Tråden där man sammanfattar plusartiklar

Diskutera matcher, spelare och nyförvärv

Moderator: Styrelsen

Post Reply
John
Posts: 254
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Tråden där man sammanfattar plusartiklar

Post by John »

Hur länge är Matt Anderson borta?

Hur är det med Hetta?
Trollet
Posts: 8476
Joined: 15 Jun 2011, 13:15

Re: Tråden där man sammanfattar plusartiklar

Post by Trollet »

Berglund och Pontus är också borta.
Om man inte har något negativt att säga om Löven, ska man vara tyst.
John
Posts: 254
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: Tråden där man sammanfattar plusartiklar

Post by John »

Hur länge förväntas alla vara borta?
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Tråden där man sammanfattar plusartiklar

Post by Skidrow »

Hetta tränade idag i svart så bör vara ok, Alm i rött så närmar sej.
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tråden där man sammanfattar plusartiklar

Post by Chippen »

Berglund även han i rött
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
John
Posts: 254
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: Tråden där man sammanfattar plusartiklar

Post by John »

Vad är problemet med Anderson?
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tråden där man sammanfattar plusartiklar

Post by Chippen »

Åkte in i sargen och skadade axeln (?) mot Malmö
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Talbot25
Posts: 1058
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Tråden där man sammanfattar plusartiklar

Post by Talbot25 »

Skulle gärna läsa om Buds skrala poängskörd. Tack på förhand

http://norran.se/plus/sport/skelleftea- ... are-925797" onclick="window.open(this.href);return false;
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tråden där man sammanfattar plusartiklar

Post by Chippen »

Två mål och sex poäng på 13 matcher. Vad har hänt med Bud Holloway frågar sig många. ”Ingen fara” säger Holloway själv.

Dela49 Tweeta2

Bud Holloway var tänkt som en stor poängspelare inför säsongen. Så har det inte blivit. Holloway har skämt bort Skelleftepubliken med många poäng och sevärda mål, men i år har det inte fungerat fullt ut.


Väntar. Bud Holloway hoppas att det släpper snart. Foto: Robert Granström/TT.
– Så är det. Och det är klart att jag har pratat med min fru och med tränarna om det här. Men så länge som jag känner att jag spelar bra hockey så är det ingen fara. Man får inte stirra sig blind på statistik, säger han.

Han var skadad på försäsongen, men känner ingenting av den skadan.

– Skadan är ingenting jag kan skylla på heller. Det är som det är ibland. Plötsligt kommer inte poängen, men det finns ingen anledning att vara orolig. Det gäller att jobba hårdare och istället försöka bidra med annat.

Han minns ett annat år i Skellefteå då det var värre.

– Min tredje säsong här så gjorde jag inget mål på de första 20 matcherna, och den säsongen slutade ändå med guld. Nu har jag ju ändå gjort mål, säger han och ler stort.

JAG FÅR TILLS VIDARE TA ANSVAR FÖR ATT BIDRA MED ANNAT.
Det har också varit lite struligt i den tänkta andrakedjan. I den senaste matchen försvann toppcentern Matt Anderson. När man nu skrinnar ut mot Örebro så spelar Holloway med Jesper Olofsson och Adam Pettersson.

– Vi spelade ju slutet av matchen mot Malmö och det kändes bra. Nu har vi fått en vecka där vi försökt skapa kemi. Det är två snabba killar och jag ska försöka ge dem pucken så de kan ”flyga”.

Han mår bra och känner sig inte frustrerad, trots en tyngre period på isen.

– Killarna och staden är underbara. För mig gäller det att försöka vara så bra som möjligt ändå och jag tycker att vi som kedja varit fysiska och stabila defensivt. Offensivt har vi ju en kedja i olympisk klass som gör mycket också. Jag får tills vidare ta ansvar för att bidra med annat.

Tidigare har det funkat med att ta hit föräldrarna. Men de var på plats för ett par veckor sedan och det hjälpte inte heller.

– Nä, men någon assist blev det i alla fall, säger han och skrattar.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
Talbot25
Posts: 1058
Joined: 16 Jun 2011, 12:05

Re: Tråden där man sammanfattar plusartiklar

Post by Talbot25 »

Tack så mycket Chippen :)
John
Posts: 254
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: Tråden där man sammanfattar plusartiklar

Post by John »

Vad säger Jimmie om sin framtid i artikeln med rubriken att han knappast spelar mer i Lejon?
Skidrow
Posts: 2676
Joined: 15 Jun 2011, 13:39

Re: Tråden där man sammanfattar plusartiklar

Post by Skidrow »

Inget:

I onsdags gjorde Jimmie Ericsson comeback när SK Lejon dukade upp till fest i Skellefteå Kraft Arena. Fantastiskt fina 3 571 åskådare fick se Jimmie bidra med både mål och assist i 4–1 segern mot Kiruna.
En match som Jimmie njöt av att spela, men nu verkar det som det ändå inte blir något mer spel i Lejon för stjärnan.

– Nej, det är inte min plan, säger Jimmie till Norran.

Det finns däremot möjligheter att han kommer att träna något pass med division I-klubben, om han får.

– Det kan hända att jag gör något träningspass där. Men jag har inte så jättemycket tid för att träna med annat folk. Jag brukar ju träna på morgonen med Hockeygymnasiet för att få lite kontakt, säger Jimmie.

Men han stänger inte dörren helt för ytterligare spel i Lejon.


“Det kan hända att jag gör något träningspass där.”

– Men just nu finns det inga planer på det.

I helgen möter Lejon Boden på söndag. Den matchen kommer han inte att spela.
marre
Posts: 3173
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Tråden där man sammanfattar plusartiklar

Post by marre »

Söderlund?
User avatar
GroovyEd
Posts: 1848
Joined: 16 Jun 2011, 19:21

Re: Tråden där man sammanfattar plusartiklar

Post by GroovyEd »

marre wrote:Söderlund?
"Ingen allvarlig skada men inte spelbar idag" är allt Rundblad sa i Norrans artikel som kom under matchens gång.
marre
Posts: 3173
Joined: 15 Jun 2011, 15:51

Re: Tråden där man sammanfattar plusartiklar

Post by marre »

Tack!
John
Posts: 254
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: Tråden där man sammanfattar plusartiklar

Post by John »

Artiklarna om Adam P, Micke Lindgren, Kostka oC PP?
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tråden där man sammanfattar plusartiklar

Post by Chippen »

Norran logo
NYHETER
AFFÄRSLIV
SPORT
TV
HOCKEYBLOGGEN
NÖJE & KULTUR
FAMILJ
ÅSIKTER


Hockeybloggen
Sportchefen om Adam Pettersson och USA-resan
Publicerad idag 19:29
Mikael Lindgren, nyligen hemkommen från USA, planerar att sätta sig ner med Adam Petterssons agent senare den här säsongen.

Dela37 Tweeta1

Till nästa säsong har Skellefteå AIK:s sportchef en hel del tomma platser att fylla i sin spelartrupp. En delikat uppgift som både skapar möjligheter men också svåra val längs vägen.

En av flera spelare med utgående kontrakt är Adam Pettersson, som spelat hela sin karriär i klubben.

På senare tid har Adam dessutom hittat rätt som center i AIK:s andrakedja. En positiv utveckling som även sportchefen sett:

– Han har tagit kliv och varit riktigt bra på slutet. Sett stark och pigg ut, säger Mikael Lindgren, som däremot inte inlett några konkreta förhandlingar om en eventuell förlängning:

– Har pratat lite med Adams agent, eventuellt blir det mer efter uppehållet i december. Det handlar ju om en egen produkt. Men vi får avvakta och se vad som händer där.

Läs mer: Pettersson om framtiden

Annars är Micke Lindgren nyligen hemkommen från en GM-resa till Boston i USA.

– Det var jättetrevligt. Vi såg Bostons matcher mot Pittsburgh och Edmonton och sen så har vi även träffat Bostons GM och flera talangscouter.

Varför gör ni en sådan resa?

– Det är alla sportchefen i SHL och vi försöker träffas fysiskt en gång varje kvartal. Det är trevligt och viktigt på samma gång då vi försöker ta upp saker som rör sporten. Jag tycker det är jättebra och man har ut något av det varje gång, säger Lindgren.

Men du kom inte hem med en ny spelare?

– Haha, nä inte den här gången i alla fall.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tråden där man sammanfattar plusartiklar

Post by Chippen »

Norran logo
NYHETER
AFFÄRSLIV
SPORT
TV
HOCKEYBLOGGEN
NÖJE & KULTUR
FAMILJ
ÅSIKTER


Hockeybloggen
AIK-tränarens besked om Kostka
Publicerad idag 15:32
(uppdaterad idag 15:32)
Skellefteå AIK-backen saknades även vid dagens träning.

Dela12 Tweeta1

Igår meddelade Stefan Klockare att den frånvarande trion, Mike Kostka, Emil Djuse och Gustaf Lindvall, skulle vara tillbaka till tisdagen.

Men Kostka saknades fortfarande när laget var på isen under förmiddagen.

– Men det är ingen fara och tanken var att han skulle träna idag. Men läkarteamet tyckte vi skulle vänta en dag till. Så han ska träna i morgon, det är ingen fara, säger Klockare, som också berättar att det handlar om en mindre skavank på Kostka.

AIK tränar 9.45 på onsdag. Laget åker därefter, efter lunch, iväg på sin bortaturné. Undertecknad reser ner till Linköping under torsdagen.

Arvid Marklund
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tråden där man sammanfattar plusartiklar

Post by Chippen »

Norran logo
NYHETER
AFFÄRSLIV
SPORT
TV
HOCKEYBLOGGEN
NÖJE & KULTUR
FAMILJ
ÅSIKTER


Hockeybloggen
Rostig ”Ponta” längtar tillbaka: ”Men pigga ben var det tio år sedan man hade”
Publicerad idag 13:50
Pontus Petterström närmar sig comeback: ”Förhoppningsvis kan jag spela den här veckan”, säger han.

Dela0 Tweeta1

Det har varit en lång tid utan match för Skellefteå AIK:s veteran. Först så bestämdes det att inget ingrepp skulle behövas göras för att några veckor senare sluta med ett ingrepp ändå.

– Men det var det som behövdes göras, och nu känns det mycket bättre även om det känns rostigt. Det kanske jobbigaste har ändå varit att man inte exakt vetat hur länge det skulle ta, när man skulle vara tillbaka, säger Pontus, som nu ser fram emot att göra comeback:

– Förhoppningsvis kan jag spela den här veckan, men vi får se hur det känns och efter att vi utvärderat. Men jag hoppas kunna spela så snart som möjligt samtidigt som man inte ska ha för bråttom.

Men du kan väl spela på rutin?

– Ja, men pigga ben var det tio år sedan man hade. Så jag får väl lita på rutinen då, säger ”Ponta” och skrattar.

Under tiden som Petterström varit borta har Jonathan Pudas vikarierat som lagkapten.

Är du orolig att inte få tillbaka C:et på bröstet?

– Nja, det vet jag väl inte. Men Pudas har gjort det riktigt bra i den rollen och varit bra för oss. Jag tycker hela laget skött sig bra medan jag varit borta.

AIK reser mot Linköping under onsdagen där LHC står på torsdagens matchprogram. Därefter åker laget vidare till Ängelholm på fredag. En bortaturné helt enkelt.

Om det blir en roadtrip med eller utan Petterström återstår att se.

– En intressant vecka för oss. Vi får se hur det blir för min del, avslutar han.

Arvid Marklund
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nr86
Posts: 5340
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Tråden där man sammanfattar plusartiklar

Post by nr86 »

Tack Chippen! Uppskattas.
lh=1
Posts: 537
Joined: 16 Jun 2011, 08:33
Location: Stöckhölm

Re: Tråden där man sammanfattar plusartiklar

Post by lh=1 »

+1
User avatar
Erwynn
Posts: 2409
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Tråden där man sammanfattar plusartiklar

Post by Erwynn »

Man trodde ju mer om Norran än att man pluslåser en artikel där NP sprider information om sin insamling man startat till barncancerfonden inför veckans matcher..
Hata allt.
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Tråden där man sammanfattar plusartiklar

Post by smogz »

Vissa tidningar tycks ha artiklar öppna till tillräckligt många klickat på den. Då låses den. Vet inte om Norran gör så?
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
User avatar
Erwynn
Posts: 2409
Joined: 21 Jun 2011, 21:08

Re: Tråden där man sammanfattar plusartiklar

Post by Erwynn »

smogz wrote:Vissa tidningar tycks ha artiklar öppna till tillräckligt många klickat på den. Då låses den. Vet inte om Norran gör så?
Den var låst till en början men öppnad nu.
Hata allt.
User avatar
smogz
Posts: 5690
Joined: 25 May 2011, 08:38

Re: Tråden där man sammanfattar plusartiklar

Post by smogz »

Bra det.
"Förr var det nu fast jävligare var det desto värre, men så här jävla sämre har det tamejfan aldrig varit dåligt" /Reefat
John
Posts: 254
Joined: 16 Jun 2011, 23:42

Re: Tråden där man sammanfattar plusartiklar

Post by John »

Andersons frånvarotid?
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tråden där man sammanfattar plusartiklar

Post by Chippen »

Karin Rundblad, läkare i AIK, säger så här:

– Matt närmar sig. Jag räknar med att han kommer träna i röd tröja tillsammans med laget inom kort. Kanske redan i morgon (läs; måndag), vi får se.

Enligt prognos

Anderson skadade sig den 4 november vilket innebär att tidsplanen på 4–5 veckor ser ut att hålla.

– Det är lite för tidigt att säga om Matt kommer spela redan den här vecka. Mycket talar för det, men allt handlar om vad utvärderingen säger efter att han tränat i rött och hur han själv känner sig, säger Karin, som däremot är rätt säker att Johan Alm gör comeback:

– Han har ju tränat i vit tröja några träningar redan, så Johan är jättenära. Man betraktas också om spelklar när man tränat några träningar för fullt. Sen så är det ju inte jag som tar ut laget, påpekar hon.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nr86
Posts: 5340
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Tråden där man sammanfattar plusartiklar

Post by nr86 »

Vad säger Lindgren om Ellis? Visst bästa laget spelar men kan det vara så att man ser över möjligheten att förändra backsidan?
Chippen
Posts: 14272
Joined: 15 Jun 2011, 22:16

Re: Tråden där man sammanfattar plusartiklar

Post by Chippen »

Men sportchefen i Skellefteå AIK, Mikael Lindgren, har en logisk förklaring varför Morgan Ellis är utanför matchtruppen.

– När Johan Alm nu är tillbaka så är Ellis just nu utanför laget. Vi vill alltid spela med bästa laget och idag tycker vi att detta är bästa laget, säger Lindgren och fortsätter:

– Att vi nu har åtta backar är bra. Det skapar konkurrens och gör så att alla är på tå.

Att Morgan Ellis skulle vara på väg bort vill dock Lindgren dementera.

– Så är det inte. Sen så har Morgan varit väldigt upp och ner den här säsongen – blandat bra matcher med mindre bra. Så där behöver jämnheten bli bättre, vilket både vi och han tycker, avslutar Lindgren.
-Losers always whine about their best. Winn­ers go home and fuck the prom queen.
User avatar
nr86
Posts: 5340
Joined: 20 Jun 2011, 20:30

Re: Tråden där man sammanfattar plusartiklar

Post by nr86 »

Hur illa ställt är det med Matt? Det var länge sedan han spelade match nu.
Post Reply