer tillbaks till nästa?
User avatar
Jathy
Posts: 372
Joined: 15 Jun 2011, 23:59
Location: Göteborg / Kiruna

Re: Silly season 19/20

Post by Jathy »

Snuskhummern wrote: 13 Apr 2019, 20:08 Känner mig rätt säker på att den tilltänkta förstacentern kommer vara bättre än det antiklimax som var Olimb, speciellt med tanke på hur jag tycker man värvat hittills. Är vi förövrigt säkra på att ingen av Lindberg eller Bellemare inte kommer tillbaks till nästa?
Var kommer ryktet om Bellermare ifrån? Sett att hans namn nämnts stup i kvarten men är det ett önsketänkande utöver de vanliga eller är han på väg tillbaka till Europa?
ninja
Posts: 26
Joined: 26 Mar 2019, 12:14

Re: Silly season 19/20

Post by ninja »

Tror vi kan glömma Bellemare. Han har ett A på bröstet och gör det bra där borta.
zharky
Posts: 89
Joined: 26 Jul 2011, 07:50

Re: Silly season 19/20

Post by zharky »

ninja wrote:Tror vi kan glömma Bellemare. Han har ett A på bröstet och gör det bra där borta.
Ja iallafall till nästa säs, gör det som du säger bra och är dessutom billig med NHL mått mätt. Lindberg kommer garanterat få kontraktsförslag från Ottawa också.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
"Det Carew gör med en fotboll gör jag med en apelsin" - Zlatan
jowa
Posts: 463
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Silly season 19/20

Post by jowa »

Oscar Lindberg vore dock en spelare att gå all in på. Gör väl egentligen inget större väsen ifrån sig i NHL men skulle troligtvis totalt dominera elitserien.

En annan vore kanske Calof. Calof in, Holloway ut.
zharky
Posts: 89
Joined: 26 Jul 2011, 07:50

Re: Silly season 19/20

Post by zharky »

Det har du rätt i, men han spelar ju i NHLs sämsta lag och får av den anledningen en något större roll. Hade han inte blivit tradead så tror jag vi hade haft chans, men han lär casha in lite rubel i KHL innan han vänder hem.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
"Det Carew gör med en fotboll gör jag med en apelsin" - Zlatan
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly season 19/20

Post by snorhyveln »

Inga utlänningar är vad jag hört, å bara därför slamrar Calof förmodligen in som en dofttvål i en pissränna.
krysset
Posts: 1990
Joined: 03 May 2015, 23:44

Re: Silly season 19/20

Post by krysset »

Det kommer stå 67 på en av bilarna. Är vad Forsell och Niklas hoppas på.
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly season 19/20

Post by marre »

Omark,menar du??
Gezim
Posts: 160
Joined: 03 Jul 2011, 17:49

Re: Silly season 19/20

Post by Gezim »

Är det Omark du antyder?
Har Bulan redan börjat få en avskräckade forummyt som levt kring Bert här?
jowa
Posts: 463
Joined: 16 Jun 2011, 17:31

Re: Silly season 19/20

Post by jowa »

Ah, rykten om nya bilar. Nu snackar vi silly, I like it.
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly season 19/20

Post by Snuskhummern »

Kan ju vara Martin med tanke på att #27 är upptaget.
marre
Posts: 3143
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Silly season 19/20

Post by marre »

Tar hellre Omark ;)
Gezim
Posts: 160
Joined: 03 Jul 2011, 17:49

Re: Silly season 19/20

Post by Gezim »

Kanske är Linus Fröberg?
Locked