Silly season 19/20

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

User avatar
ossian
Posts: 3668
Joined: 25 Aug 2011, 00:17

Re: Silly season 19/20

Post by ossian »

Det verkar som vi försöker få in lite yngre och hungrigare spelare. Hoppas vi kan få in någon till hungrig passionerad rollspelare som gör allt för laget. Försöker spela en roligare mer offensiv hockey med lite mer speed och lite mer forecheck. Det hoppas jag på. Att Klockare är kvar ser jag som positivt då hans roll vart mer individuell utveckling än spelsystem, ska också vara en väldigt duktig istränare vilket är viktigt när man har unga spelare.
lobo
Posts: 1575
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly season 19/20

Post by lobo »

Nu vill jag ha en lång intervju med Niklas och Forre.

Vi behöver
2 centrar (Olimb, Jensen bort)
Drömtyp för mig är Händemark, ung Jimmie, typ.. Per L såklart. Har inte sett Fröberg så jag kommer ihåg, men kanske det kanske.. Olofsson kanske är klar?

1 mv, varför inte låna ut Gurra, fullfölja kontraktet och finslipa Armalis bakom Ortio

2 backar, 3 om Djuse försvinner
Arvid, ja tack. Andersson löven, ok. Sen vette fan, ska man tro att Alm växer tillbaka till landslafsformen..

1fwd?
om man räknar att Hugg är klar. Får väl tillbaka Berggren oxå..

Vill ha Jimmie som spelande tränare, bara så han kan hoppa in i slutet av nästa års final och ta emot LeMat




Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
User avatar
Snuskhummern
Posts: 898
Joined: 07 Jan 2018, 20:04

Re: Silly season 19/20

Post by Snuskhummern »

Oskar Osala har ju varit på tal här tidigare, en Händemark-typ som är en skicklig tekare och borde vara en bra ersättare till Jimmie. Lär inte heller kosta multum, så skulle ragga hit honom om det inte går med Pär. På så sätt kan man lasta upp rejält för ev. ny målvakt och en RW till andra kedjan så att expertmålskyttet inte begränsas till Jocke & Möller.
User avatar
Special Brew
Posts: 10050
Joined: 15 Jun 2011, 14:04
Location: Linköping

Re: Silly season 19/20

Post by Special Brew »

Känns jävligt Svenskt över förlängningen med Klockare. Vi skickar Bert för att visa att vi menar allvar med att vi ska ha en nystart. Men förlänger med han som varit längst och även han kört fast. En blek nysatsning. Blir ytterligare ett par mellanår.
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly season 19/20

Post by nishog04 »

Snuskhummern wrote: 03 Apr 2019, 19:34 Oskar Osala har ju varit på tal här tidigare, en Händemark-typ som är en skicklig tekare och borde vara en bra ersättare till Jimmie. Lär inte heller kosta multum, så skulle ragga hit honom om det inte går med Pär. På så sätt kan man lasta upp rejält för ev. ny målvakt och en RW till andra kedjan så att expertmålskyttet inte begränsas till Jocke & Möller.
När säsongen väl är slut tycker jag AIK borde sikta högre än Osala. Det bör rimligtvis finnas yngre, tyngre, hungrigare och billigare spelare för samma roll.
User avatar
Scandic24
Posts: 1872
Joined: 30 Jul 2012, 20:07

Re: Silly season 19/20

Post by Scandic24 »

Kan någon berätta vad grejen med Tim Söderlund handlar om?
Sticker till Frölunda, bara för att komma tillbaka. Bänkad i slutspelet trots en till synes bättre insats än t.ex. Hedberg.

Snackar in blaskan om att "Jag vet inte om jag vill vara kvar eller inte..."
Bert är ju borta nu!?
lobo
Posts: 1575
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly season 19/20

Post by lobo »

Hur många här inne skulle ta emot rundblad med öppna armar? Borde kunna vara en gigant med den talangen, kylan, och nu lååång tuffa åren han haft. Bidrar väl ordentligt i SKA? Antar att han stannar men bara frågar

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
dovienya
Posts: 2218
Joined: 30 Nov 2011, 19:25

Re: Silly season 19/20

Post by dovienya »

Dessutom har Rundblad spelat på stor rink i tre år, så det blir ingen sån omställning heller... Men jag har FÅTT FÖR MIG att tempot är klart lägre i KHL, bland annat pga mer styrspelsförsvar. Kanske inte är så längre; eller så har jag fel helt och hållet.

Frågan är hur mycket han vill tillbaka?

Vore "ku"l att få hjärtat i halsgropen igen varje gång han är i försvarszon med pucken.
User avatar
nr86
Posts: 5354
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Silly season 19/20

Post by nr86 »

Hur är det med mora spelare som kan vara intressanta? De har ju några transatlanter som är vassa. Abbot är ingen dum center. Lif har 3-1 nu. Spännande
zharky
Posts: 89
Joined: 26 Jul 2011, 07:50

Re: Silly season 19/20

Post by zharky »

lobo wrote:Hur många här inne skulle ta emot rundblad med öppna armar? Borde kunna vara en gigant med den talangen, kylan, och nu lååång tuffa åren han haft. Bidrar väl ordentligt i SKA? Antar att han stannar men bara frågar

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
Helt klar skulle man ta emot honom med öppna armar. Men chansen är rätt liten, förlängde väl med SKA plus att han gjort typ fyra gwg i playoffs..


Skickat från min iPhone med Tapatalk
"Det Carew gör med en fotboll gör jag med en apelsin" - Zlatan
lobo
Posts: 1575
Joined: 17 Jun 2011, 08:18

Re: Silly season 19/20

Post by lobo »

Oj fan, det visste jag inte. Går riktigt bra då, kul!

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

"They'll follow us to the ends of the world!" - Bud Holloway
zharky
Posts: 89
Joined: 26 Jul 2011, 07:50

Re: Silly season 19/20

Post by zharky »

lobo wrote:Oj fan, det visste jag inte. Går riktigt bra då, kul!

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
Yes, man unnar honom framgång. Hade varit grymt kul att se om han skulle kunna trolla SHL som han gjorde då det begav sig.

http://www.hockeysverige.se/tag/david-rundblad/


Skickat från min iPhone med Tapatalk
"Det Carew gör med en fotboll gör jag med en apelsin" - Zlatan
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Re: Silly season 19/20

Post by schteffe »

Bert lämnar ju för att han önskade en större roll, dvs huvudtränare. Klockare accepterar sin roll och får fortsätta.

Är mycket fundersam hur Berts uttåg påverkar. En pådrivare utan motsvarighet. Ska inte underskattas i denna sport där inställning påverkar så mycket - 99% jobb blir direkt avslöjat ute på isen.
User avatar
Markman
Posts: 7832
Joined: 24 May 2011, 21:49
Location: Jönköping

Re: Silly season 19/20

Post by Markman »

Prio 1, 2 och 3 måste vara centrar! Vi är hopplöst efter på den fronten! Vi har tre spelare som ligger på top 50-listan över tekare, Jimmie, Möller och Olimb. Olimb ligger bara precis över 50 %, Jimmie och Möller runt 55 %. Jimmie är den enda med plusstatistik i defensiv zon. Lindström (d.y.), Pettersson och Wingerli ligger mellan 48 och 42 %, Lundin på 37 %.

FBK har fyra på top 30, varav den sämsta har 53,52 %, som jämförelse... HV och LHC har också fyra över 50 %...
"If you believe in yourself and have dedication and pride - and never quit, you'll be a winner. The price of victory is high but so are the rewards!" /Paul Bryant
Empress
Posts: 7163
Joined: 15 Aug 2011, 11:12

Re: Silly season 19/20

Post by Empress »

https://www.championshockeyleague.com/e ... once-again



Lägger in detta här....silly eller ej silly.
User avatar
TigerShark
Posts: 3898
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Silly season 19/20

Post by TigerShark »

Empress wrote: 04 Apr 2019, 10:46 https://www.championshockeyleague.com/e ... once-again



Lägger in detta här....silly eller ej silly.
Skit också, trodde vi skulle slippa..
Ripper83
Posts: 117
Joined: 31 May 2014, 08:39

Re: Silly season 19/20

Post by Ripper83 »

https://hockeynews.se/articles/8002
NHL/AHL för Linus Lindström?

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

User avatar
StigVig
Posts: 1573
Joined: 17 Mar 2012, 12:55

Re: Silly season 19/20

Post by StigVig »

schteffe wrote: 04 Apr 2019, 08:37 Bert lämnar ju för att han önskade en större roll, dvs huvudtränare. Klockare accepterar sin roll och får fortsätta.

Är mycket fundersam hur Berts uttåg påverkar. En pådrivare utan motsvarighet. Ska inte underskattas i denna sport där inställning påverkar så mycket - 99% jobb blir direkt avslöjat ute på isen.
Om Jimmie lägger skridskorna på hyllan ser jag gärna att han tar över Berts roll.
Tyvärr Tommy Samuelsson hoppas vi hittar en annan 1:e tränare, jag trodde på dig men det funkade inte
Krossa Skiten!!!!!
User avatar
TigerShark
Posts: 3898
Joined: 24 Jan 2012, 20:47

Re: Silly season 19/20

Post by TigerShark »

schteffe wrote: 04 Apr 2019, 08:37 Bert lämnar ju för att han önskade en större roll, dvs huvudtränare. Klockare accepterar sin roll och får fortsätta.

Är mycket fundersam hur Berts uttåg påverkar. En pådrivare utan motsvarighet. Ska inte underskattas i denna sport där inställning påverkar så mycket - 99% jobb blir direkt avslöjat ute på isen.
Jag gillar Bert, det som gör mig osäker är allt man hör om att han behandlar spelare illa?! Framför allt att han behandlar yngre spelare dåligt, sen vet man ju inte vad som är sant heller.

Om det inte är några sånna problem med Bert så förstår jag inte varför klubben inte skulle ge honom chansen som huvudtränare, känns som att det skulle vara värt att testa åtminstone.
User avatar
smogz
Posts: 5693
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Silly season 19/20

Post by smogz »

Klockare tror jag är kvar för att han är en grym istränare (efter vad jag hört), grym på att skapa övningar som tränar det man efterfrågar. Tror han är rätt där han är kommer inte heller att styra mot något specifikt spelsätt. Att Samuelsson är kvar oroar mig dock något. Men om Tommys tanke är att man ska spela som i match 3(?), på hovet, där man förlorade (minus misstag). Då är jag ok med att han är kvar.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
king_louie
Posts: 589
Joined: 30 Nov 2011, 14:39

Re: Silly season 19/20

Post by king_louie »

Jacob Josefsson hade 17-2 i tekningar någon gång i 3e perioden sista matchen enl cmore. Hoppas den där stjärncentern kan teka också.
Fdskebo
Posts: 1110
Joined: 15 Jun 2011, 15:31

Re: Silly season 19/20

Post by Fdskebo »

En 2-vägs center som är bra på att teka måste stå högst på önskelistan.
Sen kan jag, med DIF matcherna på näthinnan, känna att vi verkligen saknat en riktig powerforward. En Brodin-typ.
User avatar
schteffe
Posts: 1922
Joined: 25 May 2011, 15:50

Silly season 19/20

Post by schteffe »

J Olofsson hade 43,84 i FO% i grundserien...

För att kunna vara uppe och nosa på 50 % i snitt över laget måste vi få in en monstertekare på Joel-nivå, Möller får inte spela med honom utan måste teka i den andra topp-linan. Och sen måste helst Olofsson, Adam eller Wingerli höja sig typ fem procentenheter tillsammans...
snorhyveln
Posts: 1543
Joined: 11 Jul 2011, 15:27

Re: Silly season 19/20

Post by snorhyveln »

Välkommen tillbaka, Jakob!
nishog04
Posts: 6220
Joined: 01 Nov 2012, 20:08

Re: Silly season 19/20

Post by nishog04 »

Fdskebo wrote: 04 Apr 2019, 14:21 En 2-vägs center som är bra på att teka måste stå högst på önskelistan.
Sen kan jag, med DIF matcherna på näthinnan, känna att vi verkligen saknat en riktig powerforward. En Brodin-typ.
Den vi hade i laget stod skadad i båset och eldade på resten av truppen. Hade faktiskt hellre haft Jimmie på isen, än Jocke - om jag hade varit tvungen att välja.
SimonL
Posts: 89
Joined: 10 Jun 2017, 18:36

Re: Silly season 19/20

Post by SimonL »

Arvid är redan klar, vet inte varför de inte går ut med det.
ante08
Posts: 2585
Joined: 15 Jun 2011, 14:09

Re: Silly season 19/20

Post by ante08 »

SimonL wrote: 04 Apr 2019, 16:52 Arvid är redan klar, vet inte varför de inte går ut med det.
Gissar att en hel del spelare är klara i nuläget! Tänk vilken tråkig silly det skulle vara om allt kom ut på en gång.
Chippen
Posts: 14284
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Silly season 19/20

Post by Chippen »

SimonL wrote: 04 Apr 2019, 16:52 Arvid är redan klar, vet inte varför de inte går ut med det.
De kanske ville att Växjö skulle få gå ut först med att han lämnar.
Vilket de iofs gjort nu
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Musslan
Posts: 367
Joined: 20 Jun 2011, 22:10

Re: Silly season 19/20

Post by Musslan »

Chippen wrote: 04 Apr 2019, 18:27
SimonL wrote: 04 Apr 2019, 16:52 Arvid är redan klar, vet inte varför de inte går ut med det.
De kanske ville att Växjö skulle få gå ut först med att han lämnar.
Vilket de iofs gjort nu
Lite märkligt är de ändå , han har ju skrivit på för 2 år iaf.
User avatar
kopitar
Posts: 2575
Joined: 17 Jun 2011, 17:43

Re: Silly season 19/20

Post by kopitar »

Locked